(návod
si oblíbilo 143 návštěvníků)
Levný prací gel-na bílé i barevné(šetří barvy, bílá je bílá)
Postup
1 a 1/2 jádrového mýdla -s jelenem, Kamzík,...dají se koupit i mýdlové vločky, takže se nemusí mýdlo strouhat, já je nepoužívám- děkuji Vendulko(florka) za připomínku :-)
Jde i Lanza nebo Marseilské mýdlo, 1 kus, ale ty se musí pár dní předem vybalit z obalu a nechat vyschnout. Jsou taková měkká až mazlavá a pak se sice dobře strouhají, ale nechtějí se rozpustit.
1 mýdlo žlučové-mám odzkoušené z DM
1/2 kg krystalické sody
10 litrů vody
Mýdla se nastrouhají, zalije se 4. litry horké vody a míchá se do rozpuštění. (strouhám na jemném struhadle a tvrdé, vyschlé mýdlo se rozpouští téměř okamžitě ,-) ) Pak se přimíchá soda a dolije se zbylých 6 litrů horké vody. Stále se míchá dokud se soda nerozpustí. Voda nemusí být vařící, stačí horká z kohoutku.
Po vychladnutí se utvoří takový "pudink".
Dávkuji na slabě znečištěné prádlo 300-400 ml, na silně znečištěné 500ml.
Dávám ho přímo do bubnu pračky,nebo jde v nádobce rozmíchat s trochou vody a nalít do šuplíku na prášek.
Pokud peru oblečení s flekama(mám malé dítě takže to je teď skoro všechno) tak je před praním potřu žlučovým mýdlem a k praní přidávám 2-4(podle toho jak moc velké čuňátko dcerka byla) lžíce soli na skvrny-z DM.
Místo aviváže dávám 100-150 ml octa. Prádlo je měkké ale bez vůně.
Ocet -oživuje barvy
- desinfikuje
- zabraňuje usazování vodního kamene v pračce ale i ve vláknech prádla=prádlo nešedne
Prádlo máme krásně čisté, barvy neblednou a bílá nešedne. Flíčků zůstává opravdu jen minimum a i ty co drží po prvním praní časem zmizí.
Jedna "várka" mi vystačí asi na 22-24 praní. A cena?
Jádrové mýdlo 20,- Kč, žlučové mýdlo 15,- Kč, soda 15,- Kč= 50,- kč!!!
Když ještě připočítám 15,-Kč za žlučové mýdlo na potírání skvrn, 30,- Kč za sůl na skvrny a 30,-Kč za 3 litry octa, tak je celková cena 125,-Kč!!!! To je cena včetně přípravků proti skvrnám a aviváže. Super ne? ,-)
Vyzkoušejte, určitě nebudete zklamané, ba naopak.
PS: uvedeno v diskuzi, píšu i sem. Je to vhodný prací prostředek pro ekzematiky a atopiky. Opravdu nedráždí.
Jde i Lanza nebo Marseilské mýdlo, 1 kus, ale ty se musí pár dní předem vybalit z obalu a nechat vyschnout. Jsou taková měkká až mazlavá a pak se sice dobře strouhají, ale nechtějí se rozpustit.
1 mýdlo žlučové-mám odzkoušené z DM
1/2 kg krystalické sody
10 litrů vody
Mýdla se nastrouhají, zalije se 4. litry horké vody a míchá se do rozpuštění. (strouhám na jemném struhadle a tvrdé, vyschlé mýdlo se rozpouští téměř okamžitě ,-) ) Pak se přimíchá soda a dolije se zbylých 6 litrů horké vody. Stále se míchá dokud se soda nerozpustí. Voda nemusí být vařící, stačí horká z kohoutku.
Po vychladnutí se utvoří takový "pudink".
Dávkuji na slabě znečištěné prádlo 300-400 ml, na silně znečištěné 500ml.
Dávám ho přímo do bubnu pračky,nebo jde v nádobce rozmíchat s trochou vody a nalít do šuplíku na prášek.
Pokud peru oblečení s flekama(mám malé dítě takže to je teď skoro všechno) tak je před praním potřu žlučovým mýdlem a k praní přidávám 2-4(podle toho jak moc velké čuňátko dcerka byla) lžíce soli na skvrny-z DM.
Místo aviváže dávám 100-150 ml octa. Prádlo je měkké ale bez vůně.
Ocet -oživuje barvy
- desinfikuje
- zabraňuje usazování vodního kamene v pračce ale i ve vláknech prádla=prádlo nešedne
Prádlo máme krásně čisté, barvy neblednou a bílá nešedne. Flíčků zůstává opravdu jen minimum a i ty co drží po prvním praní časem zmizí.
Jedna "várka" mi vystačí asi na 22-24 praní. A cena?
Jádrové mýdlo 20,- Kč, žlučové mýdlo 15,- Kč, soda 15,- Kč= 50,- kč!!!
Když ještě připočítám 15,-Kč za žlučové mýdlo na potírání skvrn, 30,- Kč za sůl na skvrny a 30,-Kč za 3 litry octa, tak je celková cena 125,-Kč!!!! To je cena včetně přípravků proti skvrnám a aviváže. Super ne? ,-)
Vyzkoušejte, určitě nebudete zklamané, ba naopak.
PS: uvedeno v diskuzi, píšu i sem. Je to vhodný prací prostředek pro ekzematiky a atopiky. Opravdu nedráždí.
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k návodu

hanulina77
(upraveno)
27. 9. 2009, 19:02
Tak tohle mě zaujalo, hodně............manžel je atopik a pokud by mu to pomohlo, tak klidně bych ho dělala, děti sice naštěstí ( a hned to klepu) ne, ale vzhledem k tomu, že patřím k těm, co mají pocit, že tu přírodu nějak šetřit musí a peru v ekologickém prášku, tak fakt pro mě zajímavé..... Leni a myslíte, že by šlo nechat to neředěné těmi 10l vody? Že by to bylo takové hodně husté a dávalo se toho do pračky méně?
10 litrů fakt nemám kam dát..........Díky, pokud si najdete čas odpovědět
:-








nahlásit

Chula
(upraveno)
27. 9. 2009, 22:05
@hanulina77
HAni asi by to šlo udělat koncentrovanější v 5l vody. Méně asi už nee. Udělalo by to tvrdou hmotu a ta by se vám v pračce nerozpustila. I tak to bude hoooodně husté a budete to muset nejdřív rozkvedlat s vodu v nějaké nádobce, než to nalejete do pračky.(to ale dělám stejně) A vůbec neředit? To už si ani netroufám polemizovat jak by ses tím zacházelo.
Nejjednodušší by bylo, udělat to z poloviční dávky a vyzkoušet co to udělá jen se 1/4 množstvím vody.


nahlásit

hanulina77
(upraveno)
27. 9. 2009, 23:12
@Chula
Leni, moc díky, zkusím půlku a uvidím......děkuji moc. Pak písnu jak jsme dopadla




nahlásit

blazken
(upraveno)
27. 9. 2009, 18:25
určitě vyzkouším





nahlásit

vlafika
(upraveno)
27. 9. 2009, 12:05
Dobrý den, když už se tady rozjela tak " napjatá" diskuze o praní a s tím související údržbou pračky, přidám pro zajímavost kus článku, který jsem minulý týden četla na netu. " Pračka v každém případě vyžaduje pravidelnou údržbu. Pokud perete na nízké teploty, převalujete totiž v pračce spolu s prádlem špínu a bakterie. Těch pračku zbavíte, když nasypete do přihrádky na prášek odměrku krystalů sody na praní. Poté pračku zapněte na nejdelší a nejteplejší cyklus. Když pračka dopere, zapněte ji znovu. Tentokrát ale dejte do bubnu půl litru čistého octa, který vyčistí trubky od nánosů. Perte opět na nejdelší a nejteplejší cyklus. Pokud chcete pračku a tudíž i oblečení opravdu udržet v čistotě, provádějte tuto proceduru zhruba jednou za tři měsíce." Vyzkoušela jsem, uvidíme, co to udělá...Cěkáme
, o ekologii se dost zajímám, ve slizu peru a rozhodně jsem moc a moc spokojená. Nevím, jestli jsem přecitlivělá, ale všechny ty navoněné prášky a aviváže mi přestaly vonět, přír. sliz má jemnou vůni, nevtíravou. O účincích octa nepochybuji, nedávno jsem octovým roztokem umyla celou koupelnu i s vodním kamenem.Ať si každý pere v čem chce, za kolik chce a Vám Lenko fandím, nedejte se odradit ...Když chce někdo rýpat, budiž...




nahlásit
Leoonka
(upraveno)
27. 9. 2009, 13:11
@vlafika
Já se přidávám a myslím si že všechny ty calgon a spol jsou jen taháky na peníze. Máme tedy super měkkou vodu,tak to je také plus určitě.



nahlásit

Violass
(upraveno)
27. 9. 2009, 11:48
Já taky peru ve slizu, ale musím se přiznat jen propocené(od sportu) a domácí věci, věci ze školky atd. ne.Ocet taky používám, ale používám i aviváž a vůně do sušiček
nahlásit
DandyV
(upraveno)
27. 9. 2009, 9:28
Já moc děkuji za nápad.
Mám doma tři atopiky a peru spodní prádlo v Jelenovi ručně. Nic jiného se mi neosvědčilo. Stačí jednou omylem dát kalhotky do Lovely a už se malá drbe. Sodu a žlučové mýdlo používám také. Takže to určitě vyzkouším. Ocet vyzkouším nejdřív na ručníkách. Dřív bych nevěřila, že se někdo může drbat i tím, že se utře do ručníku.

nahlásit

LenHav
(upraveno)
27. 9. 2009, 21:04
@DandyV
A zkoušela jste, Dano, ořechy na praní? Není s tím takové dřiny, jako s mýdlem, a rozhodně se neusazují v pračce. Jsou tedy dražší, ale pro alergiky-atopiky naprosto super!
nahlásit

Chula
(upraveno)
27. 9. 2009, 22:10
@LenHav
Leni ořechy jsou super, ale bílé prádlo se mi po nich zabarvilo.
NA barevném to vidět nebylo, ale časem to je asi taky poznat, si myslím. Nevím. Použila jsem je jen 3x. Třeba je na to nějaký fígl. Hoďte inspiračku. Díky

nahlásit

michlena
(upraveno)
2. 10. 2009, 20:44
@Chula
K ořechům na bílé prádlo - konkrétně plíny - dávám perkarbonát
. Zjistila jsem, že hodně záleží na samotných ořechách - když jsem měla maličké, tmavé, tam jsem nabyla dojmu, že mi dokonce dělají fleky na prádle
Teď jsem zkoušela dvoje velké, lepivé, světlé a je to nesrovnatelné!
Jinak ručníky, ložní prádlo peru jen v ořechách bez bělidla a nezdá se mi, že by měnilo barvu, ale plínky teda byly béžové
Suším prádlo na slunci, to hodně vyběluje, když ho mám přes zimu doma, tak je to hodně poznat





nahlásit

čarotvůrce
(upraveno)
25. 9. 2009, 16:15
Podařilo se mi koupit žlučové mýdlo u nás v drogerii Rossmann. Ovšem nestálo Kč 15,- nýbrž 49,-. V tu chvíli se ten gel trochu prodraží!

nahlásit

Chula
(upraveno)
25. 9. 2009, 16:52
@čarotvůrce
No někde mají to žlučové mýdlo opravdu drahé
Ale ono není nutné, jde místo něj dát další jádrové mýdlo. Jen mi připadá že s tím žlučovým mýdlem to lépe pere.

nahlásit

ráša
(upraveno)
25. 9. 2009, 15:00
Myslím, že to asi nevyzkouším, protože jsem líná to připravovat. Ovšem je určitě zajímavé si něco takového přečíst, protože se to někdy třeba může hodit. Díky za návod a nenechte se odradit některými komentáři.



nahlásit

Chula
(upraveno)
25. 9. 2009, 16:51
@ráša

nahlásit

karca90
(upraveno)
25. 9. 2009, 12:24
koukam,ze jste si pekne nabehla. Nechapu, proc maji potrebu se vyjadrovat i ty, kterym se nechce strouhat mydlo a skladovat kyblik s hotovym slizem

nahlásit

Chula
(upraveno)
25. 9. 2009, 13:07
@karca90
Iveto, též nechápu. Ale tak když je ta demokracie, proč se nevyjádřit. Můžu Vám říct že jsem včera dost uvažovala o tom že ten recept smáznu. Ale nechám ho tu, on si bude žít svým životem. Kdo bude chtít, tak vyzkouší. Kde nebude chtít, nevyzkouší a bude pokračovat ve čtení dalších nápadů. Někdo holt nevyzkouší a stejně bude kritizovat.
nahlásit

Kalíšek
(upraveno)
25. 9. 2009, 14:12
@Chula
Leni ,svatá pravda


nahlásit

Marci75
(upraveno)
25. 9. 2009, 11:07
Leni, mě se to zdá také jako báječná věc
Znám děti, které jsou alergické i na ty "speciální" prášky pro citlivou pokožku jako je batole a lovela
Navíc tohle praní je ekologičtější. I když tohle všechno vím, stejně zůstávám věrná svému prášku na prádlo. Jsem líná na to, abych se s ním patlala
Aviváž nepoužívám, jen do svetrů. Ocet je báječná náhražka aviváže, to už mám také vyzkoušené. A obyčejná kuchyňská sůl pro změnu báječný škrob na záclony a závěsy








nahlásit

korýška
(upraveno)
25. 9. 2009, 10:51
Sice to asi zkoušet nebudu, ale fandím a rozhodně začnu používat ten ocet - jednou za čas....na pročištění pračky. Máme tak malý byt, že to fakt nemám kde skladovat a jsem ráda, že máme místo aspoň na ten pytlík s prášekm - používám prášek ekologický a jsem moc spokojená,takže to měnit nebudu, ale ten oce hodně brzo vyzkouším a napíšu co a jak

nahlásit
drakova
(upraveno)
25. 9. 2009, 9:34
Leničko, moc Vám fandím. Taky peru ve slizu a mám s ním jen dobré zkušenosti. Používám marseil. mýdlo a žlučové mýdlo na skvrny. Do prádla přidám pár kapek levandulového oleje pro příjemnou vůni. Mám 3 děti, tutíž peru každý den. Pračka se mi nezanesla, ušetřila jsem spoustu peněz a hlavně šetřím životní prostředí i pro naše milovaná dítka. Výroba slizu mě zabere max. 10 min. Někdy používám i kupovaný prášek a sliz dám jen do předpírky nebo do hlavního praní nakombinuji z každého trochu, to když mě přepadne lenost a nechce se mi potírat místa žluč. mýdlem. Dle Vašeho návodu zkusím ho zrovna nastrouhat do slizu. Díky za tip. Mějte se krásně.

nahlásit

Arejka
(upraveno)
25. 9. 2009, 8:18
Já vám musím poděkovat za návod. Jak se mi podaří nakoupit vše potřebné určitě vyzkouším. Ocet místo aviváže doporučují i lékaři, dcery mi trpí na atopický ekzém, a tohle je prý mnohem lepší než aviváž od Lovely. Takže ať si to maminky vyzkouší a hned neodsuzují. A když na věc příjde nikdo jim to nevnucuje. A Ariel za ty peníze nekoupím, skvrny neodstraní a kdo ví co všechno v něm je.
nahlásit

Petra+Barunka
(upraveno)
24. 9. 2009, 23:07
No nevím,nevím
ale jedno vím určitě,za chvíli máte po@ran....pračku,mýdlo ji zanáší,tvoří usazeninu,na tohle mě specielně upozorňoval náš známý opravář,že ani Lanza s obsahem mýdla není nejlepší,právě skrz onu usazeninu.


nahlásit

Chula
(upraveno)
24. 9. 2009, 23:18
@Petra+Barunka
Máte pravdu, mýdlo se v pračce usazuje. Proto se dává jako aviváž ocet. Nějak to mýdlo neutralizuje, uvolní a pračka zůstane čistá. Ono i s práškem na praní je dobré jednou za čas nalít litr octa a nechat naprázdno prát. Ale o tom se níže už psalo.
nahlásit

Evásek.cz
(upraveno)
25. 9. 2009, 0:52
@Chula
Ocet naprázdno - to bych brala, ale do prádla? Když dokáže rozežrat vodní kámen, co to asi udělá s textilním vláknem, že?
- asi proto je prádlo "jemné"




nahlásit

Chula
(upraveno)
25. 9. 2009, 11:40
@Evásek.cz
Evi, právě že je to přírodní kyselina a v koncentraci asi 1,5% roztoku čistí, při praní je koncentrace asi 0,2 % roztoku opravdu jen způsobí nepřilnutí vodního kamene a mýdla. Ani byste necítila že je ta voda kyselá. Věřte, nevěřte, je to vyzkoušeno, prádlu to vůbec neuškodí. Naopak všechny ty Calgony, Vanishe a podobné, to byste se divila co to je za sajrajty. Ovšem oni Vás v reklamě ujistí že opak je pravdou.
a už z lidí tahají prašulky.

nahlásit

jaku
(upraveno)
24. 9. 2009, 22:09
Asi jediné, co jsem ochotná udělat, je prolejt pračku octem. Představa přípravy a uchovávání někde v koupelně... Na chalupě, pokud dojde prášek, dobrá. Ale to určitě dojde i všechno ostatní a zajede se na nákup


nahlásit

ZIPIK
(upraveno)
24. 9. 2009, 19:53
hruza... at si kazdy dela co chce ale dneska i ten ariel se da koupit za tech 125kc a bez prace
nahlásit

Marci75
(upraveno)
25. 9. 2009, 11:08
@ZIPIK
Ariel?
Už nikdy ! Kromě vůně nic moc
Nevypere, prádlo po něm šedne. A neříkejte, že neumím prát



nahlásit

Chula
(upraveno)
24. 9. 2009, 20:40
@ZIPIK
na 20 praní, včetně aviváže a odstraňovače skvrn?
A nenapadlo vás že to někdo může dělat z jiných důvodů než finančních? Třeba že je to ekologické, nebo vhodné pro lidi s ekzémy, lupenkou, ...? Nevyzkoušela jste a odsuzujete.


nahlásit

ZIPIK
(upraveno)
24. 9. 2009, 21:30
@Chula
no a ze jste se obula primo do me myslim ze par mamin podemnou napsali skoro to same nezlobte se ekologicke me to neprijde vubec a mydlo na ekzem nevim nevim na to jsou uz prasky i v drogerii ale je to vase vec a toto byl jen muj nazor
nahlásit

Chula
(upraveno)
24. 9. 2009, 22:24
@ZIPIK
Též jsem napsala jen svůj názor. Nemyslím že by má reakce byla nějaká přehnaná. Věřte že to je ekologické a opravdu je to šetrné i ke kůži. Víc než rádoby "sensitive" prášky z drogerie. To je prokázaný a ověřený fakt.
nahlásit

Stepula
(upraveno)
24. 9. 2009, 13:37









nahlásit
Jittyy
(upraveno)
24. 9. 2009, 14:09
@Stepula
Ocet dávám místo aviváže do pračky už 4 roky a sem tam ještě vezmu odstraňovač vodního kamene od AVA a nechám to tím projet. Po octu je prádlo příjemné na omak a není po něm cítit. Je pravda, že na aviváž co se týká vůně to nemá, ale mám doma manžela i syna ekzematiky, takže peru jen ve vyzkoušeném a navíc třeba po calgonu se jim to rozjelo úplně děsně. Ocet tam dávám od oka, ale je pravda že používám vinný ocet a ne obyč, ale jinak myslím že je to vcelku jedno jaký. Jitka
nahlásit

Stepula
(upraveno)
24. 9. 2009, 14:20
@Jittyy
Jituš,,to já vím,že se ocet dává atd. ale nevím,jak je to s "lepšími" pračkami. Naše je už digi, se senzorem - čidlama,atd..takže asi by ten ocet udělal neplechu,,,nevím, raději to ani nebudu zkoušet....

nahlásit

Marci75
(upraveno)
25. 9. 2009, 11:02
@Stepula
To by mě zajímalo, co máte za tak speciální pračku?
Já mám AEG od května, digitální a ty čidla má také. I v návodu jsem se dočetla, že je dobré ji podle četlosti praní jednou za 2-3 měsíce nechat pročistit - nechat běžet na prázdno na vyvářku bez předpírky s litrem octa





nahlásit

Marcela 1980
(upraveno)
25. 9. 2009, 21:45
@Marci75
Marcelko rekla bych ,ze pani nahore (štěpánka Š.) se chtela jen povytahnout, ze se konecne zmohla ne neco lepsiho nez je valcha
a se senzorama
. Zrejme ji nedoslo ze ta pani prasek nepripravuje jen kvuli tomu, ze je to levnejsi. Ja osobne peru v Arielu a pouzivam avivaz, ale kdyby to nevyhovovalo zdravotne nekomu z rodiny tak bych to delala taky a rada





nahlásit

Stepula
(upraveno)
30. 9. 2009, 20:24
@Marcela 1980
Marcelko,,,teda, vy jste nato přišla. Hold, X let jsem to drhla na valše a kroutila rukama ,,,,,
. Já jsem sama velký ekzematik, dokonce nato beru i atb,,,ale říct svůj názor snad můžu né? Já chtěla radu, né se vychloubat. Za mě jsem řekla jen to, že já mýdlový sliz, či jak se tomu říká, nebudu zkoušet, opravdu si nechci odrovnat pračku, nejsem zas tak bohatá abych si pořídila novou,,,když už teda nemusím prát na té valše. A paní Lenku, co tady tento návod vložila, podporuji,,,proč né? Má svůj způsob, každý má nějaký způsob ,,,tak proč se o ty rady nepodělit,,že???
Díky maminkám,co poradily s OCTEM do pračky.





nahlásit
ppavlinka
(upraveno)
24. 9. 2009, 13:48
@Stepula
Opravář praček mi vyloženě doporučil jednou za čas nalít do pračky 1l octa a pustit pračku na vyvářku,je to
na vodní kámen a ne ty taháky na prachy jako je calgon
.Prodejce praček mi řekl,že calgon je vyloženě tahák na prachy,jelikož nemůže něco žrát vodní kámen a zároveň šetřit prádlo(kvalitu).Když to sežere kámen,tak by to snad vyžíralo i prádlo,nééé
?





nahlásit

Stepula
(upraveno)
24. 9. 2009, 14:21
@ppavlinka
No, daly jste mi brouka do hlavy,,,musím se zeptat někoho školeného přes ty " lepší" pračky,,zda ten ocet jednou za čas dát či né..Ale díky za tipy.


nahlásit

Dendulik
(upraveno)
25. 9. 2009, 0:24
@Stepula
Máme taky už lepší pračku.Digi.senzor atd.už jsem měla na tu potvůrku opraváře.Zlobil softvér,musel ho celý měnit.A také mi doporučil ocet,na vyvářku a na prázdo jednou za čas.A prý je ještě lepší kyselina citronová ,tak dávám i tu a jednou za čas pračku nechám pročistit

nahlásit

kryštof1
(upraveno)
24. 9. 2009, 14:58
@Stepula
myslím, že v dnešní době má už každý/á ,,lepší "pračku...a ocet jí určitě neuškodí, právě naopak
nahlásit

muńoska
(upraveno)
24. 9. 2009, 19:51
@kryštof1
my ne a spousta lidí má starou pračku ,když pere,kde ste na to došla
nahlásit
Nikis.
(upraveno)
24. 9. 2009, 19:49
@kryštof1
já nemám lepší pračku

nahlásit

LenHav
(upraveno)
27. 9. 2009, 21:11
@Nikis.
já taky ne
, je starší než moje desetileté dítě, děsím se, kdy klekne
, na novou není...


nahlásit

Misa1982
(upraveno)
24. 9. 2009, 17:33
@kryštof1
Souhlasím. Já mám pračku taky s displejem a jednou za čas to opravdu vyvařuju octem a všechno je OK



nahlásit

Stepula
(upraveno)
24. 9. 2009, 18:04
@Misa1982
HOLKY, TAK SNAD TO ZKUSÍM,,,,,ALE BĚDÁÁÁÁÁ
JAK SE TO POSEJE....
. ALE ASI TO NEŘEKNU MANŽELOVI,,ŽE TO JSOU RADY OD VÁS,,,,NEBO MI ODPOJÍ NET











nahlásit

agar
(upraveno)
24. 9. 2009, 20:26
@Stepula
co by se mělo posr♥t...ocet je nejlepší na vyčištění pračky at nové, nebo starší

nahlásit

Stepula
(upraveno)
25. 9. 2009, 19:50
@agar
HOLKY,TAK JSEM TO ZKUSILA, PROLILA OCTEM, MYSLELA JSEM,ŽE MI TO POMŮŽE V ŘEŠENÍ PROBLÉMU,,,HLAVNÍ PROBLÉM JE V TOM,ŽE JE UŽ TÝDEN POKAŽENÁ,,,BÉÉÉ
, JAK PSALA JEDNA MAMINKA,ODEŠEL JAKÝSI SENZOR, ČI CO, FURT TO PERE V KUSE,,,TAKŽE TO MUSÍM MANUÁLNĚ PŘEPROGRAMOVÁVAT,VYPOUŠTĚT,NAPOUŠTĚT,,NA DISPLEJI SE STÁLE PRODLUŽUJE ČAS UKONČENÍ PROGRAMU,,,NO ČEKÁME NA NĚJAKÉHO TOHO OPRAVÁŘE,,,ALE NICMÉNĚ,,,SKLENKU OCTU JSEM TAM VLILA, DALA NA 90ST....A DÍKY ZA RADY,,,CHTĚLA JSEM SE JEN PŘESVĚDČIT,ŽE TO TAK OPRAVDU FUNGUJE U VÍCE LIDÍ,,,JEŠTĚ,ŽE MÁM MMB,,,SKVĚLÉ RADY...
. UŽ I MANŽEL PŘITAKÁVÁ,ŽE MÁTE PRAVDU S TÍM OCTEM,,,,ČÉČE,JÁ ŽASNU, JAK VY ŽENSKÉ DOKÁŽETE ZLOMIT CHLAPY. TAKŽE SUPER RADY A NÁPADY UVÍTÁM DÁLE.





nahlásit

ERMÍNA
(upraveno)
24. 9. 2009, 12:57
no nazdar,já nestíhám normálně,ještě tohle dělat,tak fakt nevím
nic ve zlém,ale mám barák na starosti k tomu máme zvířata a ještě malej,kterej je abnormálně živej,někdy nestíhám ani to kafe a oběd,takže pro mě určitě tohle není










nahlásit

LenHav
(upraveno)
27. 9. 2009, 21:12
@ERMÍNA
Asi tak, Jarmilko...

nahlásit

dasullka
(upraveno)
24. 9. 2009, 12:11
Oh bože AT ŽIJE POKROK. Toto dělat doma tak mi chlap řekne že mi asi hrablo a za druhe že mi nebude kupovat novou pračku kvuli mydla.Mydlo zanaši pračku.Tymto zpusobem prala moje sousedka a za rok si odrovnala pračku.

nahlásit

pikolka
(upraveno)
24. 9. 2009, 11:56
a nezasírá mýdlo pračky?Někde jsem to četla




nahlásit

muńoska
(upraveno)
24. 9. 2009, 19:53
@pikolka
maslím,že když se to dá přímo do bubnu,nemělo by to nic udělat

nahlásit

Chula
(upraveno)
24. 9. 2009, 12:03
@pikolka
Proto ten ocet. Ale po 4 měsících používání mi měnili v pračce tlumiče. Servisák ji rozmontoval a nevěřil že je pračce 6 let. Nikde nic usazeného.
nahlásit
quakis
(upraveno)
24. 9. 2009, 11:48
.....to bych chtěla v dnešní době vidět někoho,kdo se s tím tak prčí
,to bych se na to rovnou mohla vy....,přešlo mě to hned u prvního odstavce
pokud mají děti alergie,tak koupím Lovelu nebo něco na ten způsob.....po pravdě,po přečtení tohoto návodu mi tam chyběla akorát ta valcha
a byly bychom, ženy, zas v roce 123





nahlásit

muńoska
(upraveno)
24. 9. 2009, 19:55
@quakis
no jo tak je to levné a každý nemá plno peněz no,jako nápad je to ok a a´t si to zkusí kdo chce ne
to je na každým,nikdo vás nenutí,tady dá někdo nápad a padají jenom samé urážky furt,já taky když nemám peníze strouhám mýdlo


nahlásit
ppavlinka
(upraveno)
24. 9. 2009, 13:50
@quakis
Taky bysme to prádlo mohly mlátit o kameny v potoce
,když někdo nemá na valchu a pak rozložit prádlo na louce aby bylo ještě víc bílý


nahlásit

Chula
(upraveno)
24. 9. 2009, 11:54
@quakis
No ony naše babičky zase tak hloupé nebyly a prádlo měly krásně bílé i bez Vanišů a podobných.
Když si přečtete návod, tak se jen nastrouhá mýdlo(jdou koupit už rovnou mýdlové vločky) smíchá se s vodou a sodou. Co je na tom složitého? Malá měla ekzém i s Lovelou a dle dermatologa jsou tyto prášky skoro stejné dráždivé jako normální.


nahlásit
quakis
(upraveno)
24. 9. 2009, 12:54
@Chula
no,já jsem neřekla,že byly hloupé,jenže ony taky neměly na výběr...když neměly pračky a ani prací prášky a pralo se v mýdle...takže to je věc druhá...malá měla ekzémy a prala jsem v lovele,ale ta moc nevyprala fleky,tak normálně v Arielu a dala jsem to bez aviváže jen ocet a máchání navíc a ekzém nám taky zmizel....
jen to chtělo dostat prášek z prádla opravdu dobrým vymácháním navíc
..jinak,jestli to tak děláte,to je mi fakt putna,byl to jen můj názor...klidně si tak perte,já vám to neberu



nahlásit

Chula
(upraveno)
24. 9. 2009, 13:14
@quakis
Váš názor vám nikdo nebre. Měla jste ten pocit?
Já jen že si nepřipadám jako v roce 123. Když to funguje tak proč to nepoužívat. Jen proto že to není moderní a nevnucuje se nám to denně v televizi jako nejlepší? S tím mácháním na 2x mi to dr. taky radil. Jenže to je zase spousta spotřebované elektřiny navíc. Holt mě připadne praní v prášku jako méně účinné a úsporné, Vám naopak. Jak pak by to vypadalo, kdyby jsme byli všichni stejní. Nuda že?

nahlásit
quakis
(upraveno)
24. 9. 2009, 13:21
@Chula


nahlásit

Chula
(upraveno)
24. 9. 2009, 14:30
@quakis
až tak?

nahlásit