Zobrazit přihlášovací formulář

Aktivity s dětmi

Přidat návod
(návod si oblíbilo 98 návštěvníků)

Pro předškoláky "Co bych měl umět, než půjdu v září do školy"

0.0
Pro předškoláky  "Co bych měl umět, než půjdu v září do školy"

Postup

maminky, pokud to tu někde je, tak napište, já to smažu...
Našla jsem to na stránkách jedné MŠ


- představit se, říct své jméno a příjmení, adresu svého bydliště

- vyslovovat správně všechny hlásky

- umět rozkládat slova na slabiky (využít rytmizace), určit první a poslední hlásku ve slově

- dokázat pozorně poslouchat krátkou pohádku, vyprávění a jednoduše reprodukovat text popř. odpovědět na otázky

- vypravovat krátký příběh podle obrázků, vypravovat vlastní zážitek

- zazpívat písničku nebo přednést říkanku

- správně používat předložky, slovesa a skloňovat podstatná jména, užívat správný slovosled

- správně držet tužku mezi palcem a ukazovákem

- umět namalovat lidskou postavu a všechny její základní části a detaily, kreslit pastelkami, malovat barvami

- vystřihnout obrázek podle okraje

- samostatně a tvořivě využívat různé hračky, konstruktivní hry a stavebnice, vytvářet složitější útvary podle předlohy i podle vlastní fantazie

- zapamatovat si asi 5 pojmů z obrázků (zraková paměť), určit předmět, který na obrázku přibyl nebo zmizel a najít rozdíly mezi 2 téměř stejnými obrázky

- pojmenovat a roztřídit základní barvy

- mít číselnou představu do desíti

- rozeznat a pojmenovat kruh, čtverec, obdélník, trojúhelník, umět najít tyto tvary na obrázku i v prostoru kolem sebe a umět je porovnat

- označovat rozměry a tvar předmětů (velké – větší – největší, kulaté – hranaté –špičaté)

- správně pojmenovat časová období (ráno, dopoledne, poledne, odpoledne večer, den, noc), postupně si osvojovat pojmy včera, dnes, zítra a roční období (jaro, léto, podzim, zima)

- pracovat samostatně v kolektivu ostatních dětí

- vydrží se soustředit po dobu alespoň 20 minut

- umí spolupracovat s ostatními

- postupně umět vyjmenovat názvy dnů v týdnu

- postupně rozlišovat pravou a levou stranu vzhledem k vlastní osobě i vzhledem k jinému objektu

- popisovat vzájemnou polohu dvou objektů pomocí příslovcí místa (hned před, hned za, od, nad, vedle, mezi, vpřed, blíž, dál) i polohu objektů vzhledem k vlastní osobě

- užívat termín první – poslední

- znát pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpředu, vzadu

- samostatně se obléknout, svléknout včetně zapínání a rozepínání oděvu, (dbát na úpravu zevnějšku)

- skládat a ukládat oblečení, botičky a další věci na určené místo

- samostatně se obout,vyzout, zavázat tkaničky na kličky a rozvázat

- znát zásady slušného chování – pozdravit, poděkovat, požádat o něco.

- u zadaného úkolu vydržet aspoň čtvrt hodiny a být schopen práci dokončit.

- splnit drobné úkoly, kterými je pověřeno

- vyřídit jednoduchý vzkaz

- udržovat pořádek ve vlastních věcech, uklízet hračky, pomáhat ostatním podle svých možností

- znát cestu z domova do mateřské školy a zpět

- pohotově a správně reagovat na světelné signály, znát základní pravidla chování na ulici (rozhlédnout se před vstupem na vozovku, nezdržovat se na vozovce)

Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k návodu

pikolka 9. 1. 2012, 20:53
:-o :-o :-o :-o :-o
oliva5 9. 1. 2012, 20:13
:-o :-o tak tohle tedy moje cácorka nedává (F) no 16.1.jdeme k zápisu tak jsem zvědavá co na nás vybalí,ale tohle se mi zdá docela mazec
taba 9. 1. 2012, 20:09
:-o :-o :-oto je docela dost, ne?
BRAMBURKA35 9. 1. 2012, 20:02
taky se mi zdá, jsem ráda, že si to nemyslím sama, mám doma právě předškolačku, myslím si inteligentní, ale všechno teda nezvládá :-o :-o
HankaN 9. 1. 2012, 19:31
Tak to mají věru přehnané nároky.
Mmargarita 13. 1. 2012, 19:13
@HankaN Naopak,zcela normální

Podobné návody

Vybrané nabídky

Kategorie