(návod
si oblíbilo 589 návštěvníků)
motýlek podle Nextu

Postup
Na začátku bych chtěla napsat, že motýlka jsem háčkovala po měsíci háčkování, měla jsem za sebou teprve 4 čepičky, takže kdo nemá odvahu, ať se nebojí, není to nic složitého, chce to jen trpělivost a nemít vzteka, když se něco nepovede a kus se musí vypárat
-pro základy háčkování: www.youtube.com – bububacek a nejoblíbenější návod na MMB Návod na háčkovanou čepičku od Jana D. (bububububu)
Také chci předem upozornit, že inspirace na motýlka je podle Nextu a taky motýlky zde na MMB, NA KTERÉ OVŠEM NIKDO NEMÁ ŽÁDNÁ AUTORSKÁ PRÁVA – snad jen ten Next ,-) . Všichni, kdo si ho přivlastňují, ať se vážně nad sebou zamyslí, protože je tam prvotní inspirace starší nextovou kolekcí a kdo tady z profi háčkařek něco „neobšlahl“ v sekci háčkování nebo se neinspiroval v hobby sekci, ať se rychle chytne za nos. Jedna maminka mi trefně napsala, že je zvědavá, kdy si někdo vymyslí patent na držení háčku v ruce….
Potřebujete tenkou přízi, např. Camilla a háček č. 2,5 nebo 0 s bílou rukojetí.
Zadní křídla uděláte podle schématu č. 1.
Přední křídlo háčkuju zcela stejně, jen jsem, jak je patrné na fotce, přidala 2 řady dlouhých sloupků (respektive řadu vždy začínáte a končíme dokola cca 4mi KS, pak 1 až 2 polodlouhé sloupky a pak už jen DS (v místě obloučků musíte píchat do každého očka 2x, aby se vám křídlo nestahovalo).
No a nakonec jsem uháčkovala řadu pikotek na horních křídlech. Návod na ně je opět na www.youtube.com od paní bububacek – řada není od počátku, začala jsem a skončila cca 2-3 cm od vnitřních špiček křídel, protože pikotky by při sešívání zavazely.
Křídla jsem ozdobila tak, že jsem si vzala velkou jehlu, navlékla přízi nadvojito a prošila vnitřky horních křídel cik cak. Pak jsem našila perleťové knoflíky, korálky a flitry. Křídla jsem před samotným našitím na čepičku sešila lehce k sobě a uháčkovala jsem trup:
Trup je cca 10 řetízkových ok plus řada krátkých sloupků, na konci pro hlavičku uděláte do prvního řetízkového oka cca 6 dlouhých sloupků a zakončíte pevným okem, tak se vám vytvaruje hlavička – hrubý nákres máte pod číslem 3.
Motýlka našijete na čepičku (první jsem přišila trup, pak teprve křídla) a zvlášť uháčkujete 2 řady z řetízkových ok, cca 5 kousků u každé jako tykadla a ty zvlášť našijete už přímo na čepičku nebo můžete vyháčkovat řetízkem přímo na čepičku, pokud nechcete, aby odstávala.
Snad je vše jasné, kdyby něco, tak písněte ,-) Hezké tvoření.
Radka
-pro základy háčkování: www.youtube.com – bububacek a nejoblíbenější návod na MMB Návod na háčkovanou čepičku od Jana D. (bububububu)
Také chci předem upozornit, že inspirace na motýlka je podle Nextu a taky motýlky zde na MMB, NA KTERÉ OVŠEM NIKDO NEMÁ ŽÁDNÁ AUTORSKÁ PRÁVA – snad jen ten Next ,-) . Všichni, kdo si ho přivlastňují, ať se vážně nad sebou zamyslí, protože je tam prvotní inspirace starší nextovou kolekcí a kdo tady z profi háčkařek něco „neobšlahl“ v sekci háčkování nebo se neinspiroval v hobby sekci, ať se rychle chytne za nos. Jedna maminka mi trefně napsala, že je zvědavá, kdy si někdo vymyslí patent na držení háčku v ruce….
Potřebujete tenkou přízi, např. Camilla a háček č. 2,5 nebo 0 s bílou rukojetí.
Zadní křídla uděláte podle schématu č. 1.
Přední křídlo háčkuju zcela stejně, jen jsem, jak je patrné na fotce, přidala 2 řady dlouhých sloupků (respektive řadu vždy začínáte a končíme dokola cca 4mi KS, pak 1 až 2 polodlouhé sloupky a pak už jen DS (v místě obloučků musíte píchat do každého očka 2x, aby se vám křídlo nestahovalo).
No a nakonec jsem uháčkovala řadu pikotek na horních křídlech. Návod na ně je opět na www.youtube.com od paní bububacek – řada není od počátku, začala jsem a skončila cca 2-3 cm od vnitřních špiček křídel, protože pikotky by při sešívání zavazely.
Křídla jsem ozdobila tak, že jsem si vzala velkou jehlu, navlékla přízi nadvojito a prošila vnitřky horních křídel cik cak. Pak jsem našila perleťové knoflíky, korálky a flitry. Křídla jsem před samotným našitím na čepičku sešila lehce k sobě a uháčkovala jsem trup:
Trup je cca 10 řetízkových ok plus řada krátkých sloupků, na konci pro hlavičku uděláte do prvního řetízkového oka cca 6 dlouhých sloupků a zakončíte pevným okem, tak se vám vytvaruje hlavička – hrubý nákres máte pod číslem 3.
Motýlka našijete na čepičku (první jsem přišila trup, pak teprve křídla) a zvlášť uháčkujete 2 řady z řetízkových ok, cca 5 kousků u každé jako tykadla a ty zvlášť našijete už přímo na čepičku nebo můžete vyháčkovat řetízkem přímo na čepičku, pokud nechcete, aby odstávala.
Snad je vše jasné, kdyby něco, tak písněte ,-) Hezké tvoření.
Radka

zadní křídlo

trup

a na mojí slečně :-)
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k návodu
Zrušený účet
(upraveno)
2. 4. 2012, 18:40
motýlek je parádní!!
a tečka.



nahlásit

Janka.S
(upraveno)
2. 4. 2012, 16:43
Raduš krásný návod a nádherný motýlek
Já udělala svého prvního zhruba před 14 dny a jen tak z hlavy taky bez návodu. Prostě jsem si prohlídla nějaké obrázky, potom Praktickou ženu kde návod motýlka je a bylo to. Maminky mě žádaly o návod, ale já nemám čas ho nakreslit a taky jsem to ještě nedělala. Takže jsem moc ráda že jste tady toho svého dala
A udělá radost všem co to ocení
Pěkný den











nahlásit

brigit4
(upraveno)
2. 4. 2012, 16:55
@Janka.S
no nedá mi to...mám návod na motýlka z praktické ženy a řekla bych,že vypadá stejně
..tohohle mám ale taky v oblíbených a určitě ho na čepičku pro malou použiju
)).


nahlásit

Janka.S
(upraveno)
2. 4. 2012, 17:04
@brigit4
je krásný, co



nahlásit

brigit4
(upraveno)
2. 4. 2012, 20:27
@Janka.S
no to teda je


nahlásit

Terinka4444
(upraveno)
2. 4. 2012, 16:16
Šmarja ženský, co to s vámi je, štu diskuzi a nevěřím. některé jste vážně neskutečné. Tak si svoje výtvory strčte za klobouk, pak se vám nestane, že někdo pro ostatní napíše návod podobný tomu vašemu. Ach jo, už i tady na mimibazaru taková nevraživost. Jinak Radko, vám díky, právě zkouším křídla, byl to tuhý boj, nakonec jsem zvítězila
Hlavně to tu nechte, ať ty zajíkavky nedosáhnou svého.

nahlásit

MARGALO
(upraveno)
2. 4. 2012, 12:04
Hlavně to memažte.At se rozčilují.
Máte to krásné.











nahlásit

Damiaj
(upraveno)
2. 4. 2012, 11:40
jaj no teraz pozerám dole komentáre:D umrem...niektorým maminám už z toho háčkovania evidentne hrabe v hlavičke
však berte to ako hobby...a pohoda, klídek, tabáček:D

nahlásit

Damiaj
(upraveno)
2. 4. 2012, 11:37
krása, šikulka!

nahlásit
tvee
(upraveno)
2. 4. 2012, 9:26
Super návod, velké díky. Jen nechápu ty maminy, které tady jen kritizují... mám pocit, že jen čekají, komu by mohly vynadat. Jsme na strankách, kdy se to točí okolo dětí a ty sprostá slova mě tady dost překvapují
nevím, jak chtějí vychovávat děti, když nejsou vychované ony.... Ještě jednou děkuji za návod....






nahlásit

mimi1111
(upraveno)
2. 4. 2012, 8:05
Radka návod je super
a ďakujem zaň
Prajem krásne tvorenie







nahlásit
evucha124
(upraveno)
2. 4. 2012, 0:11
Dobrý den, děkuju za návod. Je mi docela jedno, kolik řad motýl má. Ať se na mně nikdo nezlobí, není to nic proti maminám, co jsou rozhořčené. A současně děkuju všem maminám, které jsou tak šikovné, že dokážou vytvořit návod, jsou ochotné se podělit s takovýma lamama jako jsem já. Asi jsem bez talentu, fantazie, ale jelikož jsem začátečnice (a to jen díky návodům odsud, za což taktéž děkuju) nedákážu zatím improvizovat. A myslím, že pokud někdo dává fotky na internet, tak by měl počítat s tím, že je někdo jako inspiraci použije. Ať už to bude mamina z MMB anebo nějaká zručná papuánka.Beztak jsou tu mraky návodů začínajích "našla jsem na netu, pokusila jsem se o návod" a to nikomu nevadí......Přeju všem příjemný start do nového týdne. E:
nahlásit

majjdalena
(upraveno)
1. 4. 2012, 21:55



nahlásit
ilci22
(upraveno)
1. 4. 2012, 21:54
Děkuji za návod. Motýlek je překrásný, hned ho použiju. Přeji vám, aby vás neopustilo tvůrčí nadšení, a moc vám fandím.
nahlásit

Jikri
(upraveno)
1. 4. 2012, 21:35
Kdyby se zde dalo linčovat, některé z vás stojí v první řadě s kamenem. Že se nestydíte. Pak se děti mají nějak chovat, když dospělé ženské by potřebovaly pár facek. Motýl je krásný, návod super. Proč by si ho i ostatní nemohli uháčkovat?
nahlásit

bebenicol
(upraveno)
2. 4. 2012, 11:16
@Jikri



nahlásit

AndikC
(upraveno)
2. 4. 2012, 8:32
@Jikri





nahlásit

sarus 46
(upraveno)
1. 4. 2012, 21:38
@Jikri

nahlásit

terinkaFazolka
(upraveno)
1. 4. 2012, 21:55
@sarus 46









nahlásit
Zrušený účet
(upraveno)
1. 4. 2012, 20:49
už mě serete já vám sem dám z google odkazů co chcete na motýla a právě takového jako je zde a pak se dohadujete čí je návod nebo kdo ho vlastně vymyslel,jóóóóóoóóóó´´oóóóoóóóóóóóó























nahlásit

Michellinka
(upraveno)
2. 4. 2012, 19:36
@



nahlásit

Amiska
(upraveno)
1. 4. 2012, 21:45
@
aby vam nepraskla zila

nahlásit

Ovečka
(upraveno)
1. 4. 2012, 21:21
@
to je konečně názor






nahlásit

cipofka
(upraveno)
1. 4. 2012, 21:09
@





nahlásit

vodňanka
(upraveno)
1. 4. 2012, 14:03
Paní Radko, mám na Vás prosbu - mohla byste mi (třeba na email) poslat tu předlohu Nextu, podle které jste motýlka vymyslela, jak uvádíte? Nechci se už hádat, ale ráda bych věděla, kde je vlastně ta pravda.
nahlásit

Ovečka
(upraveno)
1. 4. 2012, 20:19
@vodňanka
Jééééé, no tak se nehádejte a kašlete už na to, ne? I kdyby se paní Radka inspirovala motýlem už na hotové čepici, tak co? Má na to někdo patent? Fakt, to je psycho tady už
Pardon, ale skoro to na mě působí, že už na Vás nikdo nereaguje, tak potřebujete zase něco vyvolat



nahlásit

vodňanka
(upraveno)
2. 4. 2012, 0:26
@Ovečka
Paní Lucie, ale vůbec ne, to se mýlíte ... nepotřebuji vyvolávat vůbec nic. Jen mne zajímal ten vzor, kterým se paní Radka inspirovala, nic víc, nic míň. Vůbec mi nejde o paní Radku, klidně její díla i pochválím - moc se mi líbila ta jahůdková čepička .... ale není přece nic špatného na tom, když někdo hájí svou věc - i když na ní nemá patent. A jen pro Vaši zajímavost - pokud někdo dá někam svou fotku, i když je to tak veřejná věc, jako je internet, tak je opravdu jeho vlastnictvím a má na ní jakási autorská práva ... a to znamená, že nikdo jiný nemá právo bez jeho souhlasu fotku použít. Takže argumenty, že to teda nikdo nemá dávat na web, když nechce,aby to jiný kopíroval, by tu platit neměly. Ale ono je to jedno .... stejně jsem u Vás psycho, takže nemá cenu to dál řešit. Mějte se krásně, já už s těmito debatami končím.

nahlásit

Michellinka
(upraveno)
2. 4. 2012, 19:39
@vodňanka
A Radka vzala někomu fotku? A autorská práva na čepici opravdu nikdo nemá, maximálně na značku jako takovou. Ale na motýlovi žádnou značku nevidím.

nahlásit

Ovečka
(upraveno)
2. 4. 2012, 19:24
@vodňanka
to psycho nepatřilo Vám, ale celému tomu lynči tady

nahlásit

Alinka8001
(upraveno)
2. 4. 2012, 8:36
@vodňanka
no konečně...

nahlásit

tryskac
(upraveno)
2. 4. 2012, 6:42
@vodňanka
A kde je nějaká fotka??? I kdyby náhodou byl motýlek udělaný podle fotky paní Radky, tak přece nikde nepoužila a nevystavovala její foto. Její foto jí bylo jen inspirací, přece nepotřebovala její souhlas aby se na ní mohla podívat?
nahlásit

Kriiiska
(upraveno)
1. 4. 2012, 20:34
@Ovečka
patent ? tak pokud vím tak tenhle motýl už se řešil jednou a Raduška Š. si ho vymyslela pak se kolem tojo strhl boj a raděj návod tady stáhla v tomhle návodu je přidaná jedna řada a jinak je to na chlup stejné i zdobení žádný takovýhle motýl v nextu není ať teda paní když je bez viny dá obrázek motýla ze kterého se inspirovala jestli je tak zdobený jako ten její když ho tedy nikde neobšlehla jak se dušuje
psycho tady je když si vygooglíte kolik motýlků se dá udělat a ejhle on je návod zrovna na toho od radušky s no jednou řadou navíc tak je to dost okaté

nahlásit

Ovečka
(upraveno)
1. 4. 2012, 21:00
@Kriiiska
ale není jedno, kde se inspirovala? No tak se inspirovala už hotovým - no a co? To je trestné? Vydává to snad za svůj nápad? Píše, že ho viděla a zkusila ho udělat
Pokud ho neprodává (což by taky mohla a trestné by to nebylo
), nechápu, nad čím se tu všichni pohoršují
to je fakt už jen k smíchu




nahlásit

bebenicol
(upraveno)
1. 4. 2012, 21:04
@Ovečka
Luci naprosto souhlasím a nechápu ty dohady a humbuk kolem toho...
ty rádoby autorky s patentem ať si tedy ty fotky nechaj v PC a nechlubí se s nimi, když jim vadí, to že "jejich" díla chce někdo taky zkusit ...

nahlásit

Ovečka
(upraveno)
1. 4. 2012, 21:20
@bebenicol
přesně, psala jsem to někde níž - když si něco vymyslí a nechtějí, aby se tím někdo inspiroval, ať si to zavřou do skříně
já se třeba inspiruju i na ulici - to by to měli se mnou těžké



nahlásit

Fuell
(upraveno)
1. 4. 2012, 13:57





nahlásit

EvaHrky
(upraveno)
1. 4. 2012, 13:29
Se jdu podívat, jaký tu je zázrak, když je tu přes sto komentářů a on "jen" motýl
Tak jestli jste návod vytvořila sama (a klidně podle fotky), tak je to váš návod. Kdyby vám někdo návod poslal a vy ho zveřejnila pod svým jménem, tak budu chápat rozhořčení, ale takhle ne.

nahlásit

Leitz
(upraveno)
1. 4. 2012, 10:46
Krásná čepička i kukačka,moc jí to sluší a vy jste šikulka
a přesně jak píše paní Katarina, jediné autorské právo má NEXT








nahlásit

mělnička
(upraveno)
1. 4. 2012, 9:46
Maminky všem, které jste naopak pochopily mě děkuji za podporu. Sice se v této kauze neobjevují jména jako Hanka Holečková apod., ale to jsou prostě háčkařky, kterých si cením - mají krásné výrobky a nám amatérkám pomáhají tím, že sem hází propracované návody. Skutečně to nedělám pro svou osobní slávu, to je nesmysl. Jen nechci být lakomá, neustále vyřizovat soukromě maily a soukromě potají posílat rozkresy. Bylo by to absurdní , když mi právě tato sekce dopomohla k háčkování. Krásné tvoření přeju všem, nezlobte se, že už neodpovídám všem jednotlivě.



nahlásit

triprincezny
(upraveno)
1. 4. 2012, 10:57
@mělnička
Já bych cbtěla za návod motýlka moc poděkovat,protože už dlouho jsem takového chtěla uháčkovat a nedařilo se mi...takže já moc děkuji






nahlásit

bebenicol
(upraveno)
1. 4. 2012, 21:02
@triprincezny
Já také moc děkuji a opravdu nechápu tady ty dohady, pokud někdo nechce aby ho někdo kopíroval, tak ať se zde laskavě nechlubí svými výtvory!!!

nahlásit

Jakub06Jenicek09
(upraveno)
4. 4. 2012, 13:15
@bebenicol
taky se tu už spousta šikovných háčkařek svými výtvory nechlubí a já se nedivím. Obecně, když se něčím živíte, musíte být originální a svá, abyste uspěla na trhu, tzn. trávíte spoustu času vymýšlením něčeho výjimečného. Někdo podle vaší fotky udělá to stejné. A vy ještě dostanete "nafackováno", že jste tak drzá a zlá, že nedáte návod veřejně k dispozici? A že si svůj nápad hájíte. Nemrzelo by vás to? Ono tady nejde jen o tohohle motýlka, ale o princip (kterej asi ne všichni chtějí pochopit). Já se háčkováním sice neživím, ale tohle dokážu pochopit...
nahlásit

katkazmi
(upraveno)
1. 4. 2012, 8:51
Raduško nič si nerobte zo zlych komentárov...podla mna jediné autorské právo má next nik iný.....Mne občas zastáva rozum aky sú na seba ludia zlý pre také hlúposti!!!...Prečo si kazit den ,život takymi kravinami!!!...Ja som sa naučila hačkovat len vdaka tomu že sem maminka kt. aj vy spomínate dala návod na hačkovanú čiapku a + videa ....a ano občas uhačkujem čiapku aj pre znamych za cenu priaze ale mala by som strach predava tu čiapky bez ŽL a ešte sa kasat že mám tolko objednávok že musím odmietat/to je zas z inej kauzy kt. sa tu pred nedávnom riešila a pani V. v nej bola akterom/....Takže pani V. vy si radšej utekajte na urad vybavit papiere lebo si myslím že sa niekto na Vás tak nas....ie a pošle udanie na patričné orgány /nebojte ja to nebudem/ ale viem že sa to stáva ...asi pred tyždnom našej p. uč. v školke kt. si v pracovnej dobe hačkovala a plietla miesto toho aby sa venovala detom ale to je zas o inom....Takže VŠETKÝM pekný den a BUDTE NA SEBA DOBRÝ,BUDTE RADY ŽE STE ZDRAVÝ ,UŽÍVAJTE SI ŽIVOT A NEUŽIERAJTE SA KRAVINAMI!!!!
nahlásit

srutic
(upraveno)
1. 4. 2012, 7:52
Raďulko, moc děkujeme za návod
a obdivujeme odvahu




nahlásit