(návod
si oblíbilo 6 návštěvníků)
Uklízení pokojíčku pro netrpělivé děti a trpělivé maminky
Postup
Je mi naprosto jasné, že to nebude fungovat na všechny děti, ale tipuji, že věková kategorie 4-10 let by mohla být tou pravou pokusnou skupinou...
U nás je to velmi osvědčený postup, který původně vzniknul jako znouzectnost. Jednou týdně vyhlásím naší 6-leté kramářce uklízecí den, ale protože toho je vždy hodně a motivace žádná, co půl hodiny vyhlásím, že má všeho nechat a vyběhnout do pokojíčku, kde uklidí 10 věcí na své místo a pak si dál může dělat, co jí baví... Podle míry bordelu v pokojíčku je frekvence těchto "náletů" mezi 1/2 hodinou a hodinou. Tohle jí vůbec neobtěžuje, občas se tam pošle i sama dřív, než stihnu zavelet já. Je to pro ní přijatelná forma tím, že je to na malou chvilku a přitom už během dopoledne už jsou vidět výsledky...třeba tento způsob osloví i někoho z vás a udělá úklid snesitelnější pro vás i vaše prcky.
U nás je to velmi osvědčený postup, který původně vzniknul jako znouzectnost. Jednou týdně vyhlásím naší 6-leté kramářce uklízecí den, ale protože toho je vždy hodně a motivace žádná, co půl hodiny vyhlásím, že má všeho nechat a vyběhnout do pokojíčku, kde uklidí 10 věcí na své místo a pak si dál může dělat, co jí baví... Podle míry bordelu v pokojíčku je frekvence těchto "náletů" mezi 1/2 hodinou a hodinou. Tohle jí vůbec neobtěžuje, občas se tam pošle i sama dřív, než stihnu zavelet já. Je to pro ní přijatelná forma tím, že je to na malou chvilku a přitom už během dopoledne už jsou vidět výsledky...třeba tento způsob osloví i někoho z vás a udělá úklid snesitelnější pro vás i vaše prcky.
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k návodu
Jomakaja
(upraveno)
11. 6. 2015, 9:24
Jo, holky, chytrý telefon muj komentář jemně vylepšil.... Tak se omlouvám

nahlásit
Jomakaja
(upraveno)
11. 6. 2015, 9:23
Ahojky. U nás to teď funguje tak, ze v sobotu máme rodinný uklízecí den. Ráno u snídaně sepiseme seznam, co vše se ma udělat (všichni se připojuji s vymyslenim praci od úklidu po vaření). Seznam dame na lednici, my ženský (ja, holky 7,5,2)vyfasujeme za štěrky, taťka monterky akademie do boje. Vždy, kdyz je neco hotovo, muže se to jít za odměnu škrtnout. Kdyz treba vidím, ze nejmladší dcera zitra prach, nechám ji, at di to doděla a "škrtne" a ja to pak udělám treba až druhy den. Nejlepší na tom je to škrtání.....

nahlásit
jedlicka77
(upraveno)
28. 5. 2015, 11:43
Jej, díky za návod, zkusím...

nahlásit

Hankaz
(upraveno)
23. 5. 2015, 13:09
Moooooc děkuji za nápad
, právě jsem vyzkoušela a...... Super
Doufám, že to vydrží.








nahlásit

RadoušP
(upraveno)
26. 5. 2015, 19:39
@Hankaz
Tak to jsem moc ráda, že se to hodí i jinde...
nahlásit
belohi
(upraveno)
12. 5. 2015, 13:08
Tak to určitě vyzkouším na 9ti leté i na 3 letém:_)))
nahlásit

Slída
(upraveno)
11. 5. 2015, 22:39
Zajímavé, určitě vyzkouším u staršího syna


nahlásit

JANUSA12
(upraveno)
11. 5. 2015, 19:24
Tak tady tedy opravdu platí, že každé dítě je jiné. Máme 2 pokojíky, 2 holky a já jen jedny nervy. Od malička trvám na tom, aby si udržovaly své věci v pořádku a od malička to je tak, že pokoj vlevo - bordel jak v tanku, neustále, soustavně, pořád keci a ksichty ( starší potomek) pokoj vpravo ( mladší dcera )se průběžně uklízí, vytírá, luxuje, utírá prach, rovnají věci do školy i oblečení, odmalička bez říkání a připomínání. Závěr: pokud vlevo nezahulákám a nevynadám - nic se neděje, vlevo vše OK
. Kamarádka má klučičí variantu - úplně stejnou. Takže nemůžeme říct ani to, že holky jsou pořádné akluci bordeláři nebo naopak. Jo a vyhlídka pro maminky malých broučků - u nás se to tedy nezlepšilo, roste to s nima




nahlásit

plamenek
(upraveno)
10. 5. 2015, 14:02
Líbí se mi systém školky, děti si mohou vzít cokoliv na hraní, ale jakmile chtějí něco jiného musí uklidit hračky na místo. Ani domů neodcházejí dříve,pokud si neuklidí to s čím si hrály.
nahlásit
martina.mn
(upraveno)
25. 5. 2015, 21:39
@plamenek
u nás ve školce se tomu říká "pravidlo jedné hračky"
nahlásit

RadoušP
(upraveno)
10. 5. 2015, 19:45
@plamenek
To ale u nás není úplně reálné - systém hry naší malé jsou velkolepé projekty, takže když dělá bydlení pro zvířátka, potřebuje dřevěné kostky, zvířátky, Barbie jako personál, který se o ně stará, u psacího stolku vyrábí papírové dekorace a co nepostaví z kostek, dostaví z Lega, takže když má hotovo, je rozděláno spousta věcí...
nahlásit

milasecek
(upraveno)
12. 5. 2015, 11:45
@RadoušP
U nás taky probíhají spíš projekty
.Je to prima nápad,jen jak jsem nakoukla holkám do pokojíku,tak tímto systémem by to asi momentálně trvalo tak do Vánoc


nahlásit

lucama
(upraveno)
12. 5. 2015, 13:10
@milasecek
U nás taky projekty, ale táhnou se od kuchyně přes obývák lehce přes ložnici a do pokoje
Něco vyhodim a za týden mi hubuje, že jsem ji to vyhodila, že to bylo to a to
Jako už mě ty rozstříhané krabice a obaly, kelímky lezou na nervy. Ani nejsem schopná to všechno uklidit, pač se cítím provinile, že ji to bořím. Den co den ječím,že na konferenčním stolku nic nebude, a je to marný




nahlásit

jitule1220
(upraveno)
13. 5. 2015, 8:58
@lucama
Luci, já Vám radím užívejte si to. Děti tak rychle odrostou a budete vzpomínat na tuhle dobu. Jak já bych chtěla vrátit tu dobu kdy přiběhli ze školky a malovali a tvořili a hráli si.... Nyní jsou v pubertě a každý zaleze do pokoje, nebo běží na kroužky a my se sejdeme jen k večeři
. Nebylo jak když byli malí.

nahlásit

milasecek
(upraveno)
13. 5. 2015, 8:17
@lucama
No,přesně situace,kdy si tu říkám,že jediné řešení je vyhodit ty děti :o))jak se v pravěku v jeskyních měli krásně,děti si prasily jak chtěly,pak se to jen vyhrnulo ven

nahlásit
rezacovaji
(upraveno)
10. 5. 2015, 11:54
Přeju hodně úspěchů. U nás máme dva extrémy. Jedno dítě si vše uklízí od 3 let samo - předtím s dopomocí, ale brzy se naučila třídit a taky brzy pochopila, že když toho nebude mít moc, nebude toho muset moc uklízet a tolik se nenadře. Druhé dítě - lehké ADHD či něco takového - musí mít jen malinký pokojíček, není schopno si uklidit velké množství věcí. tudíž jí nechávám jen to, co používá aktuálně, zbytek je ve skříni a to malé množství jednou týdně dáme do kupy spolu, je pak spokojená, ale jinak je hodně intuitivní a impulsivní, velký pokoj nezvládá.
nahlásit
Zrušený účet
(upraveno)
10. 5. 2015, 10:22
Tak na naši desetiletou holku už to asi nefunguje
Když jsem jí řekla, ať si uklidí deset věcí a má pauzu na půl hodiny, ozvalo se: "deesééét??? A proč deeséét??? Proč ne jenom pěééét?" Okamžitě jsem zjistila, že moje trpělivost tady končí, zavelela jsem, že do hodiny bude pokojík špígl nígl a pak ať si dělá co chce. Sice taky s ksichty, ale uklidila.


nahlásit

RadoušP
(upraveno)
10. 5. 2015, 12:57
@
To ta naše malá bestie zkoušela taky, s každou debilní otázkou jsem přidala pár věciček...když u 25 kousků pochopila, že to má marné, pustila se do toho, ale té naší je teprve 6, tak je to trochu jednodušší... Často to prokládám i "časovkou" - vyhlásím limit a odměnu, která bude, když se v tom limitu stihne něco konkrétního zlikvidovat...zpočátku tak, aby to měla v pohodě, postupně ubírám čas...
nahlásit
Zrušený účet
(upraveno)
10. 5. 2015, 16:28
@RadoušP
Jasně, u menších dětí to funguje asi ještě dobře. Ti větší už zkouší kdeco, jen aby to nemuseli dělat - aspoň ty naše jsou takové. Jako malí uklízeli v pohodě a teď už ví, že je lepší zábava než uklízení, tak je to horší. Ale uklidí a to je hlavní. Už si uvědomí, že když si teď něco udělají, mají pak více času na zábavu

nahlásit

zdenakucerova
(upraveno)
9. 5. 2015, 20:43
Radko nazvala jste to hezky...pro trpělivé maminky
...

nahlásit

RadoušP
(upraveno)
10. 5. 2015, 9:23
@zdenakucerova
No jasně, on ten pořádek není hned, ale je to bez křiku, a brblání. Ale mám vyzkoušeno, že se trpělivost vyplatí a když jdeme večer spát, tak vychválím, jak je hezky uklizeno... Myslím, že i do budoucna by dcera nemusela mít k uklízení přímo odpor, když to děláme takhle nenátlakově...
nahlásit

zdenakucerova
(upraveno)
10. 5. 2015, 15:16
@RadoušP
Pokud vám to funguje , tak je to dobře. Já bych prostě na to neměla trpělivost a čas. Připomínat, vymýšlet motivaci atd....Já s dětmi měla jiný systém...taky bez křiku a odmlouvání. Na jednu stranu mám ráda uklizeno a na druhou se nehroutím, když má syn několik dní roztaženou stavebnici, protože buduje něco důležitého

nahlásit
Brůs
(upraveno)
12. 5. 2015, 9:26
@zdenakucerova
kluci jsou každej jinej. Zajímavé je, že ten , který si vlastně jen čte a sedí u kompu, má v pokoji Chánov. Ten tvořivej má v pokoji relativn ěuklizeno. Jednou za čas ho chytne rapl a vygruntuje si celej pokoj, včetně okna
. Jojina byla děsnej bordelář do loˇˇnska. V srpnu jsme ji předělali pokoj dostala konečně velké zrcadlo. Mevím jestli věkem nebo tím že ten bordel v zrcadle vypadá jednou takovej, ale pokoj od té doby nepoznávám. Jako po nastěhování. Furt si tam šůruje. Teˇˇd tam má králíčka, dokonce i dnes v 6.30 jsem slyšela lux


nahlásit

Michellinka
(upraveno)
9. 5. 2015, 19:42
Tímhle stylem by to u nás nebyl uklízecí den, ale minimálně víkend...

nahlásit

jcharvatova
(upraveno)
10. 5. 2015, 7:45
@Michellinka
to u nás taky

nahlásit

RadoušP
(upraveno)
9. 5. 2015, 20:24
@Michellinka
Tak můžete zvýšit počet uklizených hraček na 15 a nebo ještě občas vyhlásím speciální výzvu o lákavou cenu (bonbón, zmrzlina...), kolik věci uklidí za 5 minut...to byste koukala, jaký je to fofr...a navíc se tím stanoví základ, který se příště snažíme překonat, prostě z nudného uklízení máme svižnou činnost bez odmlouvání, bručení a vztekání...
nahlásit

Michellinka
(upraveno)
10. 5. 2015, 10:12
@RadoušP
Tak to opravdu není návod pro nás

nahlásit

danca60
(upraveno)
9. 5. 2015, 18:19
Myslím, že je to bezva nápad
U nás ale mám opačný problém
Jak přimět
, aby
pořád všechno neuklízel






nahlásit

herlíci
(upraveno)
10. 5. 2015, 12:45
@danca60
A kruci. Honem zakrocte
. Kamaradka ma takoveho manzela a je zoufala. Ona vari, on ji uklizi pro nej nepotrebno veci pod rukama. Mouku, koreni..... sotva to da z ruky. Meli mimino, v obyvaku prebalovak, na nem klasika pliny, nahradni body, olejicky.... Kamaradka pribehla z prochazky, dite rvouci hlady a .... tatinek vse odnesl do pokoje a prebalovak uklidil,aby tam nebyl bordel
. Je z nej, chudak, na nervy. To uz je asi disgnoza u nej
.



nahlásit
pacing
(upraveno)
9. 5. 2015, 19:28
@danca60
Jejda, buďte ráda a nechte ho ať si uklízí, jednou vám nevěsta poděkuje
Třeba ho víc hraček naráz rozptyluje a tak si je uklízí, je to jen dobře, jestli je to jeho přirozenost, máte v pubertě vyhráno


nahlásit

danca60
(upraveno)
9. 5. 2015, 20:04
@pacing
Když
si pak nemá s čím hrát - všechno jí uklízí pod rukama


nahlásit

RadoušP
(upraveno)
10. 5. 2015, 9:41
@danca60
Hihi, tak to zkuste obráceně - ať každou hodinu vyndá 10 uklizených věcí a nechá je někde válet - zaručuju vám, že do oběda budete litovat, že jste s tou "hrou" začala....
nahlásit