(návod
si oblíbilo 11 návštěvníků)
matematické spojovačky ( učení hrou )

Postup
- tyhle pracovní listy jsou dělané přímo na míru ( pro 3. ročník ZŠ a ZVŠ ), ale jdou udělat z obyčejných kupovaných spojovaček ( dají se stáhnout i z internetu ), jen místo čísel od 1 do..... napíšeme různá čísla ( která jsou potom výsledky příkladů )
- dítě má za úkol vypočítat příklady, které jsou napsané na okrajích pracovního listu. Až je všechny vypočítá, dá se do spojování obrázku. Začne číslem, které mu vyšlo u prvního příkladu, pak u druhého, atd.
- nedá se to jinak, než vypočítat příklady ( mám vyzkoušené na dětech :-)) ), děti se těší na obrázek, takže se dají do počítání :-)
- u dětí, které počítají třeba jen do dvaceti by se dal nakreslit jen jednoduchý obrázek. Pokud jsem potřebovala složitější pracovní list, který vydrží na delší čas, řešila jsem to tak, že jsem použila čísla i dvakrát ( ale ty další už byly v kolečku - tzn. vypočítám příklad a výsledek zapíšu do kolečka, takže musím spojit zase s číslem v kolečku - snad je to trošku k pochopení :-). Nebo jsem příklady oddělila čarou a začíná se spojovat zase od začátku ( např. domeček - nakreslíme obrys domku a potřebujeme nakreslit okýnko - tzn. podtrhnu příklady, které byly na spojování na obrys domku a pokračuji příklady na spojování
okýnka )
- dítě má za úkol vypočítat příklady, které jsou napsané na okrajích pracovního listu. Až je všechny vypočítá, dá se do spojování obrázku. Začne číslem, které mu vyšlo u prvního příkladu, pak u druhého, atd.
- nedá se to jinak, než vypočítat příklady ( mám vyzkoušené na dětech :-)) ), děti se těší na obrázek, takže se dají do počítání :-)
- u dětí, které počítají třeba jen do dvaceti by se dal nakreslit jen jednoduchý obrázek. Pokud jsem potřebovala složitější pracovní list, který vydrží na delší čas, řešila jsem to tak, že jsem použila čísla i dvakrát ( ale ty další už byly v kolečku - tzn. vypočítám příklad a výsledek zapíšu do kolečka, takže musím spojit zase s číslem v kolečku - snad je to trošku k pochopení :-). Nebo jsem příklady oddělila čarou a začíná se spojovat zase od začátku ( např. domeček - nakreslíme obrys domku a potřebujeme nakreslit okýnko - tzn. podtrhnu příklady, které byly na spojování na obrys domku a pokračuji příklady na spojování
okýnka )

další z pracovních listů

další

další
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé