(návod
si oblíbilo 28 návštěvníků)
Jak zvládnout nadýmání a průjem u kojenců a malých dětí do 3 let

Postup
Právě v prvních týdnech života trpí většina miminek zvýšenou mírou nadýmání a mírnými zažívacími potížemi. Průjem se většinou dostavuje současně s prořezáváním zoubků.
Nadýmání u kojenců může vznkat tím, že dítě př ptí spolyká mnoho vzduchu, dále tím, že zažívací trakt ještě není přizpůsoben stravě po porodu nebo nesnáší určité složky potravy, např. mléčný cukr. Důsledkem nedostatečného strávení mléčného cukru je kvašení a tvorba plynů v dolních úsecích střev.
Trávicí trakt a játra jsou u dětí plně vyvinuta mezi 2. a 3. rokem. V kojeneckém a batolecím věku je proto velmi důležité důsledně dodržovat zásady správné výživy. Jde jen o to vytvořit ten správný základ. Různé alergie a chronické nemoci nebo jejich dispozice vznikají hlavně tím, že do 2. - 3. roku života dítěte je jeho tělíčko neúměrně zatěžováno zejména nevhodnou stravou a také, pokud se v rodině alergie či chronické nemoci jž vyskytly.
V jídelníčku dětí do 2 let by se neměly vyskytovat zejména tyto potraviny:
* bílá pšeničná mouka - rohlíky a housky, toastové chleby apod. - mouka s vodou se kdysi používala jako dobré lepidlo na papír, podobně umějí rohlíky a housky zacpat střeva.
* tuky, kde si vůbec neumíme jako laici představit, jak se vyrábějí (většina rostlinných tuků obsahuje umělé antioxidanty, které při dlouhodobé spotřebě působí právě opačně)
* bílý rafinovaný cukr
* kravské mléko
* červené maso (naopak vhodné je mladé červené maso - telecí, jehněčí...)
* přemíra soli
* jakákoliv umělá dochucovadla (Magi, Worcestr apod.), silné koření...
Co je naopak velmi vhodné:
* všechny běžné druhy zeleniny
* kukuřičná, pohanková, cizrnová, rýžová, jahelná, žitná, ovesná a amarantová mouka a krupice
* ovesné vločky, jáhly, pohanka, rýže, obilné klíčky, naklíčené luštěniny
* oleje lisované za studena (olivový, olej z kukuřičných klíčků, dýňový olej, lněný olej...)
* ovocný cukr (fruktóza, glukopur), rýžový nebo kukuřičný sirup
* jemné koření (kmín, fenykl, bílý pepř, petrželka aj. zelené natě apod.)
* kozí, ovčí a sojové mléko, kvalitní zakysané mléčné výrobky
* kojencům, kteří nemohou být kojeni se doporučuje podávat kojenecká mlíčka s označením HA
* pravidelné podávání lactobacilů nebo Lepicolu pro děti
(Doporučení ohledně vhodných a nevhodných potravin, které jsem uvedla je samozřejmě zcela obecné (ovšem nevymyšlené, ale podložené poznatky odborníků Symbinatur a Jona, a mě osobně se velmi osvědčilo). Záleží na každém člověku, jak se k němu postaví. Každý člověk je originál a má své individuální životní postoje, zkušenosti a zásady.)
Když mají kojené děti nadýmání a průjem, je důležité, aby matka přeorientovala svou výživu na lehce stravitelnou stravu. Nikotin, alkohol a káva by měly být samozřejmě tabu, dále se nedoporučeje silné koření, česnek, fazole a cibule. Velmi vhodné je aby kojící maminka pila čaje z léčivých bylin, jejichž účinné látky odstraňují křeče a podporují vylučování žaludečních šťáv. Prostřednctvím kojení pak tyto účinné látky šetrně předává miminku.
U dětí krmených z lahve zkuste nejdříve jiný druh mlíčka. V lékárnách je dnes k dostání množství náhradních výrobků bez kravského mléka, které jsou sestaveny speciálně pro kojence ohrožené průjmeme a které děti obvykle dobře snášejí. Ke kojeneckému mléku lze přidávat bylinkové čaje zlepšující snášenlivost a podporující trávení.
Když malé dítě onemocní průjmem je nutno dbát na to, aby dostatečně pilo a vyrovnávalo ztráty minerálních látek. Pokud se stav dítěte nezlepší během 6 - 12 hodin, je nutná pomoc lékaře. U kojence je průjem vždy těžkým a velmi vážným onemocněním, které se může bez odborného ošetření stát životu nebezpečným, protože děti velmi rychle ztrácejí tekutiny.
Bylinné čaje proti nadýmání a křečím:
Čaj z plodu fenyklu
1 čajovou lž. rozdrceného fenyklového plodu přelijte šálkem vroucí vody, nechte přikryté 10 min. vyluhovat a sceďte.
Čajová směs
20 g heřmánkového květu
15 g listu máty peprnné
20 g plodu kmínu
40 g plodu fenyklu
5 g chemicky neošetřené pomerančové kůry
2 čajové lž. rozdrcené směsi přelijte šálkem horké vody a nechte přikryté 10 min. vyluhovat a sceďte.
Vypijte vždy 1 šálek čaje hodinu před kojením. U dětí krmených z lahve připravte mlíčko jako obvykle a přidejte 50 ml fenyklového čaje.
Proti nadýmání se osvědčuje i masáž bříška v okolí pupeční krajiny.
Mast z natě majoránky
1 čaj. lž. rozemleté natě majovárnky smíchejte s 1 čajovou lžičkou lihu a nechte několik hodin vyluhovat. Pak přidejte čajovou lž. čerstvého nesoleného másla nebo sádla a rozehřejte směs ve vodní lázni, než se tuk rozpustí. Hmotu proceďte látkovým kapesníkem nebo velmi jemným filtrem a nechte zchladnout. 2x denně jemně masírujte mastí bříško miminka.
Masáž bříška kmínovou silicí nebo olejem z černého kmínu
2 kapky kmínové silice dejte do sklenice teplé vody (kmínový olej se používá bez vody), namočte v ní prsty a začněte masáží bříška vlevo dole. V masáži pokračujte ve směru hodinových ručiček až pod žeberní oblouk, rukama pohybujte pomalu doprava. Celou dobu miminko pozorujte. Tam, kdy by na hodinách bylo půl páté, nakrátko zatlačte do bříška o něco pevněji. Bříško takto masírujte dvakrát až třikrát za sebou ve směru hodinových ručiček a poté je přikryjte teplou dečkou nebo nahřátou plenkou.
Čaje při průjmu:
Borůvkový čaj
3 vrchovaté polévkové lžíce sušených borůvek přelijte 1/2 l vody a nechte 10 - 15 min. vařit na mírném ohni a sceďte.
Heřmánkový čaj
1 vrchovatou čajovou lžičku heřmánkového květu přelijte 1/4 - 1/2 šálku horké vody, nechte přikryté10 min. vyluhovat a sceďte.
Pro optimální účinek se má heřmánkový čaj kombinovat s borůvkovým. Několkrát denně by mělo dítě vypít 1/4 - 1/2 šálku mírně oslazeného čaje (glukopur, fruktoza). Kojencům podávejte v lahvičce několikrát denně 30 ml heřmánkového čaje s 1 čajovou lžičkou borůvkového čaje.
Nadýmání u kojenců může vznkat tím, že dítě př ptí spolyká mnoho vzduchu, dále tím, že zažívací trakt ještě není přizpůsoben stravě po porodu nebo nesnáší určité složky potravy, např. mléčný cukr. Důsledkem nedostatečného strávení mléčného cukru je kvašení a tvorba plynů v dolních úsecích střev.
Trávicí trakt a játra jsou u dětí plně vyvinuta mezi 2. a 3. rokem. V kojeneckém a batolecím věku je proto velmi důležité důsledně dodržovat zásady správné výživy. Jde jen o to vytvořit ten správný základ. Různé alergie a chronické nemoci nebo jejich dispozice vznikají hlavně tím, že do 2. - 3. roku života dítěte je jeho tělíčko neúměrně zatěžováno zejména nevhodnou stravou a také, pokud se v rodině alergie či chronické nemoci jž vyskytly.
V jídelníčku dětí do 2 let by se neměly vyskytovat zejména tyto potraviny:
* bílá pšeničná mouka - rohlíky a housky, toastové chleby apod. - mouka s vodou se kdysi používala jako dobré lepidlo na papír, podobně umějí rohlíky a housky zacpat střeva.
* tuky, kde si vůbec neumíme jako laici představit, jak se vyrábějí (většina rostlinných tuků obsahuje umělé antioxidanty, které při dlouhodobé spotřebě působí právě opačně)
* bílý rafinovaný cukr
* kravské mléko
* červené maso (naopak vhodné je mladé červené maso - telecí, jehněčí...)
* přemíra soli
* jakákoliv umělá dochucovadla (Magi, Worcestr apod.), silné koření...
Co je naopak velmi vhodné:
* všechny běžné druhy zeleniny
* kukuřičná, pohanková, cizrnová, rýžová, jahelná, žitná, ovesná a amarantová mouka a krupice
* ovesné vločky, jáhly, pohanka, rýže, obilné klíčky, naklíčené luštěniny
* oleje lisované za studena (olivový, olej z kukuřičných klíčků, dýňový olej, lněný olej...)
* ovocný cukr (fruktóza, glukopur), rýžový nebo kukuřičný sirup
* jemné koření (kmín, fenykl, bílý pepř, petrželka aj. zelené natě apod.)
* kozí, ovčí a sojové mléko, kvalitní zakysané mléčné výrobky
* kojencům, kteří nemohou být kojeni se doporučuje podávat kojenecká mlíčka s označením HA
* pravidelné podávání lactobacilů nebo Lepicolu pro děti
(Doporučení ohledně vhodných a nevhodných potravin, které jsem uvedla je samozřejmě zcela obecné (ovšem nevymyšlené, ale podložené poznatky odborníků Symbinatur a Jona, a mě osobně se velmi osvědčilo). Záleží na každém člověku, jak se k němu postaví. Každý člověk je originál a má své individuální životní postoje, zkušenosti a zásady.)
Když mají kojené děti nadýmání a průjem, je důležité, aby matka přeorientovala svou výživu na lehce stravitelnou stravu. Nikotin, alkohol a káva by měly být samozřejmě tabu, dále se nedoporučeje silné koření, česnek, fazole a cibule. Velmi vhodné je aby kojící maminka pila čaje z léčivých bylin, jejichž účinné látky odstraňují křeče a podporují vylučování žaludečních šťáv. Prostřednctvím kojení pak tyto účinné látky šetrně předává miminku.
U dětí krmených z lahve zkuste nejdříve jiný druh mlíčka. V lékárnách je dnes k dostání množství náhradních výrobků bez kravského mléka, které jsou sestaveny speciálně pro kojence ohrožené průjmeme a které děti obvykle dobře snášejí. Ke kojeneckému mléku lze přidávat bylinkové čaje zlepšující snášenlivost a podporující trávení.
Když malé dítě onemocní průjmem je nutno dbát na to, aby dostatečně pilo a vyrovnávalo ztráty minerálních látek. Pokud se stav dítěte nezlepší během 6 - 12 hodin, je nutná pomoc lékaře. U kojence je průjem vždy těžkým a velmi vážným onemocněním, které se může bez odborného ošetření stát životu nebezpečným, protože děti velmi rychle ztrácejí tekutiny.
Bylinné čaje proti nadýmání a křečím:
Čaj z plodu fenyklu
1 čajovou lž. rozdrceného fenyklového plodu přelijte šálkem vroucí vody, nechte přikryté 10 min. vyluhovat a sceďte.
Čajová směs
20 g heřmánkového květu
15 g listu máty peprnné
20 g plodu kmínu
40 g plodu fenyklu
5 g chemicky neošetřené pomerančové kůry
2 čajové lž. rozdrcené směsi přelijte šálkem horké vody a nechte přikryté 10 min. vyluhovat a sceďte.
Vypijte vždy 1 šálek čaje hodinu před kojením. U dětí krmených z lahve připravte mlíčko jako obvykle a přidejte 50 ml fenyklového čaje.
Proti nadýmání se osvědčuje i masáž bříška v okolí pupeční krajiny.
Mast z natě majoránky
1 čaj. lž. rozemleté natě majovárnky smíchejte s 1 čajovou lžičkou lihu a nechte několik hodin vyluhovat. Pak přidejte čajovou lž. čerstvého nesoleného másla nebo sádla a rozehřejte směs ve vodní lázni, než se tuk rozpustí. Hmotu proceďte látkovým kapesníkem nebo velmi jemným filtrem a nechte zchladnout. 2x denně jemně masírujte mastí bříško miminka.
Masáž bříška kmínovou silicí nebo olejem z černého kmínu
2 kapky kmínové silice dejte do sklenice teplé vody (kmínový olej se používá bez vody), namočte v ní prsty a začněte masáží bříška vlevo dole. V masáži pokračujte ve směru hodinových ručiček až pod žeberní oblouk, rukama pohybujte pomalu doprava. Celou dobu miminko pozorujte. Tam, kdy by na hodinách bylo půl páté, nakrátko zatlačte do bříška o něco pevněji. Bříško takto masírujte dvakrát až třikrát za sebou ve směru hodinových ručiček a poté je přikryjte teplou dečkou nebo nahřátou plenkou.
Čaje při průjmu:
Borůvkový čaj
3 vrchovaté polévkové lžíce sušených borůvek přelijte 1/2 l vody a nechte 10 - 15 min. vařit na mírném ohni a sceďte.
Heřmánkový čaj
1 vrchovatou čajovou lžičku heřmánkového květu přelijte 1/4 - 1/2 šálku horké vody, nechte přikryté10 min. vyluhovat a sceďte.
Pro optimální účinek se má heřmánkový čaj kombinovat s borůvkovým. Několkrát denně by mělo dítě vypít 1/4 - 1/2 šálku mírně oslazeného čaje (glukopur, fruktoza). Kojencům podávejte v lahvičce několikrát denně 30 ml heřmánkového čaje s 1 čajovou lžičkou borůvkového čaje.
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k návodu

Radanecka
(upraveno)
15. 9. 2011, 8:30
My jsme si taky s nadýmání a kolikou dost užili a nejlíp nám na to zabraly kapičky od Espumisanu, dělají je teď nově i pro novorozence a vyjdou i lacino. A hlavně zabírají! Takže když má malá obtíže, dám jí je a je klid.
nahlásit

Bekinka
(upraveno)
11. 9. 2010, 9:13




nahlásit
marfanov
(upraveno)
11. 9. 2010, 7:44
nevím nevím, já jsem byla s dcerou v roce věku v nemocnici kvůli dehydrataci z průjmu a zvracení. zhubla kilo. a nejenže tam měly dětské dietní sestry vyvěšený jídelníček pro děti od deseti měsíců do dvou let obsahující vše, co se tu považuje za nevhodné, ale od dvou let měly děti normální jídelníček jako dospělí. Kromě toho mi všechny tři dietní sestry, které tam sloužily, říkaly, že se od těch cca 10 měsíců MUSÍ solit nejen kvůli doplnění minerálů, ale taky kvůli správnému nastartování trávení. samozřejmě po špetkách... taky jsem se divila, ale odborník jako ony fakt nejsem. a byly to dvě starší zkušené sestry a jedna dva roky po škole...dle mě do tří let nesolit, necukřit a úplně odmítat některé potraviny vede k jednomu - dítě pak ve školce a škole "sežere" všechno, co potká, co mu kamarádi dají a co mu doma nedají - sladkosti, chipsy, hranolky, limonády atd. atd. - a to mluvím z vlastní zkušenosti (po matčině posedlosti zdravou výživou jsem nyní zdravě obézní, můj bratr též, prostě se živíme tím, co nám doma nedávali, a o to víc
))) a co se celozrnných a různých "zdravých" obilovin týče - do šesti let se prý jíst nemají, protože projdou traktem netknuté, tudíž bez účinku, a ještě s sebou vezmou nějakou tu zdravou mikroflóru - to jsem už četla na více místech. tyto potraviny jsou zdravé pro dospělé, ale pro děti ne. chce to jen a pouze zdravý rozum... a mimochodem - cibule a česnek jsou ZELENINA, a to dosti zdravé, odhleňující a s antibiotickými účinky.. a pokud jsou vařené, pak už vůbec nevadí. když už jste tak přes ty bylinky, jaké škodlivé účinky má česnek a cibule na dětské trávení?

nahlásit

mikitka5
(upraveno)
10. 9. 2010, 20:14
@marfanov
z mojí vlastní zkušenosti od nyní 7 leté dcery můžu říct, že jsem se například držela tehdejšího doporučení do 3 let nejíst ryby, a vedlo to k tomu, že když pak nastoupila do školky, tak to neznala a tudíž nejedla
a tak je tomu bohužel dodnes...

nahlásit
kubili
(upraveno)
11. 9. 2010, 11:12
@mikitka5
Přesně tak. Švagrová nedávala malýmu do 3 let žádné jiné uzeniny než šunku, párek vůbec nevěděl jak chutná. Když je teď u babičky a jí třeba párek, tak má strašný strach, aby se to maminka nedověděla, že mu to chutná. Navíc má tak zkažený žaludek, že jakmile vezme do pusy něco nedietního, stane se, že zvrací nebo to vůbec nejí. Je mu 10 let, váží 20 kg a má problémy s jídlem, ale to je způsobené i imunitou, se kterou měl problémy.... Já řku to, že dítě má jíst to, na co má chuť, samozřejmě v normě a v rámci možností. Hlavně zelenina a ovoce, které my baštíme na kila. Naše doktorka tvrdí, že od roka můžou děti skoro všechno krom hodně kořeněného apod., ale ve 2 letech náš malej jedl všechno s námi a nejvíce mu chutná, když vařím s česnekem, je schopen sníst celý stroužek česneku a ani nevrkne a to já bych teda nedokázala

nahlásit
marfanov
(upraveno)
11. 9. 2010, 7:41
@mikitka5
nojo, ryby zrovna nepatří k dětským oblíbeným pochoutkám
zkuste ji usmažit nebo jako rybí prsty
na mě by to zabralo, já jsem smažené jedla poprvé až ve škole



nahlásit

Ovečka
(upraveno)
10. 9. 2010, 15:04
No, nevím
Já tedy asi nejsem příklad zrovna extra "brožurové" matky, dávala jsem dětem jídla podle svého uvážení, nikdy jsem se striktně nedržela žádných knih a doporučení (samozřejmě že jsem je od půl roku nekrmila solí a kořením), ale přijde mi divné nedávat dětem jiné maso než kuřecí nebo nedávat pečivo.....ukažte mi matku, která nedala po půl roce věku miminku do ruky piškot nebo rohlík.....naopak souhlasím s maminkami níže - čím dříve se alergie na lepek odhalí, tím lépe
Také to kravské mléko se mi nezdá - naše malá od cca 10 měsíců nechtěla sunar, vařila jsem tedy kaši z kravského (z kupovaného, tudíž "ošetřeného") - ředila jsem polotučné napůl s horkou vodou a z toho jsem chystala kaši - na můj dotaz, zda to tak mohu dělat, abych jí neublížila mi doktorka mi řekla, že pokud je to mléko polotučné a malá s ním nemá problém, klidně ho po půl roce může - že i nějaký ten tuk je potřeba



nahlásit

lenina
(upraveno)
10. 9. 2010, 13:00
Já mám obavy, že pokud by se dítě takto stravovalo, tak to s ním po příchodu do školky a školy musí zákonitě seknout a vůbec bych se nedivila, kdyby pak bylo plné alergií a všeho možného, protože organismus nebude připravený na běžná jídla. Všeho s mírou, to je moje zásada

nahlásit

HunchiBunchi
(upraveno)
10. 9. 2010, 13:28
@lenina
hm, to jsem si taky rikala. Rekla bych vsecho s mirou, strava by mela byt hlavne pestra a samozrejme hodne zeleniny a vitaminu. Jednou je to vejce ano, pak ne, pak zase ano. Pak mleko ano, dalsi studie a mleko ne... Samozrejme pro mnohe je tato informace prinosem, at si kazdy vybere svuj jidelnicek dle sveho presvedceni a moznosti.

nahlásit
quakis
(upraveno)
10. 9. 2010, 13:08
@lenina
máme stejný myšlenky
,mě to samé taky napadlo,že to s ním ve školce sekne


nahlásit
Zrušený účet
(upraveno)
10. 9. 2010, 12:34
myslím si svoje, zdravé 2-3 leté dítě by mělo jíst plně batolecí stravu, tj. kromě soli, pálivého a ostrého koření, glutamátu, chemických barviv a ochucovadel... Jak píšete, je to věc názoru.
nahlásit

Ovečka
(upraveno)
10. 9. 2010, 14:55
@
Jakože ve 3 letech ještě vůbec nesolit?

nahlásit
Zrušený účet
(upraveno)
10. 9. 2010, 19:22
@Ovečka
já celkově solím málo, takže v podstatě vařím normálně. Ono i ten rohlík je solený, sůl se dává běžně do těsta na pečivo a rohlíky jsou i sypané solí, takže takový rohlík odrhnu od té soli a je.
nahlásit

LenHav
(upraveno)
10. 9. 2010, 12:31
Až na drobné výjimky souhlasím
bohužel kolega z manžovy práce nedávno učinil otřesné zjištění: jejich malé, téměř pětileté dceři začala růst prsa. Všichni z toho byli paf, pádili k lékařce, nechala udělat kompletní vyšetření, i endokrinologické, a malé zjistili zvýšenou hladinu ženských hormonů, které se jí měly začít tvořit nejdříve v 10ti letech! Udělali rozbor stravy a ejhle! Zjistili, že rodina jí téměř výhradně bílé maso, hlavně kuřata, která jsou kvůli rychlému růstu dopována růstovými hormony. No a s těmi si to malé tělíčko nedovedlo poradit a takhle reagovalo. Kuřecí smějí teď jen max. jednou týdně, a hlavně vepřové a hovězí. Samozřejmě všeho s mírou. Takže vynechat do tří let červené maso asi taky nebude tak jednoznačné...

nahlásit

HunchiBunchi
(upraveno)
10. 9. 2010, 13:17
@LenHav
o techto pripadech jsem take slysela. Ta svin***a v kurecim mase mi taky silne vadi
Radeji kupuji kruti maso a sem tam hovezi.

nahlásit

LenHav
(upraveno)
11. 9. 2010, 10:23
@HunchiBunchi
Víte co, já se obávám, že to není jen otázka kuřecího masa
že se to pro urychlení růstu dává už snad všem - telatům, krůtám i selatům. Takže to co nejvíc střídat, hodně prokládat zeleninou, prostě pestře, pestře, pestře. A hodně pohybu, co nejvíc chodit nebo jezdit za zdravým povětřím a otužovat.


nahlásit

LenHav
(upraveno)
11. 9. 2010, 10:23
@HunchiBunchi
Víte co, já se obávám, že to není jen otázka kuřecího masa
že se to pro urychlení růstu dává už snad všem - telatům, krůtám i selatům. Takže to co nejvíc střídat, hodně prokládat zeleninou, prostě pestře, pestře, pestře. A hodně pohybu, co nejvíc chodit nebo jezdit za zdravým povětřím a otužovat.


nahlásit
marfanov
(upraveno)
10. 9. 2010, 19:16
@HunchiBunchi
můžu potvrdit, moje teta - pediatrička má takových případů spoustu. samozřejmě i u chlapečků, což je fakt síla..
nahlásit

mikitka5
(upraveno)
10. 9. 2010, 9:35
Přesně tak, souhlasím s Hankou B., už půlročnímu kojenci se doporučuje opatrně podat např. chlebová kůrka, aby se zjistila případná alergie na lepek zavčasu a mohla být zvládnuta ještě v době, kdy je dítko převážně kojené a dá se s úspěchem opět dočasně plně kojit. Zajímalo by mě také, když do 2-3 let se nedoporučuje bílá mouka, jakým způsobem se podává pečivo. To tmavé je totiž ve většině případů barveno cukrem (aspoň tak mi to bylo řečeno při těhotenském diabetu, že je nutné se vyhýbat tmavému pečivu, páč obsahuje více cukru pro barvu)... a celozrnné, jak známo, do jídelníčku malých dětí také nepatří. Odkud jste, prosím vás, čerpala?
A ze kterého roku je to doporučení?

nahlásit

bylinkyodIrenky
(upraveno)
10. 9. 2010, 12:33
@mikitka5
Čerpala jsem z vlastní dobré zkušenosti na základě poznatků získaných od MUDr. Šáchy (Symbinatur) a p. Morávka (JONA). Recepty na čajíčky jsou z knihy Bylinky z klášterní lékárny vydané v r. 2004. Všechna doporučení jsou tedy ze současnosti S tím pečivem máte pravdu, v běžných obchodech je skutečně problém sehnat kvalitní tmavé pečivo. Já jsem to vyřešila domácí pekárnou. Běžný žitno-pšeničný chléb děti zvládnou mnohem lépe než obyčejný bílý rohlík nebo toustový chléb. Ještě doplňuji k tomu červenému masu - vhodné je samozřejmě mladé maso jako např. telecí a jehněčí. Doporučení ohledně vhodných a nevhodných potravin, které jsem uvedla je samozřejmě zcela obecné (ovšem nevymyšlené, ale podložené poznatky výše uvedených odborníků) a záleží na každém člověku, jak se k němu postaví. Každý člověk je originál a má své individuální životní postoje a zásady. Např. mě se celostní a bylinná léčba osvědčila - atopický ekzém u mého syna zmizel a jeho imunita se velmi posílila. Můj atopický ekzém je mnohem klidnější a pomalu ustupuje, imunita se mi také zlepšila.
nahlásit

LenHav
(upraveno)
11. 9. 2010, 10:19
@bylinkyodIrenky
Bylinky jsou fajn, ale děti do šesti by je s výjimkou heřmánku a meduňky (oboje jen občas) neměly vůbec, protože na ně mají daleko silnější účinek a jejich tělíčko si s těmi silicemi neumí poradit. To nám řekl pediatr. Samozřejmě jsou výjimky, jak píšete, ekzematici apod., ale ti se mají v bylinkách koupat a ne je pít - zažili jsme to, desetiletý syn je atopik. A bylinky směl až od první třídy, řekl nám to léčitel, u kterého jsme byli. Pokud jde o firmy Jona a Symbinatur, tak bych byla na jejich doporučení velmi opatrná, protože jsou tam sice zaměstnaní odborníci, ale jsou to komerční firmy, které chtějí prodat. Zažila jsem na vlastní kůži prezentaci firmy Jona, konkrétně na filtrační vodní zařízení, z které vyšlo, že pouze jejich přístrojem upravená voda je pitná, prý to, co nám doma teče z kohoutku se pozřít nedá. A to bydlíme v Praze, vodu máme ze Želivky, což je jedna z nejlepších vod v republice vůbec... Určitě máte s těmito pány dobré zkušenosti, já bohužel moc ne, proto si na takováto tvrzení dávám velký pozor. Celostní a bylinná léčba je super, u syna jsme jí taky používali a dlouho, ale musí se to opravdu ušít jedinci na míru a u dětí zvlášť nejde příliš postupovat systémem pokus-omyl. Ten omyl by jim mohl být i osudný... Jinak bylinkám velmi fandím a máme je doma moc rádi!!!
nahlásit
Zrušený účet
(upraveno)
10. 9. 2010, 9:25
zase nějaká reklama a blbost

nahlásit

Hanka_Bohmova
(upraveno)
10. 9. 2010, 9:21
Expozice lepku je naopak nutná co nejdřív, už po šestém měsíci, aby se včas zjistila alergie či netolerance - podáním v pozdějším věku se jí nejen nepředejde, ale navíc jsou projevy víc nespecifické a už tak snadno neodhalíte, že jde zrovna o netoleranci lepku. Stejně tak červené maso, jako zdroj železa je nenahraditelné a nedobře dělají maminky, co dávají jen kuřátko, hovězí je také potřeba. Všeobecně se ze studií ukázalo, že oddalovat expozici rizikových potravin nepřispívá ke snížení výskytu alergií. Zřejmě se tedy budou měnit i výživová doporučení WHO, ale někteří pediatři už se podle toho zařizují i nyní.
nahlásit

LenHav
(upraveno)
11. 9. 2010, 10:21
@Hanka_Bohmova
Prostě dvěma slovy - PESTRÁ STRAVA



nahlásit

Tlamička
(upraveno)
10. 9. 2010, 13:00
@Hanka_Bohmova









nahlásit