Zobrazit přihlášovací formulář

18 potravin, které vám pomohou zhubnout. Zařaďte je do svého jídelníčku!

  • Publikováno:
18 potravin, které vám pomohou zhubnout. Zařaďte je do svého jídelníčku!

Kdo z nás by nechtěl nějaké to kilo zhubnout. Nemusíte ale hned držet drastické diety. Trik je v tom upravit stávající jídelníček tak, aby nám to nepřekáželo ve spokojeném žití, nemuseli jsme se každý den omezovat, a zároveň se nám o něco zrychlil metabolismus a lépe spalovaly tuky. Jaké potraviny to jsou? Co můžete jíst, aniž byste měli výčitky svědomí?

Vodní meloun 

Je to sice sezónní záležitost, ale jakmile se objeví na pultech, odnášejte si ho domů neomezeně. Obsahuje velké množství antioxidantů, vody i vlákniny, takže se po něm cítíte hezky sytí. Jeho vynikající a osvěžující chuť je taky velké pro.

Batáty (sladké brambory)

Jestli jste ještě neobjevili jejich kouzlo, možná je načase. Obsahují také spoustu vlákniny, ale také vitaminu A. Obojí dohromady znamená, že se po nich budete cítit sytí dlouho. A navíc, pokud si je upečete, díky jejich sladké chuti na ně nebudete potřebovat ani trošku másla.

Avokádo

To by měl milovat každý. Nejen pro jeho chuť a všestranné využití, ale také proto, jak účinně pomáhá spalovat tuky. Zasytí, dodá spoustu živit a nastartuje metabolismus. No neberte to.

Brokolice

Ta by měla být váš nejlepší zeleninový kamarád. Minimum kalorií, minimum tuku, vysoký obsah vlákniny… A hlavně zasytí a na dlouho!

Bílý jogurt

V menších dávkách je skvělým spalovačem tuků, protože ovlivňuje produkci kortizolu, stresového hormonu spojovaného mimo jiné také s nabíráním váhy.

Skořice

Přidejte trošku skořice do snídaňového jogurtu, do kávy, do oblíbené kaše, smoothie nebo koktejlu, a začnou se dít divy. Možnost dostat do sebe trošku skořice využijte vždycky. Skořice pomáhá rychlejšímu metabolismu cukrů, takže bude mnohem méně pravděpodobně uložený jako tuk.

Pomeranče

Ty pomáhají tělu spalovat rychleji tuky, zejména díky vysokému obsahu vitamínu C. Jsou skvělá svačinka, ale můžete si z nich udělat taky skvělou šťávu, která, když ji doplníte o zázvor, zrychlí metabolismus a probudí ve vás spousty energie.

Grep

Zkuste půlku grepu každé ráno na pročištění a poctivou detoxikaci organismu. Ale pozor – grep je poměrně agresivní na žaludek a dokonce nepříznivě ovlivňuje působení některých léků!

Tmavá čokoláda

A čím tmavší, tím lepší (co do účinků. Co do chuti… to musí každý zvážit sám.) Tmavá čokoláda s vysokým obsahem kakaa pomáhá tělu procesovat mastné kyseliny, snižuje krevní tlak a ještě uspokojí chuť na něco sladkého.

Káva

Ne nadarmo obsahují mnohé přípravky na podporu spalování kofein. Ranní káva nastartuje metabolismus, ale opatrně – jak psychika, tak metabolismus si na ni můžou rychle navyknout.

Zelený čaj

Zelený čaj buduje v těle imunitu a celkově prospívá zdraví, ale zároveň zrychluje metabolismus, tedy díky němu spalujete kalorie rychleji. Zkuste alespoň jeden šálek denně a rozdíl poznáte. Celkem rychle a především v pase.

Tučné mořské ryby

Nastartují váš metabolismus, přispívají k lepší imunitě, jsou prospěšné pro oběhovou i nervovou soustavu… a stimulují produkci leptinu, hormonu, který nám mimo jiné říká, že už jsme sytí.      

Krevety

Ano, není to úplně jídlo, které bychom si dopřávali obden. Krevety mají ale obrovskou výhodu oproti ostatním mořským plodům, mají všechny výhody, ale minimum kalorií. A v kombinaci s chilli a citrónem chutnají báječně v každém salátu.    

Čočka 

Překvapivě mnoho žen trpí na nedostatek železa. To může vést k nadváze.  Koneckonců jakýkoliv nedostatek živin vede ke zpomalování metabolismu, takže je třeba si dávat pozor. Čočka je bohatá nejen na železo, ale také na vlákninu a bílkoviny, takže je ideální pro udržování (i shazování) váhy.

Chilli

Obsahuje látky, které tělu pomáhají spalovat tuk. Když si trošku přiostříte podvečerní jídlo, nejen, že budete navečer více spalovat, ale chilli také potlačuje chuť k jídlu, takže budete mít s menší pravděpodobností chuť „na něco“.

Zázvor

Pomůže od nachlazení a bolesti v krku, ale extrémně efektivně také od přebytečného tuku. Zázvor je přírodní spalovač, ideálně v kombinaci s citrónem a horkou vodou. A každý den!

Mandle

Pokud jste zvyklí si odpoledne dát něco rychlého a vydatného na zahnání hladu (což obyčejně bývá nějaká sladká tyčinka), zkuste to vyměnit za hrst mandlí. Jsou plné vitaminu B, který potlačuje to neodbytné bažení po sladkém.

Popcorn

Nevěříte? No, není to sice žádná superpotravina, ale obsahuje jednu při shazování váhy velmi podstatnou věc – vlákninu. A obsahuje jí hodně (na rozdíl od tuku, kterého obsahuje málo). Pomáhá tak udržovat trávicí trakt hezky bez nežádoucích bakterií, a tím i zabraňuje zbytečnému přibírání.   

                    

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku