Zobrazit přihlášovací formulář
(návod si oblíbilo 905 návštěvníků)

orchidej - Phalaenopsis - pěstování

0.0
orchidej - Phalaenopsis - pěstování

Postup

Phalaenopsisy patří mezi teplomilné orchideje,proto se jim bude dobře dařit i bytech s ústředním topením.(detaily a podrobnosti v obrázkovém návodu)

teplota - ideální je přes den 21-25st ,na noc pak cca o 4st méně (umístění na okně s radiátorem,který se na
noc tlumí) Tento noční pokles potřebují,aby znovu kvetly
umístění - patří mezi květiny,které mohou stát v "druhé řadě",ideální je pro ně východní a západní okno
(počítejte s tím,že v zimě tam je světla podstatně méně a tak by před nimi jiná rostlina stát neměla
),může být i jižní okno,ale je potřeba se postarat o přistínění proti polednímu slunci (mám na něm
draperku)
zalévání - ideální je dešťová voda,nebo alespoň převařená s teplotou pokoje ,nezalévám je,ale ponořím do
nádoby s vodou,nechám několik minut,dám okapat,pozor,aby nezůstala v srdíčku voda (snadno se
odsaje papír. ubrouskem),vyhnilo by a rostlina zajde
zalévám,dle potřeby asi po 7-14 dnech,snadno uvidíte přes průhl.plastový květináč,když není orosen
přebytečnou vodu nechat okapat,nesmí ve vodě stát
hnojení - pouze v době růstu nebo květu,potřebují plné hnojivo,(koupila jsem od fa POKON obsahuje i
stopové prvky ,dodržovat dávkování,dávám o něco málo méně hnojiva,než uvádí návod,hnojím po
zalévání,když je mokrý substrát a zase nechat odtéct,lze hnojit i na list pomocí rozprašovače je
dávkování podstatně menší
po odkvětu - kvetoucí stvol se zastřihuje za 3 očkem,ze spících oček vyraší nový květní výhod,pokud stvol
zhnědne,tak se ustřihne,vyraší pod listy nový
Místo květů vás může překvapit list a posléze kořeny,roste nová rotlinka,nazývá se keiky.Až bude mít alespoň 3 kořeny kolem 10cm dlouhé,můžete ji ,opatrně,oddělit a zasadit,substrát je stejný,jen pozor na výběr průhl. nádoby,musí být malá,jen o málo vtší než potřebují kořeny(kelímek od salátu..).
kvetení - kvetení mi opakují v rozmezí 3 - 6 měsíců
přesazování - zásadně na jaře,ne v době květu,zhruba po dvou letech,nebo,když je hodně kořenů mimo
květináč,nebo se substrát rozkládá,je tam mech,škůdci,špatně narůstá-nové listy jsou menší než
předešlé,menší květy.Tak to,co jsem teď napsala musím poopravit,při přesazování jsem měla tři
phalenky ,které měly první kořeny(střed) obalen rašeliníkem,ten zadržuje vodu a tak,ač substrát
byl úplně suchý,rašeliník byl nacucán jak houba-výsledkem byly(u dvou asi z deseti) vyhnilé a
odumřelé kořeny,které jsem tak musela vystříhat.Takže po odkvětu určitě zjistit,jak je na tom ta
vaše a popřípadě sundat a přesadit.Substráty v obchodech,ač pro orchideje,nejsou vhodné
potřebují substrát hrubý - dospodu květináče keramzit,substrát je namíchán z borové
kůry,dřevěného uhlí,perlitu,na drenáž keramzit nebo kousky polyestyrenu
Vhodný je průhledný květináč,kořeny potřebují světlo - fotosyntéza , přesazovat jen do nádoby o
malinko větší,nedokázala by kořeny obsadit velký květináč,trvalo by déle,než by substrát
vyschl,chřadla by.
Při přesazování se odstraňují odumřelé a suché kořeny,vždy do zdravého(desinfikovat
nůžky),kořenový bal lze zmenšit vystříháním starých kořenů rostoucích v prostředku,tím se
může vrátit do stejné nádoby,alle nepřeháněla bych to
Potřebují vzdušnou vlhkost,čím větší teploty,tím větší vlhkost,nerosí se,ale dávají na misky s mokrým keramzitem,nesmí stát ,ale kořeny ve vodě.Nerosí se,pouze kořeny,které rostou mimo květináč.
Jak poznat,že se jim u nás opravdu daří?Samotné kvetení není známkou naší dobré péče,orchidka může vykvést naposledy i při špatné,je to kvetení před "smrtí" a kvete pro zachování rodu.Takže,to ,že se jí daří poznáme na nových listech,jsou pevné,sytě zelené,bez deformací a škůdců,každý nový list je stejně velký nebo i větší než ten pod ním,kořeny jsou silné a zdravé,jsou zelené se šedým povlakem,špičky svěže zelemé s červenou(hnědo-červenou) špičkou.Květ je stejně velký bez deformací či změny barvy,jako při nákupu.
Pokud nerozkvete zvova během jednoho roku,znamená to,že je něco špatně,a to
1- může být příliš mokrá-ulitá a přehnojená,to znamená,že jí odumírají kořeny
2- je umístěna na špatném stanovišti,možná příliš tepla,nebo málo světla
3- byla přesazena v nesprávný čas
4- od plžů je vyhlodaný květní výhonek nebo starý stonek
5- v kořenech jsou škůdci
6- rostla příliš pomalu,v důsledku pěstitelských chyb

Pokud se stane,že přijdete o srdíčko a listy tak nemají odkud růst a rostlina má kořeny v pořádku,může se stát,že vyraší nové,ale ne vždy a může to trvat třeba i rok .Rostlinu si můžete nechat,se zálivkou bych pokračovala dál,ale vůbec nehnojila,s hnojením začíč,až,když se nový list objeví.
Pokud rostlina přijde o kořeny a listy jsou zatím v pořádku,můžeme zkusit jestli přežije,a to tak,že do sklenice dáme keramzit ,který vlhký,do hrdla sklenice umístíme rostlinku,tak,aby listy zůstaly venku a vzdučná vhkost šla jen od spodu,ne na listy uhnily by.Rostlina se pak nezalévá,můžete jen čas od času osprchovat a doplňovat vodu na dno.Pokud kořeny vyraší,i to může trvat velmi dlouho a ne vždy se to povede,tak ji přesadíme až v okamžiku,kdy ty kořeny má alespoň tři a taky tak kolem 10cm dlouhé.

Takhle vypadá zdravá a "spokojená " orchidka
byla přesazena loni na jaře,ve svém květináči vydrží určitě do do příštího jara
že se jí daří je velmi dobře vidět u listů,když každý nový je stejně velký nebo větší než ten poslední

ač v tuhle chvíli bohatě kvete a zdálo by se,že je vše v pořádku,není tomu tak
je nejvyšší čas přesadit,naprosto zaplněný květináč,je vidět,že další kořeny se "stěhují" mimo něj,to samé naznačují i listy,kdy poslední pár už je menší než ten pod ním,takže kvetení neznamená,že se má dobře

při nákupu dejte pozor i na to,jestli náhodou květní výhon nevyrostl ze "srdíčka" i to se může stát,takhle už neporoste,nemá odkud,jedinou šancí je,že na květním stvolu vyroste nová rostlinka,tzv, keiki ,která se dá zasadit

při nákupu prohlédněte i květináč,může tam být mech,to znamená,že rostlina stála dlouho ve vodě - trvale přemokřená,budou poškozeny nebo úplně uhnilé kořeny

na jaře je čas přesazovat i orchideje,které potřebují,
vyndavat opatrně , te´d je potřeba úplně vyčistit tenhle bal

tady,není to asi moc vidět jsou odhnilé kořeny na středu,bývají obalenéSphagnem,které zadržuje vlhost,vše opatrně odstanit,odumřelé kořeny vystříhat,poškozené kořeny odstřihnout do zdravého,rány se zamazávají dřevěným uhlím,možná se vše nepodaří odstanit ruhou,tak rostlinu osprchujeme vlažnou vodou a dostaneme z ní veškeré zbytky substrátu,pak otočíme,necháme okapat,přebytečnou vodu odsát

tak takhle je vystříháno a upraveno
ne všechny orchideje musí takto dopadnout, tato phalenka měla měla své první kořeny - na středu - obaleny rašeliníkem,ten je stále vlhký ač substrát je suchý,kořeny vyhnily,musela jsem vystříhat
teď je už osprchované,suché vložíme třeba do koše a tam nám dva tři dny vydrží než připravíme substrát a květináče
květináče dávám do myčky,většina z nich se vrátí do původního,pokud je potřeba větší tak max o 2cm

necháme okapat

tak a tady si chvilku počkají na přesazení

vše potřebné pro přípravu substrátu:
- substrát - v hobby marketech takový nemají - musí být hrubý,je z drcené piniové kůry,přidán rašeliník a je zde i
NPK hnojivo,to znamená po přesazení asi 6 týdnů nehnojit!!!
Tak,tady opět poopravím svou zkušenost s namíchaným a koupeným substrátem,který rašeliník a hnojivo obsahoval,během krátké chvíle se mi po květináči vytvořil mech,substrát nebyl propustný tak,jak je potřeba , takže opětovné přesazení.
Takže základem je piniová kůra (žádný rašeliník,ani npk),lze použít běžně prodávanou mulčovací kůru,dávám jí na hodinku propařit do trouby na 50st a ještě teplou nastříhám na malé kousky,když uschne,už to jde špatně ,zbytek už je níže.
- dřevěné uhlí-nalámat na malé kousky-slouží k tomu,aby pojmul- uložil přebytky hnojiva
perlit - k uložení přebytků hnojiva a k poutání stopových prvků z hnojiva
keramzit - jako drenáž na spodek květináče,může být nahrazen i nalámaným polystyrenem,dává se velká vrstva
molitanové kousky
celé smícháme

namícháno a můžeme sázet

na dno květináče vrstvu keramzitu,může jej nahradit nalámaný polystyren

orchidku porovnat do květináče,tak,aby krček byl zároveň s okrajem a přisypávat substrát,nepěchovat ,nepřitlačovat jako u přesazování pokojových kytí,polámaly by se kořeny,potřepávat květináčem,aby se jednotlivé kousky dostaly všude mezi kořeny

tak zasazeno,teď 4-5 dní nezalévat

Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k návodu

Rencaa 22. 9. 2012, 13:15
Dobrý den. Odkvetla mi orchidej - na dva roky starém stonku, vyrašily letos dva nové, dost dlouhé, které byly obsypané. Netuším, kde ji zastřihnout. Za třetím očkem těch letošních? Nebo mám ty letošní obětovat a nechat jen ten dva roky starý stonek? Na něm by po zastřihnutí zbyla ještě 2 očka. Děkuji moc za radu
danadana 28. 9. 2012, 7:45
@Rencaa ten starý (F)
Rencaa 1. 10. 2012, 12:30
@danadana (F) děkuji, mám zastřiženo. je to asi lepší, už by byla moc prostorově náročná a nevešla se za okno ,-)
danadana 6. 10. 2012, 22:44
@Rencaa ,-) ,-)no,když jí okno nemůžete zvětšit , nedá se ani nic jiného dělat ,-)
Jsouk 30. 4. 2012, 21:22
Dobrý den,měla bych také dotaz ohledně toho,že se mi na listech objevuje plíseň.Vždycky ji umyju,takže je chvíli pokoj,ale udělá se znova a to jak na listech,tak v srdíčku orchideje.Není to tím,že voda zateče i do toho srdíčka? Děkuji ,-)
danadana 1. 5. 2012, 20:05
@Jsouk je,je na to náchylná,půjde takhle do kopru ,-)
Lucik33 30. 4. 2012, 12:37
Dobrý den, měla bych dotaz. Na některých orchidejkách mi rostou poslední listy jakoby menší a špičaté. Je to nějakou špatnou péčí, když ostatní jsou v pořádku? Moc děkuji, Lucie
xanavi 31. 3. 2012, 16:51
dobrý den,měla bych na vás dotaz,zjistila jsem na okrajích listů.jako by je někdo okusoval,ale žádného brouka jsem nenašla,a na listech jsou jakoby takové vykousané,,cestičky,,poradíte,mi,co stím,je nějaký přípravek -nebo mám přesadit?
Andrea Š. 20. 1. 2012, 9:35
Dobrý deň, nemáte náhodou skúsenosť s pestovaním orchideí v gelových guľôčkach? Dostala som od manžela k meninám miniorchidejku v sklenej váze a okolo toho sú gelové guľôčky, ktoré by mali udržiavať vlahu. Ale zdá sa mi, že je to príliš vlhké, pokiaľ viem, orchidea má radšej sucho. Tak neviem, či ju mám tak nechať, ukáže to síce veľmi pekne, ale aby som jej neublížila...
danadana 22. 1. 2012, 16:23
@Andrea Š. nemá stát ve vodě a jí jsou tyto kuličky napuštěné,vypadá to velmi efektně,ale osobně bych ji přesadila dřív než jí to začne vadit a zajde (F)
Janka.S 16. 1. 2012, 12:32
dobrý den Dani, tak moje orchidejky stávkují a nekvetou. Žádná :-S a nikdy :-S Když už to vypadalo nadějně tak vylezl nový stonek, je tak dva cm a to je vše. Už takhle stojí snad od listopadu. Myslíte že to časem vyroste nebo co s ním? děkuji (L)
danadana 20. 1. 2012, 7:41
@Janka.S pravidelně hnojte,když ji roste stonek , vykvete
Luckanavratilova 14. 1. 2012, 10:17
Dobrý den, mám svoji první orchidej,takže zatím s nimi nemám zkušenosti.Začínají mi žloutnout listy a nejsem si vědoma žádné chyby.Mohly byste mi poradit? Díky moc Lucie
danadana 15. 1. 2012, 12:07
@Luckanavratilova pročtěte návod , najdete to tam (F)
Kafinaaa 9. 1. 2012, 19:05
Dobrý den, poraďte, otevřela jsem na orchidei okno, asi ofoukla, shodila květy, nezajde úplně? díky Eva
danadana 10. 1. 2012, 7:51
@Kafinaaa snad ne , uvidíte,jestli jí to vzalo i listy bude to na nich brzy vidět (F)
PPecinka 28. 11. 2011, 0:34
Dobrý den, upadly mi tři suché květy, ještě 3 květy zbývají, rostlinka s listy je pěkná. *-) to odkvétají, nebo málo zalévám? Mám na parapetu, ponořím do vody po 2 týdech, jen mě teď napadlo, že jsem dávala do studené vody |-) ne pokojovou teplotu (pl)
danadana 28. 11. 2011, 22:03
@PPecinka květ vydrží poměrně dlouhou dobu,pak odkvétá , postupně od spoda,tak jak rozkvétaly , voda pokoj. teploty je lepší vyhnete se tak šoku pro rostlinu
nereida 8. 11. 2011, 20:22
Pěkný večer,nedarí se mi orchideje pěstovat.Vadí jim,kdyz v zimě větrám,ale jen chvíli.Mám je na parapetu.Orchidej mi vyzene stvol i s poupaty,ale ony zezloutnou a opadnou (N) (N)Děkuji za odpověd (L)
danadana 10. 11. 2011, 18:07
@nereida jasně , ofouknou a jsou v háji , jedině je sundavat (F)není to tak dlouho , co daly u nás pěstovat jen ve sklenících a danou teplotou.... , jsou už dnes hodně přizpůsobeny , ale tohle může porazit i jinou pokojovku zvyklou na ledasco , prostě náhlé změny orch. nesnášejí
jannicka23 6. 11. 2011, 10:41
Dobrý den Dani, dostala jsem darem orchidej, bohužel jsem zjistila, že byla v obchodě asi přemokřená, protože se v květináči objevuje mech http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=3828166, nevím, jestli ji až odkvete, mám přesadit, nebo mám čekat až na jaro.....(ještě mi příjde, že není ve vhodném substrátě, tento je takový jemný a špatně z něj odtéka voda a možná je i ve velkém květináči). Zato moje druhá http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=3828171 má už asi největší čas přesadit, že? Díky Vám moc za radu!! Jana
danadana 6. 11. 2011, 14:09
@jannicka23 ta druhá úplně s klidem vydrží do jara , upřímně je pro ni lepší těsno,než zas moc velký tu první , přesadila bych dřív , větší květináč tedy nepotřebuje,ale nový substrát ano , jestli kvete hodně , vyčkejte,jestli ne , přesadit ,klidně teď (F)
great (upraveno) 15. 10. 2011, 17:11
Ahoj, mojej orchidei (Phalaenopsis) asi v polovičke výšky rastlinky začali žltnúť listy a opadávať, v mieste odpadnutia rastina černie a takto opadlo niekoľko ďalších listov, černanie pokračuje, žltnutie a opadávanie listov takžiež a zdá sa, akoby smerom ku koreňom zosychala. Zo srdiečka rastie nový list a rastlina je v kvete. Zalievam raz za dva týždne ponorením do vody s hnojivom. Hľadala som nejaké riešenie aj na nete, ale zatiaľ bezvýsledne. Čo si s tým mám počať? Nuž pregúglila som všetko možné a na nič z toho, čo som našla sa mi to nehodí. Ak by ste vedela poradiť, budem veľmi rada. Ďakujem. Zuzana
danadana 16. 10. 2011, 13:07
@great mě to spíš přijde ,že hnije , je přemokřená,zkusila bych vyklepnout z květináče a prohlédnout kořeny , jako malé rostliny balí do rašeliníku , ty ho nevidíš,ale je stále vlhký schován v substrátu , pokud je k tomu ještě daná orchidka v obalu,popřípadě stojí i ve vodě , zahnívat bude (F)
great 16. 10. 2011, 13:57
@danadana pokúsim sa ju teda vybrať a očistiť. Ďakujem za radu a prajem veľa pestovateľských aj iných úspechov samozrejme :)
PPecinka 12. 10. 2011, 23:13
dobrý den, mám orchidejku týden, poprvě jsem ponořila do kýble s vodou na 15 min. Je pěkná, akorát úplně spodní list je nažloutlý z poloviny *-) mám ho ustřihnout nebo nechat až upadne? Ostatní listy ok, květy supr. Prosím o radu, děkuji.
danadana 13. 10. 2011, 7:23
@PPecinka čekat až opadne (F)
PPecinka 17. 10. 2011, 23:19
@danadana (L) děkuji
angellika1 12. 10. 2011, 15:03
Dobry den pani Danka, rada by som sa opytala ohladom keikov, akurat mi na mojej orchidejke namiesto dalsich kvietkov zacali rast listy cize keiky, ako dlho to bude trvat kym budu mat korene aby som ho mohla presadit, alebo radsej opatrne odstrihnut uz teraz a vyhodit aby mi opet rastli kvietky??? dakujem ada
danadana 12. 10. 2011, 20:26
@angellika1 nevím,jak dlouho,jak kdy záleží to na Vás , zda stojíte o další stejné rostlinky,nebo své ulevíte a keiky dáte pryč už teď
angellika1 13. 10. 2011, 21:50
@danadana Danka dakujem tak idem vyskusat vypestovat novu rastlinku :-)))) dakujem ada
Zrušený účet 7. 10. 2011, 10:11
Dobrý den,nevím jak na orchidej tak si dovoluji zeptat se Vás (F)Mám jí už 3 roky a právě odkvetla asi po 4,ale listy jsou najednou jakoby vrásčité,ne tak lesklé a jokoby se scvrkávaly nebo jak to popsat *-)Přesdila jsem jí do kokos chipsů,během květu sem tam přidala hnojivo a snažím se aby chipsy nevyschly..Právě,ale vyrůstají asi 3 vzduch kořeny tak si říkám,že to je dobrý znamení ,-),ale nevím co ty listy a jak docílit aby byly zase jak dřív.Pokud poradíte budu moc ráda (F) (F)Děkuji Ivana
danadana 12. 10. 2011, 7:35
@ chipsy nejsou pro phalenky to pravé ořechové , potřebují vzdušnější substrát-kůru , takže podle popisu jsou kořeny vlhké,ona zamokřená a asi proto jdou do háje listy jinak osobně jim hnojivo do substrátu nedávám,dostávají při "koupání",jestli je v ozdobném obalu , taky vyndat chipsy jsou dobré pro jiné orchidky jako dendrobka,miltonky...
zvejkulka 22. 9. 2011, 14:44
Dobrý den..Již po druhé jdu na radu...Orchidejka má dva výhony...Jeden květe a ten druhý mě začíná měnit barvu ze zelené na žlutou...Asi umírá co????Co teď???? *-) :^)
danadana 25. 9. 2011, 9:30
@zvejkulka asi bych ho odstřihla,zbytečně se jím vysiluje , jinak hnojit , když pokvete (F)
henluk 1. 8. 2011, 12:20
dobrý den, koupila jsem si dnes kokosové chipsy, perlit, keramzit a molitant bude mě toto stačit na namíchání substrátu pro orchidee? Nesehnala jsem samostatně piniovou kůru, myslíte že jí mohu něčím nahradit? Děkuji za odpověď. hezký den Prokopová Helena *-)
danadana 16. 9. 2011, 7:56
@henluk chipsy jsou vhodnější pro orchidky tipu dendrobií apod , kůru můžete koupit mulčovačku v obchodě , dávám ji ale propařit do trouby a pak nastříhám na malé kousky
RosLenka 31. 7. 2011, 11:58
Paní Dano, prosím o radu. Podívala do květníku nové mini phalenky, protože na něm byl mech a scvrkávaly se jí spodní lupeny. Bohužel jsem našla téměř všechny kořeny shnilé (byly obalené něčím nasákavým), zbyl jen 1 kořen, který šel zachovat, ostatní jsem vystříhala a přesadila podle Vašeho návodu. Od té doby vyrašil 1 nový list, ale hodně malinký (menší než původní listy) a nyní tlačí další lístek. Ten 1 kořen se zdá v pořádku (nehnije), ale přijde mi, že nové kořeny asi netvoří (ale do celého květníku nevidím). Jsem schopná pro ni ještě něco udělat? nebo si už musí pomoct sama? Případně mám ji hnojit nebo radši jen čistou vodu? Díky Lenka
danadana 16. 9. 2011, 7:59
@RosLenka teď už si musí pomoct sama , jinak ať je v co nejmenším květníku , úměrnému jednomu kořeni , jinak se soustředí jen na to jak ho zaplnit a trvá to poměrně dlouho malé listy bude mít do doby než zas bude v kondici,ale když rostou,tak můžete hnojit jinak oni kořeny balí do rašeliníku a ten je mokrý pořád a to i když se zdá,že orchid je suchá , taky jsem ho vymotávala z kořenů u koupených
zvejkulka 24. 7. 2011, 9:01
Dobrý den...Tak rok už mám orchidejky...Jen 4 ,-) u jedné mě seschnul celej stvol,tak jsem ustřihla ale listy jsou krásné...tak doufám,že ještě obrazí [A] No a dnes jsem narazila na vaše rady odledne jich (Y) (Y) Po přečtení jsem běža k oknu a vše zkoukla...tak mě kořeny lezou vén a né málo ,-) ,-) Listy jsou některé povadlé a občas i nějakej sežloutne a upadne *-) *-) *-) A u jedné která mě začala kvést jsem si všimla,že má pod květy už 2 kořeny :-o :-o :-o to je ten keiky???? *-) *-) *-) *-) *-) *-) asi ano že???Tak se chci optat jakej kelímek od salátu máte nymysli *-) *-) my je domu totiž nekupujem (N) Moc děkuju (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) a chválim vaše úúúžasné kytičky (Y) (Y) (Y)
danadana 24. 7. 2011, 12:06
@zvejkulka jo,na malé rostlinky,potřebují pak málo prostoru a světlo na kořeny a třeba u nás tak pidi čiré květináčky nemají,takže jsem vzala malé od čehosi,ale dají se i koupit ,v marketech mívají
paulinea 22. 7. 2011, 18:19
Dobrý den, moc prosím o radu :-( Déle už bojuji s napadenou orchideí, bez úspěchů! Na netu jsem vyčetla, že to jsou červci, pěkné bestie, teda! 8o| Než jsem se vrátila z dovolené, byli rozlezlí skoro po celé rostlině!! (6) Květy už odkvetly, teď nevím, co s ní. Jsou tak malincí, že je nejde ani vidět, kde všude jsou zalezlí. Kytka má pět šlahoun po odkvětu, nej bych ji celou ofikala, nechala jen listy a čekala, co bude. :-S Můžete mi, prosím, poradit, co dělat?? Mám strach, že se těch potvor už na této kytičce nezbavím!! 8o| Předem moc děkuji za rady !! (L) Pavlína
danadana 24. 7. 2011, 12:04
@paulinea pokud to jsou červci tak olej na vatu a potřít je,chcípnou,nesundávat rukama šlahouny můžete ostříhat hlídat si hnojení-pravidelnost a vyváženost

Podobné návody

Vybrané nabídky

Kategorie