Zobrazit přihlášovací formulář

Aktivity s dětmi

Přidat návod
(návod si oblíbilo 64 návštěvníků)

Co by mělo umět a znát tříleté dítě

0.0
Co by mělo umět a znát tříleté dítě

Postup

Tříleté dítě by mělo v následujících oblastech ovládat a znát:

MATEMATIKA
- počítat do tří a ukázat odpovídající čísla na prstech
- ovládat pojmy: jeden-mnoho, velký-malý, široký-úzký, vysoký-nízký, stejné-různé atd.
- znát základní barvy
- znát základní geometrické útvary
- srovnávat předměty dle velikosti, barvy, tvaru
- srovnávat počet předmětů
- vybírat do páru předměty s danou charakteristikou

ROZVOJ ŘEČI
- znát názvy okolních předmětů: nábytku, nádobí, hraček, oblečení atd.
- znát jeden příznak každého předmětu
- znát názvy základních činností (běhat, skákat atd.)
- opakovat básničky a písničky

POZORNOST
- min. 3-4min. soustředěně vyplňovat úkol
- nacházet párové předměty
- ze skupiny předmětů vybrat potřebný
- všímat si vlastností a kritérií předmětů
- nacházet shody a rozdíly mezi předměty

PAMĚŤ
- zapamatovat si 2-3 obrázky
- zapamatovat si 3-4 slova, zopakované několikrát dospělým
- pamatovat a opakovat pohyby, zopakované 1-2x dospělým
- pamatovat si detail nebo vlastnost předmětu

MYŠLENÍ
- skládat obrázek ze 2-4 částí
- nalézat a vysvětlovat nesoulad na obrázcích
- nalézat přebytečný předmět a vysvětlit svůj výběr
- nacházet shody a rozdíly mezi předměty

MOTORIKA
- roztřihnout nůžkami papír
- vytvářet a lepit válečky a kuličky z plastelíny
- kreslit kroužky, tečky a linky
- opakovat pohyby prstové gymnastiky

OKOLNÍ SVĚT
- znát názvy a mít představu o domácích (kráva, kůň, prase, kočka, pes atd.) a divokých (medvěd, vlk, zajíc, liška atd.) zvířatech
- znát názvy třech-čtyřech zástupců z řad ptáků, ryb, hmyzu
- znát názvy základních rostlin - třech-čtyřech zástupců z řad stromů a květů
- mít představu o ovoci, zelenině
- mít představu o materiálech, ze kterých jsou vyrobeny okolní předměty
- znát části dne (ráno, den, večer, noc)
- umět rozpoznat počasí (déšť, sníh, vítr, duha...)

TĚLESNÁ VÝCHOVA
- umět skákat po dvou nohách (snožmo)
- házet a chytat míč
- držet rovnováhu, přecházejíce desku položenou na zemi
- znát pravidla osobní hygieny

HUDBA
- hýbat se v rytmu hudby
- kopírovat zvuky
- korigovat sílu hlasu, hovořit nahlas-potichu
- mělo by mít představu o zvucích okolního světa (zpěv ptáků, zvuky zvířat, hmyzu, šum vody, dopravy, zvuky vydávané domácími spotřebiči atp.)


Přeloženo z ruských testů "Что должен знать ребенок 2-3 лет" a ověřeno na vlastním dítěti:-) .

barvy

POZORNOST - nacházet páry...

MOTORIKA - kreslit kroužky, linky...

OKOLNÍ SVĚT - znát názvy základních rostlin (stromů a květin)

Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k návodu

fflorina 16. 3. 2010, 12:13
Tak to moje tříleté je úplně mimo. Ale podle mne to je tím, že nemluví. řeč je nástroj myšlení... Doufám, že bude aspon ten průměr.
*MIMI*SVET* 16. 3. 2010, 15:21
@fflorina Můj syn ve 3 letech nemluvil téměř nic. Rozmluvil se po 2 měsících od nástupu do školky a to rovnou ve větách. On nemluvil, ale na požádání ukázal např. barvy včetně hnědé a fialové, znal písmena a na požádání je ukázal. Já zastávám názor, že většina dětí, která má někde nedostatek - ať v pohybu nebo v řeči nebo v něčem jiném, brzy dotáhne většinu ostatních. Teď jsou mu 4 a snaží se číst, umí přečíst čísla do 100, chápe hodiny. Když ho ale pošlu do komory pro smetáček a lopatku, tak se většinou vrátí s prázdnou :-) Takže se nebojte, za pár měsíců může být všechno jinak... (Y) A k tomuto NÁVODU: dle mého TOTÁLNÍ ALE TOTÁLNÍ HOVADINA Z RUSKA. :-D
Kuřátková 16. 3. 2010, 12:17
@fflorina My taky nemluvíme 8-| Jsme trošku někde jinde (pirko) Ale asi to chce jen víc času a trpělivosti (C) Každé dítě je jiné (pusa) Nic není podle tabulek (L) Berme to orientačně (child9) Hlavně ať jsou šťastné a spokojené (mamca) (child2)
brundice 16. 3. 2010, 12:11
Zdá se mi toho trošku moc *-)no asi mám doma jen "průměrné" dítě ,-)ale je to z Ruska,tak to beru s rezervou :^)tam toho musí umět děti pro přežití ve třech letech o kapánek víc ,-) Ale díky za info,člověk se stále učí (L)
kata82 16. 3. 2010, 11:54
jako učitelka Mš říkám: jasně, ale maminky s mííírou, každé dítko je jiné a vyvijíse individuálně. Některé potřebuje čas, jiné je v předstihu, takže pouze orientačně. Důležité je, aby se dítě realizovalo a mělo prostor pro vyjádření se. (child5) (child6) (child7) (child8) (child9) (child10) (child11) (child3) (child2) (child4)
HunchiBunchi 16. 3. 2010, 12:47
@kata82 Souhlasím s Váma (F)

Podobné návody

Vybrané nabídky

Kategorie