Pracovní listy pro předškoláky

Postup
Nedávno jsem syna chtěla zabavit, když jsme nemohli delší dobu ven a sáhla jsem do starých desek s přípravami. Zjistila jsem, že naše "půlhodinky", kdy mladší dcerka spí a my dva "pracujeme", syna moc baví.
Třeba se hodí mé pracovní listy i Vám. Používám na ně různé obrázky naskenované do počítače. V gimpu si je pak sesadím jak potřebuji, dopíši pokyny, uložím a pak již jen tisknu.
Hodně si u toho povídáme, situace na obrázku je jen výchozí téma, občas se diskuse rozjede zcela někam jinam, ale to vůbec nevadí. Myslím, že nás to se synem sbližuje, je to chvilka, kdy má mamku jen pro sebe a ještě nás to oba baví.
Pracujte s dítětem dokud má o věc zájem. Tempo nechte na něm. Pokud nechce obrázky stříhat, tak si jen povídejte, co kam patří. U nás je vystřihování stejně jako lepení v kurzu, takže ho zařazuji často.
Přeji mnoho společné radosti.

Ovoce, zelenina. Kartičky vystřihnout a nalepit na správný stánek. My jsme k tomu ještě vystřihly ovoce a zeleninu z letáků, nalepili jednotlivě na kartičky ze čtvrtky a hrajeme si na obchod. Já nakupuju jen zeleninu a pak prodavač se moc směje, když se spletu a žádám i ovoce (nebo naopak, chci jen ovoce...).

opět třídění. Kartičky vystříháme a lepíme celé rodinky do správné stáje. Pojmenováváme všechny členy.
Dále se můžete ptát: Co jednotlivá zvířata ráda jedí? Jaký z nich máme užitek? Kde se chovají?...

Prostíráme stůl. Základní pracovní list. Z druhého vystřihneme vše potřebné a prostíráme.

Každý člen rodiny bude mít pěkně prostřeno ve své barvě. Opět stříháme a lepíme a povídáme. Co naše rodina? Má každý svůj oblíbený hrneček, talíř? Jak se liší prostřený stůl třeba na Vánoce, na narozeniny?...

Jak se staví dům. Nejdříve popisujeme obrázky. Pak obrázky rozstříháme a skládáme je zpět ve správném pořadí. Tato činnost je pro děti velmi důležitá. Syna to moc bavilo, hrál si kartičkami několikrát než dovolil, abychom je ve správném pořadí nalepili. To není ale nutné, stačí obrázky podlepit a stavět dům můžete znovu a znovu.
Nezapomeňte vše popisovat a hodně povídat o konkrétních situacích. Kde se v okolí staví? Jak dlouho to asi trvá, postavit dům? (jen časový rámec..hodina, den?....) Co vše je ke stavbě potřeba?

Světla. Nejprve jen zkoumáme, co na obrázku chybí. Potom zkusíme z pravého sloubce správně přiřadit obrázky. Nakonec je vystřihneme a dolepíme. Povídáme si o tmě a světle. Co vše můžeme použít k osvětlení místnosti. Elektrické světlo: lampa, lustr,... baterka, svíčka, louče, olejová svítilna, oheň, ...jde především o rozvoj slovní zásoby.
Dále pak "počítáme" lampičky. Za každou lampičku vybarvíme jednu tečku na hrací kostce. Kdo umí, spočítá a může číslo i napsat.
Vše přizpůsobujte věku a znalostem dítěte, jde o to si hrát, bavit se, ne dřít učivo z první třídy.
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k návodu






















































