Zobrazit přihlášovací formulář

Aktivity s dětmi

Přidat návod
(návod si oblíbilo 78 návštěvníků)

specifické poruchy učení ( dyslexie, dysgrafie )

0.0
specifické poruchy učení ( dyslexie, dysgrafie )

Postup

Budu postupně přidávat pracovní listy a pomůcky


http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=4477 spousta pracovních listů nejen pro děti s dyslexií, už nebudu znovu vkládat

http://www.medicpoint.cz/clanky/psychiatrie/detska-psychiatrie/specificke-poruchy-uceni/ text zkopírovaný z těchto super stránek

http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=11890 hledej rozdíl

http://www.alenka-os.cz/autismus.html doplň geometrickou řadu

http://kuliferda.raabe.cz/ pracovní sešit k vytištění zdarma

http://eu.skola-loucany.cz/kategorie/zvysovani-kvality-vyuky-prostrednictvim-ict-2/nez-zacneme-cist-3/ spousta super pracovních listů

http://rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/3lustenky_2.htm



Jak pomoci svému dítěti, které má specifické poruchy učení?


TEXT ZKOPÍROVANÝ Z TĚCHTO SUPER STRÁNEK !!!!

http://www.medicpoint.cz/clanky/psychiatrie/detska-psychiatrie/specificke-poruchy-uceni/




Specifické poruchy učení- jak mohu pomoci svému dítěti!

7 % předškoláků/ v posledním roce před nástupem do školy/ má opožděný vývoj řeči a řečovou vadu má mnohem větší počet dětí.

Nutné vyloučit, že jazykové opoždění není způsobeno: genetickou poruchou drobnou nebo jako součást různých genetických syndromů /např. Fragilní X chromozóm, Down syndrom/, poruchou sluchu, mentální retardací , hlubokým deficitem sociálních interakcí / autismus/, motorickou dyspraxií /mluvidla, ,,svaly jsou málo šikovné ´´/, často spojenou s narušenou jemnou motorikou.

S opožděným vývojem řeči může být spojen i rozvoj dyslektických obtíží.

V předškolním věku může na specifické pozdější poruchy učení upozornit : děti mají problém se naučit barvy, tvary, písmena, číslice, špatný úchop tužky, pomalejší vývoj řeči, hyperaktivita, hůře plní zadaný úkol /nesoustředí se, neposlechne/.

Dyslexií trpí 5- 15% dětí, dyskalkulií 1- 5 % dětí. Dyslexie se může léčit, přesto do dospělosti přetrvává dyslexie ve výraznější formě u 1% lidí.

Dyslexie je porucha projevující se neschopností naučit se číst, přestože dítě má dostatečnou inteligenci, přiměřené výukové vedení a dostatečně podnětné zázemí.

Dyslexie je léčitelná. Ale je nutné začít včas již v předškolním věku nebo na počátku školního vzdělávání ne až v 3. třídě, kdy již děti své spolužáky v čtenářských dovednostech nedohoní. Ve vývoji mozku dítěte existují citlivá období pro učení. Je potřeba těchto dočasných příležitostí využít a dítěti potřebné podněty dát. V daném období se dítě nejsnáze učí tu danou věc. To, co se dítě naučí během tohoto citlivého období, silně ovlivní jeho další schopnosti. Později již se daná dovednost hůře učí ,, dveře jsou opět zavřené“. Příkladem je výuka jazyka, hudby v mladším školním věku nebo v předškolním období. Je známo, že předškolní období kolem 5-6 let je velmi vhodné k nápravě výslovnosti a dobrému osvojení jazyka.

Jak probíhají nápravy specifických poruch učení? Co mohu pro své dítě udělat sama?

Pokud máte dostatek material a času, můžete se svým dítětem, kde byla zjištěna SPU nebo je podezření, že by se mohla potvrdit, cvičit dle tohoto návodu.

Pokud se svěříte do péče profesionálů, tak můžete dítě přihlásit do kurzu SPU, který v Medic Pointu probíhá v dvou semestrech každý rok.

Specifické obtíže u dětí s vývojovými poruchami učení v těchto oblastech:

1. Oblast zrakového vnímání

2. Oblast sluchového vnímání

3. Časoprostorová orientace

4. Oblast řeči

5. Oblast jemné motoriky

PŘÍPRAVNÉ OBDOBÍ REEDUKACE SPU

Jedná se o první fázi nápravné péče, specifické obtíže odstraňujeme individuálně, a to podle typu a rozsahu, resp. hloubky poruchy.

1. Zrakové vnímání

1.1. Rozpoznávání jemných rozdílů - diferenciační schopnosti
◾v řadě stejných prvků označit jeden odlišný
◾v řadě různých prvků označit ten, který je vůči ostatním vzhůru nohama
◾v řadě prvků označit prvek zrcadlově obrácený
◾v řadě různých prvků označit dva stejné
◾v souboru dvojice najít takové, kde dva prvky nejsou stejné
◾ve skupině prvků vyhledat podle vzoru příslušný prvek

1.2. Analýza a syntéza tvarů
◾skládání rozstříhaných obrázků
◾dokreslování obrázků
◾překreslování určitého vzoru zakresleného v síti
◾vybrat z množství jevů podstatné věci

1.3. Odstraňování záměn podobných tvarů písmen
◾obtahování předepsaných tvarů (tiskacích i psacích) na hrubém povrchu prstem (jemný smirkový papír)
◾psaní tvarů písmen (tiskacích i psacích) na hrubém povrchu prstem (tácek s rýží, krupicí, pískem)
◾obtahování tvarů písmen (tiskacích i psacích) psacím náčiním na velké ploše
◾modelování tvarů písmen
◾doplňování písmen v textu
◾domýšlení nedokončených písmen
◾odhadování písmen psaných dítěti do dlaně, na záda, na hřbet ruky (bez zrakové opory)
◾vyhledávání, zaškrtávání inkriminovaných písmen v textu
◾rychlý a přesný postřeh písmen
◾fixace písmen pomocí obrázkové abecedy (nejlépe s citovým nábojem)

1.4. Procvičování rychlého postřehu písmene, slabiky, slova
◾rychlost zpracování, využití okénka
◾cvičení na rozšiřování zrakového rozpětí

1.5. Procvičování zrakové paměti
◾zapamatovat si exponovaný obrázek, nakreslit jej, popsat
◾postupně zkracovat časový limit exponování
◾překreslit sérii krátce exponovaných obrázků, věcí
◾pokračovat v započatém systému řazení prvků, střídání geometrických tvarů (např. korálky)
◾Kimova hra

1.6. Cvičení očních pohybů
◾řazení prvků - dokreslování, vybarvování
◾čtení se zatrháváním slabik pomocí obloučků (tzv. hnízdečkování)
◾čtení s ukazovátkem
◾čtení s okénkem (postupné odkrývání nebo zakrývání textu)
◾čtení se záložkou nebo pomocí prstu (ukazování po řádku, nikoliv pod řádkem)

1.7. Vnímání figury a pozadí
◾z bohaté sítě vybrat a obtáhnout určitý obrázek (skrytý obrázek, kočka hledá myš apod.)

1.8. Využití her
◾Loto, Pexeso, Puzzle a podobné skládanky, mozaiky aj.

2. Sluchové vnímání

2.1. Procvičování poznávání slabik ve slově
◾vytleskávání, určování pořadí slabik, zvedání ruky či poskok na vyslovení předem určené slabiky v řadě jiných apod.

2.2. Schopnost sluchové analýzy a syntézy
◾sluchové hádanky, začínáme od slabik, v případě výrazných obtíží si nejprve pomáháme zrakovou oporou - výrazná výslovnost, dítě sleduje naše rty, opakuje, skládá z trojrozměrných písmen (např. stavebnice ABC), pak teprve postupně přecházíme pouze na sluchovou cestu.

2.3. Sluchové rozlišování hlásek zvukově podobných, jejich správná výslovnost
◾v případě výrazných obtíží si nejprve vypomáháme výraznou výslovností před zrcadlem

2.4. Diferenciační schopnosti - postihování jemných rozdílů
◾slabiky: ba-da, pa-da, sa-ža
◾slova: bum-dum, šek-žek
◾měkčení: dým-dím, tik-tyk

2.5. Nácvik rytmické reprodukce
◾využití bzučáku, Orffovy nástroje, písničky, básničky (říkanky)

2.6. Cvičení akustické pozornosti
◾slyšíš budík, hlas, zvuk, hry - Tichá pošta, Na papouška
◾udělej krok, když uslyšíš domluvené slovo
◾hra "Amálka má ráda mléko"
◾poslech četby rušený zvuky z okolí (využití magnetofonu)
◾poslech správného čtení
◾pauzy, intonace

3. Časoprostorová orientace

3.1. Orientace v prostoru
◾nacvičování základních pojmů (nahoře, dole, uprostřed, před, za, hned před, hned za, mezi, pod, vedle, u)
◾pomocí výše uvedených předložek vést dítě k popisu polohy objektů vzhledem k vlastní osobě
◾určování vzájemné polohy dvou různých objektů (např. Pod stolem je židlička)
◾rozhodovat o vzájemné poloze dvou objektů (Je - není něco v tašce)
◾situování objektů - kde předmět leží - např. ve třídě
◾manipulace s různými předměty podle místa určení
◾zakreslování jednoduchých obrázků podle diktátu (zakresli na výkres do pravého rohu nahoru míček)

3.2. Orientace v čase
◾pořadí hlásek ve slově, sluchem urči první, poslední
◾užití pojmů: dnes, zítra, hned, jindy, pozítří
◾orientace v týdnu, měsících, ročních obdobích
◾znalost relativního trvání časových úseků (co je delší - jeden týden nebo sedm dní)
◾sled událostí - vypravování, řazení děje

3.3. Pravolevá orientace
◾orientace na tělesném schématu
◾orientace v ploše (napravo, nalevo)
◾orientace v prostoru
◾orientace na těle druhé osoby
◾orientace vzhledem k jiným objektům

4. Oblast řeči

4.1. Kontrola a úprava vad výslovnosti

4.2. Cvičení artikulační obratnosti
◾vyslovuj t,d,n - zrychluj
◾vyslovuj baba, baba - zrychluj
◾mn, mn, mi, ni, mi, ni
◾čertík: bl, bl, bl
◾zpěv: dli dli dli
◾míč: kutullulu
◾auto: tydýt, tydýt
◾procvičování výslovnosti: obtížná slova, zvl. složeniny (lokomotiva, nejnepříjemnější)
◾procvičování výslovnosti slov i slovních spojení, vět

4.3. Dechová cvičení
◾cvičení melodie hlasu při čtení věty oznamovací, tázací, rozkazovací
◾cvičení jedním dechem
◾je, jo, jeje, to je moje, to je tvoje
◾Je, je, je, je, co se děje tam na vršku u Matěje?
◾zkusit opakovat i několikrát na jedno nadechnutí
◾řekni co nejvíce slov jedním dechem

4.4. Odstraňování specifické asimilace sykavek
◾správná výslovnost sykavek
◾slova, kde leží vedle sebe hlásky akusticky blízké (švestky, sušenka, žížala, cvrčci, šašci, suší; věty: Na stromě visí suché švestky)

4.5. Využití říkadel, rozpočitadel, pomalý přednes básniček, vytleskávání rytmu řeči, vytleskávání rytmu podle vzoru

5. Oblast jemné motoriky

5.1. Motorika mluvidel - pohyblivost jazyka, gymnastika tváří, rtů, svalstva obličeje - jazykolamy

5.2. Procvičení jemné motoriky rukou / modelování, hry, mačkání, navlékání plodů, těstovin, základy šití

5.3. Zrakově - motorická koordinace (oko - ruka)
◾spojování dvou obrázků ležících proti sobě (auto - garáž aj.)
◾navlékání korálků, řazení prvků, stavebnice
◾čtení po slabikách a doplňování obloučků
◾čtení s okénkem

5.4. Koordinace pohybů
◾pohyb podle předešlého schématu
◾pohyb s hudbou

Květoslava Santlerová, 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

Květoslava Santlerová - 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní

http://eu.skola-loucany.cz/kategorie/zvysovani-kvality-vyuky-prostrednictvim-ict-2/nez-zacneme-cist-3/

http://eu.skola-loucany.cz/kategorie/zvysovani-kvality-vyuky-prostrednictvim-ict-2/nez-zacneme-cist-3/ spousta pracovních listů

http://eu.skola-loucany.cz/kategorie/zvysovani-kvality-vyuky-prostrednictvim-ict-2/nez-zacneme-cist-3/

najdi obrázky

http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=13200 Martina M. (MartinaMiloš) ID 68357

http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=4477&user=97401

http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=4477&user=97401

http://rikanky.atropin.cz/ logopedie, říkanky,..

I. Kocmanová, A. Schulzová. Cena od 55,- Kč. Rodič může číst a děti čtou obrázky - musí tak sledovat řádky.

U nás velice oblíbená knížka - Malované čtení pro děti. Děti čtou společně s dospělým a musí sledovat text.

ukázka z knížky - Malované čtení pro děti - Autor Antonín Šplíchal, Jiří Havel

spousta pracovních listů - cena kolem 100,- Kč Tato kniha plná hádanek a doplňovaček obsahuje velké množství zábavných úkolů pro předškoláky a mladší školáky. Děti si mohou nejen vybarvovat obrázky, ale také si uvolní ruku při obtahování a dokreslování různých tvarů, čímž se lépe připraví na psaní číslic, vyzkouší si objevování rozdílů mezi podobnými obrázky, seznámí se s trochou počítání, zkrátka si užijí spoustu zábavy. Úkoly v této knize nenásilnou formou podporují soustředění a rozvíjejí dětskou představivost.

z knížky - Velká kniha hádanek a doplňovaček

ukázka z knížky - Velká kniha hádanek a doplňovaček

ukázka z knížky - Velká kniha hádanek a doplňovaček

ukázka z knížky - Velká kniha hádanek a doplňovaček ( cena kol. 100,- Kč )

https://plus.google.com/photos/103546154119223478436/albums/5242280921424828689?banner=pwa pracovní listy k vytištění https://plus.google.com/photos/103546154119223478436/albums/5304195413468690097?banner=pwa další

https://plus.google.com/photos/103546154119223478436/albums/5304213004998714689?banner=pwa

Kol. 180,- Kč

ukázka z Velké knihy pro malé

ukázka z Velké knihy pro malé

ukázka z Velké knihy pro malé

ukázka z Velké knihy pro malé

ukázka z Velké knihy pro malé

ukázka z Velké knihy pro malé

ukázka z Velké knihy pro malé

Knížka se spoustou úkolů pro předškoláky. Pohádky o vlkovi a sedmi kůzlátkách, o Krásce a Zvířeti, o Šípkové Růžence a o Malence. A kromě toho spousta zábavných úloh. Cena kol. 130,- Kč

Ukázka z knížky - Předškoláci, malí žáci

Ukázka z knížky - Předškoláci, malí žáci

Ukázka z knížky - Předškoláci, malí žáci

obrázkové sudoku

.

najdi obrázky

ukázka z knížky _ Kde je tučňák Pip ? napsal Svjetlan Junaković - dítě má za úkol hledat tučňáka ( ukázka na dalším fotu )

Z knihy - Kde je tučňák Pip?

pracovní list

přiřaď stín

http://zsdobravoda.webnode.cz/cesky-jazyk/a1-trida/

pomůcka do matematiky

větší, menší, rovná se

čísla

pro inspiraci ( anglická abeceda - a - apple - jablko )

Když dětem nejde čtení 1, 2 a 3, Stanislava Emmerlingová, Portál ( cena kolem 120,- Kč )

Když dětem nejde čtení 1, Stanislava Emmerlingová, Portál ( cena kolem 120,- Kč )

Když dětem nejde čtení 1, Stanislava Emmerlingová, Portál ( cena kolem 120,- Kč )

Když dětem nejde čtení 1, Stanislava Emmerlingová, Portál ( cena kolem 120,- Kč )

Když dětem nejde čtení 1, 2 a 3, Stanislava Emmerlingová, Portál ( cena kolem 120,- Kč )

Když dětem nejde čtení 1, 2 a 3, Stanislava Emmerlingová, Portál ( cena kolem 120,- Kč )

Když dětem nejde čtení 1, 2 a 3, Stanislava Emmerlingová, Portál ( cena kolem 120,- Kč )

Když dětem nejde čtení 1, 2 a 3, Stanislava Emmerlingová, Portál ( cena kolem 120,- Kč )

Když dětem nejde čtení 1, 2 a 3, Stanislava Emmerlingová, Portál ( cena kolem 120,- Kč )

Když dětem nejde čtení 1, 2 a 3, Stanislava Emmerlingová, Portál ( cena kolem 120,- Kč )

Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k návodu

muchomurka8 2. 9. 2015, 15:25
.
nacitalka 14. 9. 2014, 16:40
KROUŽKY Němčina, Angličtina, Háčkování, Matematika, Kytara i příjemná dětská skupinka. ZÁPIS PRÁVĚ TEĎ! (radost) http://www.skolapecka.cz (skolak)
henrietti 12. 9. 2014, 15:42
Dobrý den, ráda bych také přispěla. Mám dceru, která je dyslektik, dysgrafik, dysortografik. Na vadu jsem přišla hned v první třídě, při prvním psaní písmenek, kdy ji bylo jedno kolik kopečků napíše em-ku, kolik en-ku, klidně napsala i čtyři a neviděla rozdíl. Stejně tak nožičky u O a A .... Když byla dcera v páté třídě, tak mi v pedag.-psych. poradně řekli, že nemám počítat s tím, že dcera vystuduje střední školu ...............dnes je jí 21 let a studuje školu vysokou. Byla to dlouhá cesta, ale jde to, neztrácejte naději (flower)
Ganlum 26. 6. 2014, 14:25
Míšo, děkuji za inspiraci. Jsem zdravotník, ne pedagog, přesto jsem si tento příspěvek se zájmem přečetla. Jak píše Mirka Bludimíra....komu se to nelíbí, ať si políbí a nekritizuje. Naše dvojčata mají sice jen 2,5roku, přesto s nimi zkouším kde co. Baví je to, s přehledem skládají puzzle atp. Nevidím jediný problém v tom, že s nimi zábavnou formou dělám různé úkoly podobné těmto. Viz.senzitivní období dle Montessori. Ze všeho si vybírám, co cítím jako přínos. Jasně, pokud budou děti špatně vyslovovat nebo se u nich projeví jiný problém, zajdu k odborníkovi, ale abych s nimi nemohla dělat nejrůznější cvičení na pozornost a cvičit malování podle šablon??? Syna zajímají čísla a písmenka....to mu nesmím říkat, co je co??? Bože, hysterie některých matek mi připomíná nařízení EU...všichni buďme stejné kusy ve stádě a opovažte se dělat cokoliv jinak... 8o|
Bludimíra27 11. 5. 2014, 18:36
Dobrý den, docela mě nadzvedly ze židle kritické komentáře. Dokonce až tak, že jsem si musela založit registraci, abych mohla přidat tenhle komentář. Tyhle návody jsou super- to mohu jako speciální pedagog se zaměřením na SPU jen potvrdit.... a ROZHODNĚ nikomu neublíží . Samozřejmě, že je nutné nejprve diagnostikovat příslušnou poruchu učení a pak pracovat podle návodu z PPP. Tyto odkazy a návody mohou napomoci v domácím procvičení, spolupráce rodiče a dítěte, upevnit návyky pravidelně procvičovat až po nácviky správného uchopení psacího náčiní. Děkuji za tyto stránky a posílám velkou pochvalu. (Y)
thomaso 21. 6. 2014, 22:21
@Bludimíra27 Plně s vámi souhlasím. I já pracuji s dětmi s poruchami učení a rozhodně si nemyslím, že by tato cvičení mohla někomu ublížit, ba naopak. Myslím, že i já bych hodně věcí použila při své praxi.
muchomurka8 11. 5. 2014, 21:15
@Bludimíra27 (F) (F) (L)
ivaja 26. 4. 2014, 20:20
Díky za plno pracovních listů,chodíme do školičky při PPP a malý chce další prac.listy,úkoly co dostáváme na doma mu nestačí
Dana Stankova 25. 4. 2014, 16:20
To je teď nějaká nová móda jakýkoliv návod či pokus o pomoc hned kritizovat? Pokud jste maminka dítěte, které má tyto potíže, oceníte jakoukoliv pomoc či radu nebo prac. list. A proč? protože knihy, které nabízí PPP či další organizace nebo knihkupectví jsou drahé!! V poradně každému vysvětlí co mají procvičovat, na co se víc zaměřit. A pokud budete procvičovat všeobecně se svým zlatíčkem, věřte, v rozumné míře mu neublížíte, ba naopak mu můžete nevědomky pomoci.
muchomurka8 8. 5. 2014, 13:46
@Dana Stankova Děkuji. Mám stejný názor. Byly jsme s dcerou v pedagogicko-psychologické poradně. Paní doktorka nám řekla, co máme procvičovat a dostaly jsme jeden pracovní list. Říkala, že dyslexie může být dědičná, ale že ji většinou diagnostikují až tak ve třetí třídě, kdy už toho děti mají na učení víc a poruchy učení se více projeví. Na internetu jsem si našla, co vše se MŮŽE procvičovat ( záleží na mně, co budu se svým dítětem dělat ). Samozřejmě ji nebudu učit číst a psát, ale pexeso a různé pracovní listy si dělat můžeme, dceru to baví a určitě je to prospěšnější než vysedávání u televize. Spousta her se dá dělat i venku nebo třeba cestou ze školky. Pokud můj návod někomu pomůže, budu ráda. Pokud se Vám nelíbí, nevnucuji Vám ho. (L)
Zrušený účet 25. 4. 2014, 20:43
@Dana Stankova To není kritika a páč jsem maminkou dítěte s velmi specifickými potřebami vím,že lehce s čímkoliv můžu šlápnout vedle,že odborník,který dítě vidí,spolupracuje s námi ví co,kde a jak udělat,aby i to procvičování,rozvoj dítku sedělo jako prdel na hrnci.Tenhle návod bych přirovnala třeba jako k učení předškoláka psacímu písmu(něco jiného pokud dítě se to učí samo)mluvím o cíleným nácviku,kdy 90%rodičů to děti naučí blbě a náprava je pak víc než děsná,takže asi tak...
tupeka 26. 4. 2014, 18:07
@ Lenko souhlasím s Váma. Jsem maminkou dvou dětí s SPU a nápravná cvičení ( to je to co je tu obecně popsáno v úvodním příspěvku) jsme se synem cvičili ještě před nástupem do ZŠ. A obávám se že to co maminky ušetří použitím tohoto staženého souboru, potom draze zaplatí na kurzech grafomotoriky a dalších, protože bez vedení spec. pedagoga , který Vás včas opraví, nebo nabídne jinou formu cviku tohle opravdu spíž víc ublíží než pomůže. (L)
Michellinka 25. 4. 2014, 18:02
@Dana Stankova Pokud jste maminka takového dítěte, tak v první řadě musíte vyhledat odborníka, který vám diagnostikuje, co Vašemu dítěti vlastně je.
Zrušený účet 25. 4. 2014, 9:56
To je stažené někde z netu,nebo obšlehnutý z nějakých odborných příruček?Tenhle "návod"je fajn jen pokud ho bude brát člověk obecně,bude s dítětem procvičovat,rozvíjet ho,ale do té doby,dokud dítě nemá problém,jakmile se problémy objeví,pak je na místě zajistit odborníka,vyšetření,odborný vedení,jak s dítětem pracovat,tohle prostě z netu obšlehnout a v praxi doma praktikovat nemůžu...
petula.s 24. 4. 2014, 23:42
Výborně (clamp) a příště prosím o návod, jak pomoci dítěti při zánětu slepého střeva, šikovná maminka jistě zvládne i bez návštěvy odborníka |:o) Tohle přece musí řešit rodiče ve spolupráci s poradnou, ne? Pokud má dítě poruchu učení, měli by v první řadě tuto poruchu nechat diagnostikovat a pracovat s dítětem podle individuálního plánu, který je vytvořen jemu na míru. :-(
nattalia 29. 8. 2014, 22:31
@petula.s ano, v spolupraci s poradnou.....ale nez se dostaneme k nejakemu vysetreni, ohodnoceni, radam, pomoci,,proběhnou mesice casu a zatím si muzu s dítětem a jeho otcem piskat, ze ? kde by sme skoncili se synem bez pomoci internetu a podobných lidi, co sdileji ? často !jen! svoje vlastní neodborne zkusenosti-k nezaplaceni,, to skutecne nevim,,,,,,takze samozrejme suhlas s tim, ze se ma pristupovat individualne a na miru, ale vase kritika a kritika jinych je jaksi mimo realitu a te pani, která to sem daladekuju (i když sem to uz cetla na jine strance)nedejte se odradit (Y), když chcete pomoct
muchomurka8 24. 4. 2014, 21:55
http://www.alenka-os.cz/autismus.html doplň geometrickou řadu
muchomurka8 24. 4. 2014, 21:46
muchomurka8 24. 4. 2014, 21:40
http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=4477 spousta pracovních listů - už nebudu znovu vkládat
muchomurka8 24. 4. 2014, 21:36

Podobné návody

Vybrané nabídky

Kategorie