Zobrazit přihlášovací formulář

Aktivity s dětmi

Přidat návod
(návod si oblíbilo 64 návštěvníků)

Co by mělo umět a znát tříleté dítě

0.0
Co by mělo umět a znát tříleté dítě

Postup

Tříleté dítě by mělo v následujících oblastech ovládat a znát:

MATEMATIKA
- počítat do tří a ukázat odpovídající čísla na prstech
- ovládat pojmy: jeden-mnoho, velký-malý, široký-úzký, vysoký-nízký, stejné-různé atd.
- znát základní barvy
- znát základní geometrické útvary
- srovnávat předměty dle velikosti, barvy, tvaru
- srovnávat počet předmětů
- vybírat do páru předměty s danou charakteristikou

ROZVOJ ŘEČI
- znát názvy okolních předmětů: nábytku, nádobí, hraček, oblečení atd.
- znát jeden příznak každého předmětu
- znát názvy základních činností (běhat, skákat atd.)
- opakovat básničky a písničky

POZORNOST
- min. 3-4min. soustředěně vyplňovat úkol
- nacházet párové předměty
- ze skupiny předmětů vybrat potřebný
- všímat si vlastností a kritérií předmětů
- nacházet shody a rozdíly mezi předměty

PAMĚŤ
- zapamatovat si 2-3 obrázky
- zapamatovat si 3-4 slova, zopakované několikrát dospělým
- pamatovat a opakovat pohyby, zopakované 1-2x dospělým
- pamatovat si detail nebo vlastnost předmětu

MYŠLENÍ
- skládat obrázek ze 2-4 částí
- nalézat a vysvětlovat nesoulad na obrázcích
- nalézat přebytečný předmět a vysvětlit svůj výběr
- nacházet shody a rozdíly mezi předměty

MOTORIKA
- roztřihnout nůžkami papír
- vytvářet a lepit válečky a kuličky z plastelíny
- kreslit kroužky, tečky a linky
- opakovat pohyby prstové gymnastiky

OKOLNÍ SVĚT
- znát názvy a mít představu o domácích (kráva, kůň, prase, kočka, pes atd.) a divokých (medvěd, vlk, zajíc, liška atd.) zvířatech
- znát názvy třech-čtyřech zástupců z řad ptáků, ryb, hmyzu
- znát názvy základních rostlin - třech-čtyřech zástupců z řad stromů a květů
- mít představu o ovoci, zelenině
- mít představu o materiálech, ze kterých jsou vyrobeny okolní předměty
- znát části dne (ráno, den, večer, noc)
- umět rozpoznat počasí (déšť, sníh, vítr, duha...)

TĚLESNÁ VÝCHOVA
- umět skákat po dvou nohách (snožmo)
- házet a chytat míč
- držet rovnováhu, přecházejíce desku položenou na zemi
- znát pravidla osobní hygieny

HUDBA
- hýbat se v rytmu hudby
- kopírovat zvuky
- korigovat sílu hlasu, hovořit nahlas-potichu
- mělo by mít představu o zvucích okolního světa (zpěv ptáků, zvuky zvířat, hmyzu, šum vody, dopravy, zvuky vydávané domácími spotřebiči atp.)


Přeloženo z ruských testů "Что должен знать ребенок 2-3 лет" a ověřeno na vlastním dítěti:-) .

barvy

POZORNOST - nacházet páry...

MOTORIKA - kreslit kroužky, linky...

OKOLNÍ SVĚT - znát názvy základních rostlin (stromů a květin)

Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k návodu

žižola 1. 4. 2010, 22:53
Nedá mi nereagovat :-p :-p když se syn narodil, byla doktorka spokojená ( aby ne 53 cm a 3,94kg ). Tím to ale skončilo. Pak se jí zdál málo pohyblivý, podle tabulek pořád sledovala, že se neotáčí, později seděl, nechodil na roce atd atd. JÁ -Matka prvorodička vystresovaná až na půdu, začala se nervovat, ztrácet mléko... až mi řekla, že by měl začít rehabilitovat.... Nevím, jak by to bylo u vás... ale do mě vjel takovej vztek (6) (6), že jsem jí řekla svoje a pak už jsem se jen v duchu smála a s taťkou jsme si tipovali, co bude za problém při další návštěvě.... :-p :-p Mládežník se srovnal, není to žádný poděs, ale pohodové dítě, které se do všeho nevrhá pohlavě (child10) (child10) vypadá, že bude chytrý. A další matčina chyba - budeme ho rozvíjet. Ve třech letech znal písmenka, zvířátka / která já jsem do té doby ani neznala /, znal roční období, všeobecný rozhled na jedničku a tááák... (Y) (Y) Naštěstí jsem to včas zarazila, protože fakt nevím, co by dělal v první třídě, když by už uměl číst, psát, počítat. .. *-) *-) Nudil by se a dělal blbiny... teď je to normální kluk, co mě občas móóóc potěší a někdy rozčílí doběla, zkrátka kluk. Nepřehánějme to, jde o to, aby naše dítě cítilo naši lásku, ale znalo pravidla... a bylo šťastné. Pak z něj vyroste osobnost, na kterou budeme pyšní [A] [A]
Zrušený účet 21. 3. 2010, 9:27
Můj syn ve třech letech pořádně nemluvil, měl svůj slovník, odmítal si se mnou hrát, číst, skákal po hlavě na gauči v jednom kuse. A pak se mě jednou zeptal dopoledne v deset hodin s rukama na bocích: "Ty jako dneska nevaříš nebo na to kašleš?" Zůstala jsem hledět jako puk :-D Mladší holka ve třech letech krásně mluvila, už dlouho sama chodila na záchod, sama se krmila od dvou let a chtěla strašně jíst příborem. Ale byla uřvanáááá 8o| A dodnes je děsné torpédo. Téměř všechno, co je zde popisované, šlo jaksi mimo nás ,-)
ME-JA 23. 3. 2010, 21:00
@ Tak to úplně chápu. Mám doma to samé :-$ Víc než polovina se na mou dcerku (32 měsíců) nevztahuje. Nechce se učit a pozornost neudrží ani minutu :´( Od září nastoupí do školky a jestli se nestane nějaký zázrak, tak zešílím 8-| .
sieta 21. 3. 2010, 9:04
A co by mělo umět třicetipětileté dítě? *-) Chtěla bych s někým porovnat (svatba) (smich)
tygrova 21. 3. 2010, 9:12
@sieta To by se mělo umět vrátit domů a hlavně s plnou peněženkou ,-)
sieta 21. 3. 2010, 9:15
@tygrova Tož to on se vrací přesně a pravidelně (smich), ale s tou peněženkou je to horší +o(
tygrova 21. 3. 2010, 9:16
@sieta no to znám,asi špatná výchova nebo co.
sieta 21. 3. 2010, 9:23
@tygrova +o( co už.... s kolohnátem (H)
korýška 21. 3. 2010, 8:10
Tak to je síla :-D :-D :-D... náš kluk neuměl ve 3 letech skoro nic z toho - respektive možná něco uměl mnohem lépe, než vrstevníci - ale neoblékl se, nemluvil, kreslení ani náhodou... kdybych tohle četla, tak bych se asi zhroutila ,-).... k čemu tyhle tabulky jsou fakt nevím - maminy to akorát znervozňuje a stejně se s tím nic nedá dělat - hlavně u kluků se nedá nic lámat přes koleno a doporučuje se jediné - počkat (Y)
ME-JA 23. 3. 2010, 21:03
@korýška Díky Vám mi spadl aspoň malý kamínek ze srdce :-$ . Stále čekám na zázrak. Akorát nevím, proč docela dost dětí v téhle době začíná mluvit tak pozdě. Dcerka se s námi dorozumí, akorát pozoruji, že se učí jen to, co sama chce. Takže všem maminkám, co jsou na tom podobně, přeji, aby se 8-| ,-)
marfanov 21. 3. 2010, 8:03
není nad to se řídit vlastním zdravým rozumem, nečíst příručky, časopisy pro matky a pokud možno radši se kamarádit jen s matkama puberťáků - ty vám totiž v kontrastu s vlastními dětmi závidí každou "počuranou plínu"... :-D u prvního dítěte jsem bohužel podlehla a chodila s ní na cvičení, odbírala Betynku a studovala správnou výživu - u druhého jsem dostala rozum a povzneseně se dívám na matky před obchodem probírající biopotraviny... jsem už v absolutním klidu a žádný takový blbosti nedělám..
Šarda 21. 3. 2010, 8:56
@marfanov :^) :^) :^)na tabulky a kašlu a cvičení jsem taky chodila a jak to bylo super (Y) ted´ na to jen vzpomínám a je mi líto že už je to pryč
korýška 21. 3. 2010, 8:10
@marfanov nevím, proč by biopotraviny měly být blbost *-) *-)
marfanov 24. 3. 2010, 6:57
@korýška přece proto, že je to děsně omezující!! pořád zkoumat co a jak a kde a proč a proč ne a za kolik.... o tom fakt život není. a tak je to se všema "pravidlama" a návodama - nejhorší jsou ty, který si sami stanovíme..pak s tím začneme otravovat i jiné, a cesta do pekel je ukončena :-)
marmoshka 24. 3. 2010, 9:04
@marfanov přeně tak (clamp) .. dobré je to jen, když to nás ani nikoho neomezuje, nestresuje...děláme to s radostí a nadšením...
marfanov 25. 3. 2010, 17:05
@marmoshka razím teorii, že výrobci různých pomůcek pro matky a "zdravých" potravin a čehokolik jen využívají zahormonovaných mozků.. mluvím z vlastní zkušenosti. hormony jsou hrozná věc, a můj bratr psychiatr říká pořád, že matka je diagnóza. má pravdu... a dost se mi to potvrzuje :-) i na sobě :-)
nevedalova 17. 3. 2010, 13:40
Já jsem v klidu můj (svatba)mužíček má 37 let a minulý týden jsem se s ním hádala jaký je rozdíl mezi smrkem a jedlí. ,-)Samozřejmě jsme to zvládli i v našem věku a dali to dokupy a na rozdíly přišli. Ano jsme jedničky (Y) :-) :-)
ME-JA 23. 3. 2010, 21:04
@nevedalova ,-) ,-) ,-)
haniuo 17. 3. 2010, 13:29
ojky, ojky, máme (Z) 3,5 roku a nevím, kterého tlumočníka mám oslovit, aby mi překládal ,-) ,-) ,-), ale jsem v klidu, starší raubíř byl ještě horší a je jedničkář. To mi připomíná, když byl starší syn u zápisu do první třídy, tak podle takovýchto tabulek má znát dítě cestu z domova ke svému lékaři. Tak synátor paní učitelce odpověděl, že před barákem sedne do auta a u polikliniky z něho zase vystoupí ,-)
TanjaFo 17. 3. 2010, 9:55
Tak to je ještě dobré já teď koupila nějakou takovou inteligentní knížku pro 4-6 let a nechápu kdo tohle mohl vydat. Je tam abeceda, násobilka atd. Knížka určená pro před-školáka *-) Myslím, že když tu knížku s malou projdeme tak do první třídy už nemusí ani chodit ,-)
kakunka 17. 3. 2010, 9:38
Daragie tovarišči, nět rebjonok kak rebjonok (smich) (smich) (smich)
Pitris. 17. 3. 2010, 9:52
@kakunka ,-) ,-) ,-)
moravian 17. 3. 2010, 9:43
@kakunka Cože? Ja neznajut pa rusky *-)
Evásek.cz 17. 3. 2010, 9:47
@moravian drazí soudruzi, není dítě jako dítě - teda jestli jsem to přeložila správně ,-) Дорогие товарищи, не ребенок, как ребенок
moravian 17. 3. 2010, 9:59
@Evásek.cz Díky soudružko (Y) (Y) (Y) (Y) ,-)
krample 17. 3. 2010, 9:10
Ajéje,další tabulky :-| naše cácora ve 2.5 nemluví skoro vůbec.Barvy zvládá,podle toho jak máme pomalovanej pokojíček tak malovat umí taky.Plínu nemá od roka.Ale že by vydržela 3-4 min se soustředit na jednu věc,věděla z čeho jsou vyrobeny okolní předměty 8-| to teda ne.Už mám zase komplex 8o| a to to spolu pořád trénujem a nic.Prostě nechce mluvit :´( +o(
ME-JA 23. 3. 2010, 21:08
@krample My máme úplně ten samý problém. Dcerka je v podobným věku a má svojí vlastní řeč, brácha říká, že goaldštinu (kdo viděl Hvězdnou bránu, tak ví, o čem mluvím ,-) ) a nevěnuje mi skoro ani minutu pozornosti. Kdybych se měla řídit tabulkami, tak bych taky musela mít komplex na entou. Každý dítě se vyvíjí jinak a taky doufám v malý zázrak :-$.
Evásek.cz 17. 3. 2010, 8:17
*-) a to jsem byla ráda, že jsou rusáci pryč .... 8-|
pajka12 17. 3. 2010, 8:13
Ha,ha moje tříleté dítě mluví od rána do večera,rozstříhá na co přijde, ale nějaké kytky,stromy,nedejbože hmyz ho absolutně nezajímá.Hovořit potichu taky neumí, on totiž zásadně křičí a to úplně všude. Zřejmě se drží zásady ať to každý slyší.Jen nevím, co s ním. Že bych ho poslala do Ruska na drezuru?
Aja10 16. 3. 2010, 19:35
Navrhuju paní Kekině, aby sepsala, co by mělo umět 14-ti leté dítě ,-).
dagram 16. 3. 2010, 23:30
@Aja10 (Y)se přidávám to se aspoň zase dozvíme něco bombastickéko :-D :-D :-D
Zrušený účet 16. 3. 2010, 19:56
@Aja10 zlaté, tiež mi trvalo, kým som prišla na to, kto je tá pani, čo spomínate.(Asi beriem všetko príliš vážne, kým som pochopila jej humor). Toto je naozaj super tip a vôbec nepochybujem, že by to zvládla bravúrne :-D
kekina 16. 3. 2010, 19:53
@Aja10 Jsem myslela, ze to sem prdla pani Jelena ze Slovenska ,-)
Pitris. 16. 3. 2010, 19:52
@Aja10 :-D :-D :-D :-D :-D
Robodrak 16. 3. 2010, 19:49
@Aja10 :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Zrušený účet 16. 3. 2010, 19:28
Nepreháňajte, doprajte deťom čas, venujte sa im, veľa s nimi hovorte a veľa im čítajte, každé dieťa má iné tempo a toto je zas len návod ako znervózniť mamičku, porovnávať sa so susedkou a robiť predčasné závery. Vaše dieťa je výnimočné!!!!
HunchiBunchi 16. 3. 2010, 23:57
@ Souhlasím. S mým prvním dítětem jsem chodila do mateřského centra a tam se pořád porovnávalo- a není nějaký větší, neměla by už sedět, to my už capáme, my kakáme do nočníčku, vy ještě ne?, my už nenosíme plínečky aj. 8-| 8-| No, raději jsem toto zapojování dítěte do kolektivu vzdala nebo bych za chvíli začala kvokat. 8-| 8-| Nad takovýmto porovnáváním se jen usměju, neboť po vlastních zkušenostech vím, že každé dítě, které je pozadu nakonec do školního věku dohoní ty rychlejší a vše se víceméně srovná. K čemu mi bude, že dítě umí ve dvou letech 30 básniček a písniček, je to sice milé a pobaví to příbuzenstvo, ale maturovat z toho nebude. Jenom prosím neporovnávejte své děti s ostatními a bude Vám líp. (L)
Marcela239 17. 3. 2010, 9:38
@HunchiBunchi ano (Y) nesnáším potřebu některých maminek porovnávat. V mateřském centru jsme byli všeho všudy 3* a stačilo! Nej bylo když tam některá maminka nebyla tak si ji i dítě ostatní vychutnaly, kokodák 8-| 8-|
emilek :-) 16. 3. 2010, 19:32
@ ani nečtu dál, souhlasím s vašim názorem (Y) pořád se tu jenom porovnává co kdo umí a pak přemýšlíme, jestli by to naše "už nemělo taky umět" to či ono +o( je to tak jak píšete, každé je výjmečné (Y)
Zrušený účet 16. 3. 2010, 19:53
@emilek :-) Možno už mám niečo odpozorované, vlastne sa to okolo mňa deťmi len tak hemží, a verte, či nie, nenájdete dve identické vo vývoji a vývine ani u jednovaječných dvojčiat (child5) (child5) (child6) (child6) (child7) (child7)
dagram 16. 3. 2010, 23:28
@ přesně tak každé dítko je jiné máme 7 dětí každé je jiné a pak tyhle tabulky +o( a ještě k tomu ruské no oni byli vždy nej (zip)znám ze školy co nám řikali no ruský čelavěk očeň balšoj malčik :-D
sisley 16. 3. 2010, 14:50
Zdravím tady všechny kdo rozkliknul co umí naše 3leté děti :-), moje mala je nadaná na básničky a pisničky,neni pro ni problém za 1 den se ji naučit,první písničku zazpívala už v 20měsících-běží liška k táboru a k dnešnímu jich umí kolem 30 a je to taková rozumbradka ale měli jsme problém s barvama,jakmile jsem ji chtěla učit barvičky odešla a trucovala,ale vyřešila jsem to hrou"veverka terka" ,kdy jí do pusy dávala oříšek veverka ho rozlouskla a malá musela najít odpovídající barvu.K druhým vánocům dostala dětský notebook a ten ji naučil abecedu ale všechno je určitě o učením, pokud jí neukážu cestu těžko na to příjde sama a pokud to dělat nebude tak rozhodně nenutím a hledám jinou možnost :-)
ME-JA 23. 3. 2010, 21:10
@sisley To tedy zírám :-o , máte šikovnou holčičku :-).
*MIMI*SVET* 16. 3. 2010, 15:22
@sisley Myslím, že to bude spíš tím, že máte chytré dítě :-)
JitkaKr 16. 3. 2010, 13:51
Hm - v Rusku možná. (H) Některé věci jsou přehnané. :-$
Rejža 16. 3. 2010, 13:43
no nevím teda ale za chvílu tu bude co musím umět na maturitu.Je v tom spousta věcí co umíme ale taky spousta co teda neovládáme a nemyslímsi že by byla zaostalá.A chytání míče je dle mého přehnané(můj názor) (F)
HunchiBunchi 16. 3. 2010, 23:43
@Rejža Schopnost chytání míče se testuje při zápisu do 1. třídy ZŠ, tak nevím, jestli by to mělo zvládat už tříleté dítě :^)
Rejža 17. 3. 2010, 9:41
@HunchiBunchi však píšu že je to přehnané (F)
Mourinka 16. 3. 2010, 13:37
Tak tohle mi připomíná seznam toho, co měli umět děti při zápisu do 1. třídy *-)
Pitris. 16. 3. 2010, 13:22
Bohužel, "zapamatovat si 3-4 slova, zopakované několikrát dospělým", "vytvářet a lepit válečky a kuličky z plastelíny", "znát názvy třech-čtyřech zástupců z řad ptáků, ryb, hmyzu", "znát názvy základních rostlin - třech-čtyřech zástupců z řad stromů a květů" dělá problém i mě, takže jestli bude syn (2,5r) po mě, tak do školky půjde v šesti letech... (smich) (smich)
moravian 16. 3. 2010, 13:00
Moje, čerstvě tříleté dítě, zatím nezačalo pořádně mluvit ( je to asi tím, že vyrůstá v mnohojazyčném prostředí). Bez problémů poskládá puzzle o 100 kouskách ale rozdíl mezi ovocem a zeleninou ho naprosto nezajímá. Stejně jako rozlišování barev, tvarů atd. Prostě by podle této tabulky docela vyhořel. Myslím, že tříleté dítě by mělo hlavně rozvíjet FANTAZII A KREATIVITU, ať z něj vyroste tvořivý člověk s bezva nápady. Rozdíl mezi zeleninou a ovocem se může doučit v prvouce na ZŠ.
ME-JA 23. 3. 2010, 21:12
@moravian Moc hezky jste do napsala :-$.

Podobné návody

Vybrané nabídky

Kategorie