(návod
si oblíbili 3 návštěvníci)
CYBEX Pallas a bezpečnostní pás v autě
Postup
Pro všechny, co se chystají koupit tuto suprovou autosedačku jsem jen chtěla upozornit na pár věcí.
Dejte si pozor na délku pásu ve vašem autě. Máme Škodu Octavii 1 a bezpečnostní pás byl tak o 10 cm kratší, nešel zacvaknout. Řešili jsme to nakonec tak, že jsme vyměnili druhou část pásu (samici), kterou jsme nahradili delší. Bylo to jediné řešení, aby se neporušila funkčnost bezpečnostního pásu.
Dále to chce docela cvik, než se tam dítko naučíte dávat, ale to se dá po pár použitích zvládnout.
Sedačka je unikátní v tom, že nepoužívá klasické 5ti bodové upnutí dítěte, ale tuto funkci zastává bezpečnostní pultík, který je před dítětem. Super výhoda, že dítě nemusí být upnuto v pásech a má volné ručky, také ho neškrtí mezi nožkama ta upínací část, zvlášť v létě to synovi bylo hodně nepříjemné.
Jinak sedačku můžu jen doporučit, na první pohled je o dost bytelnější než ostatní na trhu.
Takže kdo budete kupovat, zkontrolujte si, zda-li máte dostatečně dlouhé autopásy, jinak budete řešit podobný problém jako my. Pás jde předem přes pultík, takže vlastně opisuje delší dráhu, než u klasických sedaček, které jsou upevněny odklopením v zadní části.
Příjemné cestování všem!
Dejte si pozor na délku pásu ve vašem autě. Máme Škodu Octavii 1 a bezpečnostní pás byl tak o 10 cm kratší, nešel zacvaknout. Řešili jsme to nakonec tak, že jsme vyměnili druhou část pásu (samici), kterou jsme nahradili delší. Bylo to jediné řešení, aby se neporušila funkčnost bezpečnostního pásu.
Dále to chce docela cvik, než se tam dítko naučíte dávat, ale to se dá po pár použitích zvládnout.
Sedačka je unikátní v tom, že nepoužívá klasické 5ti bodové upnutí dítěte, ale tuto funkci zastává bezpečnostní pultík, který je před dítětem. Super výhoda, že dítě nemusí být upnuto v pásech a má volné ručky, také ho neškrtí mezi nožkama ta upínací část, zvlášť v létě to synovi bylo hodně nepříjemné.
Jinak sedačku můžu jen doporučit, na první pohled je o dost bytelnější než ostatní na trhu.
Takže kdo budete kupovat, zkontrolujte si, zda-li máte dostatečně dlouhé autopásy, jinak budete řešit podobný problém jako my. Pás jde předem přes pultík, takže vlastně opisuje delší dráhu, než u klasických sedaček, které jsou upevněny odklopením v zadní části.
Příjemné cestování všem!
schéma
dítě v sedačce
hlavová opěrka
ještě jedno schéma
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k návodu
LenkaT
(upraveno)
29. 11. 2012, 14:00
Autosedačku máme už rok. Spokojenost obrovská. NA pultíku se dá jezdit autíčkama, hopsat zvířátkama... Prostě ohromná zábava. Nicméně nastal čas odendat pultík a základnu...
boginka1
(upraveno)
13. 3. 2010, 9:43
My máme sedačku kiddy comfort pro,což mi přijde hodně podobné této a jsem s ní maximálně spokojená.Vůbec to není tak,že by tam dítě bylo skřípnuté.Potahy jsou z perfektně prodyšného materiálu,takže ani o propocení nemůže být řeč.Nejednou jsem ocenila,že veškerý potah,co je na sedačce se dá svléknout a komplet vyprat.A pultík je výborný,naše Nelča z něho má tak trochu hrací stoleček Ale s těmi pásy je to pravda.V našem autě sedí perfektně,ale taky se vždy děsím,když mám dát sedačku do jiného auta,to právě bojuju s pásy.Stála sice 6 tisíc (z toho nám 1500,- přispěla zdravotní pojišťovna),ale nedám na ní dopustit
soniccz
(upraveno)
1. 3. 2010, 16:33
Sedačka určitě bude bezepečná (stejně jako Kiddy, ta prošla v testech na výbornou), ale chce to vyzkoušet s dítětem, naše nesnesla ani plyšový pultík před sebou, takže by v ní nechtěla být
moravian
(upraveno)
1. 3. 2010, 12:32
Maminky, nevíte, jak dopadla autosedačka Britax v crashtestech?
marcelakr
(upraveno)
1. 3. 2010, 16:04
@moravian
Jani, zeptejte se v diskuzi "autosedačky"
taba
(upraveno)
28. 2. 2010, 13:49
.. chvíli jsem dumala, cože jste myslela tou "samicí", pak mi to nakonec došlo..ani jsem nevěděla, že se to tak nazývá..Já bych pracně popisovala " ten druhej konec, do kterýho se to zastrkuje"...
bocovka
(upraveno)
1. 3. 2010, 11:46
@taba
Já taky nevěděla, jak to nazvat, ale tohle mi přišlo výstižné ani nevím, jak se to správně nazývá, snad jsem nikoho nepohoršila
bocovka
(upraveno)
27. 2. 2010, 13:27
Rozhodně jsem tímto nechtěla nikomu nic vnucovat, jen jsem chtěla říci, že jsou i jiné možnosti než klasické pásy. To jakou sedačku nakonec zvolíte je jen a jen na vás a co člověk to názor. My jsme s Pallas spokojení, někdo být nemusí, to je na každém. Spousta lidí ani o této autosedačce neví, tak jsem jen chtěla nastínit jaké máme zkušennosti a jak to vlastně funguje s pultíkem. Ať už se rozhodnete pro pásy nebo pultík, hlavní je, aby děti byly v bezpečí , znám různé "experty", kteři buď používají naprosto nevyhovující autosedačky anebo jsem jednou bohužel viděla poutat tříleté dítě na přední sedačku pásem bez podsedáku a bylo vidět, že tak rozhodně nejelo poprvé .
JanBe
(upraveno)
28. 2. 2010, 11:00
@bocovka
Katí, já zase viděla tatínka s dítětem v šátku, jak nasedl i s tím prckem za volant a odjel..............
bocovka
(upraveno)
28. 2. 2010, 13:26
@JanBe
Ach bože, na co ty lidi myslí????? , tohle mě docela nadzvedavá . Člověk vynakládá úsilí s tím, aby dítě měl co nejbezpečnější, když už jezdí autem a při dnešním provozu a bezohledných řidičích a pak vidím, že někomu je to uplně putna. Někomu je taky líto dát za kvalitní autosedačku 4000 a pak v případě bouračky by každý dal klidně milion, jen aby to dítě bylo vpořádku. Pak také někteří bohužel argumentují tím, že dříve se jezdilo bez sedaček pořád.....no tak to je taky na pěst . Při dnešních možnostech.....Také jsem se divila, ale takovéto názory bohužel přetrvávají i v mladší generaci, pro mě naprosto nepochopitelné .
Micha12
(upraveno)
26. 2. 2010, 14:53
Taky máme Pallas a jsme spokojeni.
Zrušený účet
(upraveno)
25. 2. 2010, 22:26
My máme klasickou polohovací sedačku, kde tedy sedačka má své pásy a vůbec mně nepřijde, že v těchto pásech nemá dítě volné ručky a že ho to dře mezi nohama Naopak si myslím, že ty pásy udrží tělo při ev. nárazu, kdežto když je ten pultík, tak to dítě přeci musí se od té sedačky jakoby odlepit a zadrží ho až ten pult. To si ale nedovedu pak představit. Každopádně určitě musela projít testama, ale já nedám dopustit nad klasiku
Zdeenca
(upraveno)
25. 2. 2010, 22:09
...naši kluci mají Cybex už nějaký ten pátek,nejdříve měl starší,ted podědil mladší....ale! MAXIMALNI SPOKOJENOST(v té době se u nás ještě ani nedala koupit,máme ji z Německa) jen máme bez pultíku...takže i tu klasickou mohu doporučit
marki
(upraveno)
25. 2. 2010, 17:59
Mně se taky nelíbí ty "skřípnuté" nožičky. Na delší vzdálenost to musí být dost nepohodlné. Zkuste sedět několik hodin (třeba jen 2) bez možnosti pohnout nohama ........
bocovka
(upraveno)
27. 2. 2010, 13:32
@marki
ve skutečnosti nejsou skřípnuté , je tam dostatek místa a polstrování je nadstandardně měkké nožku přes nožku skutečně nedá, ale jinak se nožkama dá vesele kopat. V létě pouštíme klimošku na 22°C a bez problémů s pocením a reakcí na venkovní teplotu .
marcelakr
(upraveno)
25. 2. 2010, 17:27
když se dívám na tu fotku s tím dítetem, tak se mi nelíbí, že si nemůže pohnout nohama a dát ani nožku přes nožku a taky pokud tedy ten půltím je přímo na tělíčku, tak to musí být taky nepříjemné a musí se v té oblasti dítě potit - ale zase pokud by přilepen nebyl, tak to asi zase nebude bezpečné mě tedy moc nezaujala
bocovka
(upraveno)
24. 2. 2010, 16:43
tak tady schémátka, až pojedu s malou autem, tak přihodím reál foto. , chápu, že se tomu těžko věří, přece jen pásy působí na první pohled bezpečněji. já věnovala výběru autosedačky dost času, pročítala diskuze a hledala recenze a testy a opravdu vycházela nejlíp. Navíc ta variabilita , a to opravdu nelobbuju za Cybex , jen hledám kvalitu, protože hodně jezdím autem i dálky a po dálnici, tak jsem opravdu chtěla extratřídu. 9 měsíční holčina to skutečně má i přes hrudníček, ale je tam opravdu spokojená.Já koukala na videa z autotestů a tam to naopak doporučovali, tak tedy nevím Zase si říkám, že by přece nezískala tolik ocenění kdyby byla nebezpečná
Smuffynka
(upraveno)
24. 2. 2010, 22:15
@bocovka
Byla jsem na tom stejně,neustále pročítala diskuze,hledala crash testy....vsude se psalo ze pultik je bezpecnejsi nez pasy.....máme ji také :o)
JanBe
(upraveno)
24. 2. 2010, 16:25
mám pár výhrad............ kdysi byla taková autosedačka tuším od Kiddy. Právě ten pultím prohrál na celé čáře. Při nehodě ve větší rychlosti dítěti náraz do bříška doslova roztrhá vnitřnosti. Když dítě letí (jak uvádí Besip) pří nárazu v rychlosti tuším 50km/h vahou 300kg, tak opravdu není vhodně mít připoutané jen v oblasti bříška. Když si vezmu upoutání v autosedačce s pětibodovým pásem, tak dojde maximálně k nějaké zlomenině, ale to je pro mě menší zlo než vnitřní krvácení Jak píšete, že v létě bylo dcerce nepříjemné, že má na sobě pětiboďák, tak nevím nevím s tím pultíkem Když je přilepený k tělíčku dítěte, tak se musí nutně pařit víc než s klasickým upínáním, neb jak píšete, devíti měsíční dítě, to má přes celé bříško a hrudníček. Najděte si starší testy a koukněte na výhrady co byly uváděné. My tedy máme v klasické autosedačce letní vložky a maximální spokojenost.
Kotlík1
(upraveno)
25. 2. 2010, 8:11
@JanBe
Jani, mě se tyhle sedačky taky nezdají Kamarádka má a když jsem porovnala naší sedačku ( pětibodové pásy ) a její, tak jsem nechápala. Naše dítě si hovělo, mohla jsem jí i sklopit aby se prospala, ale holčina mé kamarádky byla v tý sedačce jako skřípnutá. Ručičky měla nepřirozeně vysoko a ani si nemohla pohodlně lehnout. Po vyndání ze sedačky byla celá mokrá - propocená. Nikdy bych tuhle sedačku nekoupila. I manžel se zhrozil co to je A to si většinou takových věci nevšímá Takže za mě - BEZPEČNOST, ale i POHODLNOST
JanBe
(upraveno)
25. 2. 2010, 17:48
@Kotlík1
Petruško, když si vzpomenu na naší Kristýnu, jak nám řvala ve vajíčku a to jen díky tomu, že tam je zapadlá a nemůže se pohnout, tak to by u nás asi sedačka neuspěla
RadoušP
(upraveno)
28. 2. 2010, 14:25
@JanBe
No naše malá ve vajíčku taky řvala, ale Cybex s pultíkem si nemůžeme vynachválit. Dá se i trochu zaklonit, když dítě usne, ale naše Barča zásadně usne s hlavou zabořenou v pultíku . Taky jsem z toho měla strach, ale říkala jsem si, jen ať řve, hlavně, že je v bezpečí, ale ona od první jízdy spokojeně kouká ven a občas si zřímne... Na krátké jízdy po městě jí vozíme bez pultíku a to naše hádě se tam vždycky zkroutí, občas se i vysune úplně do strany, takže za pultík jsme opravdu vděční.
JanBe
(upraveno)
25. 2. 2010, 17:01
@Kotlík1
přesně.......... nedovedu si představit, že bych dítě upoutala tak, že si nemůže ani pohnout nohou. Dítě i v autě potřebuje svůj prostor a pohyb (samozřejmě s mírou). Děti si v autě hrají, jedí.......... Nevím jak by fungovali v téhle, kde by jim ručičky vysely přes pultík. Už jen podle té fotky s děckem, je vidět jak má prcek skřípnuté nožičky. Chudáček. Třást s dítětem je nebezpečné, mávání dětí bude mít velké důsleky a vykoumají koumáci něco takového. Při rychlém zabrždění se celá horní část těla vrhne dopředu a pak plnou silou zpět do opěrky........... au au.
Smuffynka
(upraveno)
24. 2. 2010, 22:13
@JanBe
Kiddy minulý rok vyhrála testy v Německu -právě s pultíkem! Dle infa na několika servrech
JanBe
(upraveno)
25. 2. 2010, 18:49
@Smuffynka
Petruš, já vám to neberu. Jen se mi to nezdá. Taky jsem koukala na testy, když jsme kupovali autosedačku. Nakonec jsme vybrali a max spokojenost............ Robustní rám, pohodlný polohovací ušáček, super polstrování. Nastavitelná do tří odpočinkových poloh........... Je to váš názor, vaše rozhodnutí. Hlavně cesty bez nehod
Mokuty
(upraveno)
24. 2. 2010, 13:23
to se mi tedy nezdá bezpečné,když dítě vlastně drží jen pultík!!! dospělého člověka taky nepřipoutáš jen okolo pasu,ale horní pás mu drží hrudník!!!Do toho bych určitě nešla!!!Není nad 5ti bodový pás!!!
JanBe
(upraveno)
24. 2. 2010, 16:25
@Mokuty
bocovka
(upraveno)
24. 2. 2010, 12:03
Stojí 4000, ale dítě je tam od 9 měsíců, pak se odbourá pultík a vznikne cybex solution x (tedy klasická sedačka na 3 bodový pás) a pak se dá dokonce rozložit i na podsedák. Záda jsou polohovatelná do pololehu a hlavová opěrka má výsuv - výrobce uvádí, že vydrží až cca do 10 let dítěte. V případě autonehody se opěrka vymrští vpřed a tím zabrání bičovému efektu hlavičky - patent cybexu. Já vybírala podle autotestů ADAC /Německo/ a podle diskuzí, je to nejbezpečnější sedačka vůbec. Ten pultík má sloužit jako airbag a spolu s tou patentovanou opěrkou a speciálním systémem proti bočnímu nárazu je opravdu jedna z nejbezpečnějších, já tedy němcům v tomto věřím, jsou maximálně precizní. ještě k tomu pultíku, ten přiléhá přímo na tělo. Údajně je to bezpečnější než právě 5ti bodový pás (podle těch německých autotestů) Zkusím ještě nafotit na naší Emmě, abyste měli představu.
Lídak
(upraveno)
24. 2. 2010, 13:27
@bocovka
Ano, ano, také si vybavuji, že v D-testu vyhrála jako nejbezpečnější autosedačka s pultíkem (už je to déle a nebyla to značka Cybex). Dost mě to tenkrát překvapilo, ale testům věřím, tak na tom něco bude.
3boys
(upraveno)
24. 2. 2010, 12:51
@bocovka
Pokud je to takto, tak to zná zajímavě.
moravian
(upraveno)
24. 2. 2010, 11:46
Kolik stojí?
3boys
(upraveno)
24. 2. 2010, 11:41
Mám děti už větší, tuto sedačku nepotřebují, ale nevím, zda jsem správně pochopila, že dítě není v oblasti hrudníku nijak připoutáno To se mi totiž nezdá moc bezpečné. Zrovna jsem totiž četla http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.asp?y=auto_testy/test-detskych-autosedacek.htm - test bezpečnosti sedaček. To v případě nárazu narazí bříškem do pultíku a pak se zase velkou silou vrátí zpět? Já si myslím, že klasický "pětiboďák" je sice méně příjemný, ale možná bezpečnější ne?