(návod
si oblíbilo 28 návštěvníků)
Jak vařit zdravěji?
Postup
Napíši Vám pár vychytávek, jak vařit Vaše oblíbená jídla trochu zdravěji. Vše seženete v prodejnách zdravé výživy. Postupně potreviny nahrazujte a uvidíte, že ani mlsný manžel to po čase nepozná. Jako to je u nás:)))
Omáčky, polévky zkuste zahustit Mišutkou (prodávají ve zdravé výživě). Používám do bramboračky, guláše, svíčkové,....
Čočkovou polévku nebo kaši zahustíte částečným rozemletím čočky a přidáním hrašky (já pouívám jemnou).
Na bramboráky, na různé zapékané směsi s moukou používám také hrašku nebo Mišutku.
Sos k masu zahustíme pikantní hraškou.
Buchty,koláče,.... nahraďte část cukru sušenou stévií. 1 čaj. lžička = hrnek cukru. Nahrazujte pouze část, jinak má stévie takový ocásek. Místo mouky můžete použít také Mišutku nebo hrašku vanilkovou.
Kaše můžete osladit javorovým sirupem.
A protože jsem zmrzlinová, tak aby zmrzliny nebyly takové chemické, tak dělám vlastní: 250 g tvarohu, 50 g sojového mléka a 1 lžíce javor. sirupu.
Všeobecné rady, že máte nahrazovat mouku bílou celozrnnou, používat pravé máslo, místo mléka mléko sojové už asi každý ví.
Pokud máte zase Vy nějaké vychytávky na zdravější vaření, tak budu ráda, když se o ně podělíte.
Omáčky, polévky zkuste zahustit Mišutkou (prodávají ve zdravé výživě). Používám do bramboračky, guláše, svíčkové,....
Čočkovou polévku nebo kaši zahustíte částečným rozemletím čočky a přidáním hrašky (já pouívám jemnou).
Na bramboráky, na různé zapékané směsi s moukou používám také hrašku nebo Mišutku.
Sos k masu zahustíme pikantní hraškou.
Buchty,koláče,.... nahraďte část cukru sušenou stévií. 1 čaj. lžička = hrnek cukru. Nahrazujte pouze část, jinak má stévie takový ocásek. Místo mouky můžete použít také Mišutku nebo hrašku vanilkovou.
Kaše můžete osladit javorovým sirupem.
A protože jsem zmrzlinová, tak aby zmrzliny nebyly takové chemické, tak dělám vlastní: 250 g tvarohu, 50 g sojového mléka a 1 lžíce javor. sirupu.
Všeobecné rady, že máte nahrazovat mouku bílou celozrnnou, používat pravé máslo, místo mléka mléko sojové už asi každý ví.
Pokud máte zase Vy nějaké vychytávky na zdravější vaření, tak budu ráda, když se o ně podělíte.
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k návodu
Alenka1959
(upraveno)
17. 1. 2012, 9:48
děvčátka, co je HRAŠKA??? Mišutku mám a používám, ale hraška slyším prvně.
rencaty
(upraveno)
17. 1. 2012, 10:56
@Alenka1959
mrkněte sem http://www.zdravavyzivahronov.com/internetovy-obchod/hraska-jemna
Alenka1959
(upraveno)
17. 1. 2012, 20:06
@rencaty
Děkuji
svetvysivek
(upraveno)
17. 1. 2012, 9:41
¨Kdyz pisete ze bila mouka je nezdrava - kolik ji by jste ji pouzila za tyden? Pokud nepocitam buchtu! My ji pouzijeme fakt jen velmi malo, az skoro nic. Omacky, obcas (za mesic), nevidim duvod proc zahustovat polevku. Sojove mleko? Z jakeho duvodu?
Zrušený účet
(upraveno)
17. 1. 2012, 9:52
@svetvysivek
vy nejíte pečivo, uzeninu, paštiky, těstoviny apod. tam všude je nacpaná mouka
svetvysivek
(upraveno)
17. 1. 2012, 10:46
@
ano nejim. pecivo s testovinami jen vyjimecne. Ale kolik toho clovek sni. Ano jsou jsou extremy, ktere neji nic jineho nez pecivo. Ja jsem zase druhy extrem - tezky potravinovy alergik. Takze u mne uvidite, maso, ryby, ryzi, obcas brambory a testoviny. Ovoce a zelenina nepripada v uvahu, pastiky atd taky ne. Vy nejite pecivo? Pokud se clovek stravuje s rozumem tak dle meho nazoru te mouky zase az tolik nespotreuje - vseobecne i celozrne.
TanjaFo
(upraveno)
17. 1. 2012, 12:39
@svetvysivek
Malá je také alergik tak jsem z počátku vynechala ovoce a zeleninu na rady mudr a dnes to prostě nechce dát ani do pusy. Hodně věcí jen dusíme, ale decentně zahustím moukou, klidně to nahradím, ale co to pečivo Zkoušela jsem koupit bezlepkové a byl to hnus. Nemáte tedy recept na nějaké dobré bezlepkové rohlíčky či chlebík. Lepek je nejhorší do střev na rakovinu střeva také To by měl řešit i zdravý člověk, protože dnes rakovina střev je docela časté onemocnění.
evucha124
(upraveno)
17. 1. 2012, 14:24
@TanjaFo
Dobrý den, moc si bezlepkové pečivo nepeču (bezlepkově se stravuju 15 let), ale nawww.ivako.cz je spousta receptů. Zkoušela jsem i nějaké rohlíky z těch stránek a byly dobré. Jinak chleba dělám ze směsí. Bezlepkové pečivo bude vždy trochu jiné. Kupované pečivo ohřívám v mikrovlnce a nebo v topinkovači, chutná mi Schar (v DM) a nebo třeba kváskový chléb - http://www.zdravenka.cz/zdravenka/eshop/4-1-Potraviny/0/5/1472-Chleb-vesnicky-bezlepkovy-kvaskovy. Pokud bych vám mohla nějak pomoct, tak se ozvěte.
svetvysivek
(upraveno)
17. 1. 2012, 9:45
@svetvysivek
ono totiz vsechno ma sve specifika, a otech by Vam nejlepe popovidaly kucharky co zilly na vesnici a je jim pres 80 let. Tak stejne jak kojeni. Mleko je jidlo ne napoj. Jak prezentuje vetsina matek - ze dite nepotreuje caj. A kdysik se kojilo treba do dvou let, protoze nebylo co na jidlo a byl hlad a to mliko bylo proste zadarmo.
Nadys
(upraveno)
18. 1. 2012, 0:57
@svetvysivek
Nějak vám nerozumím Co by popvídaly ty kuchařky co je jim přes 80 Mateřské mléko obsahuje vše podle potřeb dítěte ,tudiž nepotřebuje podávat zvlášt žádnou tekutinu natož čaj
svetvysivek
(upraveno)
20. 1. 2012, 14:08
@Nadys
kazdy ma sve presvedceni a nazor. Nedostatek tekutin zbyrzduje mozek ve vyvoji atd.... a mliko vzdy bylo jidlem... preberte si to jak chcete...
Nadys
(upraveno)
21. 1. 2012, 1:19
@svetvysivek
Proboha kde jste přišla na zbrždování mozku z nedostatku tekutin versus malé mimi??? Víte co je mateřské mléko? Víte co obsahuje a kolik obsahuje vody atd??Víte něco o ledvinách u malých dětí?No nic
svetvysivek
(upraveno)
21. 1. 2012, 20:59
@Nadys
Nadys
(upraveno)
22. 1. 2012, 11:08
@svetvysivek
nedostatek argumentů
svetvysivek
(upraveno)
22. 1. 2012, 21:08
@Nadys
dam si radeji
maruška
(upraveno)
17. 1. 2012, 12:46
@svetvysivek
http://www.zdravi-az.cz/Potraviny_jako_jedy_i_leky_05.php
nature peggy
(upraveno)
17. 1. 2012, 9:23
Renco, mohla bych se zeptat na tu stévii ? V jaké formě ji dáváte do těch těst ? Pomelete, rozemnete ... ? Jinak s Váma naprosto souhlasím. Každé vaření se dá nějak obohatit, jen to chce možná trošku popřemýšlet a někdy vynaložit více námahy.
rencaty
(upraveno)
17. 1. 2012, 11:03
@nature peggy
Kupuji práškovou, kterou už jen přidám do těsta. Občas to stojí více námahy, než koupit rohlík.
Zrušený účet
(upraveno)
17. 1. 2012, 9:25
@nature peggy
tteď jste kápla na podstatu, vynaložit více námahy já se to tu bála napsat
sieta
(upraveno)
17. 1. 2012, 8:37
Holky, já se možná projevím jako naprostý idiot, ale v čem je bílá mouka takový jed? Vím o ní, že nám teda do těla nic nedodá a že v omáčkách by se měla dobře provařit, což ne každý dělá. Jinak já teda do zdravé výživy taky chodím a snažím se na zdravé věci učit děti odmala, moje děti znají pohanku, armanthovou mouku, oves.vločky, jáhly apod, ale přiznám se, že upeču i ten bůček. My jíme tak nějak od všeho všechno. Akorát doma nedělám hranolky a podobné libůstky, majonézu téměř nekupujem a tatarku si dává k obědu jen taťka. Ale tu bílou mouku použiju, hodně peču klasické buchty a ty si nějak nedovedu představit s celozrnou... Jinak o hrašce jsem už slyšela, ale vždycky na ní zapomenu, tak dík za připomenutí
Peva
(upraveno)
17. 1. 2012, 12:15
@sieta
http://www.zdravi-az.cz/Potraviny_jako_jedy_i_leky_05.php
Zrušený účet
(upraveno)
17. 1. 2012, 9:09
@sieta
bílá mouka je ve spojení s tukem a hlavně našim "pohodlným" životním stylem zabiják, prostě se naše žaludky nepotřebují plnit něčím, co nepotřebují k životu, z čeho nemají krom energie žádné hodnoty, protože tu energii nepotřebujeme a nechceme vydávat, ale pokud tvoje děti učíš jíst pestrou stravu, nemusíš mít obavu, je to spíš rada pro ty rodiny, které jí a vaří pár typicky českých omáčkovitých jídel stále dokola a takových je dost, jen se mrkni do receptů, samej kabanos a párek v hlavních jídlech ( i ty jsou z převážné většiny z mouky )
Zrušený účet
(upraveno)
17. 1. 2012, 8:25
Renčo, já děkuji a k níže komentům mohu říci jedno, není pravda , že zdravější vaření je dražší, kilo bůčku pořád stojí více než kilo fazolí jen se chci zeptat na složení té mišutky a hrašky, já osobně nejraději mouku nepoužívám vůbec , raději přidám tu hlavní ingredienci ( čočku, hrách, fazole, brambory, zel.fazolky, cizrnu apod. kterou po uvaření odleji ve jiném hrnečku , ve kterém to rozmixuji na hustou kaši a pak to smíchám s polévkou, ale můj muž je zvyklý ( to jsou ty špatné návyky z dětství) na husté majdy a polévky, tak bych mu dopřála
rencaty
(upraveno)
17. 1. 2012, 11:29
@
Zděňko, Mišutka je extrudovaná kukuřice a hraška z hrachu ( hrách, směs obilovin - kukuřice, jáhly, rýže. Sojové boby, pšenice bez lepku, sůl, směs koření). Není tam nic jiného. U vanilkové hrašky je vanika a u pikantní (nemám teď doma) je asi koření navíc.
Zrušený účet
(upraveno)
17. 1. 2012, 11:28
@rencaty
už jsem si to dohledala, díky
holatko
(upraveno)
17. 1. 2012, 8:42
@
S tím, že je zdravější jídlo levnější nesouhlasím. Zkusila jste manželovi dát k zelí fazole? Srovnávat musíte stejné potraviny, ne ty, které se nedají zaměnit. I k těm fazolím bude chtít chlap maso.
Zrušený účet
(upraveno)
17. 1. 2012, 9:11
@holatko
je to o zvyku, můj chlap si luštěniny přímo žádá 130 - 150 g hovězího, krůtího či lib. vepřového může mít k večeři
jitullka
(upraveno)
18. 1. 2012, 7:47
@
Mého chlapa by tedy 150g masa nezasytilo.u nás jsou alternativní potraviny aktuální,ale masa musí být hodně (aspon u partnera na talíři)
holatko
(upraveno)
17. 1. 2012, 8:42
@
U nás se třeba snažím kupovat fruktózu, místo cukru. Je výborná a chutná stejně, ale cena je čtyřnásobná.
Zrušený účet
(upraveno)
17. 1. 2012, 9:17
@holatko
kolik toho cukru spotřebujete ? já sem tam peču, ale z receptů vždy uberu pár deka, přesto je buchta či moučník hodně přeslazená, třeba v neděli jsem udělala dvě nohy štrůdlu z list. těsta, kam jsem nedala mimo jablek, skořice a ořechů ani zrnko cukru, ani na posyp a buchta zmizla do hodiny a sladká byla díky jablkům více než dost, do čajů kávy do mléka nedávám žádný a kam jinam, do omáček či salátů ho také necpu, a když už chcete doslazovat pěstujte stévii, nyní je dokonce další druh ještě sladší
rencaty
(upraveno)
17. 1. 2012, 7:46
Je to sice drazší, ale zdraví máte jen jedno. Ještě jsem zapomněla, zkuste kupovat místo tatarky či majolky zakysanou smetanu a dát do ní bylinkovou sůl.
Zrušený účet
(upraveno)
17. 1. 2012, 8:26
@rencaty
ano, zdraví je jedno a léčba následků obezity a nezdravého životního stylu nebude do budoucna zadarmo
Dáňula
(upraveno)
17. 1. 2012, 7:44
ZDRAVÉ TO JE,ALE JE TO BOHUŽEL O PENĚZÍCH
anešis
(upraveno)
17. 1. 2012, 7:31
no, já jsem kdysi zkoušela zahušťovat pohankovou kaší, ale docela dost se jí tam musí nasypat aby to zhoustlo - takže jsem měla hned půl sáčku pryč tak jsem zase zůstala u mouky
1987
(upraveno)
17. 1. 2012, 9:08
@anešis
ono spoustu věcí se ani zahuštovat nemusí, třeba jak je uvedená ta čočoková polévka nebo hrachová, květáková, vždyt to se nezahuštuje a je to taky skvělé a omáčky téměř nedělat a je to a už vůbec ne s knedlíkem
rencaty
(upraveno)
17. 1. 2012, 7:48
@anešis
Pohankovou kaši jsem také zkoušela, ale toto se mi zdá lepší. Ten sáček Mišutky je tak na 4 obědy pro 4 člennou rodinu. Myslím na zahuštění omáček, tak to zase není tak hrozné, když stojí kolem 20 Kč.
alimraj1
(upraveno)
17. 1. 2012, 7:08
Ještě tak vědět,čím nahradit prachy,abychom si ty drahé náhražky mohli koupit
1987
(upraveno)
17. 1. 2012, 9:09
@alimraj1
vše není tak drahé
Zrušený účet
(upraveno)
17. 1. 2012, 9:18
@1987
asi tak, ale výmluva musí být
*123*
(upraveno)
17. 1. 2012, 9:48
@
Super....jsem moc ráda, že tato debata vznikla a jsem mile překvapená. Chodím sem na inspiraci na ruční práce, a myslela jsem si, že je tu většina mamin takových, pardon rozmazlovacích...a ve své mateřské lásce vlastně nevidí, že si rodinu jídlem zabíjí. Zdeňce tleskám a a má můj obdiv. Já sama mám už syny velké (28+26) ale když vidím co dnešní maminy s dětma dělají, tak mi je z toho smutno. Jak je vidět, tak asi ne všechny. Jooo a ještě lepší je nesladit vůbec. Já sama nesladím a je to o zvyku. Teď prodělávám čistící kůru dle Cingroše a super, ale to je mimo debatu....hezký den všem
moravian
(upraveno)
19. 7. 2013, 9:28
@*123*
.
1987
(upraveno)
18. 1. 2012, 16:57
@*123*
máte pravdu sladit je úplně zbytečné, na co sladit čaj nebo kávu, když má výbornou chut i bez toho?
moravian
(upraveno)
19. 7. 2013, 9:28
@1987
.
enkka
(upraveno)
17. 1. 2012, 13:37
@*123*
souhlasím s váma.také je mě smutno, když tady vidím recepty o maminek pro děti z párečků ( párečkový ježeček) nebo polévku z kečupu a masoxu)sice argumentují, že to děti milují,ale oni je to sami naučili,tak snad mají rozum.copak nechápou, že dětem ničí zdraví.
1987
(upraveno)
18. 1. 2012, 16:58
@enkka
jo jo je to smutné,