(návod
si oblíbilo 5 návštěvníků)
špína dětem svědčí
Postup
no, asi to sem až tak nepatří, ale snad mě neukamenujou:-) ale návod to vlastně je..
bylo dnes na novinkách - jen potvrzuje názor naší kožařky (která tvrdí, že nejlepší prevencí proti alergiím je mít psa před otěhotněním a a nepřehánět to s úklidem) a dětské doktorky (že se dítě musí setkávat odmalička s bakteriemi a různými mikroorganismy aby se proti nim tělo umělo bránit - je to prý skoro jako očkování). přehnaná hygiena prostě škodí:-) dřív kojenci a batolata určitě nelezli po umyté podlaze, ale spíš v hlíně a trávě:-)) proto prý neměli alergie, ani potravinové.
článek:
Rodiče by měli dětem občas dovolit pořádně se ušpinit, tvrdí vědci v nové studii, podle které přílišná čistota může připravit kůži o schopnost regenerace a hojení. Bakterie normálně žijící na pokožce totiž spouštějí mechanismy, které pomáhají předcházet zánětům v případě poranění, tvrdí tým amerických expertů.
Mikroorganismy tlumí přehnané imunitní reakce těla, jejichž vlivem může docházet při pořezání nebo poškrábání k otokům rány, tvrdí vědci v práci publikované na serveru Nature Medicine.
Podle odborníků se tak potvrzuje předpoklad, že vystavení organismu mikrobům v raném dětství často obrní děti proti alergiím. Mnozí věří, že posedlost moderního člověka hygienou stojí za výrazným vzestupem alergií, k němuž v rozvinutých zemích dochází.
"Hodné bakterie"
Výzkumníci ze School of Medicine při University of California v San Diegu zjistili, že bakterie druhu Staphylococci blokují postup vznik zánětu. Studiem myších a lidských buněk odhalili, že jinak neškodné bakterie dokážou zastavit zánět tím, že produkují molekulu zvanou LTA, která pak působí na keratinocyty - hlavní buňky nacházející se na vnější straně pokožky.
„Úžasný smysl celé práce spočívá v tom, že nám poskytuje molekulární základ k pochopení hypotézy přehnané hygieny a odhaluje některé prvky principu hojení ran, které dosud nebyly známé,“ řekl vedoucí týmu vědců profesor Richard Gallo. „To může pomoci vyvinout nové terapeutické přístupy k léčení zánětlivých kožních nemocí,“ doplnil.
Ve Velké Británii v současnosti probíhá kampaň, která má zastavit přehnanou hygienu, kterou někteří rodiče na svých dětech praktikují. Mluvčí britského sdružení proti alergii Allergy UK závěry studie přivítala. Zároveň připomněla, že se množí důkazy, že vystavení těla mikrobům posiluje odolnost proti alergiím, nicméně je třeba podrobnější výzkum.
„Počet alergiků nám za posledních deset let v Británii stoupl třikrát. Každý třetí člověk teď trpí nějakou alergií,“ uvedla mluvčí.
a ještě jedna teorie naší známé lékařky - čím "zdravěji" dítě jí, t.j. úplně bez sladkostí, smaženého atd., tím je prý větší pravděpodobnost, že bude v dospělosti obézní - protože mu prostě zachutná to, co nikdy nejedlo... na mně se to potvrzuje:-)))
bylo dnes na novinkách - jen potvrzuje názor naší kožařky (která tvrdí, že nejlepší prevencí proti alergiím je mít psa před otěhotněním a a nepřehánět to s úklidem) a dětské doktorky (že se dítě musí setkávat odmalička s bakteriemi a různými mikroorganismy aby se proti nim tělo umělo bránit - je to prý skoro jako očkování). přehnaná hygiena prostě škodí:-) dřív kojenci a batolata určitě nelezli po umyté podlaze, ale spíš v hlíně a trávě:-)) proto prý neměli alergie, ani potravinové.
článek:
Rodiče by měli dětem občas dovolit pořádně se ušpinit, tvrdí vědci v nové studii, podle které přílišná čistota může připravit kůži o schopnost regenerace a hojení. Bakterie normálně žijící na pokožce totiž spouštějí mechanismy, které pomáhají předcházet zánětům v případě poranění, tvrdí tým amerických expertů.
Mikroorganismy tlumí přehnané imunitní reakce těla, jejichž vlivem může docházet při pořezání nebo poškrábání k otokům rány, tvrdí vědci v práci publikované na serveru Nature Medicine.
Podle odborníků se tak potvrzuje předpoklad, že vystavení organismu mikrobům v raném dětství často obrní děti proti alergiím. Mnozí věří, že posedlost moderního člověka hygienou stojí za výrazným vzestupem alergií, k němuž v rozvinutých zemích dochází.
"Hodné bakterie"
Výzkumníci ze School of Medicine při University of California v San Diegu zjistili, že bakterie druhu Staphylococci blokují postup vznik zánětu. Studiem myších a lidských buněk odhalili, že jinak neškodné bakterie dokážou zastavit zánět tím, že produkují molekulu zvanou LTA, která pak působí na keratinocyty - hlavní buňky nacházející se na vnější straně pokožky.
„Úžasný smysl celé práce spočívá v tom, že nám poskytuje molekulární základ k pochopení hypotézy přehnané hygieny a odhaluje některé prvky principu hojení ran, které dosud nebyly známé,“ řekl vedoucí týmu vědců profesor Richard Gallo. „To může pomoci vyvinout nové terapeutické přístupy k léčení zánětlivých kožních nemocí,“ doplnil.
Ve Velké Británii v současnosti probíhá kampaň, která má zastavit přehnanou hygienu, kterou někteří rodiče na svých dětech praktikují. Mluvčí britského sdružení proti alergii Allergy UK závěry studie přivítala. Zároveň připomněla, že se množí důkazy, že vystavení těla mikrobům posiluje odolnost proti alergiím, nicméně je třeba podrobnější výzkum.
„Počet alergiků nám za posledních deset let v Británii stoupl třikrát. Každý třetí člověk teď trpí nějakou alergií,“ uvedla mluvčí.
a ještě jedna teorie naší známé lékařky - čím "zdravěji" dítě jí, t.j. úplně bez sladkostí, smaženého atd., tím je prý větší pravděpodobnost, že bude v dospělosti obézní - protože mu prostě zachutná to, co nikdy nejedlo... na mně se to potvrzuje:-)))
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k návodu
Kamilka10
(upraveno)
14. 3. 2010, 16:18
Jééé ,tak to jsem asi udělala chybu, že jsem dnes vytřela kuchyň a chodbu Savem .Ale to čistě náhodou, že ho mám koupené na vrtaná vejce. Jinak fakt neblbnu a neleštim vše denně... S naší dáblicí to ani nejde, pokud z ní chci mít šťastné dítě (= bordel v bytě) a nezbláznit se z úklidu.
Sagma
(upraveno)
14. 3. 2010, 14:50
Já vyrůstala na dědině v selském domku plném zvířat. Schovávala jsem se našim v králírně nebo u psa v boudě také v kurníku jsem seděla jak ta slépka...Prošla jsem breberušema,červíkama,občas ochutnala nějaký ten králičí či kozí bobek..Pravidlo bylože pokaždé jsem si museli umýt ruce i pusu a večer se pořádně vykoupat..a alergii nemám ani žloutenku jsem nedostala. Dnes je přehnaná doba čistoty,stále vidíme v televizi nějakou reklamu na super čistící prostředek...který ani pořádně nefunguje..Myslím si že trocha špiny dítku neuškodí..
lukaváci
(upraveno)
7. 12. 2009, 14:31
No tak já za sebe musím napsat, že tyhle články čtu a rozhodně jim nepřikládám prakticky žádný význam. Genetika je jedna věc, tu nijak neovlivníme a hygiena!!! je druhá věc. Chtěla bych vidět maminku, která nechá dítě vyválet se v bahně, špinavýma rukama jíst apod. Dítě, které běžně promarodí dětství, vyroste ve zdravého dospěláka! Alergie nijak neovlivníte, ten kdo má předpoklad pro alergii a maminky budou důsledně dbát na to, aby jejich dítko přišlo do styku se špínou, chytne přesně tu alergii, na kterou ta maminka zapomněla. Opravdu si myslíte, že kdyby vaše dítě žilo jinde a jinak, bude snad zdravější???
moravian
(upraveno)
7. 12. 2009, 15:39
@lukaváci
No, já tomu článku docela věřím.
lukaváci
(upraveno)
7. 12. 2009, 19:38
@moravian
No vždyť já proti tomu taky nejsem.Ale není špína jako špína. Jen jsem tím chtěla říct, že když dítě povede normální život, bude si hrát venku na písku, pak si umyje ruce, bude jíst zdravě a samozřejmě nebude mít rodiče, kteří mu budou doma dělat vakuum, musí být zákonitě zdravé. Normální klasické viry, které tu byli odpradávna, k životu prostě patří! Pochybuji, že děcko, které bude žít ve špíně a válet se venku v bahně a nebude dodržovat klasickou hygienu, bude zdravé. Ale je to jen můj názor, mám dvě děti, taky je mám nemocné a žijeme úplně normálně.
zuzkah
(upraveno)
4. 12. 2009, 13:24
já teda mohu říct, že jsem městské,panelákové dítě, které se denně koupalo, chodilo čisté a starali se o mě jak o kytičku a jsem alergik Za to moji kluci, nyní už na vesnici....těžko najdu i fotku,kde jsou čistí, jsou zatím díky Bohu fakt v pohodě
Nikibery
(upraveno)
12. 2. 2010, 23:40
@zuzkah
Zuzko, to vám gratuluju. Já zas alergik nejsem ani manžel, ani nikdo v naší rodině široko daleko. Do sedmi let jsem měla syna, který neuměl polknout tabletku, protože dokonce snad ani nepotřeboval antibiotika. Já pocházím z města, ale s manželem jsme se přestěhovali na vesnici hned po svatbě. Máme doma tři psy, chováme ovce a králíky. Syn je denně venku, chodíme hodně do lesa, myslím, že v rámci normálního života dbám i o relativně zdravou stravu, syna jsem do roka kojila. A ani jeden s manželem nekouříme. To vše udávám proto, že tím jsem podle příručky zejistila dítěti skoro 100 procentní zdraví bez alergii. Po sedmém roce nám ale začal často stonat, nakonec mu vyndali nosní mandli a po půl roce nás poslali na alergologii. K mému zděšení synovi našli 7 typů alergenů. Prý nijak zvášť vysoké hodnoty ale to množství je alarmující a nesmíme zanedbat jedinou rýmu, protože by se z toho mohla vyklubat astma. Když neni rýma, bere jednu tabletku denně, v případě rýmy, ale jejich množštví stoupne i na 8 denně. Když jsem se paní doktorky ptala jak je to možné, že nejsme alrgici, alergičtí rodiče totiž mají 60 - 75 % že dítě bude zase alergik, další vlivy smog, kouření u nás také není, kojení má mít také svůj vliv, tak? Kde je ta špína to nevim? Teď musím každý týden prát celou postel, včetně přikrývek a polštáře, pořád větrám, utírám prach atd.... A to jsem do té doby teda rozhodně neděla. Roztoči jsou ale prevíti, k tomu alergie na prach, a nad hlavou nám visí astma, takže ač jsem nebyla žádná úklidem potrefená mamina, alergie mě k tomu naopak dovedla.
hádě
(upraveno)
1. 12. 2009, 12:35
Nedávno jsem četla, že je vlastně štěstí, že 50,60,70,... ročníky přežili. /i dřívější/ běhali jsme venku, lízali a jedli kde co a pořád žijeme. Taky jste tak měli rádi v zimě rampouchy? My lízali i ty, co byli u rezavejch rour
Marcela 1980
(upraveno)
5. 12. 2009, 23:02
@hádě
no to byla dobrota, ale nevim zda bych kluka dneska neokrikla kdyby to cucal Doma teda min 1x za den vytiram, ale pak mala muze lizat i podlahu.
JaneesG
(upraveno)
29. 11. 2009, 18:47
je to pravda. Potvrzuje to spousta případů matek "špindír" alkoholiček a jim podobných, kterým se rodí nejenže úplně zdravá miminka, ale i krásná, že by jiné matky "pečovatelky" mohly závidět... Všimněte si, že když dítě vyrůstá dejme tomu na farmě, mezi zvířaty,tak je 90% šance že nebude alergik(zbytek je práce genetiky) a netrpí ekzémy ani ničímpodobným. Já jsem bylatypické vesnické děcko-vyválená v bahně, olízaná psy a pusou ušmudlanou od kdovíčeho(dnes raději nevědět) a nikdy jsem neměla žloutenku ani nejsem alergik. Něco jiného je ale pokud žijete ve městě... Mě moje máti drbe za to, že má malá věčně špinavé ručky a pusu-já argumentuju že je to příroda. Pokud je nemá od věcí na které šahá spousta lidí.Taková klasická zahradní špína... Věřím, že bude(a je už od miminka) zdravá. Ať si myslíkdo chcecochce, je to tak
marfanov
(upraveno)
30. 11. 2009, 8:59
@JaneesG
no alergie je bohužel i genetická záležitost, když jsou oba rodiče alergici, dítě má tuším 70% pravděpodobnost.. a myslím, že právě tímto se tomu dá zabránit. manžel je astmatik, já jsem atopik - exém se mi objevil po přistěhování do Brna (asi exaktně nepotvrditelná alergie na Brno je fakt, že kdykoli odjedu jinam, exém je fuč, po návratu do týdne opět osypané ruce), starší dcérka byla taky, naštěstí už jí to zmizelo a to nám právě kožařka říkala, že je dobře, že jsme psa měli už dřív, jinak by to bylo mnohem horší... bohužel ta mladší je mnohem větší "prasátko", s mým stejným přístupem k hygieně, a je věčně nemocná - a to zas věřím tomu, že proto, že jsem bohužel po zkušenosti s týdenním pobytem v nemocnici s dehydratací neodmítla antibiotika... už je má letos počtvrté..
monika84
(upraveno)
27. 11. 2009, 12:35
Určitě na tom něco je U prvního syna jsem denně desinfikovala, uklízela, vysávala ve třech týdnech si prošel zánětem ledvin, je pořád nemocný,od mala stále nějaké antibiotika, nemá skoro žádnou imunitu u dcerky na úklid nebylo tolik času a ani se mi nechtělo protože i do dneška mám co dělat se dvěma dětma má skoro dva roky a ještě nebyla nemocná Takže určitě to s čistotou nepřehánět!!!!
LenHav
(upraveno)
1. 12. 2009, 10:21
@monika84
U vás to Moni nevypadá na nemoci z přehnaného úklidu, z toho zánět ledvin malý určo neměl...
monika84
(upraveno)
2. 12. 2009, 4:47
@LenHav
Z toho úklidu ten zánět určitě neměl zrovna v té době spousta dětí tímto onemocnělo, mudr říkal, že zrovna nějaká baktérie lítala ve vzduchu a malý, bohužel ještě neměl vytvořenou dostatečnou imunitu a myslím si že v tom hrál roli i ten přehnaný úklid
LenHav
(upraveno)
27. 11. 2009, 11:08
Rozhodně na tom něco bude, jak se říká, na každém šprochu pravdy trochu. Vždyť ne nadarmo říkáme "Čistota půl zdraví, špína celý" . Ale naprosto souhlasím s Ingrid B., že není špína jako špína: ta naše domácí špína v bytě a na naší zahradě se rozhodně nedá srovnat a nesmí zaměnit se špínou "obecní", tj. na veřejných hřištích, na ulici, v obchoďáku... Východ se k nám valí proudy a nese sebou choroby, které už téměř neznáme - TBC, černý kašel, žloutenku...
marfanov
(upraveno)
29. 11. 2009, 9:44
@LenHav
jasně že nic se nemá přehánět.. zrovna TBC, černý kašel a žloutenka jsou ale součástí základního očkování... jinak se domnívám, že je myšlena spíše taková ta domácí špína. Venku je určitě něco jiného město a vesnice. Jen asi netřeba vyhazovat venku spadlý rohlík, doma denně vytírat, na vše používat savo a nenechat dítě olizovat vlastní hračky, co předtím ležely doma na zemi... to jsou právě ty správné bacily A co se třeba pískovišť týče - pokud třeba předtím pršelo nebo tam nechodí kočky, nebude to taková hrůza.. občas se taky nedá zabránit různému ochutnávání a písek je dobrá vláknina )
LenHav
(upraveno)
29. 11. 2009, 18:31
@marfanov
Přesně tak, Markéto, máte pravdu . Jen to TBC už díky našim božím zákonodárcům součástí základního očkování není, od ledna 2009 se musí platit, zrovna tento týden jsme to zjistili, když jsme nechávali očkovat naší malou, která měla negativní tuberkulin test... Byla jsem a a pak taky , ale nebylo mi to nic platné. A s tou žloutenkou je to to samé, taky jsme jí platili... Ale dala bych poslední kačku, jen abych mohla aspoň částečně ty své drobky od takových fujtablů uchránit (např. Prevenar proti pneumokovým meningitidám stojí okolo 2.000,- za dávku a jsou potřeba až čtyři - podle věku dítěte).
marfanov
(upraveno)
30. 11. 2009, 8:55
@LenHav
šmarjá, tak to o tom TBC jsem nevěděla... přece jen už jsem dva roky po druhém porodu, tak to nesleduju... mno, co na to říct... holt ani na ministerstvu nejsou odborníci, ale politici. žloutenka v hexavakcíně je, ale jen jeden typ, ostatní (míň časté) se musí platit, to jo
hádě
(upraveno)
1. 12. 2009, 12:29
@marfanov
Rodila jsem 3 ditě v dubnu a TBC nám kvůli různým komplikacím nepíchli. Když ho měla malá dostat, tak nám řekli, že kdyby jsme přišli včera byli jsme od nich objednaní , tak nám to píchnou. Ale dnes se usnesli, že děti s porodní váhou po 2500g to dostanou až po hexavakcínách na kalmetizačním středisku. Opravdu se zvažuje, že se očkování proti TBC zruší, jak říkala nakonec naše dětská, protože to co se k nám tahá z východu je stejně jiný kmen a to naše očkování je na prd. S tou špínou je to z části určitě tak. Máš nejstarší je čuňčo, co má furt něco v papuli. Dokonce v chvíli mé nepozornosti (když jsem si zrovna švagrové stěžovala, že všechno rve do huby) lízal kouli na vozík u trabantu a pořád je tu a zatím mu nic vážnějšího nebylo. Co ten toho už olízal. Kamarádká má doma autistu a ten líže i podlahu ve vlaku a to nemluvím o zdech, časopisech a pod. A je zdravá jako řípa.
LenHav
(upraveno)
1. 12. 2009, 10:17
@marfanov
No jo no, co naděláme . Hexavakcínou se neočkuje dlouho, desetiletý syn jí ještě neměl a tak jsme to museli platit celé
inulína
(upraveno)
27. 11. 2009, 9:19
Určitě na tom něco je. I když to není pokaždé pravidlo. Já i brácha jsme od malinka měli doma zvířata (křečky, morče, andulky, psy, kočku). Hodně času jsme trávili na zahradě, kde jsme se taky běžně zmazali od hlíny, máchali se v huntu... Vydezinfikovaný byt jsme neměli... Já jsem zdravotně OK, přesto můj brácha je dost silný alergik navíc s atopickým ekzémem. V dnešní době, kdy často navštěvujeme obchoďáky, jezdíme MHD apod. také dceru ihned po příchodu z venku nacpu do koupelny a "vydezinfikuku", když vidím ty zprávy o žloutenkových epidemiích apod. Doma nebo na zahradě, může jíst třeba ze země, bez umytých rukou ale cestou z obchoďáku ji do ruky jídlo nedám, dokud se neumyje
(Max)
(upraveno)
27. 11. 2009, 7:36
že bych dneska nevytírala.......??????
marfanov
(upraveno)
26. 11. 2009, 13:13
No naše mamka byla právě úzkostlivá, nevím jestli až tak na úklid, ale třeba na čerstvé a čisté jidlo... a oba s bratrem jsme měli pořád problémy s angínama atd., nehledě na to, že z těch jejích zdravých nesolených jídel jsme posléze tak změnili jídelníček, že dneska jsme tlustí na tři prsty )) smažák sme viděli poprvé někdy v patnácti, tak bodejť by nám nezachutnal pamatuju si, že jsem dostala hroznýho sprda, když jsem po Černobylu s kámoškama snědla všechen šťovík v okolí... naštěstí všechny žijeme podle mě je problém v informacích - čím víc, tím hůř )) nikdo neřešil, jestli jablka jsou od silnice plné olova nebo jestli se umyly v řece případně vůbec...
moravian
(upraveno)
26. 11. 2009, 13:41
@marfanov
No nevím, to olovo zrovna dvakrát nemusím.
LenHav
(upraveno)
27. 11. 2009, 11:06
@moravian
Jenže olovo je těžký kov a jako takový se na jablka u silnice tedy vůbec nedostane, protože je schopný se díky svým vlastnostem dostat do max. výšky 0.5 - 0.8 m a tam jablka většinou nerostou (nemám ze své hlavy, četla jsem v odborném časopise)...
marfanov
(upraveno)
29. 11. 2009, 9:46
@LenHav
no vida... takže zakazovat třešně u silnice je vlastně bezpředmětné
LenHav
(upraveno)
29. 11. 2009, 18:33
@marfanov
Asi se zakazují spíš proto, aby se netvořily kolony, když si my, hladoví Pražáci, chcem natrhat zadarmíko...
LaylaBlue
(upraveno)
25. 11. 2009, 12:11
Ne nadarmo maminky užívají rčení - Bordel v bytě = šťastné dítě Já jako malá trávila prázdniny u babičky na chatě, koupání maximální v bazénu, s dětma jsme se dělili o všechno, takže jednou si kousnu já, jednou ty... Slepice, králíci, kočky... běhání na boso, ovoce rovnou ze stromů... A jak jsem byla zdravé dítě
Míša a její tygři
(upraveno)
25. 11. 2009, 11:57
Souhlasím všemi deseti - v létě se kluci na zahradě válí v bahně, špínou a prachem slepený vlasy, jí ovoce popadané ze stromu otřené do gatí (pokud zrovna neběhají nahatí ) a mrkev tahali (na tajno) taky rovnou ze záhonu, páč se jim nechtělo čekat, až jim ji oškrábu No a žádné alergie ani astmata nevedem a nemocní bývají tak max. jednou do roka. Antibiotika starší (7) měl jako malej a 4letej ještě nikdy Je ale pravda, že ze špíny co je tady různě po městě, se mi zrovna dobře nedělá Když vidím smradlavýho bezdomovce, jak si čůrá do gatí na nějaké lavičce a já bych si tam pak měla s dětma sednout na svačinu... Brrr - takže špína ano, ale odtud potud
Kejko
(upraveno)
25. 11. 2009, 11:35
Máme doma malý zvěřinec ,věčně bordel a děti jsou zatím OK.Říkala mi to asi před rokem teta,že četla nějakou studii v medicínském časopisu.A když o tom přemýšlím,tak musím potvrdit,že nejvíc nemocné děti mají mé dvě kamarádky,které nejvíc dbají na hygienu.K nám chodí vyjímečně a vidím na nich,jak mají hrůzu,aby jim třeba pes neolízl dítě-těch bacilů!!!!
petulisek
(upraveno)
25. 11. 2009, 11:11
100% pravda!!! Já odmala u babičky na vesnici lítala po dvoře, jedla slepicím šrot, nehnula se od psa! Jako městské dítko s nemosnými průduškami a neustálým kašlem mě tam naši dávali na ozdravné pobyty. Doma čistá a nemocná, u babí špinavá a zdravá! A teď bydlím cca 18 let v Brně. Co se syn narodil jsem vše desinfikovala a přeháněla to. Dnes máme oba astma, jsme alergici, já nesmím lepek.....Ale co rekonstruujeme a máme psa, je syn jako rybička!
Ela z Frelu
(upraveno)
24. 11. 2009, 17:35
No je pravda, že u starších synů jsem hygienu - tím myslím čisté ruce, tak úzkostlivě neřešila, jak řeším nyní u dcery a ještě navíc, když se dočtete, že na nákupním vozíku je více bakterií než na wc prkýnku, tak si připadám jak "Můj přítel Monk". Prostě přijdu domů myju se-naženu všechny, před jídlem venku otíráme ruce do ubrousku případně dáváme antibakteriální gel. No jo, každý jsme nějak ujetý, tak pro jistotu je Eli i naočkována proti žloutence
vlkna
(upraveno)
24. 11. 2009, 17:10
špinavé děti,zdravé děti,to platilo vždy,akorát některé maminy jsou přehnaně čistotné a vlastně si neuvědomují,že tím vlastním dětem spíš škodí,neříkam,aby nechaly děti jo špinavé,ale přehnaná čistota je špatná
chopper Jája
(upraveno)
24. 11. 2009, 17:12
@vlkna
zuzlik78
(upraveno)
24. 11. 2009, 17:08
Je to 100% pravda Náš kožní lékař mi řekl přesně to samé. Na atopický ekzém dcerky platí... špína půl zdraví V žádném případě denně drhnout ve vaně, stačí otřít vlhkou houbkou. Teda, když se zrovna neválí po zahradě
chopper Jája
(upraveno)
24. 11. 2009, 17:05
Ale zase na druhou stranu,když jsem byla malá a lítala venku a dostala žízeň,klidně sem se napila u nás na vesnici z řeky. No dneska by tam člověk raději ani nesmočil nohu Je fakt že my jsme lítali boso a váleli se v bahně,listí a podobně a dneska.... vypusťte dítě ven se válet někde po zemi a trnout ať se nepořeže,nebo o něco nepíchne
cirrri
(upraveno)
24. 11. 2009, 17:29
@chopper Jája
To mate pravdu, ale zase zalezi, kde bydlite ... u nas na samote je to asi jako za "starych" casu Ale ve meste bych take trnula hruzou...
Giiirl
(upraveno)
25. 11. 2009, 12:34
@cirrri
asi tak na vesnici je to snad ještě v poho, ale ve městě, to bych se opravdu bála...
Zrušený účet
(upraveno)
24. 11. 2009, 16:50
Taky si pamatuji, jak jsme se jako děcka váleli všude možně, chodili domů jako prasata, kolikrát špinavýma rukama jedli venku ovoce, které jsme jsme si maximálně otřeli o špinavé tepláky a to bych mohla jmenovat dál. Je to pravda, tělo si vytváří protilátky a je pak i odolnější. Pamatuje si někdo z vás, že by měl ve třídě plno spolužáků alergiků? My měli jen jednoho kluka a ve vedlejším "béčku" byl taky jeden kluk, ostatní děcka ze stejného ročníku (měli jsme označené třídy od A až do D, takže cca kolem 120. dětí celkem v jednom ročníku) byly zdravé. Dnes má alergii kdekdo a na cokoliv