Povánoční očistná kúra Tipy a triky

Ještě máme chvilku času, Nový rok je až za pár dní, takže můžeme toto období počítat mezi to sváteční, odpočinkové. Ale pokud jsme si na Vánoce „povolili uzdu“ trošku víc, než jsme zamýšleli, už asi na sobě cítíme, že s tím bude třeba něco dělat. Nemluvíme jen o kilech, která mohla na váhu přiskákat, ale především o metabolismu a zažívání, které mohou být taky trošku vyhozené z rovnováhy.

Režim je základ úspěchu vlastně ve všem. Rutina, pravidla, opakující denní aktivity. A většina z nás přes rok ten režim plus mínus má. A pak přijdou dovolené a svátky. Když se zadaří, můžeme mít v tomto období až tři týdny (klidně i více) volna, ve kterém se většinou nevěnujeme běžným aktivitám, ale soustředíme se na odpočinek a dobré jídlo. A pití. A pohádky.

Takže, shrnuto, podtrženo, přes svátky hodně jíme, více pijeme a mnohem méně se hýbeme. Což není v principu nijak špatně, odpočívat se musí, ale zaděláváme si na těžší pozici rozhýbat se zase do starých, ideálně ještě lepších, kolejí.

Nepřehánějte to s nároky. Od ledna, čtyřikrát týdně fitko, jednou týdně jóga na protažení a sladkého se ani nedotknu...! Tak. Takhle by to asi nešlo, pokud to nebyla naše rutina ještě minulý týden. Začínáme na sebe hezky opatrně, abychom sami sebe nevyděsili a nezadusili přílišnými požadavky. Mohli bychom si říct, že první týden v lednu se podíváme po posilovně/cvičení/čemkoliv, o jsme si nalinkovali, které by nám vyhovovalo, máme to po cestě z práce, chodí tam kamarádi... prostě které splňuje jakékoliv podmínky potřebujeme.

Zaměřte se na pití. Je třeba tělo trošku pročistit, tak bychom ho neměli zanášet zbytečným cukrem, který konzumujeme hojně v alko i nealkoholických nápojích. Ale to zdaleka není vše. Víte, co je pro zažívání, metabolismus a pročištění organismu asi ten největší zázrak? Zázvor. A konkrétně zázvorová voda nám přinese spoustu pozitivních efektů. Pročistit se můžete různě, důležitý ale je především dostatečný příjem tekutin. Abychom to tedy shrnuli:

  • Vyloučit alkohol a sladké nápoje (i ty s náhradními nebo umělými sladidly)
  • Dostatečný příjem tekutin (Alespoň litr na každých 25 kg naší hmotnosti)
  • Přidejte do vody to, co zrychluje metabolismus – ideálně zázvor nebo skořici.

Vysazujte pomalu. Měli bychom si změnit přístup z jedné tendence na druhou.

  • Každá nezdravá pochutina, kterou sníme, je špatně.
  • Každá nezdravá pochutina, kterou nesníme, je dobře.

I když zní věty vlastně dost podobně, je mezi nimi veliký rozdíl. Ta první nám udělá špatný pocit ze všeho, co si vložíme do úst a není to na schváleném jídelníčku. A když si občas nemůžeme pomoct, roste nám stres z toho, že si „dopřáváme“. Můžeme se na to podívat ale i jinak. Pokud každý den snídáme bábovku s kakaem, po obědě si dáváme dezert, odpoledne pár koktejlů a večer balíček chipsů, můžeme se radovat, když si jednou dáme ovesné vločky, místo dezertu jablko, o koktejl méně a večer třeba oříšky. Protože to jsou významné změny k lepšímu, byť maličké.

Začněte cvičit. Opravdu. Nic totiž tolik nemotivuje, jako viditelné výsledky. Po pár týdnech si všimnete změn nejen na tom, jak vypadáte, ale především na tom, jak se cítíte. A to si pak sami milerádi tu tabulku čokolády večer k filmu odpustíte, protože „si to přece nebudu kazit“.

Jakmile jednou naskočíte na cestu ke zdravému životnímu stylu, sami z ní nebudete chtít sejít. Ale musíme si uvědomit, že z nuly na sto to prostě nikdy fungovat nebude (možná u pár výjimek ano). A tak hezky pomalinku, polehounku, každá změna k dobrému je perfektní.

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
© 2004-2019 CZECH NEWS CENTER a.s. | Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Osobní údaje | Kontakt