Zobrazit přihlášovací formulář
(návod si oblíbilo 905 návštěvníků)

orchidej - Phalaenopsis - pěstování

0.0
orchidej - Phalaenopsis - pěstování

Postup

Phalaenopsisy patří mezi teplomilné orchideje,proto se jim bude dobře dařit i bytech s ústředním topením.(detaily a podrobnosti v obrázkovém návodu)

teplota - ideální je přes den 21-25st ,na noc pak cca o 4st méně (umístění na okně s radiátorem,který se na
noc tlumí) Tento noční pokles potřebují,aby znovu kvetly
umístění - patří mezi květiny,které mohou stát v "druhé řadě",ideální je pro ně východní a západní okno
(počítejte s tím,že v zimě tam je světla podstatně méně a tak by před nimi jiná rostlina stát neměla
),může být i jižní okno,ale je potřeba se postarat o přistínění proti polednímu slunci (mám na něm
draperku)
zalévání - ideální je dešťová voda,nebo alespoň převařená s teplotou pokoje ,nezalévám je,ale ponořím do
nádoby s vodou,nechám několik minut,dám okapat,pozor,aby nezůstala v srdíčku voda (snadno se
odsaje papír. ubrouskem),vyhnilo by a rostlina zajde
zalévám,dle potřeby asi po 7-14 dnech,snadno uvidíte přes průhl.plastový květináč,když není orosen
přebytečnou vodu nechat okapat,nesmí ve vodě stát
hnojení - pouze v době růstu nebo květu,potřebují plné hnojivo,(koupila jsem od fa POKON obsahuje i
stopové prvky ,dodržovat dávkování,dávám o něco málo méně hnojiva,než uvádí návod,hnojím po
zalévání,když je mokrý substrát a zase nechat odtéct,lze hnojit i na list pomocí rozprašovače je
dávkování podstatně menší
po odkvětu - kvetoucí stvol se zastřihuje za 3 očkem,ze spících oček vyraší nový květní výhod,pokud stvol
zhnědne,tak se ustřihne,vyraší pod listy nový
Místo květů vás může překvapit list a posléze kořeny,roste nová rotlinka,nazývá se keiky.Až bude mít alespoň 3 kořeny kolem 10cm dlouhé,můžete ji ,opatrně,oddělit a zasadit,substrát je stejný,jen pozor na výběr průhl. nádoby,musí být malá,jen o málo vtší než potřebují kořeny(kelímek od salátu..).
kvetení - kvetení mi opakují v rozmezí 3 - 6 měsíců
přesazování - zásadně na jaře,ne v době květu,zhruba po dvou letech,nebo,když je hodně kořenů mimo
květináč,nebo se substrát rozkládá,je tam mech,škůdci,špatně narůstá-nové listy jsou menší než
předešlé,menší květy.Tak to,co jsem teď napsala musím poopravit,při přesazování jsem měla tři
phalenky ,které měly první kořeny(střed) obalen rašeliníkem,ten zadržuje vodu a tak,ač substrát
byl úplně suchý,rašeliník byl nacucán jak houba-výsledkem byly(u dvou asi z deseti) vyhnilé a
odumřelé kořeny,které jsem tak musela vystříhat.Takže po odkvětu určitě zjistit,jak je na tom ta
vaše a popřípadě sundat a přesadit.Substráty v obchodech,ač pro orchideje,nejsou vhodné
potřebují substrát hrubý - dospodu květináče keramzit,substrát je namíchán z borové
kůry,dřevěného uhlí,perlitu,na drenáž keramzit nebo kousky polyestyrenu
Vhodný je průhledný květináč,kořeny potřebují světlo - fotosyntéza , přesazovat jen do nádoby o
malinko větší,nedokázala by kořeny obsadit velký květináč,trvalo by déle,než by substrát
vyschl,chřadla by.
Při přesazování se odstraňují odumřelé a suché kořeny,vždy do zdravého(desinfikovat
nůžky),kořenový bal lze zmenšit vystříháním starých kořenů rostoucích v prostředku,tím se
může vrátit do stejné nádoby,alle nepřeháněla bych to
Potřebují vzdušnou vlhkost,čím větší teploty,tím větší vlhkost,nerosí se,ale dávají na misky s mokrým keramzitem,nesmí stát ,ale kořeny ve vodě.Nerosí se,pouze kořeny,které rostou mimo květináč.
Jak poznat,že se jim u nás opravdu daří?Samotné kvetení není známkou naší dobré péče,orchidka může vykvést naposledy i při špatné,je to kvetení před "smrtí" a kvete pro zachování rodu.Takže,to ,že se jí daří poznáme na nových listech,jsou pevné,sytě zelené,bez deformací a škůdců,každý nový list je stejně velký nebo i větší než ten pod ním,kořeny jsou silné a zdravé,jsou zelené se šedým povlakem,špičky svěže zelemé s červenou(hnědo-červenou) špičkou.Květ je stejně velký bez deformací či změny barvy,jako při nákupu.
Pokud nerozkvete zvova během jednoho roku,znamená to,že je něco špatně,a to
1- může být příliš mokrá-ulitá a přehnojená,to znamená,že jí odumírají kořeny
2- je umístěna na špatném stanovišti,možná příliš tepla,nebo málo světla
3- byla přesazena v nesprávný čas
4- od plžů je vyhlodaný květní výhonek nebo starý stonek
5- v kořenech jsou škůdci
6- rostla příliš pomalu,v důsledku pěstitelských chyb

Pokud se stane,že přijdete o srdíčko a listy tak nemají odkud růst a rostlina má kořeny v pořádku,může se stát,že vyraší nové,ale ne vždy a může to trvat třeba i rok .Rostlinu si můžete nechat,se zálivkou bych pokračovala dál,ale vůbec nehnojila,s hnojením začíč,až,když se nový list objeví.
Pokud rostlina přijde o kořeny a listy jsou zatím v pořádku,můžeme zkusit jestli přežije,a to tak,že do sklenice dáme keramzit ,který vlhký,do hrdla sklenice umístíme rostlinku,tak,aby listy zůstaly venku a vzdučná vhkost šla jen od spodu,ne na listy uhnily by.Rostlina se pak nezalévá,můžete jen čas od času osprchovat a doplňovat vodu na dno.Pokud kořeny vyraší,i to může trvat velmi dlouho a ne vždy se to povede,tak ji přesadíme až v okamžiku,kdy ty kořeny má alespoň tři a taky tak kolem 10cm dlouhé.

Takhle vypadá zdravá a "spokojená " orchidka
byla přesazena loni na jaře,ve svém květináči vydrží určitě do do příštího jara
že se jí daří je velmi dobře vidět u listů,když každý nový je stejně velký nebo větší než ten poslední

ač v tuhle chvíli bohatě kvete a zdálo by se,že je vše v pořádku,není tomu tak
je nejvyšší čas přesadit,naprosto zaplněný květináč,je vidět,že další kořeny se "stěhují" mimo něj,to samé naznačují i listy,kdy poslední pár už je menší než ten pod ním,takže kvetení neznamená,že se má dobře

při nákupu dejte pozor i na to,jestli náhodou květní výhon nevyrostl ze "srdíčka" i to se může stát,takhle už neporoste,nemá odkud,jedinou šancí je,že na květním stvolu vyroste nová rostlinka,tzv, keiki ,která se dá zasadit

při nákupu prohlédněte i květináč,může tam být mech,to znamená,že rostlina stála dlouho ve vodě - trvale přemokřená,budou poškozeny nebo úplně uhnilé kořeny

na jaře je čas přesazovat i orchideje,které potřebují,
vyndavat opatrně , te´d je potřeba úplně vyčistit tenhle bal

tady,není to asi moc vidět jsou odhnilé kořeny na středu,bývají obalenéSphagnem,které zadržuje vlhost,vše opatrně odstanit,odumřelé kořeny vystříhat,poškozené kořeny odstřihnout do zdravého,rány se zamazávají dřevěným uhlím,možná se vše nepodaří odstanit ruhou,tak rostlinu osprchujeme vlažnou vodou a dostaneme z ní veškeré zbytky substrátu,pak otočíme,necháme okapat,přebytečnou vodu odsát

tak takhle je vystříháno a upraveno
ne všechny orchideje musí takto dopadnout, tato phalenka měla měla své první kořeny - na středu - obaleny rašeliníkem,ten je stále vlhký ač substrát je suchý,kořeny vyhnily,musela jsem vystříhat
teď je už osprchované,suché vložíme třeba do koše a tam nám dva tři dny vydrží než připravíme substrát a květináče
květináče dávám do myčky,většina z nich se vrátí do původního,pokud je potřeba větší tak max o 2cm

necháme okapat

tak a tady si chvilku počkají na přesazení

vše potřebné pro přípravu substrátu:
- substrát - v hobby marketech takový nemají - musí být hrubý,je z drcené piniové kůry,přidán rašeliník a je zde i
NPK hnojivo,to znamená po přesazení asi 6 týdnů nehnojit!!!
Tak,tady opět poopravím svou zkušenost s namíchaným a koupeným substrátem,který rašeliník a hnojivo obsahoval,během krátké chvíle se mi po květináči vytvořil mech,substrát nebyl propustný tak,jak je potřeba , takže opětovné přesazení.
Takže základem je piniová kůra (žádný rašeliník,ani npk),lze použít běžně prodávanou mulčovací kůru,dávám jí na hodinku propařit do trouby na 50st a ještě teplou nastříhám na malé kousky,když uschne,už to jde špatně ,zbytek už je níže.
- dřevěné uhlí-nalámat na malé kousky-slouží k tomu,aby pojmul- uložil přebytky hnojiva
perlit - k uložení přebytků hnojiva a k poutání stopových prvků z hnojiva
keramzit - jako drenáž na spodek květináče,může být nahrazen i nalámaným polystyrenem,dává se velká vrstva
molitanové kousky
celé smícháme

namícháno a můžeme sázet

na dno květináče vrstvu keramzitu,může jej nahradit nalámaný polystyren

orchidku porovnat do květináče,tak,aby krček byl zároveň s okrajem a přisypávat substrát,nepěchovat ,nepřitlačovat jako u přesazování pokojových kytí,polámaly by se kořeny,potřepávat květináčem,aby se jednotlivé kousky dostaly všude mezi kořeny

tak zasazeno,teď 4-5 dní nezalévat

Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k návodu

Jája 25. 6. 2010, 16:21
Dobrý den Dani, dcera pěstuje orchidejky, ale u jedné jí zůstal je jeden list, ne dvojlist, ale jen jeden... Kořeny zdají se mi být v pořádku... *-) Ještě bych se chtěla zeptat, u jedné má dcera takové nažloutlé listy, přitom normálně kvetla, není to sluníčkem?
danadana 27. 6. 2010, 13:20
@Jája může to být i sluníčkem,zrovna tak mohli odejít z iného důvodu,ať sucho nebo přelití,zvláště,když píšete ,že zůstal u jedné jen jeden list,tak asi přelití a listy v úžlabí vyhnily,tam voda zůstat nesmí
Jája 27. 6. 2010, 18:53
@danadana Děkuji, ta se zažloutlými listy neormálně kvete, tak nevím, jestli stáhnout z okna... Přesadila jsem uje dle Vašeho návodu, tak uvidíme, jestli se ta jedna vzchopí... (L) děkuji za rady
danadana 27. 6. 2010, 19:53
@Jája ony umí kvést i v "posledním tažení",pro zachování rodu udělají i nemožné
janelačka 2. 6. 2010, 22:14
(F) (F) (F) (F) (F) Dobrý večer, jdu k Vám také na radu. Loni v srpnu jsem dostala orchidejku a po odkvetení květů jsem její stonek zastřihla více, než po 3 očko. Stonek chřadnul, tak jsem ho musela zastřihnout co nejníže u listu. Jedinou radostí na této krásné květině, je nový list. A dnes jsem si všimla nových výhonků u listů. Co s tím a jak postupovat, abych orchidejce neublížila? Díky Jana http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=2932363 http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=2932366
danadana 3. 6. 2010, 8:23
@janelačka jsou to nové květní stvoly,takže každý 14 dní hnojit vyndat z toho obalu,kořeny potřebují světlo a navíc kolem nich neproudí vzduch a tak mohou uhnít nezalévat tvrdou vodou,pořádně ji propláchnout,je vidět,že voda byla i v paždí listů,kapesníkem ji odsaji,jinak uhnijí,což je vidět na tom vrchním,ta skvrna
janelačka 3. 6. 2010, 9:33
@danadana Danuško, děkuji za radu, jen se ještě neodborně zeptám na ty nové výhonky...... až dosáhnout určité výšky, vyraší na nich květy a za jakou asi dobu??? Orchidejku mám na západním okně, je to dobré umístění? Díky a pa Jana (L) (L) (L) (L)
danadana 3. 6. 2010, 12:04
@janelačka umístění je dobré , no pár týdnů to trvá,než si naroste a rozvine poupata,klidně i měsíc ,-)
pitipa 30. 5. 2010, 17:19
Dobrý den paní Dano, poradíte co chybí těmto ochidejím http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=2924116 , mají takové scvrknuté listy sklopené dolů a nevím si s nimi rady. Moc děkuji za odpověď. Markéta
danadana 30. 5. 2010, 19:42
@pitipa podle všeho problém se zálivkou,zřejmě byly dlouho na suchu
bukos 28. 5. 2010, 8:26
Dobrý den Dano...jdu s pokračováním vývoje ,-) ,-) http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=2919867 Nechám jí oba výhonky...neviděla jsem ještě její květy tak uvidíme co bude dál (F)
danadana 29. 5. 2010, 8:28
@bukos jo, vyndala bych je z obalů,za 1. kořeny nemají světlo,2. jsou obaly akorát a tak tam necirkuluje vzduch,mohou se zapařit a zahnít kořeny (F) (F)
MaddyM 25. 5. 2010, 13:14
Dobrý den, Dano! Jdu k vám na radu.Podařilo se mi ,,ulít" Phalaenopsis a vypadlo mi z ní srdíčko.Zůstaly pouze spodní dva listy.Kořeny stále rostou, ale jinak nic.Myslite, že je ještě nějaká naděje na její záchranu nebo ji mám rovnou zlikvidovat?
danadana 25. 5. 2010, 15:35
@MaddyM je,ale nemusí se povést , do zavařovačky jsem dala na dno vlhký keramzit a do hrdla umístila rádoby srdíčko,jen ať je v teple , na světle a dolévat k navlhčení vodu,když budete orchidky koupat ponořte tam i tyto kořeny,ale zase domělým srdíčkem nad hladinu , může tak vyrašit nová rostlinka,ale čekala jsem na ní velmi dlouho
MaddyM 25. 5. 2010, 16:24
@danadana omlouvám se, asi jsem natvrdlá ,-) Srdíčko bylo úplně shnilé, takže to jsem vyhodila. Teď mám v květináči dva listy a spoustu kořenů. Myslite, že bych tedy ten zbytek měla z květináče vyndat a dát do té zavařovačky nebo jste to myslela jinak? Opravdu mi to dnes nějak nemyslí, takže omluvte mou nechápavost.
danadana 27. 5. 2010, 7:13
@MaddyM přesně tak,očistit od zbytků substrátu a místo,kde kdysi to srdíčko bylo a zbytek těch listů nad hrdlo,ať se nezapařuje a nedohnije úplně (F)
MaddyM 27. 5. 2010, 11:45
@danadana Moc vám děkuji za radu. Tak třeba se mi ji podaří zachránit. Je to úplně první, kterou jsem si pořídila, takže mě to hodně mrzelo. Koupila jsem si ji na zkoušku, co na ní budou říkat moji kočičí spratkové, protože všechny ostatní kytky zlikvidují během týdne. :´( Kupodivu orchidek si nevšímají. ^o) Jste moc hodná, že se o svoje zkušenosti podělíte.Snažila jsem se ,,načíst", co je potřeba, ale mám pocit, že v každé knize píšou něco jiného a nejsem z toho vůbec moudrá. Ještě jednou díky (F)
Míla1975 24. 5. 2010, 19:09
Milá Dani, jdu k Vám pro radu.....maminka si přinesla domů z obchodu orchidejku s puklicí a přišla na to, až se jí to rozlezlo na další orchidej a ted neví, jak se jí zbavit, zdali orchidej vyhodit nebo nějak vyčistit, zkoušela listy čistit lihem, ale to nepomohlo......moc děkuji Míla
danadana 25. 5. 2010, 8:12
@Míla1975 hlavně ať se jí nesnaží dostat dolů rukou,ty potvory jsou pod "pokličkou" , vatovou tyčinku namočit v oleji a zakápnout je a bude po nich
Míla1975 25. 5. 2010, 21:13
@danadana Dani, moc děkuji......Míla
reginah 23. 5. 2010, 17:34
Milá Dani,hezký den!!! Jdu k Vám na radu :-$ Rozdivočila se mi na okně orchidejka už neví, co by kde z ní mohlo vyrašit ,-) ,-) Pro názornost jsem ji vyfotila : http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=2909657 Ráda bych už třeba odstranila tu novou rostlinku - ale nevím, zda ještě není brzy -nejdelší kořen má sice už 5cm, ale ostatní jsou menší...ke všemu už tam raší výhonek na květy... Přijde mi to na jeden květináč už docela prales ,-) ,-) ,-) Také si myslím, že by třeba bylo dobré tu hlavní rostlinu nějak lépe - hlouběji zasadit - ale teď se bojím s ní něco dělat, když takhle bují.....co myslíte?? Moc děkuji za odpověď!!! (L) (L) (L) (L)
danadana 23. 5. 2010, 23:51
@reginah ,-) ,-)ta jede,skoro utíká z květináče , je zalévaná tvrdou vodou a kořeny nemají světlo vyndala bych jí z obalu ,propláchla pořádně dešť. vodou,tentokrát odstřihla květní šlahoun,aby keiky rychleji dorostla,kořeny má ještě malé mohla by zajít,až budou kolem 10cm,tak jí oddělíte a zasadit do malinkého květináče,pak přesadit rostlinku,pár kořenů bude mít mimo,ale spodní listy s nimi zasypat nemůžete,uhnijou a může i rostlina ,jinak už nechat průhl. květináč (F) (F)
reginah 24. 5. 2010, 11:01
@danadana Dani, děkuji (L) (L) (L) Něco s ní teda provedu 8-| Ještě dotaz - stačí, až ta keiky bude mít alespoň jeden kořen dlouhý 10cm, tak odstřihnu s jak velkým kusem toho původního výhonku???? A mám to pak něčím potřít??? Na výstavě orchidejí mi prodali na zasazení klasický průhledný obal (průměr 12cm) a do toho takovou černou mřížkovou vložku...že to mám vsadit zrovna do toho, tak nevím.... *-) http://www.orchidejdodomu.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=5&products_id=64 To je ono ,-) Jinak rostli nu jsem myslela přesadit jen o něco hlouběji, aby nebyla tak přepadlá z květináče...listy bych nezahrabávala.... Dani a jak poznáte tu tvrdou vodu??? Používám jednou za dva týdny odstátou vodu s hnojivem a v ní nechávám orchidejky cca 1/2 hodiny stát....jinak denně rosím listy....také odstátou vodou s kapkou hnojiva....jinak rostlina se takto rozbujela až na okně - máme asi měsíc po výměně oken, předtím byla na komodě a vypadala vcelku normálně ,-) ,-) ,-)
danadana 25. 5. 2010, 8:11
@reginah tenhle košík není na phalenky , ten průhl plast květník,jak se v nich prodávají potřebuje alespoň 3 života schopné kořeny podle bílého povlaku na substrátu,listy jim nerosím,já je mám na misce s vlhkým keramzitem milují dešť. vodu,jinak my máme štěstí a vodu tady máme měkkou,takže si nemusím s ní dělat hlavu
reginah 25. 5. 2010, 13:15
@danadana Dani, doporučili mi právě obojí - tenhle košík, do toho zasadit tu malou phalenku a pak vložit do toho průhledného obalu....že prý cirkuluje vzduch, atd.... Nedokážu posoudit, stálo to pár korun, tak jsem koupila... Ještě tedy počkám, až kořeny dorostou.... Budu jim teď vodu převářet, snad se tím změkčí....také mám pod nimi vlhký keramzit..... Moc děkuji za všechny rady!!! Jsem zvědavá, zda to mládě zdárně vypěstuji....teď jsem dostala od kamarádky zakořeněný výhonek jiného druhu orchideje, tak ji jdu zrovna zasadit a budu doufat, že se jí u mě bude dařit ,-) (flower) (flower) (flower)
E.Evulenka 22. 5. 2010, 12:54
Nádherný a vyčerpávající popis!!! (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) Pěstování jako takové mi jde...teť se chci pustit do přesazování a právě jsem dumala jak a do čeho. Takže myslíte, že stačí vážně mulčovací kůra z ochodu+dř. uhlí /normální do grilu??/ +molitan drť a na spod fuknout keramzit???? Mám počkat až uplně odkvetou? A nebo je prostě "odkvetu"nůžkama už teť a za odměnu je přesadím . :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ Nebo je můžu přesadit za pár týdnů? Klidně i v létě. *-) *-) *-)
danadana 23. 5. 2010, 9:15
@E.Evulenka nejvhodnější dobou na přesazení je jaro,ale nemyslím,že by se něěco hrozného stalo,kdyby se přesadila dýl bez květu je to lepší,soustředí se teď jen na kvetení,takže by nezakořeňovala okud kvete
Goligaba 19. 5. 2010, 8:46
(F) po přečtení návodu letím přesadit tu mojí (F) od lon´ska nekvetla a já se divim??? *-) Chuděra moje malá skříplá v květináči :-S Myslíte,že můžu přesadit ted´?Není už pozdě?Začali jí růst nové listy,ale nekvete :-(
Emingrik 19. 5. 2010, 8:04
Danuš chtěla jsem se vás zeptat co je špatně , když maj některé moje orchidejky takové stvráštité listy jsou takové měké a né pevné jak mají být. U jedné z nich i vyrostla nová rostlinka , ale vůbec jí nerostou nové kořeny a je to už určitě půl roku díky moc Jana (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F)
danadana 19. 5. 2010, 8:45
@Emingrik na listech se pro jeví problém s vodou,pokud se svraští bez zabarvení,byly na suchu to,že nerostou kořeny,vyklepla bych jí a zjistila jak na tom jsou,třeba už nevyhovuje substrát,nebo zahnívají,některé bývají balené v rašeliníku,ten snad nikdy nevyschne
Emingrik 19. 5. 2010, 12:20
@danadana Dani díky moc já jsem myslela že nerostou kořeny u té keiky jak píšete. Už jich mám víc ale tam jsou náznaky kořenů ale u té jedné pořád nic :-|
danadana 19. 5. 2010, 19:40
@Emingrik aha , keiky se netvoří běžně , já ji mám bez kořenů přes rok
Emingrik 19. 5. 2010, 21:19
@danadana Díky moc Dani aspoň mám teď pořád šanci že vyrostou (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F)
jana1976 11. 5. 2010, 13:12
Dobrý den,moc prosím o radu.V sobotu jsem dostala první orchidejku a už nevím co s ní.Včera upadly dva květy a listy má jakoby uhnilé takže odpadly také,zůstal jeden a ten není až tak hrozný.Stonek má asi deset centimetrů odspodu černý,tak nevím jestli byla moc mokrá nebo co s tím mám dělat. :-S :-S :-SDěkuji Jana.
danadana 11. 5. 2010, 13:57
@jana1976 podle popisu nejspíš přemokřená,nebo zalévaná shora do srdíčka,vyklepnětě a mrkněte na kořeny,nejspíš budou uhnilé , šla bych jí vyreklamovat s neuvěřitelným humbukem
jana1976 12. 5. 2010, 16:36
@danadana Tak jste měla pravdu ty kořeny byly ůplně pryč je tam jeden asi tak dva centimetry co je ještě zelený tak nevím jestli má cenu to zkoušet dát ještě do květináče nebo to mám rovnou vyhodit.Kytka prý byla koupená v tescu a účet samozřejmě nemám takže reklamace na nic. :-@ :-@ :-@Tak snad příště koupíme lépe už se podívám aspon na kořeny ,protože jsem byla dneska v květinářství a pam měli krásně zelené kořeny a žádný mech.Moc děkuji za odpověd Jana. (F) (F) (F) (F) (F)
danadana 12. 5. 2010, 20:10
@jana1976 pokus udělat můžete,výsledek se dostavit nemusí,ale může do sklenice dát keramzit,udržovat ho vlhký,rostlinku bez substrátu umístit do hrdla-listy ven a teplo,může pustit nové kořeny , v případě vyhnilého srdíčka nové,ale není to hned :-S
bukos 10. 5. 2010, 8:35
Dobrý den Dano...prosím co myslíte? http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=2878957komentare Nějak se mi to nezdá, na původním stonku je pupen na další květy a tohle vyrůstá přímo ze srdíčka...je to tak 4cm vysoké... *-)
danadana 10. 5. 2010, 13:45
@bukos rostlina jako taková půjde do háje , na květ nejde,ač to je možný,ale pustila list a vypadá to,že se pokouší "o záchranu" novou rostlinkou , na tom druhém šlah. leze další květní stvol,takže buď nechat ještě vykvést nebo ten stonek s novým rost. stvolem odstranit úplně,aby měla energii na vytvoření nové rostlinky,obojí nezvládne , je to na vás , jinak jistota,že opravdu vytvoří novou rostlinku 100% není,ač to tak vypadá
SonikB 7. 5. 2010, 13:16
Dobrý den, i já moc děkuji za super návod pro začátečníky v pěstování orchideí (Y) (clamp) (Y). Měla bych na Vás dotaz a předem se omlouvám za to, že to tu již několikrát proběhlo ... ale já fakt nějak nechápu jak mám zastřihnou ten květní stvol za 3 očkem. Má orchidej kvete na několikrát rozdvojeném stvolu, to mám zastřihnou každou větvičku zvlášť a nebo úplně celý stvol tzn. zkrátit ho velmi podstatně téměř celý. Omlouvám se za pitomou otázku, ale fakt nevím jak je to správně. Díky, Soňa
danadana 7. 5. 2010, 14:39
@SonikB ne,až celý,rozvětvený odkvete,tak,aby zbyl zas jen jeden stvol a ten bude zastřiženej (F) (F)
Haněta1 5. 5. 2010, 13:39
Dobrý den Dano,jaký je poměr těch ingrediencí co máte v návodu? Díky Hanka
danadana 6. 5. 2010, 6:52
@Haněta1 kůru , k ní 1/3 jejejího množství přidám dřev. uhlí , zbytek je od oka *-) (F)
1adelecka 2. 5. 2010, 12:41
Dobrý den, prosím poraďte mi...asi před měsícem jsem si koupila orchidejku...do dnešního dne krásně kvete, ale teďka čtu tenhle návod a píšete tam, že když vyroste ze srdíčka tak je to špatně..tak to mám...a tady nové listy jsou menší než ty staré...kořeny má zelené, květináč plnej taky není...mech nikde taky není...tak nevím co s tím *-) Díky za radu.
danadana 2. 5. 2010, 13:46
@1adelecka hnojte jí,zvláště,když kvete a rostou listy vemte si,že doposud byla v nějaké "množárně" a rychle na pult,teď je na vás,aby se jí dobře dařilo , i kdyby tento pár listů byl menší nic tak strašného se neděje,od vás už dostane,co potřebujuje a bude dobrá , navíc tedy naráz kvete a rostou jí listy,ona se umí soustředit a dát veškerou energii jen do jednoho,teď je to prostě květ (F) (F)
1adelecka 3. 5. 2010, 21:34
@danadana moc děkuju za radu :-) sama jsem zvědavá, jak se jí bude dařit a jestli přežije v mé péči ,-) díky (F) (F) (F)
danadana 3. 5. 2010, 22:29
@1adelecka (F) (F)přežije :-)
Janka.S 22. 4. 2010, 15:57
hezký den Dani opět se na vás obracím s radou (L) Mám asi hodinku doma mini orchidejku. Jak se o ni starat? Stejně jako o velkou? A co substrát? Tahle má takový jakoby mech a piliny *-)
danadana 22. 4. 2010, 16:46
@Janka.S ano stejně mech je špatně,byla přelitá,takže dle návodu vše odstranit,substrát i mech a zasadit,ale do malinkého květináče
Janka.S 22. 4. 2010, 18:56
@danadana a asi taky čekat až odkvete, že :-$ A ten substrát asi musím nějak hodně polámat? Abych ji neublížila
danadana 23. 4. 2010, 7:07
@Janka.S mám na kousky 1-1,5cm cca měla by se přesadit až po odkvětu,i když podle mechu je v mokru už dlouho,i tak to je risk,jestli to rozdejchá,dokáží vykvést,i když jdou do háje,takže květy nejsou jedinou známkou zdraví (F) (F)
Janka.S 23. 4. 2010, 9:42
@danadana já myslím že to není klasický mech, ale spíš takový jako u každé orchidejky co jsem si donesla domů. Takový jako spíš potah nahoře.
danadana 23. 4. 2010, 16:58
@Janka.S nemá tam být žádný,opravdu
Janka.S 23. 4. 2010, 19:07
@danadana (L)
jolča 17. 4. 2010, 21:43
Dobrý večer Dani, loni v září jsem dostala orchidej krásně kvetla, pak odkvetla ustřihla jsem stonek, asi za dva měsíce vyrostl jeden list a ted nic 8o|. Zalévám jednou za 14 dní, ale nic se neděje. Poradíte mi jak dál aby zase vykvetla. Děkuji
danadana 17. 4. 2010, 23:08
@jolča změnit místo,to které má se jí asi nelíbí asi bych ji i vyklepla a mrkla v jakém stavu jsou kořeny
Annitta 17. 4. 2010, 18:04
Dobrý den, potřebovala bych poradit...už u druhé orchidky mi po vyrašení nového výhonu napučí cca 4 poupata, ale z toho 2-3 jakoby zvadnou a vždy ta, co jsou blíže konci výhonu... Čím by to prosím mohlo být?
danadana 17. 4. 2010, 19:02
@Annitta nějaký šok - nevím třeba průvan od okna,stačí větračka,přemístění,...cokoli co se stane jinak než obvykle
Annitta 18. 4. 2010, 8:02
@danadana Aha, mockrát děkuju! Tak jedině na ní musela víc fouknout ventilačka...
danadana 18. 4. 2010, 8:13
@Annitta to úplně stačí,vítr je pořád dost studenej
kubíková 17. 4. 2010, 14:45
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Mám doma orchidej - cambria. Na rubu listů se mi objevily drobné rezavé skvrny. Dá se s tím něco dělat, abych orchidku zachránila?Petra
danadana 17. 4. 2010, 19:04
@kubíková zkuste vyfotit od popálení sluníčkem,přes virózy,bakterie,či škůdce cokoli *-)
Zrušený účet 16. 4. 2010, 16:50
Dnes ráno jsem chtěla přesadit orchidejku. Docela jsem se naštvala, že jsem našla jeden zaschlý list, který se mi ulomil v ruce - viz ten zelený plochý pahýlek na fotce. Ale taky jsem pod listy našla tohle http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=2826788 Nepoznám, jestli se jedná o kořen nebo další stonek. Může mít další stonek, když už jeden má a ten se zatím drží, neschne, ale taky neraší? *-)
danadana 16. 4. 2010, 19:46
@ vypadá to na kořen , jinak stonků může mít více najednou,ať samostatně rostlé nebo jeden a hodně větvený

Podobné návody

Vybrané nabídky

Kategorie