Zobrazit přihlášovací formulář
(návod si oblíbilo 905 návštěvníků)

orchidej - Phalaenopsis - pěstování

0.0
orchidej - Phalaenopsis - pěstování

Postup

Phalaenopsisy patří mezi teplomilné orchideje,proto se jim bude dobře dařit i bytech s ústředním topením.(detaily a podrobnosti v obrázkovém návodu)

teplota - ideální je přes den 21-25st ,na noc pak cca o 4st méně (umístění na okně s radiátorem,který se na
noc tlumí) Tento noční pokles potřebují,aby znovu kvetly
umístění - patří mezi květiny,které mohou stát v "druhé řadě",ideální je pro ně východní a západní okno
(počítejte s tím,že v zimě tam je světla podstatně méně a tak by před nimi jiná rostlina stát neměla
),může být i jižní okno,ale je potřeba se postarat o přistínění proti polednímu slunci (mám na něm
draperku)
zalévání - ideální je dešťová voda,nebo alespoň převařená s teplotou pokoje ,nezalévám je,ale ponořím do
nádoby s vodou,nechám několik minut,dám okapat,pozor,aby nezůstala v srdíčku voda (snadno se
odsaje papír. ubrouskem),vyhnilo by a rostlina zajde
zalévám,dle potřeby asi po 7-14 dnech,snadno uvidíte přes průhl.plastový květináč,když není orosen
přebytečnou vodu nechat okapat,nesmí ve vodě stát
hnojení - pouze v době růstu nebo květu,potřebují plné hnojivo,(koupila jsem od fa POKON obsahuje i
stopové prvky ,dodržovat dávkování,dávám o něco málo méně hnojiva,než uvádí návod,hnojím po
zalévání,když je mokrý substrát a zase nechat odtéct,lze hnojit i na list pomocí rozprašovače je
dávkování podstatně menší
po odkvětu - kvetoucí stvol se zastřihuje za 3 očkem,ze spících oček vyraší nový květní výhod,pokud stvol
zhnědne,tak se ustřihne,vyraší pod listy nový
Místo květů vás může překvapit list a posléze kořeny,roste nová rotlinka,nazývá se keiky.Až bude mít alespoň 3 kořeny kolem 10cm dlouhé,můžete ji ,opatrně,oddělit a zasadit,substrát je stejný,jen pozor na výběr průhl. nádoby,musí být malá,jen o málo vtší než potřebují kořeny(kelímek od salátu..).
kvetení - kvetení mi opakují v rozmezí 3 - 6 měsíců
přesazování - zásadně na jaře,ne v době květu,zhruba po dvou letech,nebo,když je hodně kořenů mimo
květináč,nebo se substrát rozkládá,je tam mech,škůdci,špatně narůstá-nové listy jsou menší než
předešlé,menší květy.Tak to,co jsem teď napsala musím poopravit,při přesazování jsem měla tři
phalenky ,které měly první kořeny(střed) obalen rašeliníkem,ten zadržuje vodu a tak,ač substrát
byl úplně suchý,rašeliník byl nacucán jak houba-výsledkem byly(u dvou asi z deseti) vyhnilé a
odumřelé kořeny,které jsem tak musela vystříhat.Takže po odkvětu určitě zjistit,jak je na tom ta
vaše a popřípadě sundat a přesadit.Substráty v obchodech,ač pro orchideje,nejsou vhodné
potřebují substrát hrubý - dospodu květináče keramzit,substrát je namíchán z borové
kůry,dřevěného uhlí,perlitu,na drenáž keramzit nebo kousky polyestyrenu
Vhodný je průhledný květináč,kořeny potřebují světlo - fotosyntéza , přesazovat jen do nádoby o
malinko větší,nedokázala by kořeny obsadit velký květináč,trvalo by déle,než by substrát
vyschl,chřadla by.
Při přesazování se odstraňují odumřelé a suché kořeny,vždy do zdravého(desinfikovat
nůžky),kořenový bal lze zmenšit vystříháním starých kořenů rostoucích v prostředku,tím se
může vrátit do stejné nádoby,alle nepřeháněla bych to
Potřebují vzdušnou vlhkost,čím větší teploty,tím větší vlhkost,nerosí se,ale dávají na misky s mokrým keramzitem,nesmí stát ,ale kořeny ve vodě.Nerosí se,pouze kořeny,které rostou mimo květináč.
Jak poznat,že se jim u nás opravdu daří?Samotné kvetení není známkou naší dobré péče,orchidka může vykvést naposledy i při špatné,je to kvetení před "smrtí" a kvete pro zachování rodu.Takže,to ,že se jí daří poznáme na nových listech,jsou pevné,sytě zelené,bez deformací a škůdců,každý nový list je stejně velký nebo i větší než ten pod ním,kořeny jsou silné a zdravé,jsou zelené se šedým povlakem,špičky svěže zelemé s červenou(hnědo-červenou) špičkou.Květ je stejně velký bez deformací či změny barvy,jako při nákupu.
Pokud nerozkvete zvova během jednoho roku,znamená to,že je něco špatně,a to
1- může být příliš mokrá-ulitá a přehnojená,to znamená,že jí odumírají kořeny
2- je umístěna na špatném stanovišti,možná příliš tepla,nebo málo světla
3- byla přesazena v nesprávný čas
4- od plžů je vyhlodaný květní výhonek nebo starý stonek
5- v kořenech jsou škůdci
6- rostla příliš pomalu,v důsledku pěstitelských chyb

Pokud se stane,že přijdete o srdíčko a listy tak nemají odkud růst a rostlina má kořeny v pořádku,může se stát,že vyraší nové,ale ne vždy a může to trvat třeba i rok .Rostlinu si můžete nechat,se zálivkou bych pokračovala dál,ale vůbec nehnojila,s hnojením začíč,až,když se nový list objeví.
Pokud rostlina přijde o kořeny a listy jsou zatím v pořádku,můžeme zkusit jestli přežije,a to tak,že do sklenice dáme keramzit ,který vlhký,do hrdla sklenice umístíme rostlinku,tak,aby listy zůstaly venku a vzdučná vhkost šla jen od spodu,ne na listy uhnily by.Rostlina se pak nezalévá,můžete jen čas od času osprchovat a doplňovat vodu na dno.Pokud kořeny vyraší,i to může trvat velmi dlouho a ne vždy se to povede,tak ji přesadíme až v okamžiku,kdy ty kořeny má alespoň tři a taky tak kolem 10cm dlouhé.

Takhle vypadá zdravá a "spokojená " orchidka
byla přesazena loni na jaře,ve svém květináči vydrží určitě do do příštího jara
že se jí daří je velmi dobře vidět u listů,když každý nový je stejně velký nebo větší než ten poslední

ač v tuhle chvíli bohatě kvete a zdálo by se,že je vše v pořádku,není tomu tak
je nejvyšší čas přesadit,naprosto zaplněný květináč,je vidět,že další kořeny se "stěhují" mimo něj,to samé naznačují i listy,kdy poslední pár už je menší než ten pod ním,takže kvetení neznamená,že se má dobře

při nákupu dejte pozor i na to,jestli náhodou květní výhon nevyrostl ze "srdíčka" i to se může stát,takhle už neporoste,nemá odkud,jedinou šancí je,že na květním stvolu vyroste nová rostlinka,tzv, keiki ,která se dá zasadit

při nákupu prohlédněte i květináč,může tam být mech,to znamená,že rostlina stála dlouho ve vodě - trvale přemokřená,budou poškozeny nebo úplně uhnilé kořeny

na jaře je čas přesazovat i orchideje,které potřebují,
vyndavat opatrně , te´d je potřeba úplně vyčistit tenhle bal

tady,není to asi moc vidět jsou odhnilé kořeny na středu,bývají obalenéSphagnem,které zadržuje vlhost,vše opatrně odstanit,odumřelé kořeny vystříhat,poškozené kořeny odstřihnout do zdravého,rány se zamazávají dřevěným uhlím,možná se vše nepodaří odstanit ruhou,tak rostlinu osprchujeme vlažnou vodou a dostaneme z ní veškeré zbytky substrátu,pak otočíme,necháme okapat,přebytečnou vodu odsát

tak takhle je vystříháno a upraveno
ne všechny orchideje musí takto dopadnout, tato phalenka měla měla své první kořeny - na středu - obaleny rašeliníkem,ten je stále vlhký ač substrát je suchý,kořeny vyhnily,musela jsem vystříhat
teď je už osprchované,suché vložíme třeba do koše a tam nám dva tři dny vydrží než připravíme substrát a květináče
květináče dávám do myčky,většina z nich se vrátí do původního,pokud je potřeba větší tak max o 2cm

necháme okapat

tak a tady si chvilku počkají na přesazení

vše potřebné pro přípravu substrátu:
- substrát - v hobby marketech takový nemají - musí být hrubý,je z drcené piniové kůry,přidán rašeliník a je zde i
NPK hnojivo,to znamená po přesazení asi 6 týdnů nehnojit!!!
Tak,tady opět poopravím svou zkušenost s namíchaným a koupeným substrátem,který rašeliník a hnojivo obsahoval,během krátké chvíle se mi po květináči vytvořil mech,substrát nebyl propustný tak,jak je potřeba , takže opětovné přesazení.
Takže základem je piniová kůra (žádný rašeliník,ani npk),lze použít běžně prodávanou mulčovací kůru,dávám jí na hodinku propařit do trouby na 50st a ještě teplou nastříhám na malé kousky,když uschne,už to jde špatně ,zbytek už je níže.
- dřevěné uhlí-nalámat na malé kousky-slouží k tomu,aby pojmul- uložil přebytky hnojiva
perlit - k uložení přebytků hnojiva a k poutání stopových prvků z hnojiva
keramzit - jako drenáž na spodek květináče,může být nahrazen i nalámaným polystyrenem,dává se velká vrstva
molitanové kousky
celé smícháme

namícháno a můžeme sázet

na dno květináče vrstvu keramzitu,může jej nahradit nalámaný polystyren

orchidku porovnat do květináče,tak,aby krček byl zároveň s okrajem a přisypávat substrát,nepěchovat ,nepřitlačovat jako u přesazování pokojových kytí,polámaly by se kořeny,potřepávat květináčem,aby se jednotlivé kousky dostaly všude mezi kořeny

tak zasazeno,teď 4-5 dní nezalévat

Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k návodu

samsule 15. 4. 2010, 11:06
Dobrý den Dani koupila jsem v OBI malé mimino orchidku http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=2823872 , po ohlídnutí kelímku u ní roste ještě i mech :-( . Měla bych ji přesadit ? je to moje vůbec první :-$ orchdejka Jen ještě když nemám možnost tu mulčovací kůru dá se to něčím nahradit ??
danadana 15. 4. 2010, 17:00
@samsule kůru potřebuje,nenahradíte,prostě sehnat nebo někoho v okolí poprosit o trochu,jinak co nejříve ze substrátu,mech znamená přemokření
VRBUS 10. 4. 2010, 14:52
Dobrý den, děkuji za super návod který tu již určitě pomohl spoutě pěstitelek, já mám ale ještě jeden dotaz, dnes sem se poučena koukla na svoji orchidku, a zjistila sem podle vaší rady že by potřebovala přesadit, jen nevím co s těma kořenama co prorostly skrze květináč a začínaji se točit dokola, ty mám ustřihnout? *-)
danadana 10. 4. 2010, 15:23
@VRBUS no,pokud se nepodaří bez porušení vyndat,tak stříhnout a ránu zamazat dřevěným uhlím (F) (F)
celkyn (upraveno) 8. 4. 2010, 15:34
Dobrý den Dani, chtěla bych se poradit,starám se o orchidku podle Vášeho návodu a super roste,nový list a dva nové kořeny.Ale na třech starších kořenech jsem objevila praskliny cca 5mm ze kterých rostou jako rohy(nevím jak to popsat).Nevíte co by to mohlo být? Díky za super návod (Y).Jitka
danadana 8. 4. 2010, 19:46
@celkyn *-)nejspíš větví kořen,vyčkat,uvidíte,pokud je to na kořeni v tšsné blízkosti růžice,může to být i další rostlinka,ale to jen velmi málo kdy,většinou,když stará růžice špatnou péčí vyhnije
porik 7. 4. 2010, 22:35
Dobrý den Dano, Váš článek mě ponoukal k nákupu 4 orchidejí "mrzáčků" ve výprodeji (á 69 Kč), riskla jsem to a dle Vašeho návodu je přesadila, vyčistila kořeny atd. Nyní čekám, jak se orchidejky chytnou - jedné se moc nedaří (ale snad se zlepší), ostatním se naštěstí daří. Dělají mi radost, budou nám dělat nová okna, tak se neskutečně těším, že je konečně budu mít pořádně na očích. Začínají kvést poupata, tak se uvidí, je to o trpělivosti. Za vše Vám děkuji - nebýt Vás - na prvňáčkové pěstování bych si netroufla. Mimochodem, fotky vašich orchidek jsou krásné - kolik jich máte celkem doma, že se Vám všechny vejdou ? :o)))) Radka
danadana 8. 4. 2010, 13:53
@porik jé tak to je paráda (Y) (Y) (Y) no,orchidek mám kolem 50 , oken na čištění moc,pro orchidky moc málo ,-) ,-) ,-)
porik 11. 4. 2010, 22:39
@danadana To jich máte dost :o)) Určitě je to pastva pro oči. Propos - ta má orchidejka, co se jí moc nedaří, má takové povadlé, měkké listy, čím to je ? Ostatní orchidky mají pevné a vzpřímené listy, přitom se o všechny starám stejně.
danadana 12. 4. 2010, 6:59
@porik měla problém s vodou,ať se suchem nebo mokrem,pokud je jediná,vyklepla bych z květináče a zjistila,jak jsou na tom kořeny,některé je jako malé měli zabalené v rašeliníku a ten zůstane mokrý,ač se substrát tváří jako suchý a kořeny v něm hnijou
Zrušený účet 2. 4. 2010, 10:33
Tak koukám na tu svoji orchidku, kterou jsem zastřihla snad ještě někdy v listopadu a ono pořád nic, žádná poupata neraší, ale stonek má tmavězelenou až hnědou barvu jako po zakoupení. Myslíte, že když ji jednou týdně dávám ponořit do odstáté vody, že to stačí? Mám strach, že mi už nevykvete ,-) Můžu ji teď přesadit?
danadana 2. 4. 2010, 18:38
@ nakvétají mi v rozmezí 3-6 měsíců , má čas pokud jí rostou listy přidat i hnojivo přesadit jen pokud je jí plný květináč,raději se tísní,než aby tam měli velký prostor
Zrušený účet 2. 4. 2010, 20:11
@danadana Listy jí pomalu rostou, jsou krásně sytě zelené a pevné. Jen ty kořeny jsou místy suché, tak právě proto jsem si říkala, jestli je ostříhat a celé přesadit. Asi by to bylo lepší, že? Mám stejně velký průhledný květináček, dala bych ji do něj, aby nešla zpátky do stejného květináče. No ale nedaří se mi sehnat tu piniovou kůru. Stačilo by mi nějaké malé balení, ale narazila jsem jen na mulčovací kůru. To není asi to samé, že? V tom se nevyznám. Té mulčovací kůry byl klasický velký pytel a já to nevyužiju. Myslíte, že bych ji mohla sehnat normálně v květinářství? *-) :-$
danadana 2. 4. 2010, 22:24
@ mulčovací e to samé a většinou borovicová-piniová a je to napsané na pytli,jinak jí dávámk propařit do trouby na 50st asi na hodinku a ještě teplou stříhám na menší kousky,pak to jde blbě,když přeschne některé kořeny na povrchu mohou osychat,můžou se ustříhnout,jinak přesadit můžete,poté asi 3dny nezalévat jinak ta kůra je jen ve vlkých pytlík,požádat někoho,kdo ji bude kupovat na mulčování
Zrušený účet 3. 4. 2010, 10:25
@danadana Už jsem řekla o kůru příbuzné u nás v domě, kupuje si ji na stromky, tak mi trochu do květináčku dá. Dík za radu ohledně propařování v troubě. Snad mi časem rozkvete. Tak jsem se v orchidejkách shlídnula, že si koupím další :-)
koopretinka 19. 3. 2010, 20:19
jsem asi blbá dani, ale z čeho se má skládat ten substrát na přesazování díky (L) (L) (L)
danadana 19. 3. 2010, 21:42
@koopretinka u fotek v postupu je popsáno i (P)
nika315 11. 3. 2010, 12:16
Dobrý den. Je to super návod, ovšem odpověď na svůj problém jsem nenašla, takže prosím tímto o radu. Dostala jsem v únoru orchideiku od manžela. Bohužel neznal vaše rady a tak donesl pěkně nakvetlou, ale horní list má mhohem menší a navíc poškozený - uprostřed byl hnědý flíček, který pomalu vysychá a zvětšuje se - list se scvrkává a pomalu žloutne. Navíc mám na povrchu kůry v substrátu bílou plíseň. Tak nevím co teď. Má 2 květy a asi 6 poupat - určo vykvetou, ale jak orchideiku zachránit, aby kvetla a prospívala i nadále? *-) Díky moc, Verča
danadana 11. 3. 2010, 14:52
@nika315 květy nekvěty,musí ven,prohlédnout kořeny a nový substrát,květináč stejný nebo o malinko větší ten flek způsobila zřejmě houba,díky nevhodným podmínkám,čemuž odpovídá i velikost listu,to se ale už přihodilo mnohem dřív,než jste jí dostala,list bych odřízla a ránu zatřela dřevěným uhlím (F) (F)
rubajda 9. 3. 2010, 14:12
Dobrý den! Chtěla bych přesadit orchidejky a objevila jsme tu krásný návod od vás,ale v návodu máte napsáno jak udelat substrát ( piniová kura, rašelina, MPK hnojivo, dřevěné uhlí a keramzit) a v kometářích zase píšete že není potřeba dávat npk hnojivo a rašelinu, tak ted nevím, ajkt o mám tedy udelat. Lenka :^)
danadana 9. 3. 2010, 18:24
@rubajda já to upravím,rašelina se skutečně doporučuje,nebo respektive rašeliník,takže,jestli jsem se uklepla,tak se omlouvám,protože rašelina jak jí známe tam nepatří do rašeliníku balí kořeny(ne všechny pěstitelé) malých orchidek,a když jí pak přesazujete,tak jsou většinou vyhnilé a na odstřižení rašeliník v podstatě nevyschne,ač substrát vypadá suchý v substrátu ej nahradí nastříhaný molitan nebo perlit,jdu si to po sobě přečíst a opravit (L) (L)
pustajka 8. 3. 2010, 18:55
Dobrý den, jsem asi něco zkazila. Orchidej mi odkvetla a já ji ustřihla až dole, tak to jsem jí asi zabyla??? Zatím má listy v pohodě, ale není vidět, že by chtěla růst. Jsou to asi 3 měsíce, kdy jsem toto provedla. Dá se ještě něco dělat? A ještě asi blbý dotaz. Ty tři očka počítáte od spodu stonku či zvrchu? Říkám, jsem amatér. Předem mockrát děkuji za odpovědi. :-| :-| :-|
danadana 8. 3. 2010, 19:15
@pustajka ne,v klidu,vyrazí nový stvol,někdy se stane,že i odstřižený zaschne,pokud je kytí O.K. nic se neděje jinak,od spodu (F) (F)
MirkaK_sk 5. 3. 2010, 21:43
Dakujem za super navod (L)
danadana 6. 3. 2010, 22:50
@MirkaK_sk (L) (L)
matinek 4. 3. 2010, 19:53
Dobrý večer Dani,po odkvětu phal. jsem zastřihla za třitím očkem, a teď mě na konci stonku vyrostli nové malinkaté lístečky?!To je odmnož či co ,-) co stím počkat až to bude "větší" "hodí to nějaké kořeny"?a pak nějak odříznout? *-)Děkuji za radu prvňáčkovi (skolak) v pěstování :-)Eva
danadana 5. 3. 2010, 7:06
@matinek asi skutečně roste nová rostlinka - keiky ,-) (Y),s ulamováním počkejte,až bude mít alespoň 3,tak 8-10cm kořeny,pak zasazení už zvládne (F)
matinek 5. 3. 2010, 17:37
@danadana Danuš díky (L) to mám radost ^o) jen aby dřív nechcíplo (smich)
Gajdulinka 4. 3. 2010, 13:38
Dobrý den Dášo, chtěla jsem se zeptat. Mám tak rok orchidejku, kvete mi podruhé, ale horní listy jsou menší než spodní, čím to je? Děkuji. Lenka
danadana 5. 3. 2010, 7:05
@Gajdulinka něco jí chybí,buď živiny,takže pravidelně hnojit v době,kdy roste list,nebo bude kvést, možná i přesazení,pokud má květináč už plný kořenů,ale ne o moc větší (F) (F)
klarem 18. 2. 2010, 10:30
Dobrý den, Dano, mám orchidejku Phalaenopsis od prosince 09 a zřejmě při transportu namrzla a opadaly mi všechny květy.Postupně.Ale na obou mi vyrůstají nové stvoly s plno květy. Mohu ji tedy zastřihnout nad třetím očkem?Nebo počkat,zda se rozkvete?Na původním stvolu mi několik květů zaschlo. Díky moc za odpověď. Klára
Haněta1 2. 2. 2010, 12:11
Dobrý den Dano (F),koupila jsem si před měsícem orchidky ,mám je na vých.okně,zalévám ponořením květináče do vody tak za 14dní a rostlinky začínají odkvétat a mají světlé zelené listy a ty listy se mi najednou začínají ohýbat dolů.Čím to je?
danadana 2. 2. 2010, 13:59
@Haněta1 jestli máte phalenky,tak špatné okno,nedostatek hnojiva a asi urychledně vadnou díky přenešení z obchodu,jinak se teď topí,takže zálivka asi častěji,poznáte podle průhl. květináče,kdy je potřeba
venekr 28. 1. 2010, 19:59
Dobrý večer Dano, ráda bych se zeptala. Jeden list na orchidce mi praskl a druhý začal taky. Můžete mi poradit? Ráda vám pošlu foto. Předem díky, Verča :-)
danadana 28. 1. 2010, 21:54
@venekr stalo se mi to taky,vzhledem k tomu,že to bylo loni a v mrazech,tak to přičítám jim,nebo spíše rychle pokleslé teplotě v noci,teď jsem je měla dokonce přes noc z oken sundané , list nesroste,ale časem opadne
venekr 28. 1. 2010, 21:59
@danadana tak snad ano. Roste z toho další list, který tak praská (teda ten z kterýho roste). Moc děkuju, jste zlatá. (L) Hezkou noc. Verča
danadana 29. 1. 2010, 8:36
@venekr jo,taky doufám,ty,co to měly loni,tak se jim jinak nic nestalo (F) (F)
Lendakol 23. 1. 2010, 18:10
Dobrý den, mám dotaz, cca před 3 týdny mi tato orchidea spadla na zem, byla hodně rozrostlá, dva malé výhonky se nalomily a odumřely. Na květ nasazuje ale stále, avšak v posledním týdnu začaly žloutnout listy :-( Co se stalo? Přelitá? Nedostatek světla????? Nebo je to způsobené tím nárazem? :-S
danadana 23. 1. 2010, 20:33
@Lendakol pokud žloutnou od spodu,nějak zvlášť bych neřešila,zřejmě přirozený opad,možná i nějak poškozené pádem světlo neposoudím,musíte vědět,kde jí máte a zda ho má dost,ale je zima,světla je málo a parapet uvítá,mám je na západních oknech a na jižních,tak,ale od jara do podzimu stíním draperkou vložte klidně fotku *-)
Lendakol 27. 1. 2010, 15:21
@danadana Dani, až dnes mám možnost přiložit fotku, bojím se, zda jsem ji neulila nebo za to může ten pád, jinak už fakt nevím. Na okně ji mám na západu či východu u kraje, takže světla taky dost. Rok mi dělala radost, stále nasazovala nové a nové květy, ještě teď jsou dva šlahouny, ale obávám se nejhoršího :'(
danadana 28. 1. 2010, 7:52
@Lendakol *-)nevidím (P)
janča kment 20. 1. 2010, 18:56
Milá Danuško,jdu do toho,mám je už asi 4 roky,ale vykvetla mi jen jedna z deseti,doufám,že když budu postupovat podle Vás,půjde to,díky za to,že jste to sem dala!!!! (clamp) (clamp) (clamp) (clamp) (clamp)
danadana 20. 1. 2010, 22:01
@janča kment ;-) (F) (F) (F) (F) (F) (F)
luarka 20. 1. 2010, 13:31
Dobrý den Danuš, tak podle Vašeho návodu mi konečně po roce a půl kvete!!! (Y) (Y) (Y) http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=2611412 Stačilo přesunout na okno. Akorát mi teď upadlo jedno poupě, ale to asi tím, že mi na ni někdo otevřel okno... :-S :'( Už si ji budu hlídat :-$ :-$ Děkuji moc!!! Ještě ať mi vykvete ta co dva a půl roku nekvetla a budu nejšťastnější. Dávám ji k té kvetoucí ať si vezme příklad... ;-) ;-)
danadana 20. 1. 2010, 13:52
@luarka ;-) ;-) ;-)tak to je paráda,ale jěště chvilinku si počkáte než rozvine poupátka
Handulka0 15. 1. 2010, 17:40
Dobrý večer ,mám orchidejky dvě,zdá se mi ,že listy mám v pořádku,kořeny taky ,ale nekvetou ani jedna a náznak ,že by chtěly ani omylem.Dostala jsem je loni v únoru a nic.Mám je asi necelý metr od okna,bydlím v paneláku .Prosím o radu a předem děkuji.
danadana 15. 1. 2010, 18:23
@Handulka0 nemají světlo,nepokvetou,sice jej nepotřebují tolik jako jiné,ale metr už je moc daleko od okna přemístit a podle toho jestli rostou i listy,tak třeba i hnojit (F) (F)
poldik66 15. 1. 2010, 13:56
pani dano, prosim o radu, objevila jsem na svych orchidejich skudce, podle popisu to vypada na cervce. koupila jsem si postrik biool, jen se chci zeptat, cervci jsou hlavne v uzlabi listu a na kvetech, tak kdyz kvety postikam, neodejdou mi?nebo nemuze mi uhnit srdicko? moc dekuji,draha (L)
danadana 15. 1. 2010, 16:48
@poldik66 než postřikem u orchid,šla bych na ně olejem,pokapávat místa kde jsou a změnila podmínky, vyskytnou se v případě,že není vyvážené hnojená,nebo nevhodným hnojivem jinak na květy bych nestříkala určitě srdíčko vyhnije,pokud v něm tekutina bude,takže odsát ubrouskem
poldik66 16. 1. 2010, 10:37
@danadana dekuju danusko, nakapala jsem tedy olej,mam ho nechat nejakou dobu pusobit a pak ususit ubrouskem, nebo olej mi srdicko neposkodi. moc dekuji za radu.draha (F)
danadana 16. 1. 2010, 14:36
@poldik66 v srdíčku nesmí tekutina být,jinak olej si dám na vat. tyčinku a kápnu na dané místo,olej jim jinak ucpává póry
poldik66 16. 1. 2010, 15:23
@danadana dekuju, olej jsem mela na vatove tycince. tak snad to dobre dopadne ;-)a moje (F) budou zase krasne. :-$moc dekuju, jste zlaticko (L)

Podobné návody

Vybrané nabídky

Kategorie