Zobrazit přihlášovací formulář
(návod si oblíbilo 905 návštěvníků)

orchidej - Phalaenopsis - pěstování

0.0
orchidej - Phalaenopsis - pěstování

Postup

Phalaenopsisy patří mezi teplomilné orchideje,proto se jim bude dobře dařit i bytech s ústředním topením.(detaily a podrobnosti v obrázkovém návodu)

teplota - ideální je přes den 21-25st ,na noc pak cca o 4st méně (umístění na okně s radiátorem,který se na
noc tlumí) Tento noční pokles potřebují,aby znovu kvetly
umístění - patří mezi květiny,které mohou stát v "druhé řadě",ideální je pro ně východní a západní okno
(počítejte s tím,že v zimě tam je světla podstatně méně a tak by před nimi jiná rostlina stát neměla
),může být i jižní okno,ale je potřeba se postarat o přistínění proti polednímu slunci (mám na něm
draperku)
zalévání - ideální je dešťová voda,nebo alespoň převařená s teplotou pokoje ,nezalévám je,ale ponořím do
nádoby s vodou,nechám několik minut,dám okapat,pozor,aby nezůstala v srdíčku voda (snadno se
odsaje papír. ubrouskem),vyhnilo by a rostlina zajde
zalévám,dle potřeby asi po 7-14 dnech,snadno uvidíte přes průhl.plastový květináč,když není orosen
přebytečnou vodu nechat okapat,nesmí ve vodě stát
hnojení - pouze v době růstu nebo květu,potřebují plné hnojivo,(koupila jsem od fa POKON obsahuje i
stopové prvky ,dodržovat dávkování,dávám o něco málo méně hnojiva,než uvádí návod,hnojím po
zalévání,když je mokrý substrát a zase nechat odtéct,lze hnojit i na list pomocí rozprašovače je
dávkování podstatně menší
po odkvětu - kvetoucí stvol se zastřihuje za 3 očkem,ze spících oček vyraší nový květní výhod,pokud stvol
zhnědne,tak se ustřihne,vyraší pod listy nový
Místo květů vás může překvapit list a posléze kořeny,roste nová rotlinka,nazývá se keiky.Až bude mít alespoň 3 kořeny kolem 10cm dlouhé,můžete ji ,opatrně,oddělit a zasadit,substrát je stejný,jen pozor na výběr průhl. nádoby,musí být malá,jen o málo vtší než potřebují kořeny(kelímek od salátu..).
kvetení - kvetení mi opakují v rozmezí 3 - 6 měsíců
přesazování - zásadně na jaře,ne v době květu,zhruba po dvou letech,nebo,když je hodně kořenů mimo
květináč,nebo se substrát rozkládá,je tam mech,škůdci,špatně narůstá-nové listy jsou menší než
předešlé,menší květy.Tak to,co jsem teď napsala musím poopravit,při přesazování jsem měla tři
phalenky ,které měly první kořeny(střed) obalen rašeliníkem,ten zadržuje vodu a tak,ač substrát
byl úplně suchý,rašeliník byl nacucán jak houba-výsledkem byly(u dvou asi z deseti) vyhnilé a
odumřelé kořeny,které jsem tak musela vystříhat.Takže po odkvětu určitě zjistit,jak je na tom ta
vaše a popřípadě sundat a přesadit.Substráty v obchodech,ač pro orchideje,nejsou vhodné
potřebují substrát hrubý - dospodu květináče keramzit,substrát je namíchán z borové
kůry,dřevěného uhlí,perlitu,na drenáž keramzit nebo kousky polyestyrenu
Vhodný je průhledný květináč,kořeny potřebují světlo - fotosyntéza , přesazovat jen do nádoby o
malinko větší,nedokázala by kořeny obsadit velký květináč,trvalo by déle,než by substrát
vyschl,chřadla by.
Při přesazování se odstraňují odumřelé a suché kořeny,vždy do zdravého(desinfikovat
nůžky),kořenový bal lze zmenšit vystříháním starých kořenů rostoucích v prostředku,tím se
může vrátit do stejné nádoby,alle nepřeháněla bych to
Potřebují vzdušnou vlhkost,čím větší teploty,tím větší vlhkost,nerosí se,ale dávají na misky s mokrým keramzitem,nesmí stát ,ale kořeny ve vodě.Nerosí se,pouze kořeny,které rostou mimo květináč.
Jak poznat,že se jim u nás opravdu daří?Samotné kvetení není známkou naší dobré péče,orchidka může vykvést naposledy i při špatné,je to kvetení před "smrtí" a kvete pro zachování rodu.Takže,to ,že se jí daří poznáme na nových listech,jsou pevné,sytě zelené,bez deformací a škůdců,každý nový list je stejně velký nebo i větší než ten pod ním,kořeny jsou silné a zdravé,jsou zelené se šedým povlakem,špičky svěže zelemé s červenou(hnědo-červenou) špičkou.Květ je stejně velký bez deformací či změny barvy,jako při nákupu.
Pokud nerozkvete zvova během jednoho roku,znamená to,že je něco špatně,a to
1- může být příliš mokrá-ulitá a přehnojená,to znamená,že jí odumírají kořeny
2- je umístěna na špatném stanovišti,možná příliš tepla,nebo málo světla
3- byla přesazena v nesprávný čas
4- od plžů je vyhlodaný květní výhonek nebo starý stonek
5- v kořenech jsou škůdci
6- rostla příliš pomalu,v důsledku pěstitelských chyb

Pokud se stane,že přijdete o srdíčko a listy tak nemají odkud růst a rostlina má kořeny v pořádku,může se stát,že vyraší nové,ale ne vždy a může to trvat třeba i rok .Rostlinu si můžete nechat,se zálivkou bych pokračovala dál,ale vůbec nehnojila,s hnojením začíč,až,když se nový list objeví.
Pokud rostlina přijde o kořeny a listy jsou zatím v pořádku,můžeme zkusit jestli přežije,a to tak,že do sklenice dáme keramzit ,který vlhký,do hrdla sklenice umístíme rostlinku,tak,aby listy zůstaly venku a vzdučná vhkost šla jen od spodu,ne na listy uhnily by.Rostlina se pak nezalévá,můžete jen čas od času osprchovat a doplňovat vodu na dno.Pokud kořeny vyraší,i to může trvat velmi dlouho a ne vždy se to povede,tak ji přesadíme až v okamžiku,kdy ty kořeny má alespoň tři a taky tak kolem 10cm dlouhé.

Takhle vypadá zdravá a "spokojená " orchidka
byla přesazena loni na jaře,ve svém květináči vydrží určitě do do příštího jara
že se jí daří je velmi dobře vidět u listů,když každý nový je stejně velký nebo větší než ten poslední

ač v tuhle chvíli bohatě kvete a zdálo by se,že je vše v pořádku,není tomu tak
je nejvyšší čas přesadit,naprosto zaplněný květináč,je vidět,že další kořeny se "stěhují" mimo něj,to samé naznačují i listy,kdy poslední pár už je menší než ten pod ním,takže kvetení neznamená,že se má dobře

při nákupu dejte pozor i na to,jestli náhodou květní výhon nevyrostl ze "srdíčka" i to se může stát,takhle už neporoste,nemá odkud,jedinou šancí je,že na květním stvolu vyroste nová rostlinka,tzv, keiki ,která se dá zasadit

při nákupu prohlédněte i květináč,může tam být mech,to znamená,že rostlina stála dlouho ve vodě - trvale přemokřená,budou poškozeny nebo úplně uhnilé kořeny

na jaře je čas přesazovat i orchideje,které potřebují,
vyndavat opatrně , te´d je potřeba úplně vyčistit tenhle bal

tady,není to asi moc vidět jsou odhnilé kořeny na středu,bývají obalenéSphagnem,které zadržuje vlhost,vše opatrně odstanit,odumřelé kořeny vystříhat,poškozené kořeny odstřihnout do zdravého,rány se zamazávají dřevěným uhlím,možná se vše nepodaří odstanit ruhou,tak rostlinu osprchujeme vlažnou vodou a dostaneme z ní veškeré zbytky substrátu,pak otočíme,necháme okapat,přebytečnou vodu odsát

tak takhle je vystříháno a upraveno
ne všechny orchideje musí takto dopadnout, tato phalenka měla měla své první kořeny - na středu - obaleny rašeliníkem,ten je stále vlhký ač substrát je suchý,kořeny vyhnily,musela jsem vystříhat
teď je už osprchované,suché vložíme třeba do koše a tam nám dva tři dny vydrží než připravíme substrát a květináče
květináče dávám do myčky,většina z nich se vrátí do původního,pokud je potřeba větší tak max o 2cm

necháme okapat

tak a tady si chvilku počkají na přesazení

vše potřebné pro přípravu substrátu:
- substrát - v hobby marketech takový nemají - musí být hrubý,je z drcené piniové kůry,přidán rašeliník a je zde i
NPK hnojivo,to znamená po přesazení asi 6 týdnů nehnojit!!!
Tak,tady opět poopravím svou zkušenost s namíchaným a koupeným substrátem,který rašeliník a hnojivo obsahoval,během krátké chvíle se mi po květináči vytvořil mech,substrát nebyl propustný tak,jak je potřeba , takže opětovné přesazení.
Takže základem je piniová kůra (žádný rašeliník,ani npk),lze použít běžně prodávanou mulčovací kůru,dávám jí na hodinku propařit do trouby na 50st a ještě teplou nastříhám na malé kousky,když uschne,už to jde špatně ,zbytek už je níže.
- dřevěné uhlí-nalámat na malé kousky-slouží k tomu,aby pojmul- uložil přebytky hnojiva
perlit - k uložení přebytků hnojiva a k poutání stopových prvků z hnojiva
keramzit - jako drenáž na spodek květináče,může být nahrazen i nalámaným polystyrenem,dává se velká vrstva
molitanové kousky
celé smícháme

namícháno a můžeme sázet

na dno květináče vrstvu keramzitu,může jej nahradit nalámaný polystyren

orchidku porovnat do květináče,tak,aby krček byl zároveň s okrajem a přisypávat substrát,nepěchovat ,nepřitlačovat jako u přesazování pokojových kytí,polámaly by se kořeny,potřepávat květináčem,aby se jednotlivé kousky dostaly všude mezi kořeny

tak zasazeno,teď 4-5 dní nezalévat

Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k návodu

peti76 17. 10. 2009, 16:36
Dobrý den,prosím opět o radu. Horní listy mi začínají hnědnout ze spodu,ale stále rostou.Druhý výhonek mi nevykvetl,nové nasazen není,ale ani neshne.Mám ho dole u stonku ustříhnout?zatím stále přihnojuji jednou týdně hnojivem,kdy přestat? Děkuji Petra
danadana 17. 10. 2009, 20:27
@peti76 hnojí se jen v době květu nebo růstu listů,jinak ne stnek po odkvětu,pokud to nevypadá,že pokvete dál šmiknout nad 3 očkem listy hodně vypovídají,to,co popisujete,těžko říct,bohužel může souviset s více možnostni-velká změna teplot a zálivka,houby a snad nejhorší viry kytí bych izolovala,snažila se vzpomenout,co se stalo jinak,oproti normálu a počkala,až list opadnea pokud bude v pořádku vrátit na původní místo *-)
Mars79 5. 10. 2009, 14:02
Paní Dášo, mám taky pár otázek. Manžel mi vloni na Vánoce přinesl nádhernou Orchidej, ale bohužel asi do týdne mi opadaly všechny květy. Měla jsem ji v jídelně na stole kousek od střešního okna. Květy uschly, žádné hnití jsem nezpozorovala. Od té doby nekvete, celý ten stonek mi teď zežloutl a uschnul až do květináče. Začaly usychat i kořeny nad květináčem, přitom zbytek vypadá, že je přesně jak má být (jak popisujete). Teď ji mám na okně v ložnici, kde má sálou teplotu, na noc chladněji (ale větrám tam ventilačkou). Můžete mi, moc prosím, poradit, co s ní? Váš článek je úžasný, tak bych ráda zachránila a pak pěstovala i více kousků podle Vašich rad! Děkuji, Martina
danadana 5. 10. 2009, 18:14
@Mars79 to,že opadala,není zas nic tak divného,v zimě zažila šokovku cestou do obchodu i cestou k vám,takže je poměrně běžné,že po takovém transportu nějaká poupata schodí na tu ventilačku pozor,teď už je v noci chladno,no nejen v noci a může chytnout průvan kořeny z květináče,pokud jí je květináč malý,tak přesadit,ale až opravdu na jaře a na jejich zvlhčení dát na misku s keramzitem někdy orchidce trvá třeba rok než se "zabydlí" a začne zase růst a kvést,takže,pokud vypadají listy i kořeny zdravě,nepospíchala bych na ní,pouze hnojit,ale jen v případě,že roste nový list ten hnědý stvol nevadí,ustřihne se tedy celý,ona vyhodí zase jiný dala bych jí prostě ještě čas,určo pokvete (F) (F)
Mars79 5. 10. 2009, 19:30
@danadana Moc děkuji za radu (Y) Jdu to hned všechno překontrolovat, zastřihnout a dám na ventilačku pozor, i když je otevřená jen v noci. Přesunu ji kousek tam, kde by na ni nemělo táhnout. Ještě jednou díky (L), Martina (hello)
danadana 5. 10. 2009, 19:51
@Mars79 (F) (F) (F) (F) (F) (L)
b.l.a.n.k.a. 3. 10. 2009, 10:35
DObrý den, mohu se zeptastt, jak docílím střídání teplot v panelovém bytě? Nemám ji možnost umístit nad okno s topením - nemám parapet. Pokud jsem to dobře pochopila, tak týden až dva nezalévat, pak ponořím květník do vody cca na 2 - 3 minutky a vyndám? A mohu se zeptat, co je to to srdíčko, kam se nesmí dostat voda? Děkuji, určitě se budu ještě ptát
danadana 3. 10. 2009, 11:27
@b.l.a.n.k.a. na noc,většinou topení ubíráte a to stačí ponořit můžete i na dýl,některou tam mám 5-10min,jinou třeba půl hodiny,když potřebuju dělat něco jiného to srdíčko je místo,ze kterého vylézají nové listy (F) (F)
Mvondrichova 20. 9. 2009, 9:53
Dobrý den.mám několik dotazů.Jak velké a hluboké máte misky s kerazmitem pod květináčema?A pak ještě-koupila jsem phal a spodem květináčkem prorůstá kořen.Když květináč položím na vlhký kerazmit,bude ten kořen ve vlhku.Nemám jej odstřihnout? Děkuji za odpověď a přeji hezký den.Jinak jste mě strašně nadchla k pěstování.Moc děkuji Monika
danadana 20. 9. 2009, 10:09
@Mvondrichova mám tam standartní misky umělé pod květináče,velikostí akorát nebo o něco větší,aby tam květináč stál,keramzit vlhký,hladina vody není nad ním,jeden prorostlý kořen bych tak vůbec neřešila,bude sice ve vlhku,ale nebude stát ve vodě (F) (F) (F) a děkuju (L)
egon e 17. 9. 2009, 16:04
dobrý den moja mamička dostala na sviatok orchideu ale neako neviem ci je to moja vyna ale bledne jej jeden z listkov do svetlo zelena je prelomeny myslim ze sme ho uz taky dostali ma ju umiestnenu v obyvacke na východnej strane nieje tam az tak vela svetla neviem ci to je tym ďakujem [A]
danadana 17. 9. 2009, 20:26
@egon e pokud byl list narušen(přelomený nebo tak něco) postupně odumře a neznepokojovala bych se , to samé pokud odejde nejspodnější list-přirozený úhyn , u východního okna jen dávejte pozor v zimě,kdy je běžně méně světla,aby kytí nepřistiňovala jiná nebo třeba truhlík s výzdobou venku , jinak jste dávala si kvetoucí,tak jí přikaždé druhé zálivce hnojte,tak jak je v návodu jinak na změnu prostředí reagovat mojou,někdy shodí i pár poupat,některým trvá třeba i rok než se "zabydlí" a znovu vykvetou , zatím bych si z toho těžkou hlavu nedělala,ale pozorovala ji dál a pokud by měli jet další listy,řešila bych,co je nebo i bylo před nákupem špatně,přes průhl. květináč docela dobře vidíte v jakém stavu jsou kořeny,pokud tam není mech,znamenající přelitíl,byla bych opravdu v klidu (F) (F)
gabra03 2. 9. 2009, 13:21
dobrý den mám doma orchidej,krásně mi kvete pořád do kola a žádné problémi nemám! jen sem se chtěla zeptat tím že kvete dál a dáj je stonek od květu už poměrně dlouhý,v kterém místě ho mám ustřihnout a by jsem nepřišla o další krásné květy. moc děkuji Lucka
danadana 2. 9. 2009, 14:08
@gabra03 až úplně odkvete,zase nad 3 očkem , to,že pokvete dál poznáte (F) (F)
pilzka 1. 9. 2009, 20:34
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, v jakém poměru dáváte přísady do substrátu na orchidee děkuji moc Anna
danadana (upraveno) 2. 9. 2009, 13:16
@pilzka ke kůře dám na její množství 1/3 dřevěného uhlí,s perlitem nepřeháním,trochu nasypu,molitan to samé,keramzit na dno květináče
LiiLuska 27. 8. 2009, 19:27
Dobrý deň, chcem sa spýtať jednu otázočku, nechala som orchideu na okne, ale asi tam bolo vela slniečka, a v strede listu mi normálne uschol, ale nie celý len tak jedna štvrtinka listu je suchá, no proste spálená od slniečka, mám ho tam nechat alebo čo s ním? dakujem za odpoved, a pridávam vdaku za super návod na pestovanie.. Veronika
danadana 27. 8. 2009, 20:26
@LiiLuska nechte,až přijde čas ,tak list odpadne sám , jinak na (child1) dejte pozor a přes poledne je přistiňujte,já mám na oknech 30cm draperky,na listy slunce nejde a květů nevadí
LiiLuska 27. 8. 2009, 21:14
@danadana dakujem, už som ich premiestnila, mám zatial len dve, ale dufam že časom ich bude omnoho viac, a že sa im u nás bude dariť. (hello)
danadana 27. 8. 2009, 21:43
@LiiLuska bude,jsou vylechtěny pro pěstování doma,a když dodržíte pár jejich potřeb,půjdou dobře (F) (F)
Poda 23. 8. 2009, 10:20
Váš návod jak na ně je naprosto úžasný,i knížku jsem si koupila,ale nedočetla jsem se tolik co tady moc díky za rady Věra (F)
danadana 23. 8. 2009, 10:20
@Poda to jsem ráda,to potěší (L) (L) (L) (L)
Bubala 13. 8. 2009, 6:56
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat-jedna paní prodavačka mi říkala,že na přesazování stačí jen kůra-záleží i na orchidejce,nebo musí být u každé rostlinky vše pro přesazování co píšete vy? *-) Ještě jednu otázku:Když budu přesazovat orchidej a a budou tam zdravé kořeny moc dlouhé,mám je zkrátit,nebo nechat přesahovat přez květináč? Předem děkuji za odpověď. (F)
danadana 13. 8. 2009, 7:42
@Bubala Jak u které,proč substrát má mít co píšu,tak je tam i napsané,je smutný,co z nich občas leze za bludy,musíme si uvědomit,že máme doma šlechtěnce,co s původní má společný jen vzhled,jsou šlechtěny tak,aby s námi přežily v bytě,není to tak dlouho,co se daly pěstovat jen ve spešl upravených sleníčcích,takže jim musíme prostě něco dopřát do zdravých kořenů by se mělo zasahovat co nejméně,když už do něj stříhnete,tak zamáznout ránu dřevěným uhlím , při přesazení se nacpou do substrátu i ty kořeny,co teď rostou mimo,je lepší,když jeden čouhá,než,když ho ustříhu, (F) (F) (F) (F) (F) (F)
Bubala 13. 8. 2009, 10:02
@danadana Děkuji moc za odpověď.. (L) Ještě vše potřebné na přesazení je:NPK hnojivo,rašelina,dřevěné uhlí,kermazit,nebo polystyren..a vše mají v květinářství? (F)
danadana 13. 8. 2009, 12:08
@Bubala nedávejte npk,rašelina také není nutností , keramzit na dno jako drenáž,polystyren nebo perlit,ten mají v obchodech,můžete i malé kousky molitanu (F)
Bubala 13. 8. 2009, 12:10
@danadana a mám dát jiné hnojivo? :-$
danadana 13. 8. 2009, 12:13
@Bubala ne,do substrátu už vůbec,zasolíte kořeny,kupte hnojivo pro orchidky,je plné,ale pozor má třeba jiný poměr než jiné plné hnojivo -např.npk , s obsahem stopových prvků,pročtěte návod,je tam hnojivo,které používám a kdy se hnojí (F) (F)
Bubala 13. 8. 2009, 12:44
@danadana Děkuji,snad to dopadne dobře-přesazování ;-) (F) (F)
RomySv 25. 7. 2009, 22:34
Musím se přiznat, mám orchidej na jižní straně, květináč původní - šedý, ničím ji nezastiňuji, tak 2x - 3x týdně ji trošku zaleju odstátou vodou, nezastřihávám a kvete mi takřka nepřetržitě, jakmile jeden výhon odkvete, jiný naraší.
danadana 26. 7. 2009, 9:07
@RomySv to je vpořádku,pokud jí to vyhovuje,není co řešit a vy máte z ní radost , jen pozor na "ukvetení k smrti" v rámci zachování rodu ;-) (F)
travaa 25. 7. 2009, 20:06
Dobrý den. Dostala jsem orchidku ke svátku a se v tom vůbec nevyznám. Návod jsem pečlivě prostudovala, tak se budu snažit podle toho postupovat. (L) Teď dotaz: píšete průhledné květináče, ale já jí dostala i s obalem v barvě květů. Znamená to, že jí mám z toho raději vyndat? Ten vnitřní květináč-kelimek je průhledný *-) Tady tato firma to je: http://globalorchids.eu/html/toeg.waarde.html
danadana 25. 7. 2009, 20:13
@travaa ano vyndat,vím,že to nevypadá nejlíp,ale kvetoucí orchid přitáhne pohledy ke květům ne obalu,ač souhlasím,že jako dekorace je moc hezký (F) (F)
travaa 25. 7. 2009, 20:16
@danadana Aha, tak to by mě teda nenapadlo. To je vidět, že to prodávají jen jako dekoraci a s tím, že počítají, že to lidem dlouho nevydrží ;-) :-# Díky (L)
danadana 25. 7. 2009, 20:19
@travaa ;-)spousta věcí je bohužel dělaných jen na efekt a je vcelku fuk,jestli z nevědomosti prodejce nebo snahou jen výrobek zatraktivnit , rozum musíme mít my ;-),ale bude se vám hodit k jiné kytí nebo i na stůl jako dekorace (L)
travaa 25. 7. 2009, 20:26
@danadana Jasně, o to nejde +o( Jen bych na to sama určitě nepřišla :^) Ono kdybych si jí kupovala sama, tak si zajdu do normálního místního květinářství, nechám si to vysvětlit, poradit, ... Ale (svatba) prostě koupí kytku podle vzhledu, navíc nějakou cizinku ;-) v drahém květinářství v nákupním centru, kde težko narazí na odborníka +o( Ale zas je to krásný dárek, tak bych byla ráda, aby se jí u nás vedlo dobře, taky kvůli (svatba) ;-)
danadana 25. 7. 2009, 20:41
@travaa ;-) ;-) ;-) ;-)víte,smutný je,že občas nedostanete radu ani v květinářství,spousta lidí to má jen jako zaměstnání,pak to vypadá jak v nákupáku , ale co , víte jak na ní,takže ať se jí u vás daří (L)
Darja70 15. 7. 2009, 17:21
Dobrý den Dani, měla bych dotaz. Orchidea mi odkvetla, ale na starých listech je zespodu taková rosa, která lepí, nevím,jak to lépe popsat, prostě průhledné kapky lepivé. Na novém listu to není (F)
danadana 15. 7. 2009, 22:53
@Darja70 tímhle dává na jevo něco,co se jí nelíbilo-změny teploty,průvan,nebyla včas zalitá *-) cokoli,co se jí stalo jinak pokud nenajdete zjevného škůdce,tak je to skutečně reakce na nějaký výkyv ,neřešit,můžete to omýt,oprchovat (F) (F)
peti76 15. 7. 2009, 11:00
Dobrý den,prosím vás ponoření do vody to myslíte úplné ponoření?Převařuji vodu na "zalévání".Za jak dlouho vyraší nové květy mám již pupeny.Jak často rosit?moc děkuji Petra
danadana 15. 7. 2009, 16:05
@peti76 ponořuji květináč ,nerosit když vyleze nový květní stvol a začnou se na něm tvořit poupata,tak do vykvetení prvního uběhne poměrně dlouhá doba,cca 3 měsíce,ale je to různý , v této době hnojit
kapi01 11. 7. 2009, 20:58
Dobrý večer Dani, kámoška mi poslala návod od Vás jak zachránit orchidejku. Mám na ní bílý povlak na listech i na stoncích, jakoby plíseň. Nevím co dělám špatně, měla jsem ji umístěnou na západním okně, ale svítilo na ni moc sluníčko, tak jsem ji přemístila na východní okno. Myslela jsem, že jí to alespoň trošku pomůže, bohužel. Vyzkouším Váš návod a snad se mi zadaří ji zachránit. (chripka) Jinak teda klobouk dolů (clamp) nad Vaším návodem a fotkami. (P) Je to super (Y). Moc děkuju, snad mi pomůže |:o) |:o). Mějte se krásně Katka (flower)
danadana 11. 7. 2009, 21:56
@kapi01 děkuji (L) , pošlete fotku,jak vypadá ten povlak,plíseň by to být mohla,byla by z vlhka,ale taky to může být i jiný škůdce (F) (F)
kapi01 12. 7. 2009, 10:36
@danadana Dobrý den, tak jsem vložila fotečky na naše stránky na mmb. Pokud budete mít čas a mrknete na ně, budu Vám vděčná (L). Pěkný den Katka
monifo 17. 9. 2009, 22:22
@kapi01 Dobrý večer,teď jsem narazila na Váš dotaz na likvidaci červce na orchideji.Fotku s ním jsem sice nenašla,ale pokud je to on a Vy jste ještě phalenopsis nevyhodila,velmi spolehlivě se dá zlikvidovat přípravkem Mospilan.Přinesla jsem si ho domů z obchodu na Paphilopediu a záhy se mi roztáhl i na Phalenopsisy,mám jich větší množství a v první chvíli jsem si myslela,že mě asi klepne.Postřik na spodní hranici koncentrace,které je uvedené pro okrasné rostliny je potřeba opakovat podle potřeby nejméně dvakrát.Při prvním postřiku se účinná látka nemusí dostat všude a na všechny červce,druhý už je obvykle zlikviduje všechny.Viditelně napadených jsem měla 9 rostlin,preventivně jsem postříkala i okolní rostliny a všechny škůdce jsem zlikvidovala.Hezký večer,Monika
danadana 12. 7. 2009, 10:46
@kapi01 je napadená červci,pod tím bílým-taková vosková vatička jsou schovaný , buˇˇd potřít místa ,kde jsou olejem,nebo zkusit mýdlový postřik,stvol bych odstříhla rovnou celý,nic se nestane , kytí izolujte nebo to máte na ostatních nesnažte se to dostat dolů,ty potvory byste si roztáhla po celé kytce,nejřív musí chcípnout napadení červci zpusobilo špatné hnojení nebo špatný výběr hnojiva používám od fa pokon,je v něm vše,včetně stopových prvků , osobně bych takhle napadenou vyhodila,protože jich mám moc a neměla bych ji kde izolovat,sice je to škoda,ale dnes už nejsou drahé a je docela výběr (F) (F) (F) (F)
Zrušený účet 6. 7. 2009, 12:04
Tomuhle teda říkám návod, parádně popsáno, vysvětleno. U mě máte jedničku s hvězdičkou (L) (F) |:o)
danadana 6. 7. 2009, 16:13
@ ;-)to jsem ráda,že alespoň u někoho ;-) (L)
vondras 3. 6. 2009, 13:53
Dobrý den paní Dano, prosím Vás o radu. Dostala jsem klasickou phaleonpku,které mi odkvetla. Bohužel jak uvádíte tak ze srdíčka a místo nových šlahounků mi po celé rostlině vypučeli ,,keiki,,.V jakém období a kdy se sázejí a hlavně jakým způsobem se oddělují od rostlinky? Za odpověď moc moc děkuji Jarča (L) (L) (L) (L) (L) (L) (L) (L) (L) (L)
danadana 3. 6. 2009, 20:32
@vondras není kam spěchat,oddělují se ve chvíli,kdy mají,alespoň tři kořínky a dlouhé kolem 10cm,pak jsou schopné přežít,substrát je stejný,jen pozor na květináč,ty průhl mají na ně dost velké,tak klidně kelímek od salátu,hlavně nic extrémně velkého,není schopna prokořenit takový prostor,takže jí to spíše ubližuje,je lépe za rok zase přesadit,jinak ideální dobou je jaro,ale asi budete dělit dřív (F) (F) (F) (F)
vondras 4. 6. 2009, 9:51
@danadana Díky moc za odpověď. (Y) (L) (clamp)koukám,že budu asi brzo dělit. Ty kořeny už jsou tak dlouhé,že ty spodní keiki blíže ke květináči už začínají zakořenovat k původní. *-) ;-) :-o ;-)Tak držte palce snad to zvládnu a kytičku tím nezničím.Ještě jednou díky moc za radu. (L) (L) (L) (L) (flower) (flower) (flower) (flower)
danadana 5. 6. 2009, 6:48
@vondras (Y) (Y)tak to je paráda ;-) (F) (F)
Stázka7 1. 6. 2009, 23:49
Dani, taktéž děkuji za super názorný návod. (clamp)Letos jsem podle něho přesadila už dvě orchidky a teď se raduju z rašícího výhonu a nových kořenů. Ale mám ještě dotaz - u jedné se mi začíná scvrkávat spodní list, zatím ne moc, ale čím to může být a co pomůže?
danadana 2. 6. 2009, 8:03
@Stázka7 může to být a nejspíš je,když je to jen jeden a ještě spodní přirozený opad,jako u jakékoli jiné (F),pokud by bylo na všech,tak nedostatek vody,nebo naopak přebytek ;-)
Stázka7 2. 6. 2009, 18:57
@danadana Díky, budu pozorovat dál a dám víc pozor na zálivku (tak či tak ;-)). Nevěděla jsem, že i takhle přirozeně odpadají (zatím těch listů celkem moc není).
danadana 2. 6. 2009, 22:00
@Stázka7 jo,vše stárne,my i listy (H),nebojte,bude se jí u vás také dařit (F) (F) (F)
Petanka 1. 6. 2009, 18:21
Super info (clamp) (Y) (Y) (Y) jen se chci zeptat když odkvete musí se stonek ustřihnout? *-) (L)
danadana 1. 6. 2009, 23:34
@Petanka nad 3 očkem,pokud na něm neraší další květní stvol,pokud,ale zaschne,to se stát může,odstaní se celý,nic se neděje,vyraší další květní stvol (F) (F)
iris2 14. 5. 2009, 17:01
Dani, taky se přidávám s velkými díky za sepsání takového podrobného návodu (clamp) (clamp) (clamp). Doteď jsem rosila, takže už vím, že neee, ale přiznám se, že jsem nepochopila to ponořování do vody... ;-) To je myšleno jako bez květináče, vytáhnout rostlinku ze substrátu, namočit a potom zase zpět do květináče a substrátu?? *-) Přiznám se bez mučení, že jsem z toho jelen... :-$
danadana 14. 5. 2009, 20:12
@iris2 ne,ponoříte s květináčem,jde o to,aby se substrát prolil stejnoměrně,to konví neuděláte,dávám si vodu do hrnce a koupem ;-)každou pár minut tam nechám stát (F) (F)
iris2 18. 5. 2009, 14:49
@danadana aha, děkuji moc (L), ještě mi prosím Dani poraďte, jak docílíte toho, aby se substrát při ponoření nevyplavil do vody?
danadana 18. 5. 2009, 17:29
@iris2 poleju ho vodou z hrnku,i tak se něco málo vyplaví,tak to tam zas prsknu zpátky (F) (F)
iris2 19. 5. 2009, 13:40
@danadana děkujííí (L) (L) (L)

Podobné návody

Vybrané nabídky

Kategorie