Zobrazit přihlášovací formulář

Různé vychytávky

Přidat návod
(návod si oblíbilo 7 návštěvníků)

Domácí vlhčené ubrousky

0.0
Domácí vlhčené ubrousky

Postup

Dělají se Vašemu děťátku z kupovaných ubrousků opruzeniny a nepříjemná vyrážka?
Já mám ráda, když jsem závislá sama na sobě a nemusím hledat po supermarketech nějaké akce.
Ubrousky si můžete vyrobit sama doma a není to vůbec pracné.
Co k tomu potřebujete?

- Jakékoliv separační pleny (já používám Popolini v krabičce, ale klidně můžou být i Aničky, které se dají koupit v každé lékárně - 100kc za cca 25Kč). Špinavé ubrousky splachuji do záchodu, pokud není od hovínka, dají se párkrát oprat a použít znovu :-)
- Mandlový olej (může být klidně i olivový)
- Dětský šampon
- Levandulový olej
- Heřmánkový sáčkový čaj

Postup:
1 sáček heřmánkového čaje zalijeme 125ml horké vody a necháme ho luhovat, dokud voda nezchladne.
Poté sáček vyjmeme a přidáme 1 lžíci mandlového oleje, 4 kapky levandulového lejíčku a 1 lžíci dětského šamponu.
Vše pořádně protřepeme a zalijeme ubrousky.

Ubrousky dáme do dnějaké dobře těsnící nádoby.
Nesmí "plavat", musí být vlhké tak akorát, když to přeženete, můžete je trošku vyždímat.
Nedělejte si moc velkou zásobu ubrousků najednou, jen tak na 2 dny, jinak vám ubrousky "zasmrádnou".
Zbytek směsi je taky možno skladovat v lednici pro další použití.

Prosím ty, kteří neví, co je to separační plena, aby si tohle sousloví zadali do vyhledávače na internetu, vyhneme se tak nepříjemnostem.
A na závěr zdůrazňuji, že smyslem výroby ubrousků není ušetřit. Pro mnohé je to nepochopitelné, ale je to tak - né všichni lidé se snaží šetřit na svých dětech. Věřte, že tím, co dělám, rozhodně neušetřím, ba naopak, člověk v tom utopí spoustu peněz.
Je to o přístupu, o názorech a životním stylu.

Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k návodu

chopper Jája 26. 12. 2009, 20:09
Teeeeda, ráno jsem tu napsala fujtajbl a teď jsem přišla a koukám, super debata (smich)jsem zase o něco přišla (H)
štěpánka. 26. 12. 2009, 19:58
Pavlo doufám, že vás některé nízkointeligentní komentáře typu fuj humus neodradí. Já občas jen zírám co někteří kritici dokážou napsat :-o. Nenechte si tím zkazit náladu, nestojí to za to :-)
Cappy89 26. 12. 2009, 19:26
Já přeci ale nikoho nenutím, aby si to vyráběl. Tak si laskavě odpusťte ty připomínky typu "Fuj a Humus". Kdo nezkusil, tak nemá právo kritizovat
Brůs 26. 12. 2009, 19:34
@Cappy89 můžu se zeptat kolik ušetříte? Heřmánek, šampon, olivový olej, separační plenky :^) :^). Když si koupíte levnější a hotové přijde mi to lepčejší (smich)
Cappy89 26. 12. 2009, 19:47
@Brůs Není to o šetření, ale o přístupu. Já nemám ráda pohodlný způsob života, kdybych mu holdovala, tak jdu do obchodňáku, koupím balíky papírových plen, obyčejný prášek na praní, haldy chemických čistících prostředků, ale to mě prostě něbaví. Mám ráda, když vím, z čeho jsou věci vyrobeny. U svých domácích výrobků to mám přeci jen více pod kontrolou, než když si koupím hotový výrobek v obchodě. Věřtem že látkováním a šátkováním rozhodně neušetřím ani omylem, spíše naopak. Ale troufám si tvrdit, že je to lepší a zdravější
Zrušený účet 26. 12. 2009, 21:32
@Cappy89 máte pod kontrolou *-) *-) To je sice hezký, ale já jsem třeba zvyklá šampon splachovat a vy tím vlastně dítě utřete a necháte na kůži, je to normální? *-)
Cappy89 26. 12. 2009, 21:42
@ Šampon zde nefiguruje jako mycí složka. Ubrousky se nedá pokožka umýt, pouze otřít. Šampon na sebe spíš váže ty mastné složky, aby neplavaly po povrchu mastná oka a aby směs byla taková celistvá, navíc je ho tam malé množství, já nedávám ani celou tu lžíci. Co si myslíte, že je v kupovaných ubrouscích? raději ani nechtít vědět..
miazmije 26. 12. 2009, 20:02
@Cappy89 no jo,to házení separačních ubrousků do wc je šetrný velice
Mellisande 26. 12. 2009, 23:31
@miazmije Aničky se sice ve vodě nerozpustí, ale oba typy Popolinek ano.
Zrušený účet 26. 12. 2009, 21:29
@miazmije ;-) ;-)
Brůs 26. 12. 2009, 19:59
@Cappy89 nemáte ráda pohodlný způsob života :^). To perete na valše, vaříte na uhlí,.... (clamp). Sorry, pochopím domácí stravu, domácí přenídávky, ale tohle je už trochu moc +o(
judina 26. 12. 2009, 20:10
@Brůs Asi tak *-)Taky znám jednu takovou paní a její představa o životě,bez elektriky,tahat vodu ze studny,chovat ovce aby mohla mít vlnu dělat domácí papír a já nevím co ještě *-)
JanBe 26. 12. 2009, 22:23
@judina já se divím, že to píšete zrovna vy. Sama jste takový přírodní typ, podle albíčka chováte králíky, sekáte trávu.............. Já tak žila každé léto a můžu říct, že je to dobrá očista. Ráda bych to vrátila zpět. Vypnout, na nic nemyslet a jen si užívat přírody a souznění s ní. (F) (F) (F) (F)
judina 26. 12. 2009, 22:35
@JanBe No ono je to krásné si to užít každé léto (F)Ale zkusila jste to v zimě?3x denně chodím rozbíjet vodu do misek když jsou mrazy.Není to nějaká slast při -20 se hrabat v ledu a ve vodě.U nás je to trošku jinak,je to spíše s finančních důvodů (F)
JanBe 27. 12. 2009, 11:10
@judina Samozřejmě, že zkusila. Jezdili jsme do pokrkonoší. Bez elektriky, jen z kachlovými kamny, takže ráno jsme se probouzeli třeba do osmi stupňů, vyprané prádlo jsme nechávali venku přemrznout, atd., ale brala bych to hned :-) :-) :-) :-) :-)
Cappy89 26. 12. 2009, 20:16
@judina A co se vám na to nezdá? Není to přeci váš život, tak nechápu, proč se nad tím pozastavujete, proč to tady zmiňujete. Každému vyhovuje něco jiného
judina 26. 12. 2009, 20:19
@Cappy89 Nemá to cenu se s Váma dohadovat ;-)Tím že splachujete do Wc separační ubrousky opravdu šetříte přírodu,nebo o co tu vlastně jde :-D :-D
Cappy89 26. 12. 2009, 20:22
@judina Uff, už to začíná být docela náročné. Sep. plena je rozložitelná a odbouratelná. Ale máte pravdu, možná by bylo lepší, kdybych je strkala do igelitového pytle a vyhodila je na skládku (H)
dandiska22 28. 12. 2009, 14:38
@Cappy89 Pavlínko,že vás to vůbec dokáže rozhodit tyhle nesmysly co tady píšou,je to každého věc co používá a když se jim to nelíbí tak at to přeskočí,a tomu komu se návod líbí at ho vyzkouší,ale nechápu proč vás tady kamenujou za váš návod co používáte a kam to pak hážete :-)dle někoho by bylo asi nejlepší kyby jste si je skladovala doma ;-) ;-) ;-) ;-)no jo no Vánoce byli dost náročné pro některé a bohužel jste se stala kořistí mindráku a hádek úplně nevinně (6)ale ruce pod bradu a velký hlasitý smích na některé tydle ty nesmysly |:o)přeji vám do nového roku vše nej nej nej a váš návod vyzkouším velice ráda :-)takže vám děkuji za super návod,napíšu vám po vyzkoušení jak jsme byli spokojeni (Y)děkuji (Y) :-) :-)
moravian 26. 12. 2009, 21:13
@Cappy89 Pokud jsou rozložitelné a odbouratelné, házela bych ty ubrousky do bio odpadu.
Brůs 26. 12. 2009, 20:27
@Cappy89 i ty super toaleťáky uspěšně ucpou trubky, natož tahle plínka. +o(
mikulisek 26. 12. 2009, 20:35
@Brůs To je blbost, satčí i zjisit o čem ej řeč, tyhle separačky se rozpadnou stejně jako papír... Další věc, nejde o peníze , ale Pŕístup... ...kdo nechce, nemusí...stačí napsat , bezva ...ale já ne...
judina 26. 12. 2009, 20:30
@Brůs No já si taky myslím *-) ;-)
judina 26. 12. 2009, 20:23
@Cappy89 No ona se hned po tom spláchnutí rozpustí do neviditelna že? +o(
mikulisek 26. 12. 2009, 20:38
@judina tohle je ale normální rejpačka , že jo? no budiž Vám Judi přáno...někudy musí ten přetlak ven...
judina 26. 12. 2009, 20:41
@mikulisek Ale ne,já jen debatuji *-)
Cappy89 26. 12. 2009, 20:47
@judina Debata vypadá jinak, vy se jen vysmíváte
judina 26. 12. 2009, 20:49
@Cappy89 No dobře +o(Vy jste tu nejchytřejší. :-#Tak já moudřejší ustoupím a už neřeším co splachujete a jak utíráte atd ;-)
Cappy89 26. 12. 2009, 20:32
@judina Pochybujete o tom, dobrá, máte na to právo. Ale když s tím nemáte konkrétní osobní zkušenosti, zdržte se prosím komentářů (L)
judina 26. 12. 2009, 20:35
@Cappy89 ;-)Tak já nevím proč bych se měla zdržet komentářů :-DVím co udělá ucpaný odpad ;-)Tak přeji příjemnou zábavu :-D
Cappy89 26. 12. 2009, 20:45
@judina Dostávají mě Vaše infantilní smajlíky a výsměch. Nebudu pátrat, co stojí za Vaším prapodivným způsobem komunikace, asi nějaké problémy :-S Klidně se smějte. Sep. plena se sice nerozpustí za pár minut, ale rozpustí. A je to mnohem menší zlo než je vyhazovat do normálního odpadu, aby se tvořily ještě větší hromady tun dopadu na skládkách
Miri0 27. 12. 2009, 14:01
@Cappy89 než se rozpustí tak dojde na čističku a tam udělá pěknej mazec (N) nevím jestli jste někdy byla na čističce *-) já jo už jsem psala včera ,že kvůli takovovým jako vy co hážou do wc špatně rozpustný materiály jsou věčně rozbyté čerpadla atd.... od toho jsou potom chudáci lidi kteří to spravují, žádná sranda to není :-# jinak nic proti vaší výrobě ubrousků
judina 26. 12. 2009, 20:50
@Cappy89 No já ty smajlíky používám když tu jsou *-)Nebo na co teda jsou *-)
certos 26. 12. 2009, 20:56
@judina *-)Kristýno a vás baví se do paní takhle navážet,přijde mi to hnusné,navíc si na ní zjevně vylíváte nějaký svůj mindrák,na diskuzi vánoce si stěžujete jak trpíte depresema a berete prášky a tady srážíte paní jak můžete,myslím že paní z toho o svátcích asi není nejpříjemněji,si myslíte že když máte deprese vy musí je mít každý,ale i tak si užijte svátky :-p
judina 26. 12. 2009, 21:01
@certos *-)Ježiš proč hned každý kdo projeví jiný názor musí mít nějaké problémy ;-)Beru prášky na štítnou žlázu a to neznamená že jsem magor z psychiatrie ;-) ;-)Mě nepřijde že se navážím,jen mám jiný názor a to je tady na MMB dost nebezpečný,ale já se nebojím svůj názor vyjádřit *-)
Cappy89 26. 12. 2009, 21:04
@judina Ani já se nebojím vyjádřit svůj názor. To, co používám odsuzujete, ale lidé běžně mají blbé kecy, když je něco trochu jiné, než na co jsou zvyklí. Názor se dá napsat i slušně, nemyslíte?
judina 26. 12. 2009, 21:08
@Cappy89 Já jsem snad nic urážejícího a vulgárního nepsala *-)
certos 26. 12. 2009, 21:03
@judina jasně že má každý svůj názor,jen se dá napsat s ohledem a šetrně (Y) (L)
judina 26. 12. 2009, 21:05
@certos No mě to taky nepřijde ohleduplné když píšete že mám deprese a beru na to prášky když je to drobet jinak a nevidíte do toho *-)Ale to máte jedno.
certos 26. 12. 2009, 21:08
@judina no přesně to ale v diskuzi vánoce píšete,proto jsem vám to napsala a paní se zastala,jinak nemám naprosto zapotřebí tyhle nekonečné tahanice ;-)takže se loučím a vám přeji krásný zbytek rokua štastný (novy rok) (L)
judina 26. 12. 2009, 21:10
@certos Jsou to příznaky nemoci štítné žlázy *-)Neznamená to že se utápím každý den v depresích.Nemá to cenu,už mě to nebaví.
certos 26. 12. 2009, 21:16
@judina já se vás nechtěla dotknout,to se omlouvám,jen komentáře zde už jsou přehnané,tot vše,taky mně to nebaví se dohadovat a jak jste si všimla umím se i omluvit :-$ale jen jsem citovala co jste sama jinde napsala,mějte se krásně už opravdu končím na této debatě ;-)
judina 26. 12. 2009, 21:28
@certos Ale já jsem se neurazila (L)Holt to tak vyznělo :-$Taky končím.Je to těžké takhle po netu,člověk to myslí třeba s nadsázkou,ale když nevidíte člověku do tváře tak je to těžké pak vysvětlit (hello)
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
HunchiBunchi 26. 12. 2009, 21:49
@judina Jejda, tady se to rozjelo. Kristýno, to nemá cenu se nějak hájit a vysvětlovat, jak se na Vás "zastánkyně" vrhnou jako piraně, tak je to úplně zbytečné. Tak jako si některé myslí, že zde mnohé jenom sedí u PC jenom proto, aby psaly negativní komentáře, tak jsou zde i takové, co jenom čekají na to, až sem někdo napíše nesouhlasný názor a už jedou a poučují. Co člověk, to názor a myslím, že má každý právo se vyjádřit. Ovšem souhlasím, že ironie a posmívání sem nepatří. A to platí pro obě strany, jak kritizující, tak tzv. zastánkyně. (flower)
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
jana + 2 26. 12. 2009, 19:29
@Cappy89 Pavlo mam otazku, jako to ze mi prijde zbytecne vyrabet dame stranou, ale co ten sampon tam? Po tom se decko neosype?Jako olejicek, hermanek...faj, ale sampon?
Cappy89 26. 12. 2009, 19:50
@jana + 2 Pro mně to zbytečné není, nemám ráda prefabrikované výrobky, u kterých nemáte nikdy jistotu, co v to vlastně je. Proto, co můžu, to si doma vyrobím sama, abych měla aspoň něco trochu pod kontrolou. Dětského šamponu se tam dává jen trošku. Já dávám dětský mycí gel naší oblíbené dětské kosmetiky. Zkusila jste někdy něco mastného dát do vody? Určitě ano, a určitě plavaly po hladině mastná oka. Troška dětského šamponu zajistí, že se mastná oka tvořit nebudou a celá směs se lépe spojí. Kdybych to napsala po lopatě, tak šampon na sebe jakoby naváže ty mastné složky.
jana + 2 26. 12. 2009, 19:54
@Cappy89 no ja sem rikala ze to ze mi to prijde zbytecne dame stranou, proste mi prijde divne ze nekdo decku omyje prdel samponem, to ho muzete dat rovnou pod kohoutek a taky to mate pod kontrolou
Cappy89 26. 12. 2009, 19:59
@jana + 2 Šampon tam nefiguruje jako hlavní mycí složka. Snažila jsem se Vám vysvětlit, proč se tam dává a jaký to má smysl, víc k tomu nemám co napsat. Někomu, kdo je zvyklý si věci kupovat hotové v obchodě, je to nepochopitelné. Né všichni jsou zkrátka takoví jako já.
jana + 2 26. 12. 2009, 20:03
@Cappy89 no jestli to ma byt treba ekologicke tak to my delame taky, a daleko vic nez v CR. Ale nemam zapotrebi vyrabet ubrousky ktere dle vasich vlastnich slov po 2 dnech smrdi
Cappy89 26. 12. 2009, 20:07
@jana + 2 Neobsahují konzervanty, proto se po čase ( 2 dny jsou pouze orientační) zkazí. Spíš bych chtěla vědět, jak je možné, že ty kupované se nezkazí? Copak asi musí obsahovat? ;-)
jana + 2 26. 12. 2009, 20:11
@Cappy89 ja sem o kupovanych nemluvila, nebudu tu rozemirat cim malymu utiram prdylku, pouze mi prijde divne ze do toho cim decku myjete zadek davate sampon a dale uz neoplachujete a pak ty separacni vlozky hazite do zachodu, to musi byt bomba. To je silene ekologicke a ekonomicke pac ty opravy v cisticce neco stoji
Cappy89 26. 12. 2009, 20:18
@jana + 2 Uff, už to začíná být docela náročné. Sep. plena je rozložitelná a odbouratelná. Ale máte pravdu, možná by bylo lepší, kdybych je strkala do igelitového pytle a vyhodila je na skládku (H)
jana + 2 26. 12. 2009, 20:24
@Cappy89 no ja treba delam chuvu, mam tu nekolik decek v plinkach a platim si aby mi je kazdy tyden odvezli a znicili jako toxicky odpad - vcetne ubrousku. Jezis, upravuju toxicky na klinicky.
štěpánka. 26. 12. 2009, 20:32
@jana + 2 Tak to u nás v ČR asi ještě nefunguje, tahle služba. Alespoň se o ní neslyšela *-). To je jen u vás.
Cappy89 26. 12. 2009, 20:30
@jana + 2 To mě opravdu zajímá, kde žijete? Ještě jsem neslyšela, že by tady u nás něco podobného šlo. Koho kontaktujete?
jana + 2 26. 12. 2009, 20:33
@Cappy89 ziju v UK, kontaktuju urad, odvazi se to tydne, mate k tomu pytle, recykluje se tu tak, jak se vam nezdalo ani ve snu a kazdy ma u baraku x popelnic na sklo, jidlo, recyklacni odpad, a beznou popelnici a popelnici na odpad ze zahrady.
štěpánka. 26. 12. 2009, 20:39
@jana + 2 No jo, ale to se pak přeci nemůžete přeci vysmívat tomu, že my si tady kupujeme popoliny a nebo vyrábíme věci, které neškodí tolik přírodě. Vždyť i vy se snažíte tím, že si platíte! takovou službu, trochu tý přírodě pomoct, stejně jako my. Stejně jako Pavla, která nám sem napsala svůj návod. Tady taková služba bohužel není, já chodím nebo jezdím recyklovat do 100m vzdálených kontejnerů.
jana + 2 26. 12. 2009, 20:41
@štěpánka. ale ja se nevysmivam, nevidim v mych komentarich jedine smajlik, pisu svuj naror, pani sem vlozila navod a nemuze cekat, se se vsichni budou roztleskavat a chvalit. jo a odatek, tady se musi recyklovat, jinak vam tu popelnici nevyvezou
chopper Jája 26. 12. 2009, 20:53
@jana + 2 s tím si nic nedělějte, pokud nedáte sto tleskajících smajlíků, tak je problém, komentáře jsou od toho, aby každý dal svůj názor a nechápu že ho hned každý musí vyvracet. :-SKde to sme proboha, 17. listopad už proběhl a snad můžeme každý vyjádřit svůj názor, ať je pozitivní či negativní,bez blbých připomínek [A]
štěpánka. 26. 12. 2009, 20:48
@jana + 2 Jo škoda, že to není tak i tady. Roztleskávat ani chválit určitě nečekala od všech, ale některé komentáře byly fakt hnusný a zlý. Hezký večer :-$
marsehetz 26. 12. 2009, 19:24
Pro maminky,které se pozastavují nad praním vlhčených ubrousků:jen jsem si dovolila napsat,že v komentářích k návodu Markéty K.,která píše o mnohém využití vlhčených ubrousků,jedna maminka napsala,že když ubrousek není moc špinavý,utře třeba jen pusinku,nebo ruce,ubrousky vypere a pak s nimi jednou utře dětem nos při rýmě a vyhodí,protože mají citlivý nos a vadí jim i papírové kapesníčky.Tak jsem to zkusila,přišlo mi to nesavé,tak už jsem to víckrát neudělala,to je celé.Nevidím na tom nic hnusného,krásně to vonělo,ale nesálo,toť vše. (F) (F) (F)
JitkaKr 27. 12. 2009, 8:44
@marsehetz Kristepane, to byl můj příspěvek ;-) ;-) ;-). A vůbec nešlo o to, že bych z nějakých ekonomických důvodů prala vlhčené ubrousky. Dělám to proto, že moje holky mají pří úporných rýmách z papíráků a z textilních kapesníků totálně odřené nosy! Tak občas některé míň ušpiněné vlhčené ubroušky přeperu v s pytli na jemé prádle (pračku to 100% neucpe), usuším, pak se do toho jednou vysmrkají a vyhodím. Jsou jemné. Savost teda neřeším. Utřu nos a vyhodím. A něco hnusného na tom - ? - někdo pere textilní kapesníky, perem slipy, kalhotky ... . Mám dost. Ale fakt jsem se pobavila ;-) ;-) ;-) (H) MMB - z komára velbloud, Keliška hadr. ;-) ;-) ;-) (L) (hello)
marsehetz 27. 12. 2009, 9:19
@JitkaKr no,Jitko,já na tom taky nic hnusného nevidím.Když se dítě počůrá,tak to oblečení taky nevyhodím,žejo (Y),některé možná jo,protože je to hnusné,ne?.No víte,jak mě to pak mrzelo,že jsem to napsala?Jsem fakt netušila ;-),co z toho může být :-| :-| (hello)
JitkaKr 27. 12. 2009, 9:45
@marsehetz To neřešte - mne to fakt spíš pobavilo ;-) Mějte se. - PF 2010 (hello)
Brůs 26. 12. 2009, 19:23
:-D :-D :-D to je humus
Cappy89 26. 12. 2009, 19:18
Mně nevadí, že se tady rozpoutala taková to diskuze. Neměla jsem čas odpovídat dřív, protože by mě ani ve snu nenapadalo sedět v tento sváteční den celý den u počítače *-) Udivuje mě, že jedna se tady zmíní, jak je nechutné prát papírové kapesníky a všechny se toho chytnete, jaké jsem čuně - no comment. Přitom já o papírových kapesnících nenapsala ani slovo. Další věc je ta, proč se teda kupované papírové ubrousky nekazí? Zamyslela jste se nad tím některá, jak je to možné, že vydrží tak dlouho? Čím to asi bude? ;-) Světe div se, ale já peru i látkové pleny :-o Je to prostě věc, která je určena k vícečetnému použití, dá se oprat. To samé platí u separačních plen (když není, jak už jsem několikrát psala znečistěná stolicí). A že vedu své dítě odmalička k tomu, že věci nejsou jen na jedno použití, tudíž se po upotřebení né vše musí vyhazovat - v tom vidím jen klady. A rozhodně to není o šetření, za hygienu svého dítěte utratím hodně peněz, ale asi trošku jinak, než vy ostatní. Hezký večer všem (flower)
Naninečka 26. 12. 2009, 19:44
@Cappy89 Jsem Pavlo s Váma. Ještě bych k tomu chtěla napsat, teď jste Pavlo zmínila hadrové pleny. Dřív nebývaly plinky na jedno použití, ale hadrové a ty se musely prát, jak počůrané, tak i poka.... , nevím co by jste psaly o našich maminkách a babičkách, že jsou a byly taky čuňata. Já třeba nepoužívám ani hadrový kapesník, ale znám spoustu lidí, co je používají a samozřejmě je perou, To jsou taky čuňata? A ještě by mě zajímalo, když některé paní píšou, jakej je hnus prát něco co je počůrané a co děláte vy co to píšete, když se Vám dítko počůrá nebo po..... To vyhodíte to oblečení nebo je vyperete?
cestovatelka 26. 12. 2009, 19:05
Pavli,za navod diky,i kdyz nevim zda vyzkousim.ale je pekny. a pro vas ostatni,pane boze zensky,to uz fakt nemate nic jinyho na praci nez drepet na navodech atd.a vsechno tady kritizovat,delate z pani buhvi jakou socku,a pritom ji neznate,nebo jo?staci se ji podivat na albicko a vite ze neni.precetly jste si to,nelibi se vam to,no a????tak vsechno nemusite kritizovat,a kazit nekomu naladicku.uz ty komentare na mmb nemuzu ani cist.asi mate doma urcite problemy a vylivate si to takhle.jelikoz treba dana pani kritizuje uz snad desaty navod co ja jsem cetla,to dokazuje ze fakt jen drepite na pc a nemate co delat.ja bych se stydela nekomu takhle kazit naladu.
Cappy89 26. 12. 2009, 19:00
Jejda, nevěděla jsem, jakou rozpoutám diskusi :-o Budu se snažit na něco mlaičko odpovědět. Hlavně chci napsat, že separační plena je něco úplně jiného než papírový kapesník. Příště se alespoň informujte, jaký je mezi tím rozdíl, než ze sebe začnete sypat "moudra" Separační plena se použí hlavně při látkování, odvádí vlhkost do pleny, pryč od zadečku a skutečně se dá klidně i 2krát oprat - to je naprosto normální, pokud teda není znečištěná. Klidně Vám hodím odkaz, že to není můj nechutný výmysl. Já používám Popolini viskosové v krabičce (Aničky jsem uvedla jen pro příklad, víc nám vyhovují ty Popolinky). Trošička šamponu se tam dává, protože na ten se jakoby naváže ta mastná část - neplavou mastná kola na povrchu. Ještě něco separační pleny se běžně splachuje do záchodu, je bilogicky odbouratelná a rozložitelná. Ještě mě napadá, vy nesplachujete použitý toaletní papír?
moravian 26. 12. 2009, 21:27
@Cappy89 Omlouvám se, musím si rýpnout. A už jste 2krát prala toaletní papír??? Nevydržel, že. Ale separační plena ano. Proto myslím, že se separační plenou záchod ucpat jde, i když se časem rozloží. Toť vše.
HunchiBunchi 26. 12. 2009, 22:01
@moravian *-) *-) Taký mi to vrtá hlavou a ráda se poučím. A to nemyslím ironicky. Pokud mi to tedy někdo neokomentuje, že ať se raději nevyjadřuji, když o tom nic nevím. A proto nekomentuju a ptám se: je někde zjištěno, za jak dlouho se rozpadnou? Určitě mají tyto separačky delší dobu "rozpadu" než toaleťák, když se perou a vydrží několik dní macerované v tekutině. *-) Čistě ze zajímavosti.
Cappy89 26. 12. 2009, 22:34
@HunchiBunchi Přiznávám se, že nevím, za jak dlouho se rozpadnou. Ale začala jsem o tom přemýšlet a už dělám menší pokus. Nevím, jak Vám mám odpovědět, v tomto případně mi argumenty došly, snad budu moudřejší, až test skončí. Naložila jsem separačku do vody, podrobím ji zátěžovému testu.
HunchiBunchi 26. 12. 2009, 23:50
@Cappy89 (Y) (Y) Chválílm Váš přístup k životnímu prostředí, já jsem pouze došla tak daleko, že třídím odpad, jinak jsem čistě konzumní člověk. Vaše reakce na urážlivé komentáře chápu, avšak sama víte, že v této oblasti je to běh na dlouhou trať, jak v přístupu ostatních, tak ve výzkumu - ne všechno, co se tváří ekologicky ve skutečnosti ekologické je. Je zde v tomto směru ještě dost věcí, co se musí doladit. (snehulak)
Zrušený účet 26. 12. 2009, 22:12
@HunchiBunchi Petruš já jako klas. laik, Vám odpovím takto.... bydlíme v dvojdomku...ta druhá půlka je už pátou zimu prázdná....paní majitelka používala sep. pleny pro sebe a svéno manžela do dosp. plenk. kalhotek, ty pleny pak splachovali....letos na podzim jsme vyváželi žumpu a z těch plen jsme měli v žumpě asi 50cm usazeninu....takže ani za pět zim, kdy už je nikdo nepoužívá se nerozložily... :-$ :-$ :-$
HunchiBunchi 26. 12. 2009, 23:21
@ :-o :-o :-o No, ono to možná s tou odbouratelností nebude tak žhavé jak se udává *-) *-)
Zrušený účet 27. 12. 2009, 9:46
@HunchiBunchi taky si to myslím...proto jsem raději nekomentovala to, že se rozkládají a nemohou ucpat odpadní trubky, protože je to nesmysl... (F)
moravian 26. 12. 2009, 22:05
@HunchiBunchi Taky mě to zajíma, jelikož se záchodem čas od času bojuji a to splachuji jen toaletní papír. Dokonce si dávám pozor na množství toho toaleťáku, jinak je zle. *-)
štěpánka. 26. 12. 2009, 19:48
@Cappy89 Pavlo děkuji za návod a z těch špatných nebo zlých reakcí si nic nedělejte. Nechápu, proč někdo tak zle nebo posměváčsky reaguje. Fandím vám, že používáte eko věci nebo jinak v přírodě odbouratelné a ne jen samou Takže ještě jednou díky za návod a hezký večer. (F)
Cappy89 26. 12. 2009, 19:53
@štěpánka. Štěpánko, jsem ráda, že se tady ozvala nějaká má spřízněná duše, moc děkuji. S nepochopením a spoměšky se setkávám každý den. Bydlím na malém městě a snažím se tady některé věci prorazit. Lidi se smějí a mají hloupé poznámky, ale zajímavé je, že jakmile vyzkouší a pochpí smysl toho, co dělám, zavřou pusu
štěpánka. 26. 12. 2009, 20:10
@Cappy89 Pavlo máte můj obdiv, na malém městě je to vždycky těžší. Já vám napsala ještě jeden komentář, myslela jsem, že tenhle ani nenajdete v tý změti komentářů :-$. Já se taky snažím šetřit přírodu, mám to od mojí mamky a s nepochopením nebo údivem, např.že třídím odpad se setkávám dost často. :-o. Tak hezký večer
cestovatelka 26. 12. 2009, 19:08
@Cappy89 (Y) (Y) (Y) (Y skvely ze se nedate. jen kritizujou a nemaj ani poneti co ctou :-)
Naninečka 26. 12. 2009, 19:24
@cestovatelka Krásné svátky všem (stromecek), chtěla bych jenom napsat, už to sleduju delší dobu a musím se ozvat. Nechápu, když se Vám návod nelíbí, že se vůbec u něj zastavujete. Přiznám se, že ubrousky si radši koupím než abych je doma vyráběla, jsem totiž na to trošku lenošná a pohodlná, ale to je snad věc paní Pavly, co si doma vyrábí, a jak a co používá. Pokud se Vám to nelíbí, tak si najdite návod třeba na pletení košíků z papíru a nezdržujte se psaním a kritizováním. A co psala jedna paní, nevím už jméno, co se týče heřmánku, zrovna nedávno jsem malou v heřmánkové lázni koupala. Po ATB se mi tak rozdělala, že ani doktorka nevěděla co s tím. Žádný mastičky nepomáhaly a heřmánek... pomohl. Tak asi tak. Mějte se (andel)
bebeda (upraveno) 28. 12. 2009, 0:16
Mě po dětech zbyly separační pleny Anička, a ta jsem je chtěla použít jako ubrousky při úklidu, ale nebyly vůbec savé a špatně se s nimi čistilo. Tak by mě zajímalo, jak čistí miminkovskou kůžičku. Zvolila bych raději perlan. Jinak se chci ale Pavlíny zastat - diskuze je opravdu nevybíravá a místy až vulgární. Myslím, že nejde především o šetřilkovství, ale životní styl. Dáša
taba 26. 12. 2009, 18:21
*-) *-)Tak to je docela mazec...Prát jednorázové ubrousky...Dětský šampon a heřmánek, tak po tom by se dítě muselo osypat, i když mu normálně nic nevadí...Nezlobte se, ale tohle mi přijde fakt docela divné..Navíc, ubrousky už mohou být "jeté" a ani ještě nemusí smrdět- chudák dítě, když ho s tím myjete... +o(
pedimi 26. 12. 2009, 18:10
panebože..tak to je už moc....ještě se prát s použitýma kapesníkama 8-| to už mi přijde být posedlá šetřením 8-|
marge 26. 12. 2009, 17:30
My kupujeme v Lidlu nebo Penny za 30,. balení. to mi přijde jednodušší ;-) Máme to i na 14 dní (Y)
Marci75 26. 12. 2009, 17:06
Déle než dva dny zasmrádnou ? *-) Asi je to dobrý "šetřivý" návod, ale mě by se s ním denně dělat nechtělo. Když jich uděláte víc, než spotřebujete, tak to vyhodíte... Ubrousky splachujete do záchodu? :-o To snad ne! V paneláku, kde jsem bydlela dříve, jedna šikovná matka takto ucpala odpady a 4 patra pod sebou vytopila - fakt prima, když Vám splašky tečou po bytě :^) Navíc, tenhle návod bych určitě nepoužila u jemné dětské kůže - heřmánek a levandule jsou dost silné alergeny. Nás malej je atopik a všude mi říkali, že mám používat jen kosmetiku bez parfemace a bez "kytiček" Nejlepší čistidlo je čistá voda :-)
Zrušený účet 26. 12. 2009, 16:45
Nezlobte se, pokud někam dám šampon - i když třeba dětský - tak to přeci musím opláchnout, ne? :-o :-o
Miri0 26. 12. 2009, 16:03
všechno je to sice hezký ale splachovat do záchodu (6) nezlobte se ale byla jste někdy na čističce *-) kvůli takovým jako jste vy věčně nejdou čerpadla atd... PROTOŽE SE TÍMTO VŠECHNO UCPÁVÁ, pochopila bych to od malého dítěte ;-) (neberte si to ve zlém)
moravian 26. 12. 2009, 12:24
A není nejlepší na pokaděný zadek použít tekoucí vodu a obyčejné mýdlo??? Ubrousky používám jen v lese, kde není voda s umyvadlem. Doporučuji nesplachovat. Navíc z vás, pracovníci čističek odpadních vod, mít velkou radost nebudou.
HunchiBunchi 26. 12. 2009, 12:42
@moravian Tak tak, souhlasím, po přebalení je nejlepší opláchnout zadeček vodou. Navíc vůbec nepoužívám krémy proti opruzeninám, jen na noc. Od té doby nemá dcerka vůbec opruzeniny. Pokud použiju ubrousky, tak je tedy do záchodu nesplachuji, není to toaleťák. Nevyplatí se raději koupit ty obyč. ubrousky z Tesca než je takhle vyrábět? *-) (flower)
minie59 26. 12. 2009, 11:52
(hello)Píšete, že splachujete špinavé do záchodu. Nevím kde Vám ústí záchodové splašky, ale jestli máte žumpu, tak Vám vše zůstává v žumpě. My jsme to nevěděli, že se to nerozpadne - no - škoda popisovat při odstraňování .... :-o :-o :-o
Zrušený účet 26. 12. 2009, 11:16
třetí den zasmrádnou :-$ *-) *-) tak to pěkně děkujeme za vychytávku, ale raději koupím osvědčené niveácké i bez akce (F) i když na ně nemám, nevadí obejdu se, starší děti měly čistou prdelku i bez mokrých ubrousků (H)
miazmije 26. 12. 2009, 19:26
@ co to zase je,tohleto? :^)
chopper Jája 26. 12. 2009, 11:12
Nějak to nechápu *-)myslíte papírové ubrousky oprat???? :-o nebo jaké? fujtajbl
marsehetz 26. 12. 2009, 11:19
@chopper Jája někdo ohledně těch vlhčených ubrousků psal,že se dají po použití vyprat(pokud nejsou od h..... samozřejmě) a pak je používat jako kapesníky.Zkusila jsem,ale příliš to nesaje ;-)
jana + 2 26. 12. 2009, 11:52
@marsehetz jako detsky pouzity ubrousek vyprat a pak pouzit jako kapesnik?To snad ne, nebo jo?
marsehetz 26. 12. 2009, 12:03
@jana + 2 jj,četla jsem to,pokud s tím jen třeba utřete ruce nebo pusu,tak se nevyhodí,ale normálně s prádlem vypere a zase použije,třeba jako kapesník,ale jak píšu,podle mě je to sice měkoučké,ale nesavé *-)
jana + 2 26. 12. 2009, 12:09
@marsehetz no to musi byt super, ja jsem jednou omylem vyprala co mely holky v kapse a to byl hadr z toho, vubec by me nenapadlo takhle silene setrit, pouzite zabalim do plinky a vyhodim, s cim si decka utrely pusu, taky hned leti do kose. Je fakt ze tady nejsou pliny a ubrousky tak drahe jako v CR ale takove prepirano mi prijde nehygienicke
marsehetz 26. 12. 2009, 15:19
@jana + 2 mě to přijde ale stejné,jako když vyperete látkový kapesník a pak použijete znova,ručník vyperete a použijete znova,utěrku....
judina 26. 12. 2009, 16:03
@marsehetz Ale to se i žehlí né? :-D :-DTakže se to i desinfikuje.Panebože co je tohle za kravinu :-DFuj tajbl to mě přijde teda děsný 8-|
Cappy89 26. 12. 2009, 19:25
@judina Ano, máte pravdu, žehlí se to. Děsná mi přijdete vy, ale to je věc názoru. Kritizujete, své citové výlevy zvěčňujete písmenky a přitom víte prd (L) Zadejte si do vyhledávače Separační pleny Popolini a valte oči, co si u toho přečtete
judina 26. 12. 2009, 19:38
@Cappy89 Víte prd Vy :-D :-DJak můžete vědět že já nevím :-D :-D :-DMě to prostě přijde zbytečné a odporné prát použité ubrousky.Vložila jste zde návod a tak jste taky mohla očekávat reakce :-DA jak už to tu bývá,né vždy se bude jen tleskat :-DKaždý používá něco jiného a nevím proč to tedy ostatním předhazovat ;-)Když třeba nemají zájem a nebo používají něco jiného. :-$Já jsem nereagovala na pleny ale na ubrousky,takže víte prd na co jsem reagovala ;-)
Cappy89 26. 12. 2009, 19:57
@judina Umíte číst? V návodu se sice píše Domácí vlhčené ubrousky, ale na jejich výrobu se používá SEPARAČNÍ PLENA a to je něco úplně jiného než klasický ubrousek. Když Vás návod nenadchl, nereagujte :-$ Reakce jsem očkávala, dokonce jsem počítala i s nepochopením, ale rozhodně mě nenapadlo, že všcihni začnou hned napadat a urážet - to je na můj vkus pod úroveň. Když něčemu nerozumím, tak se zeptám
judina 26. 12. 2009, 20:01
@Cappy89 Asi neumíte číst Vy :-D :-DJá nereagovala na separační pleny ale na praní použitých ubrousků z obchodu ;-)Tohle nemá smysl.Tady se umí akorát urážet a podobně.Zlaté časy když bylo ID ještě nízké :-D :-D
JanBe 26. 12. 2009, 22:25
@judina Ale o praní použitých ubrousků z obchodu paní nepsala!!!!!!!!!! A nevím co s tím má společného nízké ID. Podle mého už i vy jste OUT!!!!
jana + 2 26. 12. 2009, 15:30
@marsehetz latkove kapesniky nevedu vubec, a do uterky, rucniku....utiram ciste veci, takze to mi tak hnusne neprijde jako prat pouzity ubrousek
marsehetz 26. 12. 2009, 11:09
můj syn měl z některých ubrousků opruzeniny,než jsme objevili ty "pravé".Není to špatný nápad,ale mě by se s tím asi nechtělo dělat, když to nevydrží dlouho (child8)

Podobné návody

Vybrané nabídky

Kategorie