(návod
si oblíbilo 24 návštěvníků)
Víte co dáváte dětem k jídlu???
Postup
33 dětských kalorických bomb
Datum: 12.5.2010 Autor: Hana Večerková Zdroj: Mladá fronta DNES Rubrika: Ekonomika - test Strana: 07
Otestovali jsme třiatřicet potravin určených dětem. Cereálie, sušenky, nápoje... všechny mají pořádnou nálož cukru, která může děti přivést k obezitě.
Dali byste dítěti k snídani osm kostek cukru, ke svačině devět, odpoledne pak dalších jedenáct? Těžko. Takhle sladí dětem potravinářský průmysl. Do dětských potravin cukrem nešetří. Ba naopak, jako by se ruka s „cukřenkou“ utrhla. Vždyť dětské potraviny mohou obsahovat až devadesát procent cukru.
Prokázal to test dětských výrobků, který jsme zaměřili na obsah cukrů. V obchodech jsme koupili přes třicet různých potravin – instantní směsi na přípravu kakaa nebo koktejlů, nápoje, mléčné výrobky, snídaňové cereálie, sušenky, tyčinky – a nechali je analyzovat ve Státním veterinárním ústavu v Praze.
Výsledek byl hodně sladký. Dětské potraviny mají v průměru ve 100 gramech 33 gramů cukru a energetickou hodnotu 1 632 kilojoulů. Jen pro představu. Tolik mají tři velké vaječné věnečky.
Cukrová bomba
Skutečnou cukrovou bombou je výrobek pyšnící se značkou kvality Klasa – Frape Frapko, jahodový rozpustný nápoj do mléka. Obsahuje 90,7 procenta cukru.
Sladkými přeborníky mezi nápoji jsou jupíci. S lahvičkou jupíka dítě vypije devět kostek cukru, ale jen proto, že je o čtvrtinu menší než lahvička Jupíka Play – s ním si dítě do sebe obrátí 11 kostek cukru, což je víc, než má cola.
Místo kakaa platíte jen cukr
Největší překvapení přinesla skupina instantních nápojů. Malinký kopeček kakaa a velkou horu cukru, tak si můžete představit rozpustnou směs pro přípravu kakaových nápojů typu Granko nebo Nesquick, které zná asi každé dítě. Jsou totiž velmi snadné na přípravu. Jenže v každé sklenici je 23 gramů cukru, což je asi pět velkých kostek. A to je i pro děti hodně.
Dětské pití s hromadou cukru
O škodlivosti nejrůznějších dětských pitíček už bylo řečeno hodně. Přesto se stále prodávají a rodiče je dětem kupují. Malou čtvrtlitrovou krabičku ovocného nápoje s brčkem dítě „vycvakne“ jako nic. I se šesti kostkami cukru.
Když bude mít ještě příchuť čokolády, jako Jupík Shake, bude to více než devět kostek.
Ani jeden ze šesti testovaných nápojů nepatří dětem na běžné pití. „Na pití je voda a ne cukřenka,“ říká s nadsázkou obezitolog Zlatko Marinov v rozhovoru na straně C9.
Sladký start dne
O moc lépe na tom nejsou dětské cereálie ochucené medem, čokoládou nebo kakaem. Spolu s cukrem z mléka dodá miska k snídani kolem 17 gramů cukru – čtyři kostky. Pokud zůstane jen u sladké snídaně, tak to tolik nevadí.
„Snídaně, to jsou cereální výrobky, tam mi dokonce nevadí ani ten cukr. Protože ve výživě platí, že je lepší cokoliv než nic. Pokud dítě nesní jogurt bez ochucení, lepší je ochucený než žádný,“ říká Zlatko Marinov. „Na dopolední svačinku mi nevadí müsli tyčinky, ale už k nim musí být jablko, pomeranč nebo okurka či paprika. Oběd má školní jídelna velmi dobře zpracovaný a odpolední svačiny mají být ovocně mléčné.“ Ostatní výrobky s přidaným cukrem by podle něj měly děti jíst jen o víkendu, nebo při slavnostní příležitosti. „Tam má na to dítě nárok. Když má rodina čas a strava je pod kontrolou. Nepatří to ale v žádném případě dětem do školy do tašky.“
Proč nám potravináři tak sladí
Osmdesát procent cukru, který sníme, nepochází z cukřenky na našem stole, ale z hotových potravin, jež nám připravil potravinářský průmysl.
Pro něj je cukr nejlevnější nosič chuti, který má k dispozici.
A přidává ho nejen kvůli chuti, ale také z technologických důvodů.
Cukr totiž vylepšuje texturu (například ve zmrzlinách), konzervuje – zabraňuje množení bakterií (proto jsou marmelády tak přeslazené), ale také zadržuje vodu v potravinách, zvýrazňuje aroma a spojuje zdánlivě neslučitelné chutě. Dost důvodů pro to, aby výrobci s cukrem nešetřili. Výsledek je, že ho najdeme i tam, kde bychom ho nečekali – třeba v kečupu.
Čím víc cukru, tím víc potřebujeme další
Potravináři mají ještě jeden pádný důvod, aby nešetřili cukrem. Přislazují nám, abychom ještě více kupovali jejich výrobky. Vysvětlení? Čím více totiž konzumujeme cukru, tím větší máme jeho potřebu. Platí to hlavně pro nejrůznější snacky, tyčinky a dezerty, tedy výrobky s vysokou energetickou denzitou neboli hustotou, což je množství energie vztažené k objemu. Laicky řečeno – pořádná porce kalorií v malém kousku jídla. Problém je o to horší, že cukry projdou do těla jakoby nepozorovaně, dítě je spolyká, aniž by mělo pocit, že něco vydatného snědlo, a přihlásí se o další. Jak reaguje lidský organismus na jídlo? Větší porce na talíři spustí signál k pocitu nasycení, u menší porce, třebaže má stejné množství kalorií,máme naopak pocit, že bychom měli v jídle pokračovat.
Sportovní svačinka
Většina těchto výrobků je přitom nabízena v reklamě jako vhodná dětská svačinka. „Mohla by to být svačinka, ale sportovní. A to je rozdíl. Pokud dítě hraje celé dopoledne fotbal, proč by nemohlo dostat tyčinku? Tak je koneckonců také reklama vedená. V tom výrobce nelže. Alemanipuluje s fakty, dítě neběhá venku, ale sedí za počítačem,“ říká lékař Zlatko Marinov.
FAKTA
Co nám vyšlo v testu
* Absolutní cukrovou bombou je Frape Frapko s jahodovou příchutí, obsahuje 90,7 procenta cukru !!!
* Nejvíce cukru v jednom balení má Kubík Play – 44,8 gramu, což je 10,6 kostky cukru,
* Nejsladší nápoj je ovocná šťáva Kubík. Obsahuje 12,3 procenta cukru, v jedné lahvičce je ho téměř 9 kostek cukru.
* Nejvíc cukru v nejmenší porci má Bebe Brumík Lodička. Obsahuje 51,5 procenta cukru. Šest malých sušenek (40 g!) dodá 4,9 kostky cukru.
* Nejvíc kalorií má tyčinka Kinder Choco Fresh. 100 gramů dodá 2 379 kJ.
* Nejsladší jsou instantní nápoje. Obsahují kolem 70 procent cukru.
1 snídaně + 2 svačiny = 230 % celodenní dávky cukru
Když si desetiletý kluk dá ke snídani porci cereálií Kangus s mlékem, k tomu jahodový mléčný nápoj Frapko, ke školní svačině Maxi Bobíka, odpoledne šest minilodiček Bebe Brumíka, které zapije jedním jupíkem, nepřijde to rodičům nijak neobvyklé. Dostane však do sebe 29,1 kostky cukru, což je 122 gramů. A celodenní hlad rozhodně nezahnal. Přitom téměř dvaapůlkrát překročil svou dávku cukrů, kterou by měl přijmout za celý den.
Datum: 12.5.2010 Autor: Hana Večerková Zdroj: Mladá fronta DNES Rubrika: Ekonomika - test Strana: 07
Otestovali jsme třiatřicet potravin určených dětem. Cereálie, sušenky, nápoje... všechny mají pořádnou nálož cukru, která může děti přivést k obezitě.
Dali byste dítěti k snídani osm kostek cukru, ke svačině devět, odpoledne pak dalších jedenáct? Těžko. Takhle sladí dětem potravinářský průmysl. Do dětských potravin cukrem nešetří. Ba naopak, jako by se ruka s „cukřenkou“ utrhla. Vždyť dětské potraviny mohou obsahovat až devadesát procent cukru.
Prokázal to test dětských výrobků, který jsme zaměřili na obsah cukrů. V obchodech jsme koupili přes třicet různých potravin – instantní směsi na přípravu kakaa nebo koktejlů, nápoje, mléčné výrobky, snídaňové cereálie, sušenky, tyčinky – a nechali je analyzovat ve Státním veterinárním ústavu v Praze.
Výsledek byl hodně sladký. Dětské potraviny mají v průměru ve 100 gramech 33 gramů cukru a energetickou hodnotu 1 632 kilojoulů. Jen pro představu. Tolik mají tři velké vaječné věnečky.
Cukrová bomba
Skutečnou cukrovou bombou je výrobek pyšnící se značkou kvality Klasa – Frape Frapko, jahodový rozpustný nápoj do mléka. Obsahuje 90,7 procenta cukru.
Sladkými přeborníky mezi nápoji jsou jupíci. S lahvičkou jupíka dítě vypije devět kostek cukru, ale jen proto, že je o čtvrtinu menší než lahvička Jupíka Play – s ním si dítě do sebe obrátí 11 kostek cukru, což je víc, než má cola.
Místo kakaa platíte jen cukr
Největší překvapení přinesla skupina instantních nápojů. Malinký kopeček kakaa a velkou horu cukru, tak si můžete představit rozpustnou směs pro přípravu kakaových nápojů typu Granko nebo Nesquick, které zná asi každé dítě. Jsou totiž velmi snadné na přípravu. Jenže v každé sklenici je 23 gramů cukru, což je asi pět velkých kostek. A to je i pro děti hodně.
Dětské pití s hromadou cukru
O škodlivosti nejrůznějších dětských pitíček už bylo řečeno hodně. Přesto se stále prodávají a rodiče je dětem kupují. Malou čtvrtlitrovou krabičku ovocného nápoje s brčkem dítě „vycvakne“ jako nic. I se šesti kostkami cukru.
Když bude mít ještě příchuť čokolády, jako Jupík Shake, bude to více než devět kostek.
Ani jeden ze šesti testovaných nápojů nepatří dětem na běžné pití. „Na pití je voda a ne cukřenka,“ říká s nadsázkou obezitolog Zlatko Marinov v rozhovoru na straně C9.
Sladký start dne
O moc lépe na tom nejsou dětské cereálie ochucené medem, čokoládou nebo kakaem. Spolu s cukrem z mléka dodá miska k snídani kolem 17 gramů cukru – čtyři kostky. Pokud zůstane jen u sladké snídaně, tak to tolik nevadí.
„Snídaně, to jsou cereální výrobky, tam mi dokonce nevadí ani ten cukr. Protože ve výživě platí, že je lepší cokoliv než nic. Pokud dítě nesní jogurt bez ochucení, lepší je ochucený než žádný,“ říká Zlatko Marinov. „Na dopolední svačinku mi nevadí müsli tyčinky, ale už k nim musí být jablko, pomeranč nebo okurka či paprika. Oběd má školní jídelna velmi dobře zpracovaný a odpolední svačiny mají být ovocně mléčné.“ Ostatní výrobky s přidaným cukrem by podle něj měly děti jíst jen o víkendu, nebo při slavnostní příležitosti. „Tam má na to dítě nárok. Když má rodina čas a strava je pod kontrolou. Nepatří to ale v žádném případě dětem do školy do tašky.“
Proč nám potravináři tak sladí
Osmdesát procent cukru, který sníme, nepochází z cukřenky na našem stole, ale z hotových potravin, jež nám připravil potravinářský průmysl.
Pro něj je cukr nejlevnější nosič chuti, který má k dispozici.
A přidává ho nejen kvůli chuti, ale také z technologických důvodů.
Cukr totiž vylepšuje texturu (například ve zmrzlinách), konzervuje – zabraňuje množení bakterií (proto jsou marmelády tak přeslazené), ale také zadržuje vodu v potravinách, zvýrazňuje aroma a spojuje zdánlivě neslučitelné chutě. Dost důvodů pro to, aby výrobci s cukrem nešetřili. Výsledek je, že ho najdeme i tam, kde bychom ho nečekali – třeba v kečupu.
Čím víc cukru, tím víc potřebujeme další
Potravináři mají ještě jeden pádný důvod, aby nešetřili cukrem. Přislazují nám, abychom ještě více kupovali jejich výrobky. Vysvětlení? Čím více totiž konzumujeme cukru, tím větší máme jeho potřebu. Platí to hlavně pro nejrůznější snacky, tyčinky a dezerty, tedy výrobky s vysokou energetickou denzitou neboli hustotou, což je množství energie vztažené k objemu. Laicky řečeno – pořádná porce kalorií v malém kousku jídla. Problém je o to horší, že cukry projdou do těla jakoby nepozorovaně, dítě je spolyká, aniž by mělo pocit, že něco vydatného snědlo, a přihlásí se o další. Jak reaguje lidský organismus na jídlo? Větší porce na talíři spustí signál k pocitu nasycení, u menší porce, třebaže má stejné množství kalorií,máme naopak pocit, že bychom měli v jídle pokračovat.
Sportovní svačinka
Většina těchto výrobků je přitom nabízena v reklamě jako vhodná dětská svačinka. „Mohla by to být svačinka, ale sportovní. A to je rozdíl. Pokud dítě hraje celé dopoledne fotbal, proč by nemohlo dostat tyčinku? Tak je koneckonců také reklama vedená. V tom výrobce nelže. Alemanipuluje s fakty, dítě neběhá venku, ale sedí za počítačem,“ říká lékař Zlatko Marinov.
FAKTA
Co nám vyšlo v testu
* Absolutní cukrovou bombou je Frape Frapko s jahodovou příchutí, obsahuje 90,7 procenta cukru !!!
* Nejvíce cukru v jednom balení má Kubík Play – 44,8 gramu, což je 10,6 kostky cukru,
* Nejsladší nápoj je ovocná šťáva Kubík. Obsahuje 12,3 procenta cukru, v jedné lahvičce je ho téměř 9 kostek cukru.
* Nejvíc cukru v nejmenší porci má Bebe Brumík Lodička. Obsahuje 51,5 procenta cukru. Šest malých sušenek (40 g!) dodá 4,9 kostky cukru.
* Nejvíc kalorií má tyčinka Kinder Choco Fresh. 100 gramů dodá 2 379 kJ.
* Nejsladší jsou instantní nápoje. Obsahují kolem 70 procent cukru.
1 snídaně + 2 svačiny = 230 % celodenní dávky cukru
Když si desetiletý kluk dá ke snídani porci cereálií Kangus s mlékem, k tomu jahodový mléčný nápoj Frapko, ke školní svačině Maxi Bobíka, odpoledne šest minilodiček Bebe Brumíka, které zapije jedním jupíkem, nepřijde to rodičům nijak neobvyklé. Dostane však do sebe 29,1 kostky cukru, což je 122 gramů. A celodenní hlad rozhodně nezahnal. Přitom téměř dvaapůlkrát překročil svou dávku cukrů, kterou by měl přijmout za celý den.
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k návodu

moravian
(upraveno)
16. 7. 2010, 21:22
Vysvětlete to, prosím, babičkáááááám























nahlásit

wicht
(upraveno)
25. 4. 2011, 22:53
@moravian
a dědečkům




nahlásit
aanule
(upraveno)
15. 5. 2010, 14:06
Naše malá taky pije kubíka, jupíka - ale jen ochucenou vodu. Nemá to každý den. Brumíka také občas dostane k svačince, ničeho se zatím nedožaduje. A to, že naši rodiče potraviny tolik nehlídali je dané tím,že nemuseli. Mléko bylo ke koupi jen čerstvé, pivo se kazilo kolikrát ještě v prodejně. Prostě ty chemické náhražky nebyly tak časté.
nahlásit
quakis
(upraveno)
15. 5. 2010, 10:22
já bych to tak nehrotila, každé dítě někdy bude chtít toho Brumíka,lízátko,Jupíka nebo cokoliv jiného a sladkého,ale pokud se to dává s rozumem,tak to nemůže ničemu uškodit....taky jsme jako děcka dostávaly sladkosti a nikdo to nikdy neřešil, co v čem je a není...Myslím si,že žádné dítě od rána do večera nějí a nepije takové věci,které jsou tu uvedené, takže je to až moc přehnané. Třeba naše malá ve 2 letech má sem tam 1xza 2 měsíce lízátko nebo kousek zmrzlinky, popř. chce v obchodě Kinder mléčný řez,který je taky šíleně přeslazený...ale zase to prokládáme normální snídaní,oběděm a večeří a když sem tam ke svačince má tuto nějakou dobrotu...tak tím se opravdu svět nezboří...ale když by to bylo pořád...tak to beru jako broblém...ale v únosné míře...proč ne..
![[A]](http://img-new.mimibazar.cz/h/bc/i/17.gif)
nahlásit

Kejko
(upraveno)
15. 5. 2010, 11:17
@quakis
Úplně souhlasím,prostě to nejsou potraviny,ale pochutiny,které se dávají jednou za čas.Já třeba vůbec nekupuji chipsy,křupky a pod.Děti to neznají a nechybí jim,ale když jdu pro
do školy,tak sleduji kolik dětí tam stojí u automatu se sladkostmi a chipsy.Myslím si,že ty ve školách nemají co dělat.Malej chodí do 2. třídy a většina dětí dostává buď sušenky nebo rovnou peníze do automatů.Naštěstí zatím proti svým domácím svačinkám neprotestuje


nahlásit

TanjaFo
(upraveno)
15. 5. 2010, 13:19
@Kejko
Jenže to je někdy kámen úrazu, protože to dítě nemá doma tak to hledá jinde. U dcery kámoška používá peníze na svačinu na to co doma nedostane, tak přijde a na sváču má plekovku coly nebo chipsy a jak je spokojená
A když není automat ve škole tak se dá dobrota koupit cestou do školy v obchůdku.


nahlásit

IRIS128
(upraveno)
15. 5. 2010, 9:59




nahlásit

RIBICKA
(upraveno)
14. 5. 2010, 19:27
Tak já musím říct,že nic z výše uvedeného dcera bohudík nekonzumuje. Kakao nepije,nechutná ji, cereálie ochucená doma nenajde,máme jen bio kukuřičné křupinky a ty jsou bez cukru, a jupíka ji koupíme asi tak 3x do roka a jakmile upije tak ho ředíme 50:50 . K Brumíku a Kinder produktům mám averzi,dostává je od tchýně 1x do týdne. Ale co mě vytáčí je stravování ve školce - 4x do týdne tvoří svačinu nebo oběd sladké jídlo. To mi přijde hodně, ovoce mají 2x do týdne

nahlásit

Kejko
(upraveno)
15. 5. 2010, 11:04
@RIBICKA
To v té školce je divné,u nás si na jídlo nemůžu stěžovat.Jídelníček bych řekla,že je vyvážený,ovoce a zeleninu každý den.Kromě toho,co dostane každý na talířku,tak mají ještě nakrájené na miskách a děti si berou podle chuti.Jednou si na schůzce rodiče stěžovali,proč zkouší takové "experimenty" jako cizrnu a podobné(pro některé lidi podezřelé věci),když jim dají knedlík s omáčkou,tak se ty děti "dobře nají",ale ředitelka jim vysvětlila,že je nějaký rozpis ve kterém je kolok smí spotřebovat bílé mouky,luštěnin,....takže i kyby kuchařka chtěla dělat knedlíky a buchty častěji,tak nesmí
No, jdu vařit,dneska jsem jim po dlouhé době slíbila nezdravé lívance


nahlásit

RIBICKA
(upraveno)
16. 5. 2010, 16:20
@Kejko
jo cizrnovou pomazánku tu mají taky
Ale ovoce a zelenina volně k dispozici,o tom si můžu jen nechat zdát. Zelenina - jedno kolečko ředkvičky na krajíčku chleba
A ovoce - 2x do týdne max. A to ještě kolikrát shnilé
No chci si na dalších třídních schůzkách postěžovat,tak uvidíme




nahlásit

Šarda
(upraveno)
15. 5. 2010, 10:07
@RIBICKA
tak sladké jídlo ještě jde.U nás ve školce dostávaj k svačině odpolední tatranku
né teda každý týden ale stejně at´ jim sakra upečou nějakou buchtu a necpou jim sušenky



nahlásit

zavkanika
(upraveno)
14. 5. 2010, 7:49
Myslíte si, že i naše maminky vše takhle studoval? Žijeme a nikdo nezkoumal co v čem je. Jen dnes se vše hlídá a zkoumá....z toho jsou pak všechny ty různé alergie!! A jak tu bylo psáno....bude to i věc genetiky....mám 3 děti a nemůžu říct, že nejí vše stejně...holky jsou oplácanější a kluk, jak z koncentráku! Proto, když chce ráno na snídani cereálie, tak je dostane...snídá každé ráno pouze cereálie a navíc v mléce od kravičky - víc než plnotučném a je stále, ja klunt! A nejmenší holčička od miminka pije čistou vodu - bez ničeho, pokud je jako příliha k jídlu zelenina, tak se obědu netkne a sní pouze zeleninu a je oplácaná!!! Vždycky se směji a říkám jí, že na to, jak miluje a konzumuje zeleninu postavou neodpovídá!
nahlásit

Šarda
(upraveno)
14. 5. 2010, 7:37
když člověk hlídá množství co dítě sní a vypije tak to taková hrůza nebude,jupík-kubík nebo džus se dá naředit. Náš mladej třeba ujíždí na kakau pije ho ještě pořád z kojenecké lahve
ale na 200mlíka dostane 1 lžičku kakaa(granka) takže si fakt myslim že tam 23g cukru nemá nic se nemá přehánět

nahlásit
quakis
(upraveno)
15. 5. 2010, 10:24
@Šarda
přesně tak..chce to používat zdravej selskej rozum
,taky malou šidím ředěním a nebo míň slazením...a nijak ji to nevadí a je na míň sladké zvyklá
jde o to,na co se to dítě naučí...líp se zvyká na cukr než pak,když se mu začne ubírat...to by pak byl každej nespokojenej



nahlásit

Šarda
(upraveno)
15. 5. 2010, 10:34
@quakis
přesně,já ted´ byla s klukem v nemocnici jsou mu tři a docela jsem čuměla na jídlo co těm dětem dávaji
chápu že maj rozpočet na prd a taky nepočítaj že tam každý dítě bude tak dlouho jako my
ale stejně k snídani paštika,šunková pěna apod. doma mu třeba paštiku dám taky ala snažím se ho krotit.Čaj sladkej že ho ani nechtěl pít jak na to neni zvyklej,no fakt jsem si čuměla
ale zase musim na obhajobu naší nemocnice říct že se zlepšila chut´ jídla občas se to i dalo jíst




nahlásit
alooscha
(upraveno)
13. 5. 2010, 23:40
U nás se tyto "potraviny" vedou jen velice zřídka. Nicméně mě tento článek a potažmo i diskuze přivedla k myšlence, že vlastně celá století se lidé stravovali "přirozeně" a stačilo několik posledních desetiletí, aby se všechno obrátilo a lidi do sebe zčali cpát jedy. Ovšem pomalu se zase začínáme obracet ke zdravé výživě a jsme s tím teď děéééésně důležití
Jak toto jednou dopadne
Eště, že mám zahradu a aspoň v létě si tam možu vypěstovat to slavné BIO





nahlásit

kopretin.a
(upraveno)
14. 5. 2010, 7:31
@alooscha
lidé žili sice přirozeně, ale také umírali v 50 letech...netvrdím, že se lidé mají cpát hamburgery a pít Jupíky, ale vývoj je vývoj...lidí je čím dál víc, všichni chtějí jíst, tak se holt používá chemie, genetika apod....ovšem všeho má být s mírou
a BIO ze zahrádky...jakou máte půdu? nikdy nehnojíte? škůdce vybíráte rukou?



nahlásit
lena.85
(upraveno)
16. 7. 2010, 19:42
@kopretin.a
Tak si to tu pročítám ,já jsem dost proti tomu "rádoby" BIO ,jsem na to alergická od doby,co moje švagrová ničím jiným nežíví teď už 4letýho kluka ,je jako lunt ,nezná co je bombon nebo sušenka,neříkám že se tím má cpát denně ,ale všechno z mírou......když šel do školky ,byl pořád nemocnej ,zvracel a má alergii na milion jídel......no kdo by se divil ,když jí jenom "zdravou stravu"! Když jsem se na to ptala naší doktorky,řekla mi že Bio je v pohodě ,ale nic se nemá přehánět a zdravá výživa ,která je dobrá pro dospělé není dobrá pro děti....No a švagrová se děsně divý proč je Vojtík pořád malej,proč neroste a nesílí? Z čeho asi ? Z knocebrotu k snídani?? Zeleniny bez masa k obědu ? A z vody co v ní plave jedna mrkev k večeři??? Já malýmu dávám jídlo podle svého nejlepšího svědomí včetně čerstvého převařeného mléka přímo od známých kravky..........
a je to kluk jako buk ,není tlustej ani hubenej a roste jako z vody,. Pije jenom vodu tu má nejraději a to z kohoutku!! Máme jí u nás totiž výbornou a nevyrovná se žádné balené naopak má podle testů o něco lepší výsledky než voda kojenecká!


nahlásit

máculka 01
(upraveno)
12. 5. 2010, 19:35
jo jo také jsem to dnes četla, je to hrůza,naštěstí výrobky co byly testované nekupujeme. Kromě čokoládových cereálií a to jediné můj starší syn snídá. Jinak to množství cukru v nich je hrůůůůůůůza
nahlásit

HunchiBunchi
(upraveno)
12. 5. 2010, 22:02
@máculka 01
U nás výše uvedené výrobky taky místo nenajdou, akorát máme problém s cereáliemi na snídani. Syn snídá výhradně Cinniminies s mlékem, nic jiného nechce. Ale, když jsem se dívala na nedávný test cereálií pro děti, tak bohužel snad všechny značky na našem trhu obsahovaly tuny cukru. Nevíte o někdo o nějakých přijatelných cereáliích pro děti?

nahlásit
quakis
(upraveno)
15. 5. 2010, 10:26
@HunchiBunchi
ale pokud jsou zvyklé na ty sladké,tak nějaké obilné bez tolika cukru asi nebudou už chtít....
já ujíždím na cereáliích fitness,ty celozrné bez ovoce...ty si myslím by mohli mít i děti...chutnají dobře a nejsou moc sladké...zkuste mrknout na jejich obal...


nahlásit

karca90
(upraveno)
12. 5. 2010, 22:07
@HunchiBunchi
nemají něco v DM drogerii???


nahlásit

Pipotka
(upraveno)
12. 5. 2010, 18:35
K veterinárnímu ústavu: Bezpečnost potravin zahrnuje: * hygienu výroby potravin * kontrolní mechanismy * monitoring potravních řetězců * bezpečnost krmiv Státní instituce v oblasti bezpečnosti potravin: * Státní veterinární správa České republiky * Státní zemědělská a potravinářská inspekce * Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský * orgány ochrany veřejného zdraví – krajské hygienické stanice * Ministerstvo zemědělství České republiky * Ministerstvo zdravotnictví České republiky Státní veterinární správa České republiky Z Wikipedie, otevřené encyklopedie Skočit na: Navigace, Hledání Státní veterinární správa ČR je orgánem státní správy v resortu zemědělství. - ze zákona vykonává dozor nad zdravím zvířat, nad tím, aby nebyla týrána, nad zdravotní nezávadností potravin živočišného původu, nad ochranou státního území před možným zavlečením nebezpečných nákaz nebo jejich nositelů. - je orgánem státní správy v rezortu zemědělství a je zřízena podle zákona č. 166/1999 Sb. Mimo jiné zajišťuje ochranu území ČR před dovozem zdravotně závadných živočišných produktů ze zahraničí. Veterinární osvědčení o dovozu do EU obsahuje např. - jméno a adresu odesílatele - jméno a adresu příjemce - původ masa: země, kód území - příslušný orgán: ministerstvo, úřad - plánované místo určení masa - místo nakládky pro vývoz - dopravní prostředek a identifikace zásilky Jejím úkolem je především: * ochrana spotřebitelů před případnými zdravotně závadnými produkty živočišného původu, * monitorování a udržování příznivé nákazové situace zvířat, * veterinární ochrana státního území České republiky, * ochrana pohody zvířat a
nahlásit

petrulka
(upraveno)
12. 5. 2010, 18:11
Poznámka k tomu konci - mě to neobvyklé rozhodně přijde
u nás se snídá pečivo a čaj, svačí ovoce a mléčné výrobky, sladkosti jsou jen občas, na chuť, nikdy ne jako součást pravidelného jídelníčku
, to samo s pitím, to vede obyčejná, neperlivá voda



nahlásit

petrana.h
(upraveno)
12. 5. 2010, 18:09



nahlásit

korýška
(upraveno)
12. 5. 2010, 18:08
Bohužel - ne nadarmo se cukru říká "bílý jed" - v dnešní době to platí dvojnásob

nahlásit

sieta
(upraveno)
12. 5. 2010, 17:49
Tak pití v krabičce občas koupíme, jinak granko nee a kluk nemá problém pít v létě čistou vodu, čaj skoro nesladíme...je to o zvyku...A člověk nemusí číst tyhle studie, stačí zapojit zdravý rozum a vědět, že všeho s mírou

nahlásit

jana + 2
(upraveno)
12. 5. 2010, 15:38
si myslim ze pokud tim nekrmite dite denne, tak je to v poho, a kdyby se decka vic hybaly a nesedely u tv a pocitace tak by nebyli tlusti.
nahlásit

TanjaFo
(upraveno)
12. 5. 2010, 17:15
@jana + 2
Myslím, že tohle též neplatí u každého. Holka chodí do mažoretek, trenují i o víkendu, běhá po venku a po pravdě, že by konzumovala uvedené potraviny to ne...ani sladké pití nekupujeme a přesto je oplácaná, neteř sedí doma sní po čem pendrek a je jak lunt, tak kde se stala chyba
Bohužel i genetika má svoji roli...

nahlásit

soniccz
(upraveno)
12. 5. 2010, 15:01
A tohle ještě opravdu dokáže někoho překvapit? Stačí číst složení na výrobcích, u některých je cukr opravdu to nejmenší zlo
Jinak mě teda trochu pobavilo to testování VETERINÁRNÍM ústavem, myslela jsem, že se to testuje v nějakém potravinářském


nahlásit

karca90
(upraveno)
12. 5. 2010, 15:14
@soniccz
nebylo by lepší místo toho smíchu podívat se na jejich stránky??? http://www.svupraha.cz/¨ a přesvědčit se jaké činnosti provádějí?
nahlásit

soniccz
(upraveno)
12. 5. 2010, 15:29
@karca90
proč bych se nemohla smát, já věřím, že se to testuje v tom veterinárním, jen mě to prostě trochu pobavilo, to je celé
jinak s článkem souhlasím, to snad tak nějak vyplynulo z té první věty.. zrovna zdravou výživou se hodně zabývám, proto mi ten článek nepřišel ničím překvapivý



nahlásit

Pipotka
(upraveno)
12. 5. 2010, 15:03
@soniccz
Myslím, že veterinární ústav provádí laboratorní diagnostiku v oblasti kontroly zdraví zvířat a zdravotní nezávadnosti potravin a surovin živočišného a rostlinného původu, vody a krmiv.
nahlásit

pimpas
(upraveno)
12. 5. 2010, 14:17





nahlásit

HunchiBunchi
(upraveno)
12. 5. 2010, 21:59
@pimpas
To už jsou snad extrémy, i když já jsem se s něčím podobným taky setkala. Jedna mamča, se kterou jsem se setkala na plavání miminek mi povídala, jaký je ten její malý žrout, že mu dá večer mléko a dorazí ho párkama. To mimino mělo 8 měsíců


nahlásit
alooscha
(upraveno)
13. 5. 2010, 23:32
@HunchiBunchi
Tak to jsmte mi připomněla situaci, kdy jsem se před několika lety ptala známé, co její 8 měsíční chlapeček papá (máme stejně staré děti) a ona mi odpověděla, že lahůdkové párky .... Přitom studovaná žena ....



nahlásit
Zrušený účet
(upraveno)
12. 5. 2010, 14:31
@pimpas
Niet nad starú dobrú kyslú kapustu(zelí), doma vypestované zemiaky, i iná zelenina, k tomu kus slaniny a aktívny pohyb. UTÓPIA! Ak toto všetko zoženiete, je to označované ako bio potraviny a sú neporovnateľne drahšie- i tak nemáte istotu, že naozaj sú bio
- počas mojej 22 ročnej praxe sa mi potvrdilo- nielen na základe výskumov- ale mám to odsledované, že deti, ktoré sa stravujú na domácej strave, nemajú na desiatu(svačinu) čipsy a kolu, prípadne iné farbené výrobky, netrpia hyperaktivitou. Kam nás dostala "rýchla" doba a naša pohodlnosť- siahanie po polotovaroch a hotových výrobkoch, na ktoré vám ani mucha nesadne. ( Na domáce maslo bežne sadne mucha- na umelý tuk nie! i ona vie prečo...)

nahlásit

lenina
(upraveno)
12. 5. 2010, 14:15
Já teda nevím, ale pokud udělám dceři sklenici Granka, tak v ní 5 kostek cukru rozhodně není. Pokud tu samou sklenici naplním mlékem a normálním kakaem, dám do ní 5 kostek cukru, nebude to k pití a rozhodně to bude sladší, než Granko. Pokud by v lahvičce Jupíka bylo 9 kostek cukru, nedalo by se to pít, bylo by to sladké jak cecek. Tyto zprávy beru s rezervou, neříkám, že to je zdravé, ale... PS:můžu poprosit o zdroj?
nahlásit

ZabkaZacka
(upraveno)
12. 5. 2010, 18:56
@lenina
taky to takhle beru. Sladké pitíčka mají kluci rádi, ale já jim je ředím tak půl na půl, je to i tak sladké a ještě toho mají 2x více. To kakao s těmi pěti kostkami ja sitehdy, když ho připravují podle návodu - tedy 2-3 vrchovaté lžičky do 2 dcl. My dáváme jednu do 250 ml. A Brumík lodička, je fakt sladký...
nahlásit

karca90
(upraveno)
12. 5. 2010, 14:30
@lenina
bylo to v dnešní Mladé frotně, je to uvedeno v záhlaví článku
nahlásit

linda173
(upraveno)
12. 5. 2010, 13:58
VÍM, CO DŮM DÁ A NEBÝT INTERNETU APOD. TAK NIKDO NEMÁ ČAS PŘEMÝŠLET NAD TAKOVÝMA VĚCMA

nahlásit
Brla
(upraveno)
12. 5. 2010, 13:51
chjo jenže tak je to se vším když ne cukry tak soli ,glutamáty, umělá barviva ,éčka ,konzervanty v dnešní době se tomu asi neubráníme.
nahlásit