Pracuje někdo jako sociální pracovnice?
Je jich prý nedostatek? Zajímá mě proč? Myslím že je to dobre placené. Nebo jsou zde jiná úskalí?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Fotografie má celkem 6 komentářů
Lucie Z. (Lucy33) ID 221460, mimibazar.cz/lucy33 (29.10.2019, 16:23)
dobře placené !!?? :-D (H) tak záleží "čo si pod takým pojmom" představujete :-$ spolupracuji s nimi pokud jde třeba o OSPOD, tam je to na úřadech vždy dle tabulek, na zbohatnutí to tedy není a pakárna pěkná... pak další kámoška dělala v neziskovce, od nevidím do nevidím za patnáctku.. :-S ty historky a lidi se kterými se setkáváte jsou fakt k "nezaplacení".. hlavně se naočkujte proti žloutence a bacha na kůži, takový svrab je taky supr věc.. pracuji se soc.slabými lidmi, občas musím na azylák a tak a je to prostě humus, smrad.. za pár let vyhoříte..no -zkuste to :-$

ODPOVĚDĚT
Markéta T. (Irro) ID 164456 (25.10.2019, 21:34)
Jsem SP a jak jsem níže četla, že plat minimálně 25 tis, chtělo se mi smát. Pracovala jsem na dávkách hmotné nouze, když to ještě spadalo pod město, pak na oddělení sociálníč činností jako odborný sociální pracovník a teď jsem v neziskovce, děláme externě pro OSPOD. Když jsem nastupovala do neziskovky, podle tabulek mzdu neplatili. Teď už jo, ale plat je nahnaný praxí. Jakmile nastoupí člověk po škole bez praxe, je to výsměch. Lidí je zoufale málo, ale fakt se nedivím - výkon X plat je tristní.

ODPOVĚDĚT
Lucie Z. (Lucy33) ID 221460, mimibazar.cz/lucy33 (29.10.2019, 16:24)
(Y) přesně tak to je... (F)

ODPOVĚDĚT
Eliška S. (mojevyrobky) ID 433257 (25.10.2019, 19:39)
Osobně se přiznám, utekla jsem ze sociální sféry ihned po ukončení studia (Bc.) Plat absolutně neodpovídal tomu, co je za vzdělání. Vzhledem k tomu, že jsem měla Bc. studium i v jiném oboru šla jsem do jiného oboru. A ačkoliv jsem v obou oblastech byla ve stejné platové třídě (9. třída, jestli si pamatuji dobře), měla jsem na výplatě po škole rozdíl asi 4000 tisíce. A abych to uvedla na pravou míru. Jednalo se o "útěk" se sociální oblasti do oblasti školství (a dodělala jsem si Mgr.)....Znám člověka, co má sociální studium Mgr. a vedle toho ekonomii (Ing.) a který obor asi vyhrál v pracovním uplatnění? Myslím si, že vynaložená práce opravdu neodpovídá financím...Co mám kamarádky na úřadech (a hodně si dodělávala Mgr.) tak finance jsou drženy co nejníže...

ODPOVĚDĚT
Lucie B. (lala21) ID 15738 (upraveno 24.10.2019, 21:23)
Pracuji v sociální oblasti (nejsem ale soc. prc., dělám s dětmi, jsem kontatní pracovník, tedy pracovník v sociálních službách). Sociálních pracovníků je zoufalý nedostatek a to asi všude - ve státní i neziskové sféře. Je to dlouhodbý trend. Pracuji v neziskovém sektoru - soc. prc. musí mít VŠ či VOŠ (v oborech dle zák. 108/2006) a u nás dělá za skoro minimální mzdu. Na úradě je to sice za jiné peníze, moc lidí to tam také nevydrží. Např. na OSPODu je snad každý dva měsíce nový člověk. Je to dost náročná práce na psychiku. Na víc děsné papírování - jsou to papíry na papíry. Dvě hodiny práce s uživatelem služby jsou minimálně 3 hodiny papírování.

ODPOVĚDĚT
Lenka B. (LENNNA3) ID 109156, mimibazar.cz/lennna3 (24.10.2019, 17:58)
No asi nějaký rozdíl bude... jsou různé úřady, pak jsou také asi pracovnice za přepážkou a pracovnice, které chodí do terénu k nepřizpůsobivým, sociálně slabým. Co jsem zaslechla, tak to není žádný med. Setkáte se s tou "spodní" vrstvou (neberte to prosím hanlivě, nenapadá mě teď jiný název) - smrad, chování, nadávky, výhružky, je to "o hubu", prý na úřadě je i ochranka. Málokdo na to má žaludek.
Snad nepíšu úplně hlouposti, mám to jen od kamarádek z doslechu, případně mě zde někdo opraví.

ODPOVĚDĚT
Jana P. (sindyy) ID 80594 (24.10.2019, 18:14)
ano, máte naprostou pravdu a info od kamarádek máte správné.Ochranka se na úřadech jmenuje asistent prevence kriminality.

ODPOVĚDĚT
Lucie B. (lala21) ID 15738 (24.10.2019, 21:11)
U nás tedy APK nejsou ochranka. Šlapou chodník, stojí na přechodech, chodí na problémová místa ve městě apod. Ale bývají spíše pro smích. Nemají skoro žádné pravomoci, dělají akorát bububu. Na víc podmínkou pro tut práci je znalost komunity - čili všechny tito pracovníci jsou tetičky a strýčkové +o( Ale máte pravdu, že spadají pod MÚ.

ODPOVĚDĚT
Jana P. (sindyy) ID 80594 (24.10.2019, 21:46)
No vidíte, u nás je APK na úřadě, vždy v čase, kdy má otevřeno pro klienty.

ODPOVĚDĚT
Lucie Z. (Lucy33) ID 221460, mimibazar.cz/lucy33 (29.10.2019, 16:25)
u nás ve městě chodí APK do problémových lokalit, jsou to zčásti i romové, takže ke svým... hlídají přechody , když chodí děti do školy a dělají Bububu na pejskaře.. žádnou "ochranku" teda fakt nesuplují...

ODPOVĚDĚT
Jana P. (sindyy) ID 80594 (24.10.2019, 14:32)
Jakou konkrétně sociální pracovnici máte na mysli? Je jich totiž spousta a zrovna tak i jejich ohodnocení je různorodé. Stejně jako když řeknete, že jdete na sociálku. Kam byste šla? Na sociální odbor města nebo magistrátu, na úřad práce, na OSSZ....

ODPOVĚDĚT
Nikola N. (Nikanikca55) ID 628857 (24.10.2019, 16:52)
To si právě nemyslím že by v tom byl nějaký rozdíl. Přeci jsou platové tabulky a tam jsou ohodnoceny stejně ne? Mám na mysli např. Domovy důchodců, azylové domy, domy pro matky a děti apod. Prostě přijímání žádosti atd

ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (24.10.2019, 17:42)
Asi takhle...syn pracoval jako socialni pracovnik v duchodaku a nosil si krasnych 13 tisic.

ODPOVĚDĚT
Jana P. (sindyy) ID 80594 (24.10.2019, 17:07)
no, to právě není tak úplně pravda. Sociální pracovnice někde v nadaci je placená jinak, než sociální pracovnice třeba v přímé péči nebo sociální pracovnice někde na úřadě. Mám příklad známé, dělá sociální pracovnici v nadaci a plat má kolem 16tisíc (podotýkám je Mgr.). Sociální pracovnice úřadů jsou tabulkové a tam jsou ty platy vyšší, záleží i na započitatelné praxi. Pokud budete spadat jako soc. pracovnice pod zákon 108, tak musíte mít i VŠ sociálního směru. Jo a na přijímání žádostí stačí referent, to není sociální pracovník.

ODPOVĚDĚT
Nikola N. (Nikanikca55) ID 628857 (24.10.2019, 18:07)
Pro paní Radomíru.. Nelze vložit pod odpověď. To si možná pletete s pracovníkem v sociálních službách? Jinak sic. Pracovníci spadají pod 11 plat. Třídu minimálně něco kolem 25000

ODPOVĚDĚT
Jana P. (sindyy) ID 80594 (24.10.2019, 18:13)
Ano, vedoucí mají třídu 11, ale řadová soc. pracovnice na úřadě má třídu 10, navíc záleží na tom, jakou jí započítají praxi z předchozích zaměstnání v oboru a na soc. pracovníky musí být VŠ sociálního směru. V sociální oblasti pracuji od roku 1998 a praxe mi nestačila, musela jsem si dodělat dálkově VŠ sociálního směru.

ODPOVĚDĚT
Zlatuše F. (Vitzl) ID 87267 (25.10.2019, 8:32)
Máte naprostou pravdu, i já jsem v oboru soc. pracovník na úřadě od roku 1998 a musela jsem si dodělat VŠ i přesto, že jsem již měla po střední škole nástavbové studium sociálně právní. A co se týče platových tabulek je to opavdu třída 10, vedoucí oddělení třída 11.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno