Zobrazit přihlášovací formulář

Školáci

Avatar
Odesláním formuláře souhlasíte s pravidly diskusí
blanor 26. 4. 2020, 15:40
Opět jsem tu s radou do čj a to druhy vedlejších vět : Udělám to přesně tak, jak jste mi poradili. Vše bylo na pohoštění připraveno tak, jak se patří. Vypadal, jako když spí. Každý pracoval, jak nejlépe uměl. Tvářila se , jako by nás vůbec neznala. Budeš-li mít v neděli čas, přijď mě navštívit. Víme dobře, čím byla před léty. Moc díky holky.
MagdaS 26. 4. 2020, 16:38
@blanor způsobová,způsobová,způsobová, měrová,způsobová,podmínková,předmětná
blanor 26. 4. 2020, 19:37
@MagdaS Moc děkuji (F)
fainmama 26. 4. 2020, 14:03
Prosím o radu: pletení sítí je u pavouků - instinkt - vědomá činnost - pravidelná činnost :^) díky (L)
macekd 26. 4. 2020, 17:40
@fainmama Zlomyslnost (6) kdo to má furt vysávat?? 8o|
Cidos86 26. 4. 2020, 17:15
@fainmama Zájmová činnost ,-)
zelenoockam 26. 4. 2020, 17:17
@Cidos86 Bych rekla vedoma.chteji mne schvalne nasrat (6)
kamion 26. 4. 2020, 16:32
@fainmama Instinkt - stačí se podívat na google
fainmama 26. 4. 2020, 19:34
@kamion díky hledala jsem :^)
Amysa 26. 4. 2020, 14:09
@fainmama Google píše instinkt, loví tak kořist do sítě (F)
fainmama 26. 4. 2020, 19:34
@Amysa díky hledala jsem (F)
kubicka 26. 4. 2020, 11:39
Holky, prosím o pomoc. Asi jsem natvrdla. Doplň vhodná slova tak, aby spojení slov mělo smysl (vždy doplníš jedno slovo) - vytváříš skladební dvojice ulovil ______________________ bavil se s ___________________ obujte si ___________________ utíkal před _________________ postavil ___________________ vážil si ____________________ učíme se __________________ nakoupili jsme _____________
ošla 26. 4. 2020, 14:01
@kubicka Pokud mate tvořit jakékoli skladební dvojice (a ne základní skladební dvojice), doplňte cokoli, co dává smysl (F)
chrom 26. 4. 2020, 13:14
@kubicka pokud tvořit skladební dvojice, tak jak píší dole, základní skladební dvojice asi v tomto kontextu ne?
funkymama 26. 4. 2020, 12:33
@kubicka Jestli jsme se tady navzájem nezmátly- základní skladební dvojice- podmět a přísudek...to by tam nešlo... no a pak kombinace jiných dvou členů- prostě skladební dvojice... to by tam šlo *-)
M A F 26. 4. 2020, 12:27
@kubicka Nejspíš máte doplnit předmět. Ten rozvíjí ve větě sloveso a ptáte se na něj pádovou otázkou kromě 1. pádu. Koho, co jsem ulovil? S kým, čím jsem se bavil? Obujte si koho, co? Odpovězte jedním slovem, nejčastěji podstatným jménem, můžete i zájmenem. Ulovil rybu. Bavil se s Petrem. nebo Bavil se s ním.
katkajohny 26. 4. 2020, 11:45
@kubicka ulovil rybu bavil se s kamarádem obujte si boty utíkal před balónem postavil stan...….
kubicka 26. 4. 2020, 11:59
@katkajohny Kači, ale to není základní skladebni dvojice ne? *-)
katkajohny 26. 4. 2020, 12:05
@kubicka Tak pokud máte doplnit pouze jedno slovo,tak by tam měl být nerozvitý podmět a holý přísudek *-) Tak by věta měla mít podmět = podstatné jméno či zájmeno v 1. pádu a přísudek = sloveso v určitém tvaru *-) Tak bych to doplnila já,ale třeba vám poradí někdo chytřejší ,-)
kubicka 26. 4. 2020, 12:11
@katkajohny Mne tam taky prave nešel dat podmet :-S, aby to dávalo smysl
katkajohny 26. 4. 2020, 12:17
@kubicka Podmět jo,ale nesedí mi ten 1.pád ,-) Ale nic jiného mi tam dosadit nejde,aby to dávalo smysl,tak to myslím bude dobře ,-)
chrom 26. 4. 2020, 13:15
@katkajohny vy jste vytvořila skladební dvojice s předmětem, ne s podmětem, pak je to dobře
M A F 26. 4. 2020, 12:17
@kubicka A máte tvořit základní skladební dvojice (tj. podmět a přísudek) nebo jenom skladební dvojice (např. přísudek + předmět)?
funkymama 26. 4. 2020, 12:34
@M A F Přesně tam bude zakopaný pes podle mě (Y)
Nadulka 24. 4. 2020, 17:49
Dobrý den, prosím, pomohl by nám někdo určit vedlejší věty a jejich druh v tomto souvětí? moc děkuji. Karkulka se vlka lekla, ale přestala se bát, když poznala, že je to ten vlk, kterého potkala na lesní pěšině.
bobáš 24. 4. 2020, 18:45
@Nadulka 1H, ale 2H, když 3V (vedlejší příslovečná časová - kdy se přestala bát?), že 4V (vedlejší předmětná - poznala co? jakou věc?), kterého 5V (vedlejší přívlastková - jaký vlk?).
Nadulka 24. 4. 2020, 20:13
@bobáš Děkuji, tak to napsat snad tak nějak dobře. (Y)
SarinaK (upraveno) 24. 4. 2020, 12:49
Prosím - matematika 6.tříd Pythag.větu ještě neměli. Zadání zní: Délky stran trojúhelníka jsu vyjádřeny různými celými čísly. Jedna strana měří 2m, druhá 3 m. Jaká může být délka třetí strany trojúhelníka? Zjisti všechny možnost. Napadá mě jen rovnoramenný trojúhelník , tedy 2 m a 3 m. Poradíte prosím? (F)
irik 24. 4. 2020, 13:12
@SarinaK (hello) ve vetsine pripadu ukoly byvaji vazane na tema... z jake je to kapitoly? Pokud nebrali jeste Pyth, tak napada jen 2 nebo 3...
SarinaK 24. 4. 2020, 13:14
@irik jj u trojúhelníkové nerovnosti, nám to taky vyšlo jen 2 a 3, ale ten text je zadaný tak zbytečně složitě, že jsem v tom hledala něco komplikovanějšího. Ještě Přírodopis a Fyziku a budeme mít pro dnešek hotovo. Teda zapomněla jsem Výchovu k občanství, z té je kupodivu nejvíc práce (H)
Amysa 24. 4. 2020, 12:59
@SarinaK U trojúhelníku platí, že součet délek dvou libovolných stran je vždy větší než délka třetí, zbývající strany... Takže součet známých stran je 5 m a teď tedy může zbývající strana mít teoreticky 1,2,3 nebo 4 m. Ale pak prakticky zjistíme, že trojúhelník s rozměry stran 1,2,3 m narýsovat nelze, 2,2,3 ano lze, 2,3,3 ano lze, 2,3,4 nelze... Takže z toho vylezou 2 x rovnoramenné trojúhelníky, jednou se základnou 2 metry a 2 shodnými stranami 3 m a druhý trojúhelník bude mít základnu 3 metry a zbývající strany po 2 m... Jestli to tedy máte i rýsovat... a nebo stačí jen slovní odpověď...
SarinaK 24. 4. 2020, 13:09
@Amysa Jj, to je to, co tam mám napsané, rovnoramenný, 2 nebo 3 délka ramen. Další možnost tedy není. (F)
Amysa 24. 4. 2020, 13:14
@SarinaK Já nejsem na matiku žádná odbornice, ale s touto odpovědí jsem takto spokojená, tak snad bude i učitelka ,-)
SarinaK 24. 4. 2020, 13:15
@Amysa já v tom vždycky hledám nějaké chytáky ,-)
slunisluni 24. 4. 2020, 13:22
@SarinaK dospělí mají myšlení jiné jak děti, hledají problémy kde nejsou (smich)
Amysa 24. 4. 2020, 13:17
@SarinaK tomu rozumím, jdu na to většinou taky složitě a přitom je to leckdy skoro triviální (smich)
misa.c 24. 4. 2020, 12:55
@SarinaK Bude to procvičování trojúhelníkové nemusí být větší než strana třetí.rovnosti - součet kratších stran.
irik (upraveno) 24. 4. 2020, 10:27
Dobre rano! Likviduji mezery ve vzdelani, spise v cestine.. Co znamena “mit penez 3 pr@le”? Mit hodne nebo nemit zadne? Dekuji Update- dekuji vsem (F) taky jsem si myslela, ze znamena “hodne”, ale pani napsala, ze “nejsem moc chytra” a tak vznikla pochybnosti, zda dobre rozumim textu.
Dan.ka 24. 4. 2020, 11:19
@irik Kdyby se množství peněz měřilo podle mých "tří prdelí", tak je to hóóódně moc peněz ^o)
slunisluni 24. 4. 2020, 12:12
@Dan.ka ukaž, jinak nevěříme (candle)
Lanna1 24. 4. 2020, 11:58
@Dan.ka :-D
chrom 24. 4. 2020, 11:13
@irik hezčí je 6 půlek
minak 24. 4. 2020, 10:10
@irik mít hodně....nemít žádné je " mít holou pr@el " ,-)
Lanna1 24. 4. 2020, 10:07
@irik Hodně ,-)
MíšaC 24. 4. 2020, 10:06
@irik Jj, můžou si s nima tapetovat (Y)
Járinkaa2 24. 4. 2020, 10:04
@irik Mít hodně peněz nebo čehokoli co se řekne 3 prdele. ,-)
draspol 23. 4. 2020, 18:15
Prosím o jaký slovní druh jde u "brnknuv o práh“ je to sloveso? Archaismus?
ošla 23. 4. 2020, 18:37
@draspol Slovesa - přechodník
ubroucku 23. 4. 2020, 18:37
@draspol řekla bych, že je to přechodník - tedy sloveso
draspol (upraveno) 23. 4. 2020, 19:20
@ubroucku Jj přechodník minulý . Děkuji.
vláčkodráha 23. 4. 2020, 15:48
prosím neprosáklo někde malá informace ohledně přijímaček ?? nějak to celé utichlo i třeba náznak. moc děkuji (plaz)
princeznaK 23. 4. 2020, 15:52
@vláčkodráha ne platí červen zatím, jinak jsem včera sledovala učňovské obory a snad poprvé je všude převis dětí,moc na klidu mi to nepřidalo :-(
vláčkodráha 23. 4. 2020, 15:54
@princeznaK právě ten převis je dost velký. jako by toho nebylo už dost byla šance alespon u dvou kol jestli to stáhnou na jednu :-S :-S
princeznaK 23. 4. 2020, 15:59
@vláčkodráha od kluka ze třídy se snad nikdo nedostal a vůbec neví, co dál (zip) jedno kolo bude to je jisté, nemají to, jak udělat , v červnu pojedou maturity a do toho musí udělat ty přijímačky
kamona 23. 4. 2020, 14:59
Jen tak pro odlehčení a změna tématu ..... Tak si tak říkám ... děti jsou od března ze školy doma a ve skříňkách v šatně zůstaly věci. Tak se modlím, aby to byl opravdu jen ten upocený tělocvik a botasky a né třeba svačina případně banán od oběda. Aby pak hygiena nemusela vyhlásit zákaz vstupu kvůli zamořenému území. ,-)
ubroucku 23. 4. 2020, 15:09
@kamona my už jsme dostali pokyn, že můžeme tento týden věci ze skříňky vyzvednout (F) náš tam měl jen přezůvky, ale kamarádka našla i ohryzek od jablka ,-)
Dajdulík 23. 4. 2020, 13:47
Prosím šesťák má vytvořit do výchovy ke zdraví pojmovou mapu komunikace. Nějak si to neumím úplně představit. Nedělal jste někdo? Děkuji.
kamona 23. 4. 2020, 14:27
@Dajdulík Možná pojem myšlenková mapa bude srozumitelnější. On bude "v základní bublině - domě" a od něj se budou odvíjet ty ostatní. Může si to představit jako komunikaci přes "drát" s kamarády, rodinou, paní učitelkou..... Nebo třeba jako komunikaci přes počítač od jednoho k dalšímu ....
Dajdulík 23. 4. 2020, 13:59
@kachena Díky, to jsem také našla, ale nevím, jestli tohle by dokázal vytvořit šesťák. :-$
kachena 24. 4. 2020, 13:07
@Dajdulík asi záleží na tom, jestli je zvyklý takhle pracovat, syn - druhák - s myšlenkovými mapami pracuje během výuky běžně

Vybrali jsme pro vás

Kategorie