Školáci
blanor
27. 4. 2020, 15:38
Chci se zeptat, mají vaše děti on-line výuku, nebo dostanou jen zápis a k tomu domácí úkoly.
johnynka
27. 4. 2020, 19:39
@blanor
většinou jen zápisky, případně z učebnice na straně...cvičení... nebo referát na téma řím apod
Zrušený účet
27. 4. 2020, 19:28
@blanor
8. tř. - mají on-line výuku matiky a češtiny. Ze všech předmětů pracovní listy, on-line testy, nové zápisky, referáty. Některé on-line testy jsou opravdu ostré - na vypracování je pár minut. Všude jedou dál, jak o život a všude se známkuje. Už jen s napětím očekávám, kdy se ozve tělocvikářka, aby nasadili čelovky s kamerkama a v přímém přenosu bude známkovat tisícovku
Ayra
27. 4. 2020, 18:41
@blanor
Osmák: Po, St a Pá - on-line matika (a opravdu vždycky celá hodina), úterý on-line čeština. Jinak vždy u všech předmětů zadání samostudia z učebnice a případně vypracování v pracovním sešitu (někteří učitelé k tomu dodávají i další podklady + někdy je součásti i sledování nějakého videa na youtube), z toho vytvoření zápisků do sešitu + jednou za čas referát.
frini
27. 4. 2020, 18:14
@blanor
Čtvrtá třída - středa a pátek online výuka, zbytek týdne zápisy a domácí úkoly. Gympl každý den online výuka + testy na známky.
lala21
27. 4. 2020, 18:10
@blanor
syn 7. třída, pouze hromadné zadání úkolů na webu školy. Dotazy a úkoly se posílají e-mailem. Online výuku nemá. Syna si mohu brát s sebou do práce a občas taky beru. Máme tam k dispozici interaktiní tabuli - tam si může vypracovat online cvičení, pohodolně mu na ní také vysvětlím látku. Pro nás je to takhle vyhovující, syn se i víc a rychlejí látku naučí, než ve škole. Tady nemá asistentku, žádné rušívé elementy, musí makat sám
iivuuskka
27. 4. 2020, 17:57
@blanor
5.Třida maji každej den on-line vyuku od 10.00h do 11.00 h .Ukoly taky maji
danca60
27. 4. 2020, 17:06
@blanor
syn 3. třída mají online výuku 3x týdně - (čj, Aj, a M) jinak mají další zadání, která mají vypracovat a některá posílají ke kontrole. Mají i testy - ale ty známkuje spíš pro orientaci
Amysa
27. 4. 2020, 16:58
@blanor
Dcera 6. třída pracuje přes google classroom, denně má hodinu matematiky online, od tohoto týdne bude mít 2 x týdně online i angličtinu, vyplňuje online různé testy, kvízy, procvičování napříč všemi předměty, sleduje různá výuková videa. Teď bude dělat prezentaci z dějepisu, jinak pracuje podle zadání, buď pokračuje v pracovním sešitě matematiky a nebo tiskneme různé pracovní listy, které pak posílá ke kontrole a vlepuje si poté do sešitu, slohy píše ve wordu na PC, ale může psát i rukou, opět nafotí a pošle mailem... Nyní má už i úkol z výtvarky, tak až bude mít hotovo, vyfotí si mobilem a pošle mailem... Všechny děti od 5. třídy si v hodině informatiky zakládají mail, takže je teď hojně využívaný... Jinak využívá i různé jiné aplikace a odkazy např. Discord, Kahoot, Duolingo, teď tu konverzaci bude mít přes google meet A výuku má tedy kombinovanou, vždy během pondělí se u jednotlivých předmětů objeví nové zadání a podle toho pracuje, termíny má různé, na něco je méně, na něco více času, ale stejně to tak nějak vše před sebou hrne a pracuje intenzivně i o víkendu A ještě doplňuji, nic nemá známkováno, pouze dobrovolné úkoly, ale ty stíhá jen některé, za 2. pololetí známky sice i nějaké má, než školy zavřely, ale počítám spíš s tím, že bude mít slovní hodnocení, s tím má naše škola už zkušenosti...
dami73
27. 4. 2020, 16:29
@blanor
Syn 7 tř. začali v dubnu 1h týdně. Minulý týden každý den jen ČJ /1h a až tento týden budou mít M a AJ taky po 1h.
nanukac
27. 4. 2020, 16:22
@blanor
Ted 14 dní, maji on line, 3x tydne 1h 30min. Jinak od zacatku dostavaly jen ukoly na týden.
helena831
27. 4. 2020, 16:17
@blanor
Všichni tři jen úkoly, co nastudovat v učebnicích a zápis z vlastivědy. V první třídě máme naplánováno něco online v květnu. Kvůli známkám.
lenkac
27. 4. 2020, 15:43
@blanor
Obě děti na ZŠ mají on line výuku, jeden google classroom a druhý zoom
Lanna1
27. 4. 2020, 15:42
@blanor
Základní škola online, průmyslovka online, gympl zápisy + online testy.
blanor
27. 4. 2020, 17:20
@MíšaC
No u nás to funguje právě takti:dcera 4 třída denně 1 hodinu on-line, každý den jiný předmět, nějaké zápisy a úkoly. Syn 7 třída :on-line jen angličtina, jinak do ostatních předmětů pošlou zápis a úkoly, znamkuji normálně 1-5,což mě právě celkem zaráží, když mají nové učivo a nikdo jim to nevysvětli, něco se naučíme společně, ale nejsem paní učitelka, tak v tom i docela tápu.
dami73
27. 4. 2020, 14:12
Prosím o radu: sestroj graf nepřímé úměrnosti podle rovnice y=6/x pro x 6 (2,3,6,8) Patří bod A (10,3/5) a bod B ( 10,2/5) tomuto grafu? To / jsou zlomky. Prosím, ty čísla v závorce se doplní za X nebo Y??? Doposud měli jen slovní úlohy, s tímto si syn neví rady
AndyCs
27. 4. 2020, 14:45
@dami73
Podívajte sa na toto video presne kreslí váš graf nepriamej úmernosti. Syn nech si spraví tabulˇku podľa videa , za x má napisať čísla 2,3,6,8 a y vypočítať y=6/x. Podľa zadania asi syn má nánkresliť len jednu čas´t a nie celú hyperbolu. httpswww.youtube.com/watch?v=fcxyo0AIxA0
SarinaK
(upraveno)
27. 4. 2020, 14:25
Prosím - cvičení je Čj, nerozumím pointě, vlastně to vůbec nechápu. slovo: OSLOBOK Nápověda: Zaměňte „oslo“ a „bok“, dostanete ptáka. Toto už jsme dohledali, schválně počkám, jestli někdo tuší a vysvětlí mi souvislost, já to vážně nechápu. slovo: UCHOUN Nápověda: Zaměňte „ucho“, název zvířete EDIT DĚKUJU VŠEM!!!!!!!
irik
27. 4. 2020, 14:41
@SarinaK
a je pondeli! Zacina vyuka Jsem cely vikend opakovala/pisu v AJ,nazvy v CJ neznam/ differentiation a Binomial theorem ... vi nekdo, na co je to dobry A M me potesila, rika, “zkus to pamatovat, za 3 r budes delat se mnou”
SarinaK
27. 4. 2020, 14:51
@irik
Budou to asi deriváty a binomická věta. fakt nepyskuju na školu, mají toho dost, ale jsem ráda, jen ztrácí význam, když výsledky cvičení z češtiny hledám na MMB Připadá mi, že to pan učitel prostě odbouchl a vůbec neví, co vlastně zadal.
irik
27. 4. 2020, 15:03
@SarinaK
M jede od 9 do 16.. nema cas ani na obed U Val je mene hodin online, ale zase vice prace dela sama... Kdy mlady nastupuje zpet do skoly?
SarinaK
27. 4. 2020, 15:13
@irik
to netuším, zatím se ani VŠ neotevřely na výuku, jen na konzultace, ale počítá, že v květnu se otevřou, na zkoušky už se přihlásil. Matiku v tomto semestru ovšem nedá, odložil si jí na další.
SarinaK
27. 4. 2020, 14:37
@vlastaz
to jsem našla, ale nanašla jsem tak k tomu řešení Další cvičení měla na určování a rozeznávání synekdoch, pleonasmů, eufemismů apod., docela masakr na 6 třídu.
vlastaz
27. 4. 2020, 14:38
@SarinaK
je na posledních stránkách, hledá se podle čísla cvičení a písmena hádanky
SarinaK
27. 4. 2020, 14:10
@STŘELEC
ne, je to konipas logika: oslo bok dementní cvičení opravdu. S tím dalším asi nehneme
SarinaK
27. 4. 2020, 14:24
@lucijee
oslo asi něco jeko osel, takže kůň a bok asi jako pas. Na tohle moje fantazie nestačí.
SarinaK
27. 4. 2020, 14:38
@lucijee
a v 6.třídě synekdochy, pleonasmy a eufemismy? Se asi zbláznil myslím.
vlastaz
27. 4. 2020, 14:41
@SarinaK
My se včera marně snažili najít v básni enjambement - přesah věty- přijímaky na osmiletý gympl. Ani s nápovědou jsem to při nejlepí vůli nenašla. Logicky samozřejmě chápu, co to je, ale v té básni to podle mě vůbec nepasuje.
SarinaK
27. 4. 2020, 14:46
@vlastaz
enjambement jsem asi nikdy v životě neslyšela a myslím, že mi to ani nikdy nechybělo.
SarinaK
27. 4. 2020, 14:16
@vlastaz
Vlasti, já vidím vždycky jen jedno. Teď zrovna MOKRK, záměna KRK. Pan učitel má taková cvičení opravdu rád.
slunisluni
27. 4. 2020, 14:15
@vlastaz
poslala jsem odkaz na ty přesmyčky, jsou tam podobné různé chuděry děti
SarinaK
27. 4. 2020, 14:14
@
DĚKUJU! vůbec v tom nevidím logiku, prostě nevím, jak si mám z oslo udělat koně a z boku pas. Boky nejsou tam, kde je pas. Super, za okouna děkuji. Věděla byste prosím MOKRK Záměna bude KRK. ?
SarinaK
27. 4. 2020, 14:23
@vlastaz
Děkuju moc! Už jsme to dodělaly. Teda já a MMB. já u toho spálila omáčku na špagety.
Zrušený účet
27. 4. 2020, 14:18
@SarinaK
Najdu podobné zvíře jako osel a část těla, naskočilo mi to. Krk nevím ale přemýšlím o tom
slunisluni
27. 4. 2020, 14:07
@SarinaK
https://zaedno.org/hry/316-hledac-presmycek-a-slov něco takovýho? https://www.umimecesky.cz/hadanky-8-trida
SarinaK
27. 4. 2020, 14:17
@slunisluni
Tohle ale nejsou přesmyčky, to si máš prostě z OSLO udělat koně, z boku pas,...nechápu smysl. Přesmyčky to nevyhledají a je to z druhého odkazu, ale tam nenajdeš řešení.
blanor
26. 4. 2020, 15:40
Opět jsem tu s radou do čj a to druhy vedlejších vět : Udělám to přesně tak, jak jste mi poradili. Vše bylo na pohoštění připraveno tak, jak se patří. Vypadal, jako když spí. Každý pracoval, jak nejlépe uměl. Tvářila se , jako by nás vůbec neznala. Budeš-li mít v neděli čas, přijď mě navštívit. Víme dobře, čím byla před léty. Moc díky holky.
fainmama
26. 4. 2020, 14:03
Prosím o radu: pletení sítí je u pavouků - instinkt - vědomá činnost - pravidelná činnost díky
kubicka
26. 4. 2020, 11:39
Holky, prosím o pomoc. Asi jsem natvrdla. Doplň vhodná slova tak, aby spojení slov mělo smysl (vždy doplníš jedno slovo) - vytváříš skladební dvojice ulovil ______________________ bavil se s ___________________ obujte si ___________________ utíkal před _________________ postavil ___________________ vážil si ____________________ učíme se __________________ nakoupili jsme _____________
ošla
26. 4. 2020, 14:01
@kubicka
Pokud mate tvořit jakékoli skladební dvojice (a ne základní skladební dvojice), doplňte cokoli, co dává smysl
chrom
26. 4. 2020, 13:14
@kubicka
pokud tvořit skladební dvojice, tak jak píší dole, základní skladební dvojice asi v tomto kontextu ne?
funkymama
26. 4. 2020, 12:33
@kubicka
Jestli jsme se tady navzájem nezmátly- základní skladební dvojice- podmět a přísudek...to by tam nešlo... no a pak kombinace jiných dvou členů- prostě skladební dvojice... to by tam šlo
M A F
26. 4. 2020, 12:27
@kubicka
Nejspíš máte doplnit předmět. Ten rozvíjí ve větě sloveso a ptáte se na něj pádovou otázkou kromě 1. pádu. Koho, co jsem ulovil? S kým, čím jsem se bavil? Obujte si koho, co? Odpovězte jedním slovem, nejčastěji podstatným jménem, můžete i zájmenem. Ulovil rybu. Bavil se s Petrem. nebo Bavil se s ním.
katkajohny
26. 4. 2020, 11:45
@kubicka
ulovil rybu bavil se s kamarádem obujte si boty utíkal před balónem postavil stan...….
katkajohny
26. 4. 2020, 12:05
@kubicka
Tak pokud máte doplnit pouze jedno slovo,tak by tam měl být nerozvitý podmět a holý přísudek Tak by věta měla mít podmět = podstatné jméno či zájmeno v 1. pádu a přísudek = sloveso v určitém tvaru Tak bych to doplnila já,ale třeba vám poradí někdo chytřejší
katkajohny
26. 4. 2020, 12:17
@kubicka
Podmět jo,ale nesedí mi ten 1.pád Ale nic jiného mi tam dosadit nejde,aby to dávalo smysl,tak to myslím bude dobře
chrom
26. 4. 2020, 13:15
@katkajohny
vy jste vytvořila skladební dvojice s předmětem, ne s podmětem, pak je to dobře
Nadulka
24. 4. 2020, 17:49
Dobrý den, prosím, pomohl by nám někdo určit vedlejší věty a jejich druh v tomto souvětí? moc děkuji. Karkulka se vlka lekla, ale přestala se bát, když poznala, že je to ten vlk, kterého potkala na lesní pěšině.
SarinaK
(upraveno)
24. 4. 2020, 12:49
Prosím - matematika 6.tříd Pythag.větu ještě neměli. Zadání zní: Délky stran trojúhelníka jsu vyjádřeny různými celými čísly. Jedna strana měří 2m, druhá 3 m. Jaká může být délka třetí strany trojúhelníka? Zjisti všechny možnost. Napadá mě jen rovnoramenný trojúhelník , tedy 2 m a 3 m. Poradíte prosím?
irik
24. 4. 2020, 13:12
@SarinaK
ve vetsine pripadu ukoly byvaji vazane na tema... z jake je to kapitoly? Pokud nebrali jeste Pyth, tak napada jen 2 nebo 3...
SarinaK
24. 4. 2020, 13:14
@irik
jj u trojúhelníkové nerovnosti, nám to taky vyšlo jen 2 a 3, ale ten text je zadaný tak zbytečně složitě, že jsem v tom hledala něco komplikovanějšího. Ještě Přírodopis a Fyziku a budeme mít pro dnešek hotovo. Teda zapomněla jsem Výchovu k občanství, z té je kupodivu nejvíc práce
Amysa
24. 4. 2020, 12:59
@SarinaK
U trojúhelníku platí, že součet délek dvou libovolných stran je vždy větší než délka třetí, zbývající strany... Takže součet známých stran je 5 m a teď tedy může zbývající strana mít teoreticky 1,2,3 nebo 4 m. Ale pak prakticky zjistíme, že trojúhelník s rozměry stran 1,2,3 m narýsovat nelze, 2,2,3 ano lze, 2,3,3 ano lze, 2,3,4 nelze... Takže z toho vylezou 2 x rovnoramenné trojúhelníky, jednou se základnou 2 metry a 2 shodnými stranami 3 m a druhý trojúhelník bude mít základnu 3 metry a zbývající strany po 2 m... Jestli to tedy máte i rýsovat... a nebo stačí jen slovní odpověď...
SarinaK
24. 4. 2020, 13:09
@Amysa
Jj, to je to, co tam mám napsané, rovnoramenný, 2 nebo 3 délka ramen. Další možnost tedy není.
Amysa
24. 4. 2020, 13:14
@SarinaK
Já nejsem na matiku žádná odbornice, ale s touto odpovědí jsem takto spokojená, tak snad bude i učitelka
slunisluni
24. 4. 2020, 13:22
@SarinaK
dospělí mají myšlení jiné jak děti, hledají problémy kde nejsou
Amysa
24. 4. 2020, 13:17
@SarinaK
tomu rozumím, jdu na to většinou taky složitě a přitom je to leckdy skoro triviální
misa.c
24. 4. 2020, 12:55
@SarinaK
Bude to procvičování trojúhelníkové nemusí být větší než strana třetí.rovnosti - součet kratších stran.
irik
(upraveno)
24. 4. 2020, 10:27
Dobre rano! Likviduji mezery ve vzdelani, spise v cestine.. Co znamena “mit penez 3 pr@le”? Mit hodne nebo nemit zadne? Dekuji Update- dekuji vsem taky jsem si myslela, ze znamena “hodne”, ale pani napsala, ze “nejsem moc chytra” a tak vznikla pochybnosti, zda dobre rozumim textu.
Dan.ka
24. 4. 2020, 11:19
@irik
Kdyby se množství peněz měřilo podle mých "tří prdelí", tak je to hóóódně moc peněz
draspol
23. 4. 2020, 18:15
Prosím o jaký slovní druh jde u "brnknuv o práh“ je to sloveso? Archaismus?