Školáci
blanor
26. 4. 2020, 15:40
Opět jsem tu s radou do čj a to druhy vedlejších vět : Udělám to přesně tak, jak jste mi poradili. Vše bylo na pohoštění připraveno tak, jak se patří. Vypadal, jako když spí. Každý pracoval, jak nejlépe uměl. Tvářila se , jako by nás vůbec neznala. Budeš-li mít v neděli čas, přijď mě navštívit. Víme dobře, čím byla před léty. Moc díky holky.
fainmama
26. 4. 2020, 14:03
Prosím o radu: pletení sítí je u pavouků - instinkt - vědomá činnost - pravidelná činnost díky
kubicka
26. 4. 2020, 11:39
Holky, prosím o pomoc. Asi jsem natvrdla. Doplň vhodná slova tak, aby spojení slov mělo smysl (vždy doplníš jedno slovo) - vytváříš skladební dvojice ulovil ______________________ bavil se s ___________________ obujte si ___________________ utíkal před _________________ postavil ___________________ vážil si ____________________ učíme se __________________ nakoupili jsme _____________
ošla
26. 4. 2020, 14:01
@kubicka
Pokud mate tvořit jakékoli skladební dvojice (a ne základní skladební dvojice), doplňte cokoli, co dává smysl
chrom
26. 4. 2020, 13:14
@kubicka
pokud tvořit skladební dvojice, tak jak píší dole, základní skladební dvojice asi v tomto kontextu ne?
funkymama
26. 4. 2020, 12:33
@kubicka
Jestli jsme se tady navzájem nezmátly- základní skladební dvojice- podmět a přísudek...to by tam nešlo... no a pak kombinace jiných dvou členů- prostě skladební dvojice... to by tam šlo
M A F
26. 4. 2020, 12:27
@kubicka
Nejspíš máte doplnit předmět. Ten rozvíjí ve větě sloveso a ptáte se na něj pádovou otázkou kromě 1. pádu. Koho, co jsem ulovil? S kým, čím jsem se bavil? Obujte si koho, co? Odpovězte jedním slovem, nejčastěji podstatným jménem, můžete i zájmenem. Ulovil rybu. Bavil se s Petrem. nebo Bavil se s ním.
katkajohny
26. 4. 2020, 11:45
@kubicka
ulovil rybu bavil se s kamarádem obujte si boty utíkal před balónem postavil stan...….
katkajohny
26. 4. 2020, 12:05
@kubicka
Tak pokud máte doplnit pouze jedno slovo,tak by tam měl být nerozvitý podmět a holý přísudek Tak by věta měla mít podmět = podstatné jméno či zájmeno v 1. pádu a přísudek = sloveso v určitém tvaru Tak bych to doplnila já,ale třeba vám poradí někdo chytřejší
katkajohny
26. 4. 2020, 12:17
@kubicka
Podmět jo,ale nesedí mi ten 1.pád Ale nic jiného mi tam dosadit nejde,aby to dávalo smysl,tak to myslím bude dobře
chrom
26. 4. 2020, 13:15
@katkajohny
vy jste vytvořila skladební dvojice s předmětem, ne s podmětem, pak je to dobře
Nadulka
24. 4. 2020, 17:49
Dobrý den, prosím, pomohl by nám někdo určit vedlejší věty a jejich druh v tomto souvětí? moc děkuji. Karkulka se vlka lekla, ale přestala se bát, když poznala, že je to ten vlk, kterého potkala na lesní pěšině.
SarinaK
(upraveno)
24. 4. 2020, 12:49
Prosím - matematika 6.tříd Pythag.větu ještě neměli. Zadání zní: Délky stran trojúhelníka jsu vyjádřeny různými celými čísly. Jedna strana měří 2m, druhá 3 m. Jaká může být délka třetí strany trojúhelníka? Zjisti všechny možnost. Napadá mě jen rovnoramenný trojúhelník , tedy 2 m a 3 m. Poradíte prosím?
irik
24. 4. 2020, 13:12
@SarinaK
ve vetsine pripadu ukoly byvaji vazane na tema... z jake je to kapitoly? Pokud nebrali jeste Pyth, tak napada jen 2 nebo 3...
SarinaK
24. 4. 2020, 13:14
@irik
jj u trojúhelníkové nerovnosti, nám to taky vyšlo jen 2 a 3, ale ten text je zadaný tak zbytečně složitě, že jsem v tom hledala něco komplikovanějšího. Ještě Přírodopis a Fyziku a budeme mít pro dnešek hotovo. Teda zapomněla jsem Výchovu k občanství, z té je kupodivu nejvíc práce
Amysa
24. 4. 2020, 12:59
@SarinaK
U trojúhelníku platí, že součet délek dvou libovolných stran je vždy větší než délka třetí, zbývající strany... Takže součet známých stran je 5 m a teď tedy může zbývající strana mít teoreticky 1,2,3 nebo 4 m. Ale pak prakticky zjistíme, že trojúhelník s rozměry stran 1,2,3 m narýsovat nelze, 2,2,3 ano lze, 2,3,3 ano lze, 2,3,4 nelze... Takže z toho vylezou 2 x rovnoramenné trojúhelníky, jednou se základnou 2 metry a 2 shodnými stranami 3 m a druhý trojúhelník bude mít základnu 3 metry a zbývající strany po 2 m... Jestli to tedy máte i rýsovat... a nebo stačí jen slovní odpověď...
SarinaK
24. 4. 2020, 13:09
@Amysa
Jj, to je to, co tam mám napsané, rovnoramenný, 2 nebo 3 délka ramen. Další možnost tedy není.
Amysa
24. 4. 2020, 13:14
@SarinaK
Já nejsem na matiku žádná odbornice, ale s touto odpovědí jsem takto spokojená, tak snad bude i učitelka
slunisluni
24. 4. 2020, 13:22
@SarinaK
dospělí mají myšlení jiné jak děti, hledají problémy kde nejsou
Amysa
24. 4. 2020, 13:17
@SarinaK
tomu rozumím, jdu na to většinou taky složitě a přitom je to leckdy skoro triviální
misa.c
24. 4. 2020, 12:55
@SarinaK
Bude to procvičování trojúhelníkové nemusí být větší než strana třetí.rovnosti - součet kratších stran.
irik
(upraveno)
24. 4. 2020, 10:27
Dobre rano! Likviduji mezery ve vzdelani, spise v cestine.. Co znamena “mit penez 3 pr@le”? Mit hodne nebo nemit zadne? Dekuji Update- dekuji vsem taky jsem si myslela, ze znamena “hodne”, ale pani napsala, ze “nejsem moc chytra” a tak vznikla pochybnosti, zda dobre rozumim textu.
Dan.ka
24. 4. 2020, 11:19
@irik
Kdyby se množství peněz měřilo podle mých "tří prdelí", tak je to hóóódně moc peněz
draspol
23. 4. 2020, 18:15
Prosím o jaký slovní druh jde u "brnknuv o práh“ je to sloveso? Archaismus?
vláčkodráha
23. 4. 2020, 15:48
prosím neprosáklo někde malá informace ohledně přijímaček ?? nějak to celé utichlo i třeba náznak. moc děkuji
princeznaK
23. 4. 2020, 15:52
@vláčkodráha
ne platí červen zatím, jinak jsem včera sledovala učňovské obory a snad poprvé je všude převis dětí,moc na klidu mi to nepřidalo
vláčkodráha
23. 4. 2020, 15:54
@princeznaK
právě ten převis je dost velký. jako by toho nebylo už dost byla šance alespon u dvou kol jestli to stáhnou na jednu
princeznaK
23. 4. 2020, 15:59
@vláčkodráha
od kluka ze třídy se snad nikdo nedostal a vůbec neví, co dál jedno kolo bude to je jisté, nemají to, jak udělat , v červnu pojedou maturity a do toho musí udělat ty přijímačky
kamona
23. 4. 2020, 14:59
Jen tak pro odlehčení a změna tématu ..... Tak si tak říkám ... děti jsou od března ze školy doma a ve skříňkách v šatně zůstaly věci. Tak se modlím, aby to byl opravdu jen ten upocený tělocvik a botasky a né třeba svačina případně banán od oběda. Aby pak hygiena nemusela vyhlásit zákaz vstupu kvůli zamořenému území.
ubroucku
23. 4. 2020, 15:09
@kamona
my už jsme dostali pokyn, že můžeme tento týden věci ze skříňky vyzvednout náš tam měl jen přezůvky, ale kamarádka našla i ohryzek od jablka
Dajdulík
23. 4. 2020, 13:47
Prosím šesťák má vytvořit do výchovy ke zdraví pojmovou mapu komunikace. Nějak si to neumím úplně představit. Nedělal jste někdo? Děkuji.
kamona
23. 4. 2020, 14:27
@Dajdulík
Možná pojem myšlenková mapa bude srozumitelnější. On bude "v základní bublině - domě" a od něj se budou odvíjet ty ostatní. Může si to představit jako komunikaci přes "drát" s kamarády, rodinou, paní učitelkou..... Nebo třeba jako komunikaci přes počítač od jednoho k dalšímu ....