Pošta - zkušenosti, reklamace, zasílání na Slovensko
denny.kal
26. 3. 2019, 8:42
Pokud je odesláno jako OLZ (obyčejná listová zásilka), nemá číslo podací, zásilka se ztratí, co s tím? Samozřejmě chápu, že není podací číslo není co reklamovat, ale Př. objednala jsem věc, pí. odeslala obyčejně, nedorazilo, nyní z pošty přišel korespondenční lístek, kde prohlašuji, že jsem zásilku neobdržela, ale co bude dál? Dříve bylo, že není číslo podací, pošta neřešila.
MíšaC
26. 3. 2019, 9:35
@denny.kal
Já třeba vůbec netuším, o jakém koresponďáku to mluvíte? Vy sama jste někde hlásila, že jste neobdržela zásilku?
denny.kal
26. 3. 2019, 9:44
@MíšaC
ne, já ne, zřejmě odesilatel, posílám roky a také jsem nikdy neslyšela, přišel mi korespondák, kde je moje adresa a mám potvrdil zda jsem obdržela či neobdržela zásilku od a jméno paní a vrátit na poštu
Kujeba
26. 3. 2019, 16:32
@denny.kal
Ahoj Andy, to vypadá, že odesílatel řeší. Odpověděla bych, že jsi zásilku neobdržela a vrátila na poštu. A pošta bude řešit, co dál. I když teda pochybuju, že něco vyřeší, když to bylo obyčejně
denny.kal
26. 3. 2019, 21:23
@Kujeba
Pravé ze toto vidím prvně a logicky pošlu obyčejné co by mi tak pošta asi vyplatila? Nemám číslo podaci nic.
MíšaC
26. 3. 2019, 9:45
@denny.kal
Tak to jsem z toho taky jelen Já jsem teda vlastně tohle nikdy neřešila (nedodání obyč. zásilky), ale tak nějak laicky bych předpokládala, že se tím nikdo zabývat nebude
MíšaC
26. 3. 2019, 8:03
@zelenoockam
Tos mi připomněla: včera jsem byla na poště něco poslat, přede mnou pár lidí... Nejdřív tam pár nějakých holek posílalo nějaký balíček, ale ty evidentně nebyly uživatelkami MMB, protože jinak by věděly, že takhle ne Neforemnej žvanec v černém igelitu Načež se dozvěděly cenu a teď začaly sbírat po všech svých peněženkách peníze, aby to vůbec daly dohromady... Po nich šla nějaká mladá paní, taky s balíčkem (pěkným ) Zjistila cenu, ptala se, jestli může platit kartou, zjistila, že nikoliv, tak se omluvila, že si ven vyběhne vybrat z bankomatu (chybělo jí asi jen 5 korun)... Tak čekám, čekám, paní za přepážkou to měla v PC rozdělané, tak prostě čekala... Když už se mi to zdálo fakt dlouhý, tak mrknu ven a paní nikde Prostě nechala balíček na poště a vzdala to
danima3
26. 3. 2019, 8:26
@MíšaC
No jaa posílala něco zpátky, krásnou krabičku jsem měla a 133 Kč. Jsem málem omdlela
slunisluni
26. 3. 2019, 8:29
@danima3
dokážu si představit takový zaslání dětských bot najednou zdraží o hodně žejo...
zelenoockam
26. 3. 2019, 8:18
@MíšaC
No ja zazila podobne utrapy v praglu.navic jsem sla osobne do balikovny,prepazka zavrena,fronta...u jedine otevrene prepazky..hm,,zrychleny vydej baliku zkolaboval....u dveri nevrla baba ze se za 15!!!!minut zavira...chrastila klicema,prede mnou vsichni v soku z cen,pozadavku,hadky,dohady...druha za prepatkou rovnez pohled a jednani masoveho vraha.....pri odchodu uplne odporne naschle..tak si rikam,ze pokud by zavedli jeste vstupne,mohlo by to stacit k tomu,at jsou aspon milejsi
zelenoockam
26. 3. 2019, 8:31
@danima3
Nafrat...cele poste jeste,ze mi balikar nechava prac.baliky u dveri.cchodim tam uz minimalne a to u nas byly baby v pohode...do nedavna
pajaakaja
25. 3. 2019, 23:19
Dobrý večer, budu posílat doporučený balíček. Mohu adresu na balík normálně napsat rukou, tak jako to bylo dříve? Děkuji.
MíšaC
25. 3. 2019, 11:55
Jenom se ujišťuju: doporučená zásilka může být i nadále v černém igelitu, že?
červená hruška
25. 3. 2019, 11:23
Balík z e-shopu přišel zabalený v černé folii. Takže firmy můžou, občan jen za příplatek?
SarinaK
25. 3. 2019, 17:45
@červená hruška
velkým e-shopům, respektive těm, kteří uzavřeli smlouvu a prodloužila se jim na 2019, tedy platí ještě smlouvy na 2019 a mimo to, vy se o naúčtovaném poplatku fakt nedozvíte, vůbec nechápu, tyhle "obavy"
červená hruška
25. 3. 2019, 17:59
@SarinaK
Obavy o příplatek opravdu nemám. Jde mi o buzeraci občanů - ještě nebylo 1. března a už mě paní na přepážce upozorňovala, že mám balík špatně zabalený. A pošta sama strašně zdůrazňovala, že jim ta mašina špatně čte černé balíky.
katkajohny
25. 3. 2019, 18:21
@červená hruška
Vy tomu fakt věříte? Já ne - celé roky jsem posílala v černé folii,nebo šedé, na ní nalepená bílá popiska adresát a odesílatel.Těžko bude někdo psát na černou folii.... Ale nějak to zdůvodnit museli
SarinaK
25. 3. 2019, 18:14
@červená hruška
asi jsem špatně pochopila váš argument, že firmám prochází něco, co občanům ne. Často se mýlím.
motji
25. 3. 2019, 17:42
@červená hruška
Radko můžou mít taky příplatky, ale eshopy s větším podejem mají smluvní ceny, takže se jim to asi vyplatí.
e-sladkyspanek.cz
25. 3. 2019, 11:41
@červená hruška
ale platí, mi teď paní zabalila vratku pro kterou jsem si posílala do černé a u jiné firmy jsem dostala 250,- kč za neskladné a nesprávně zabalené + postovné.
Denča+Anča
21. 3. 2019, 15:51
Hezký den. Prosím poradíte, kde bez smlouvy vyplnit podací lístek- služba podání zásilky? A ještě prosím, kdo má už vyzkoušeno - je nutné vytisknout adresní lístek? To už ho nemůžu napsat ručně?
mon
21. 3. 2019, 16:30
@Denča+Anča
Tisknout ten štítek nemusíte,ale musíte si napsat ten kód.Adresu jsem psala ručně, neměla jsem kde vytisknout.
Denča+Anča
21. 3. 2019, 16:54
@mon
A měla jste on-line podání (se smlouvou) nebo bez? Já tedy bez smlouvy, a balík mi nevzala, že to musí být vytištěné, bez toho to nejde, a poslat normálně je prý výhodnější. Přijde mi to jako blbost.
motji
21. 3. 2019, 20:21
@Denča+Anča
To je blbost. vytištěné to mít nemusíte, ale musíte mít na balíku adresu adresáta i odesílatele a vědět kod. https://www.nasebaliky.cz/mereni-baliku/. A poslat normálně výhodnější není, když si to podáte online, je tam 8 nebo 10kč sleva. To je nějaká vesnická pošta, ne?
Denča+Anča
21. 3. 2019, 20:34
@motji
Že je to blbost si myslím taky. Adresy jsem tam samo měla.Vesnická pošta rozhodně ne, Teplice, ale střídají se tam tak rychle, že to asi ani nestíhají pobrat.
mon
21. 3. 2019, 17:01
@Denča+Anča
Mám tu jejich kartu, registrovala jsem se někdy v pravěku, takže se přihlašuju na jejich stránkách.
mon
21. 3. 2019, 20:56
@Denča+Anča
To je tedy nesmysl, já ten adresní štítek vůbec sebou neměla, jen jsem si opsala to číslo a adresy jsem si napsala ručně.
e-sladkyspanek.cz
21. 3. 2019, 21:04
@mon
Zá rok bude . Zabališ, vytiskneš, pošleš info poště zaplatíš a pak si balík odvezeš sám Myslím , že už k tomu má jen krůček.
martula111
20. 3. 2019, 14:49
Dnes jsem posílala balíček ,který byl velikosti M ,ale protože měl přes dvě kila ,tak stál 163,- s kartou 153,-.Byl poslán jako doporučený balíček.Tak tomu nerozumím,myslela jsem ,že se balíčky platí podle míry a ony i podle váhy.
jarla
22. 3. 2019, 16:09
@martula111
nemohlo to být posláno jako doporučený balíček-ty jsou jen do 2 kil,muselo to být posláno jako něco jiného
SarinaK
21. 3. 2019, 7:24
@martula111
U balíků "do ruky" a "na poštu" se neváží, zkoušely jsme to s naší pošťačkou s balíčky zadávat 20kg a cena byla stejná. Doporučené balíčky BA se posílat nevyplatí, ty se zřejmě váží stále. Ale stálo by vás to podobně, kdybyste ho poslala jako DR nebo NP.
mon
21. 3. 2019, 7:32
@SarinaK
Cena se nemění do 30 kg. BA jsou nejlevnější, ale jde to poslat jen do 2kg, nejdelší strana do 60 cm a součet všech tří do 90 cm.
mon
(upraveno)
21. 3. 2019, 7:39
@martula111
Tak oni to asi váží,ale cena se s váhou nemění u cenných balíků, balíků do ruky, balíků na poštu tuším do 30 kg. Neplatil jste spíš 159 Kč? Doporučený balíček lze poslat jen do 2kg.Sleva 10 Kč je kromě zákaznické karty i když si údaje o příjemci vyplníte dopředu elektronicky, zasílat je nutné kvůli ceně v krabici. https://www.ceskaposta.cz/sluzby/baliky/cr/zjednoduseni-portfolia-balikovych-sluzeb?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=21_2
dozodo
19. 3. 2019, 11:40
Jdu si trochu ulevit. Jako podnikatel mám podání on-line. Všude se uvádí, že balíčky se již vážit nemusí, stačí mít jen metr v ruce. Že by to neplatilo? Dneska na poště mi bylo řečeno, že i přesto když jsou balíčky rozděleny podle velikosti (S,M,L,XL), abych balíčky vážil. Oni to musí dovažovat...a ZDRŽUJE JE TO! Při téhle větě jsem viděl rudě. Obchoďačce jsem sel pro vysvětlení nedovolal. Takže novinka. Vedle metru se musí objevit i váha. Potom je jejich reklama nepravdivá. Nebo snaha paních na poště přehodit svoji práci na někoho jiného? Mají toho sice dost na starosti, ale kdo nemá? Celou poštu bych nejraději zrušil, sice každý nadává, ale přesto, že zásilkovnu nabízím asi 5 rokem, je stále větší zájem o poštu!!?
SarinaK
19. 3. 2019, 15:08
@dozodo
to vážení mně asi vadí nejméně. Naši zákazníci začali v 90% objednávat "na poštu" Jinak souhlas, dají přednost poště. Celkem fajn mi přjde balík do "balíkovny", vychází zatím rozumně, cca 75Kč i s dobírkou, ale zase to je jen ve velkých městech.
delly
19. 3. 2019, 14:52
@dozodo
No tak to je samozřejmě kvůli reklamaci...kdyby přišel poškozený, je potřeba, aby tam ta váha byla uvedená.
ošla
19. 3. 2019, 17:00
@delly
No a mně obchoďák řekl, že to nemám řešit, nastavit si to třeba na 1 kg a posílat tak všechno ... už před těmi 6 lety, kdy jsem sepisovala smlouvu a posílám tak pořád. Balíky z velkoobchodů mi taky chodí s nastavenou váhou a pokaždé váží jinak.
přeslice
19. 3. 2019, 13:34
@dozodo
mne zase vadí, že bez znalosti telefonu a emailu adresáta, mne to nepustí dál. Velikost balíku L a XL bez ohledu na váhu, nelze odeslat křehce. A to jsou zatím postřehy jen na začátku března, až budu odesílat více balíčků, tak se nejspíš ukážou další a další ..... Váha chápu, že je kvůli budoucí reklamaci. Nedokážete jinak, zda v balíčku něco chybí, než převážením. Ale cena se odvíjí již pouze od velikosti balíčku, případně na doplňkových službách - křehce, dobírka apod.
slunisluni
19. 3. 2019, 13:51
@přeslice
jo a musí se tam dávat cena prý - dřív stačilo to nejmenší za základ, tedka cena, email nebo mobil...
Kujeba
19. 3. 2019, 20:30
@slunisluni
cena se tam nezadává, jen výše dobírky, kterou má pošta vybrat od adresáta.
Kujeba
19. 3. 2019, 20:56
@slunisluni
pokud je to doporučený balíček , tak přeci není potřeba, hodnotu udávám jen u cenného balíku nebo balíku do ruky (popř. balíku na poštu). Holt to je zase, že si to na každý poště dělají jinak.
slunisluni
19. 3. 2019, 21:30
@Kujeba
Doporucene jen do 5ti cm zejo - tam je to pojištěné do te dane vyse. Pak co je vys tak jen uvedené typy balíčku a tam to pry musi byt. Predtim jsem to tam nikdy nepsala, pred tim krásným novým systémem - jen kdyz tam bylo neco fakt drahyho. A jeste otravuji s temi mobily kvuli dodani. A na poste se čeká dyl tedka. No a kdoví co bude priste...
Kujeba
20. 3. 2019, 11:43
@slunisluni
do 5 cm to je doporučený dopis. Já psala o doporučeným balíčku a ten je max. do váhy 2 kg + nějaký rozměry a ten je automaticky pojištěný na 880,-Kč a je to v ceně služby.
motji
20. 3. 2019, 11:23
@slunisluni
přesně jak píše Monika podemnou, doporučený balík je automaticky pojištěný a cena se neudává, tak vám dávali asi balík do ruky nebo cenný balík.
slunisluni
20. 3. 2019, 11:37
@motji
vždyt to píšu výš nechtěli mi to přijmout - jedině jako na poštu nebo do ruky, a to mělo váhu jen kilo...
motji
20. 3. 2019, 11:51
@slunisluni
Pardon nějak jsem neviděla že ot jinak nehctěli přijmout. Záleží na rozměrech,ale pokud to byl malý balíček, trvala bych na doporučeně
motji
20. 3. 2019, 11:38
@slunisluni
pardon no . hele a ten email enbo mobil je jen a jen pro dobro adresáta...aspon ví že jste to poslala a že to má na cestě, na poště a pod
mon
19. 3. 2019, 21:58
@slunisluni
U doporučeného balíčku BA se žádná cena neudává, dnes jsem posílala dva v Jindřišský.
přeslice
19. 3. 2019, 14:09
@slunisluni
odesílám 3 balíky, na přepážce jsem čekala 40 minut, ze 3 dva špatně na to nemám nervy, takže jsem to tam nechala a že si přijdu za hodinu pro opravené
slunisluni
19. 3. 2019, 14:28
@přeslice
...a to se vyplatí jak jsem psala - minule to dala ta přepážková na váhu tak, aby mohla říct - máte šikmější strany a je to za příplatek, protože nejsou dost rovný... a měla blbý kecy, tak jsem si to vzala zpátky a šla jinam, jinak teda - místo aby si vážili lidí co tam ještě chodí, tak je otravují , asi nepochopili že jejich pracovní místo se odvíjí od počtu lidí kteří navštěvují poštu...
jarla
20. 3. 2019, 7:10
@slunisluni
...máte šikmější strany....něco podobného vyzkoušela taky,frkla tam příplatek aniž by mi řekla a udělala mi to u všech 3 balíků a když chtěla zaplatit a hrkla na mne jinou částku,než se kterou jsem počítala,tak jsem začala pátrat,proč tolik peněz,tak začala mlít něco o šikmějších stranách.....jo,to bylo něco na mně,nakonec to musela vystornovat a naťukat tak jak jsem chtěla já,pravda,nechala jsem si na to zavolat vedoucí,ale pravda byla na mé straně,to si něco vyslechly... originál krabice(sice z obchodu) ale neupravované(občas je zkrátím,ať nejsou moc velké)....co toto je? Dneska tam jdu znovu,těším se
přeslice
19. 3. 2019, 14:46
@slunisluni
pracovnicím na přepážce bych úplně "psí hlavu" nenasazovala, třeba u nás se to fakt strašně střídá, takže se nestihnou pořádně ani zaučit, navíc je asi ten jejich systém dost nesmyslný a místo aby ulehčoval práci, tak ztěžuje. Konkrétně třeba já potřebuji vždy dopočítat dobírku a to v ceně po započtení slevy na zákaznickou kartu. Tato cena se jim ale ukáže až úplně na konci, celý to musí "shodit" a zadávat znovu. Takže každý balík dělá vlastně dvakrát, když se pak splete, nebo si není jistá, tak třikrát
motji
19. 3. 2019, 16:41
@přeslice
Ani nemluvte . ted jsem takto dopočítávala dobírku u 7balíků jednoho zákazníka, no běs . Snažím se zapamatovat některé ceny, ale zatím si pamatuju tak jednu. Strašně to zdržuje
dozodo
19. 3. 2019, 13:50
@minak
To jo, to bych pochopil. Konečně jsem se dovolal obchodaćce a ta mi to taky tak vysvětlila. Ale již ničemu nerozumím, protože jednou větou mi řekla, že váha je uvedena kvůli reklamaci, když by náhodou balíček přišel k adresátovi otevřený, aby se mohla zjistit konečná váha. Hned navázala druhou větou, že uvést hmotnost mohu jen od oka.a nemusím na váze nic vážit.....
anaba
19. 3. 2019, 13:06
@dozodo
váží se podle mě kvůli reklamaci-úbytku váhy,kdyby byl balík rozbitý..holt to někdo nedomyslel
cipofka
19. 3. 2019, 12:52
@dozodo
Takže si je máte převážit doma a zapsat váhu a oni to pak jen zkontrolují? Nebo to už vůbec neváží a můžete si tedy napsat i nižší váhu (nevím, jestli se to váhově taky změnilo, vím, že velikostmi jo). Přišla bych tam příště s váhou a vážila to u přepážky a pak jí to předávala
červená hruška
14. 3. 2019, 11:38
Pane řediteli, na to jste přišli brzo! https://www.seznamzpravy.cz/clanek/dostali-jste-misto-baliku-jen-listek-do-schranky-chci-zmenit-system-dorucovani-rika-sef-ceske-posty-67915?dop-ab-variant=4&seq-no=2&source=hp
Hadrnictvi
13. 3. 2019, 17:47
spíš poplašná zpráva , ale týká se pošty reklamovala jste již některá letos ztracený balíček - vinou pošty - jako odesílate? od vedoucí pošty se ke mně dostalo info, že i když je balíček pojištěn např. na 1000,- tak odesílatel musí dokládat fakturami a fotografiemi obsah balíčku a pokud není doklad tak pošta sumu odhaduje , 100% pojištění prý uznávají vyjímečně jako šokující případ uvedla pracovnice pošty případ uváděný na školení : Paní odesílala na zakázku pletený svetr a protože nemůže fakturou dokázat práci pošta jí ač balík pojištěn na 3000,- vyplatila pouze 400,- za vlnu na kterou měla fakturu
Lucie-Anna
14. 3. 2019, 15:54
@Hadrnictvi
Reklamovala jsem zrovna dnes - RR - nechtěli po mně nic, jen podací lístek, ani na mou výslovnou otázku, zda mám uvést, co a v jaké hodnotě bylo v balíčku, nic vědět nechtěli. Prý to berou jako ztracený doporučený dopis a pošlou mi složenkou náhradu, kterou mají v obchodních podmínkách (kolik to je nevím).
ošla
13. 3. 2019, 17:52
@Hadrnictvi
Po mně jako po zákazníkovi s ičem chtějí u reklamace už 7 let fakturu a vyplácí jen částku na faktuře ... když jsem posílala jako soukromá osoba, nechtěli nic.
yva
13. 3. 2019, 17:50
@Hadrnictvi
Po mně už kdysi (možná dva roky z5) chtěli mail, kde bylo uvedeno, kolik adresátka poslala za věci v balíku na můj účet, vyplatili mi celou částku, na kterou byl balík pojištěn.
e-sladkyspanek.cz
13. 3. 2019, 17:50
@Hadrnictvi
mně když ztratili balíček, stalo se tak jen za ty roky 3x tak vyplatili bez řečí pojištěnou částku, ale jednalo so vždy o RR
Hadrnictvi
13. 3. 2019, 18:07
@Brůs
čaukýýýý tyjo - tak to mám kliku že mi nic neztratili ale jestli to podle pošťačky je i na soukr. balíčky tak jak někdo doloží cenu věci co koupil před lety a teď prodává
e-sladkyspanek.cz
13. 3. 2019, 18:00
@Hadrnictvi
vůbec netuším,já už neposílám čp. PPL po mě chtěla fá teda když ztratili a dostala jsme jen cenu bez dph. , ale za 10 let jen 1x takdobré skoré
motji
13. 3. 2019, 17:49
@Hadrnictvi
Veru, tohle nevím přesně, ale pokud vím, tak se píše nějaké čestné prohlášení. A pokud paní třeba svetr prodávala, tak by měla doložit nějakou komunikaci ohledně ceny.
motji
13. 3. 2019, 18:52
@Hadrnictvi
já se vždycky setkala s fakturou nebo nějakou komunikací s cenou. Na školení na tohle nejezdím, není to moje parketa