Zobrazit přihlášovací formulář

Chápete to chování některých lidí :-(

Založit nové diskusní téma
Výchozí avatar
johnynka 15. 12. 2018, 14:49
pobavil mě tento článek, no než pobavil spíš rozesmutněl. Video jsem si nepustila, stačilo přečístíst první odstavec....Hypotéka by neměla přesáhnout 45% příjmu....no dobře, tak jo....při 20tis čistého je to 9tis hypotéka, k tomu v Praze se třeba poplatky pohybují okolo 5tis, jsme na 14tis a zbyde mi 6tis na všechno ostatní, jídlo, jídelna, jízdné....A mít našetřeno 20% z ceny nemovitosti....Praha 2+1 okolo 3mil. To chci vidět, kdo z mladých na to z dnešních platů našetří. A mezitím si ještě šetřit na důchod. Co pak dělat při mateřské? Nějak mi z toho není úplně volno. Nehledě na to, že při 20tis nikdo nikomu hypotéku na byt za 3 mega nedá. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/vlastni-bydleni-dostupne-je-jen-si-k-hypotece-musite-prizvat-treba-rodice-rika-predni-cesky-banker-62195?dop-ab-variant=7&seq-no=1&source=hp
petrulka 18. 12. 2018, 10:28
@johnynka Když jsem si před 22 lety kupovala první byt, taky to šlo. Do hypo se mnou museli jít oba rodiče (brala jsem si pár set tisíc na ruinu v dezolátním stavu, 30 km za městem). Bylo mi 19 a po zaplacení všeho mi zbývalo sotva na rohlíky a jízdenku. Dva roky svépomocí rekonstrukce. Bylo to taky pěkný, s kamarády jsme celý dny makali a večer hráli karty a jedli utopence. V 26 splaceno a byt na trojnásobku vstupní hodnoty. Prodáno, koupen větší a ten už taky pomalu splacený. Tehdy byly ty hypotéky šílený, schvalovali jí měsíce a úrok byl nějakých 16%.
johnynka 18. 12. 2018, 10:50
@petrulka my jsme začínali tuším na 6%, papírů bylo háfo, je to už 16 let cca
slunisluni 15. 12. 2018, 20:08
@johnynka to musíš být jako mladý Stropnický - mít takovou funkci, aby zablokoval stavbu bytů a tak cenu těch bytů zvedl mna maximum... potom si vzít penízky od maminky a koupil si zámek, na to si udělat projekt EU.. a atd....
ani 15. 12. 2018, 18:30
@johnynka To nené jen Praha, ty ceny za byty jsou i tady a výdělky (zip) v mnoha a mnoha případech škoda mluvit
johnynka 15. 12. 2018, 18:34
@ani jj určitě je to napříč republikou. Jen já ty ceny třeba tam u vás nevím
irik 15. 12. 2018, 16:56
@johnynka Jak mladi v dnesni dobe nasetri? Asi stejne, jak jsme to delali my pred 20-25lety... My jsme nemeli vubec nic od rodicu, ani penize, ani nemovitost... museli jsme vsechno zaridit sami a s detmi jsme museli pockat, az jsme si zaridili vlastni bydleni...jo, a uroky uveru a hypotek na konci 90 ch byly pres 15procent...
Muškovka 18. 12. 2018, 7:20
@irik Přesně, my jsme měli 16%. Pak jsme to nějak zaplácli stavebkem, bylo to šílený, už ani nechápu, jak jsme to tenkrát všechno zvládli ... :-S
johnynka 15. 12. 2018, 17:10
@irik mě fakt nepřijde, že by to pro nás bylo 45% platu. tady ty ceny letí raketově nahoru. Fakt šílený
irik 15. 12. 2018, 17:16
@johnynka ano, nebylo to 45 procent platu, ale musel se nasetrit vetsi podil na koupi nemovitosti... my jsme kupovali v 97-m a KB nam dala skutecne "dobrou" nabidku na ty casy, ale museli jsme zaplatit 2/3 ceny nemovitosti, zbytek byl uver
johnynka 15. 12. 2018, 17:21
@irik my až v roce 2003 a měli jsme okolo 6% a tuším stačilo 10% ceny, ale tím si už nejsem jistá
irik 15. 12. 2018, 17:32
@johnynka ano, pak uz uroky byly vice "lidove".
yva (upraveno) 15. 12. 2018, 17:26
@irik Nojo, ale třeba dvoupokojovej panelák ještě v roce 2004, když jsme se my stěhovali, stál v Brně 1100 tis, dneska stojí ten samej 3800 tis (zip). Průměrná mzda byla v roce 2004 17466 Kč, dnes je 27236 Kč. Tzn. nárůst cen nemovitostí mezi lety 2004 a 2018 byl zhruba 3,5 krát, zatímco nárůst průměrné mzdy jen 1,56 krát (zip) Edit: Popletla jsem dvoupokojáč a třípokojáč v roce 2004 ,-) Opraveno
irik 15. 12. 2018, 17:27
@yva ohledne cen - nemam dobry prehled, urcite zalezi od stavu bytu a ctvrti... ten rozdil 850 a 3800 podle me neodpovida realite...nevim, jak se Vam podarilo sehnat v 2004 2+1 byt za 850, tchyne kupovala ve stejnem roce 1+1 za stejnou cenu, mozna byl v lepsi lokalite... nevim...
yva 15. 12. 2018, 17:45
@irik těsně, než jsi odpověděla, jsem to upravila. Furt je to ale neúměrné.
irik 15. 12. 2018, 19:22
@yva ted jsem si koukla na ceny bytu v Brne :-o
bemini 15. 12. 2018, 17:23
@yva což je dobrá zpráva pro všechny, co mají nemovitosti koupené k pronájmu, prodeji, uložení peněz (Y)
vlastaz 15. 12. 2018, 15:04
@johnynka Já už delší dobu kroutím hlavou nad nápady našich politiků. Bohužel patřím do generace, jejíž rodiče žili produktovní život za socialismu, tedy do důchodu nebyli vybaveni nějaými extra úsporami, nemovitostmi a vysokým důchodem, ač celý život pracovali. My s manželem jsme tedy nedostali od žádných rodičů do začátku nic, kromě občas kastrolku jídla. Bydlení jsme si pořídili sami díky hypotéce, kterou budeme splácet až do důchodu. A teď pořád slyším o nutné podpoře rodiny - máme se postarat o své seniory, je to naše povinnost, máme pomoct do budoucna s bydlením svým dětem, je to přirozené, je to naše povinnost jako rodičů... S bydlením nemíme spoléhat na stát a poříídit si vlastní na hypotéku. On ten model je moc hezký a tradiční v západních zemích, kde to tak chodí po generace, ale u nás byla bohužel ta přestávka a myslím, že takových lidí, jako my je spousta...Nejsme schopni se podle rad státu postarat o předešlou i následující generaci, postarat se o vlastní bydlení a ještě si spořit na vlastní důchod....
chrom (upraveno) 15. 12. 2018, 21:24
@vlastaz tak zase na druhou stranu, dnešní senioři žili většinu času v době, kdy bylo nepoměrně snazší si pořídit vlastní bydlení, tedy bydlení mají, nějaké úspory by taky mít měli, mají slušný důchod, co víc senior potřebuje, neplatí hypo, neplatí dětem školu, tak s čím se má seniorovi finančně pomáhat? a podpořit děti když to jde, proč ne? upravuji: podpořit děti myslím jako rodič v produktivním věku podpoří dítě na startu ne senior své dítě v produktivním věku
Zrušený účet 18. 12. 2018, 18:20
@chrom Moniko, chápu, jak jste to myslela. Jen trošku tvrdě napsáno, proto ty reakce. Četla jsem diskuzi. Většina z nás co tady píše, svým dětem pomůže, dle svých možností. Nemyslím tím rodiče, kteří už opravdu tu pomoc potřebují. Kdysi důchodce znamenalo 55 a výše. Do budoucna to bude 70 a více. Je mi 46, rodiče již nemám. Nedokázala jsem se postarat o ně jenom sama, musela jsem pracovat, měla dítě, ale zařídila jsem to tak, že péče o ně byla více než dobrá. V pečovatelském domě, s celodenní péči. Ne soukromém. Co se týče mne, nelpím na majetku. Teď je celkem dobře, v budoucnu být nemusí. Je to o prioritách, povaze, o možnostech. Já osobně raději půjdu do menšího, prodám chatu (mám jí po rodičích), nechci být na nikom závislá a držet majetek za každou cenu, pokud se samozřejmě důchodu dožiji. Ale každá to máme jinak, sto lidí, sto názorů (F)
chrom 18. 12. 2018, 20:12
@ jasně (F)
SarinaK 15. 12. 2018, 20:14
@chrom tak ono jsou třeba léky hodně drahé a překvapivě jíst musí a měli by i kvalitně a platit nájmy také...když pak zůstane jen jeden, je to dost náročné. A finančně podporovat děti... To snad má být naopak ne? My se máme starat o naše stárnoucí rodiče, aby nestrádali, pokud to jde, ne oni o nás *-)
chrom 15. 12. 2018, 21:20
@SarinaK já přece neříkám, že se o rodiče nemáme starat, jen si prostě nemyslím, že pokud jsou dva, každý má důchod 10 tis., dohromady 20, bydlí ve svém, že jim to nestačí, když tady všichni tvrdíte, že všichni vydělávají 20 tis. čistého pro celou rodinu s dětmi
Brůs 17. 12. 2018, 22:04
@chrom A kdyz jeden rodic odejde? Mama ovdovela. Sice bydli ve svem byte, ale stejne poplatky a energie jsou 4000. Duchod vcetne vdovskeho okolo 14000. Za leky da mesicne 2000. Ma psa. Musi jist. Nekdy chce holice. Rada by jednou rocne alespon na tyden nekam vypadla.....
cervenka 18. 12. 2018, 10:40
@Brůs ä občas si taky potřebuju koupit bundu nebo kabát nebo boty nebo spodní prádlo nebo ......a co brýle nebo zuby.. ......to mám do smrti nakupovat v sekáči nebo chodit v jednom? a co když se do toho už nevejdu? ,-) :-@
Brůs 18. 12. 2018, 13:07
@cervenka Tak. Moje mamka je skoro slepa. Poridit bryle...tak tak se vejde do 10 litru. V lednu ji konecne budou delat zuby. Prisla o ne tri dny pted tim urazem. .... (zip)
petrulka 18. 12. 2018, 10:32
@Brůs Zrovna včera jsme to zase řešili. Máti má i s vdovských důchod 14 tisíc, inkaso 8. Jen poplatky měsíční, bez pojistek atd. Už teď jí trochu dotuju, i když není moc z čeho, no je to brutální. A super, že když jí vezmu sem, tak u nás zaplatí úplně to samý, jako v tý Praze, takže finančně si vůbec nepomůže.
Brůs 18. 12. 2018, 13:09
@petrulka Tak. A az se podela pracka, lux....co si budem povidat.
petrulka 18. 12. 2018, 14:07
@Brůs No jo, když ona hogo fogo důchodce má kromě bytu ještě chalupu. To si dovoluje dost (smich) takže letos jí budeme k narozkám kupovat televizi domů a příští rok na chalupu, má 30 let starý..teda přesně, pokud se jí nepofere třeba lednice.
chrom 17. 12. 2018, 22:08
@Brůs aaa?
Brůs 18. 12. 2018, 5:47
@chrom Podle vas u seniori nic nepotrebuji a meli by umrit. (zip)
chrom 18. 12. 2018, 6:05
@Brůs *-) 8-| 8-| 8-|
Aja10 17. 12. 2018, 13:56
@chrom No, nevím, uvažuju, jestli ten barák utáhneme, až budeme oba v důchodu. Ono se to nezdá, ale energie půjdou nahoru a ještě mám v živé paměti paní nedaleko od nás, která bydlela v domě sama a v zimě chodila každý den do lesa sbírat dřevo, aby si vůbec mohla zatopit. Mně teda ty důchody přijdou hrozně nízký a já bych teda jako důchodkyně rozhodně nechtěla sedět doma na zadku a štrikovat.
kamion 18. 12. 2018, 20:49
@Aja10 Jde to. Nestěžuju si. Možná, až tady zůstaneme jen jeden a bude se muset topit plynem, to bude horší.
Aja10 18. 12. 2018, 22:27
@kamion No právě, já si to neumím vůbec představit.
chrom 18. 12. 2018, 22:44
@Aja10 však o tom celou dobu píšu, co má dělat senior, který zbyde v domě sám, provoz domu je drahý, údržba náročná, co je na tom protiseniorského?
Aja10 19. 12. 2018, 10:06
@chrom Já vám přece nic nepsala, že je to protiseniorské ,-) Jen z vašich reakcí tady vyplynulo, že vy byste seniorům nic nepřidávala, že to nepotřebují.
chrom 19. 12. 2018, 10:37
@Aja10 tak to bylo na všechny, ne přímo na vás, jen nerozumím tomu, že se tu některé diví, že doporučuju seniorovi stěhování z domu, kterej pro něj už z praktických důvodů není vhodnej, když vy i další tady nahlas taky třeba uvažujete, že nevíte, jak třeba jednou dům utáhnete, vždyť jsme mluvily o tomtéž
Aja10 19. 12. 2018, 10:44
@chrom Ale já přece psala, že ho asi budeme muset prodat. Pokud teda v něm nebude chtít bydlet některé z dětí. Pro jednoho je to i zbytečně velký. A pro případného nemocného to není už vůbec.
chrom 19. 12. 2018, 10:49
@Aja10 já vím, já myslím, že tak uvažuje každý normální člověk (F)
chrom 17. 12. 2018, 21:35
@Aja10 no, každý by si měl dovolit jen to, co si může dovolit, neutáhnu barák, nemůžu provozovat barák, musím bydlet v malém bytě, a že jsou malé důchody?? my budeme mít ještě menší, jestli vůbec nějaké, a hlavně to my tady asi nevyřešíme
STŘELEC 18. 12. 2018, 14:10
@chrom Ve Vašich příspěvcích chybí podstatné - úcta a respekt ke stáří .
chrom 18. 12. 2018, 14:52
@STŘELEC kde píšu něco neuctivého??
STŘELEC 18. 12. 2018, 15:13
@chrom i když si přečtete po sobě své příspěvky , nepředpokládám, že si to uvědomíte, bohužel, je to ve Vás, ve Vašem postoji ke starým lidem, důchodcům, celkově k životu ve stáří. Je to ale Váš postoj, Vaše vyjádření, na které máte právo a já jen doufám, že lidí, s tímto postojem, moc není a nebudou přibývat. (F)
chrom 18. 12. 2018, 15:53
@STŘELEC co mi to pořád podsouváte?? já nemluvím jen o seniorech, myslím to obecně, všechny tu píšete, že by měli mít všichni stejně, všichni velký byt nebo dům, ať na to mám nebo ne, všichni dovolenou, všichni všechno bez ohledu na všechno, ale to už jsme tady měli všichni by měli mít právo na levnou hypotéku na 100% ceny nemovitosti, všichni by měli mít plat, aby tu vysokou hypo uplatili
Brůs 18. 12. 2018, 15:55
@chrom Kolik vam je? :^) Ptam se vazne.
zelenoockam 18. 12. 2018, 16:08
@Brůs To neni ani tak o veku.je to i hodne o postoji,prioritach,o tom,co vybudujes jak se stavis k zivotu...atd atd.....myslis,ze by byla pani jina ve 40?
Brůs 18. 12. 2018, 16:17
@zelenoockam Nevim. Fakt me zajima, jestli ji uz bylo 30, 40, 50...
zelenoockam 18. 12. 2018, 16:19
@Brůs Tipuju 30-40.ale je to fuk ,-)jen mi probleskla myslenka...co pak,v duchodu.neni barak na prodej,,zbyde jeden mizerny duchod.poplatky sezerou vic,nez pulku....jak by pak pani psala
Brůs 18. 12. 2018, 18:07
@zelenoockam A nepovi a nepovi. ,-)
chrom 18. 12. 2018, 20:13
@Brůs :-p :-p
Brůs 18. 12. 2018, 20:15
@chrom Je to jasny. Malej fracek.
Mapol 18. 12. 2018, 20:32
@Brůs Radu promin, ale vidíš to moc černobíle. Upřímně, nebyli jsem 13 let na dovolené a jsem v současné době ráda, že nám tchýně a máma finančně občas pomáhají. Na pomoc jim fakt nemáme, jsem doma téměř bez příjmů už rok, jestli půjdu do práce v nejbližší době, kdo ví, platíme veškerou péči pro dceru, od státu přídavky nedostávám. Asi chápu, co tím chtěla paní říci, řekla to neobratně, a věř mi, že je mi trapné nechat se podporovat, ale jsem za to ráda, nemůžu finančně pomoci rodičům a není to u mě o neúctě nebo nerespektu, prostě není na to.
Brůs 18. 12. 2018, 20:41
@Mapol Nemyslim, ze to vidim cernobile. Jen asi, jak se blizim seniorskemu veku ,-), na to koukam trochu jinak.
Mapol (upraveno) 19. 12. 2018, 5:54
@Brůs kdyz si to vezmes, tak az mama bude treba pomoc potrebovat, budou mi deti jeste chodit do skoly, meli jsme je dlouho, a takze financni tlak bude ze dvou stran a jelikoz se staram o nemocne dite a predtim jsem byla dost doma se synem, ktery take porad marodil, tak duchod asi mit nebudu a budu na obtiz detem, ktete doufam budou mit na to, aby nam pomohly. Je to dnes tezke, chces se postarat o rodice nebo deti, ale finamcne jsi na tom bita ty v podobe budouciho nizkeho duchodu a budou deti mit na to nas uzivit, kdyz na to ted nemam ja zivit rodice?
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
Brůs 18. 12. 2018, 21:41
@Mapol Ja ti rozumim. Staram se o mamu. Holkama teprve 15. Ja sama jsem uz 6 let v duchodu, za almuznu.
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
chrom 18. 12. 2018, 20:17
@Brůs jste mimo
zelenoockam 18. 12. 2018, 18:14
@Brůs Napovidala dost,ne :-D
chrom 18. 12. 2018, 17:44
@zelenoockam já myslím, že bude nejlepší, když bude každej dělat, jak myslí (Y)
zelenoockam 18. 12. 2018, 17:46
@chrom A myslite,ze si to mohou vsichni dovolit????????
chrom 18. 12. 2018, 17:48
@zelenoockam tady určitě
zelenoockam 18. 12. 2018, 17:49
@chrom Diskuse je o duchodcich,ne??
chrom 18. 12. 2018, 17:57
@zelenoockam ne, diskuse začala úplně jinak, a to o hypotékách ti důchodci se k tomu tak nějak přidružili
zelenoockam 18. 12. 2018, 18:03
@chrom Ja neustale reaguji na vase prispevky,hlavne pak o duchodcich,baracich a bytech
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
chrom 18. 12. 2018, 20:09
@zelenoockam jo, už to jede třetí den, ale zase, když nás to baví (Y)
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
e-sladkyspanek.cz 18. 12. 2018, 18:08
@zelenoockam (candle) sereme na to (candle) Jdeme raději řešit nesmrtelnost chrousta (candle) Todle už tu jede pár dní (candle)
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
chrom 18. 12. 2018, 15:59
@Brůs :^)
Brůs 18. 12. 2018, 16:05
@chrom Je to tajny?
Dan.ka (upraveno) 18. 12. 2018, 16:54
@STŘELEC Oli...to je hezky vyjádřeno... (F)
kamion 18. 12. 2018, 13:41
@chrom Tak si na mě za 30 let vzpomeňte, jak lehko se vám bude stěhovat do paneláku 1+1 z baráku, do kterého jste celý život investovala, máte k němu vztah nebo si třeba jen vyjdete ráda z kuchyně na zahradu.
chrom 18. 12. 2018, 14:57
@kamion ten, kdo se stěhuje z baráku, do kterého 30 let investoval, ten dům nejspíš prodá a z těch peněz může v bytě 1+1 dobře žít, ne?? je to o prioritách pokud chodím ráda na zahradu, mám dům a nedivím se nákladům, pokud radši žiju soběstačně a nemám na to, prodám dům a mám z čeho žít
kamion 18. 12. 2018, 20:40
@chrom Zcela evidentně jste nepochopila, co jsem řekla,ono jen nejde o prachy, no nevadí, končím s Vámi diskuzi
chrom 18. 12. 2018, 20:54
@kamion mně o prachy nejde, ale celá diskuse se rozjela o penězích, jak mají všichni málo a ještě se o to svoje málo musí dělit se svými rodiči a dětmi, a za všechno můžou naši politici a já jsem s vámi diskutovat nezačala, tak mě tu nestrašte
irik 18. 12. 2018, 15:19
@chrom jenze vetsina Cechu neni zvykla se stehovat ani kvuli praci, ani kvuli penezum... ani mladych...
zelenoockam 18. 12. 2018, 15:46
@irik Pokud si tady neco sama vybudujes,na baraku nechas ruce mas k tomu vztah.to je tezke.a pak...mladi.maji tady hlidani deti treba,rodinou.se skolkama a hlidanim je to prekerka.napr.maji tady nemocne rodice,co je zde nenechaji....a je to i o ziv.stylu.nezvyk
johnynka 18. 12. 2018, 16:00
@zelenoockam od jara do podzimu miluju svůj venkov...od podzimu do jara bych se hned stěhovala do prahy do bytu s dálkovým vytápěním, obchodem na každém rohu. No a pak zas padne jaro a já letím do polí
zelenoockam 18. 12. 2018, 16:04
@johnynka planujeme na stara kolena zit v horach.to mame nastejno.pryc z mesta a to bydlim na uplne periferii,petminut od prirody.do bytu ve meste bych se uz nevratila,chcipla bych.a co teprve panelak.to je pro mne nocni mura
Aja10 18. 12. 2018, 16:22
@zelenoockam Přesně tak, v bytě jsem musela bydlet 15 let a bylo to hrozný, nezvykla bych si nikdy.
zelenoockam 18. 12. 2018, 16:24
@Aja10 A jak ctu,tak ty naklady jsou sul nul.pokud je barak opraveny,neni to zadna traga.
maršmeloun 18. 12. 2018, 16:29
@zelenoockam Moni ja uplně čumím jaké jsou naklady v bytě :-o máme baráček 120 m2 plus chalupu, ta je teda velká a dohromady platine za oboje 5105kč komplet (Y) doma topime plynem, chalupa elektřina + kachlové kamna.
cervenka 18. 12. 2018, 16:44
@maršmeloun tomu se mi ani nechce věřit...
maršmeloun 18. 12. 2018, 16:53
@cervenka Věru tak tomu věřte (Y) Vodu platíme teda kubík cca 44kč a internet jen na chalupě doma máme zdarma. Jsme 4 a ja jsem celý dny doma (H).
johnynka 18. 12. 2018, 16:42
@maršmeloun to není možné vytápět dvě nemovitosti za 5tis :^)
maršmeloun 18. 12. 2018, 17:01
@johnynka Doma plyn 830kc a elektrina 1240kc chalupa el 2460kc. Zbytek voda a televize , radio. Zapomněla jsem občas doma krb, ale to výjimečně
johnynka 18. 12. 2018, 17:37
@maršmeloun my teda plyn nemáme, ale elektrika nás vyjde měsíčně okolo 1400kč a to s ní netopíme. Máme ale bojler, čerpadlo ve studni. Je to šílený. Je fakt, že cca 400 z toho dělá "pronájem" elektorměru a taková ta záloha za příkon nebo jak to jmenují
maršmeloun 18. 12. 2018, 18:20
@johnynka Doma el 1240kc a plyn 830kc. Občas teda přitopíme krbem, ale máme novostavbu, velmi dobře vše zatoplenéa to je opravdu hodně znát.( polystyrēn fasáda 20cm a to samé podlahy 15cm) mužský je stavař a své si udál poctivě. Chalupa to samé (Y)
johnynka 18. 12. 2018, 18:39
@maršmeloun jj taky máme zateplenou novostavbu.
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
maršmeloun 18. 12. 2018, 18:49
@johnynka (Y)
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
zelenoockam 18. 12. 2018, 17:48
@johnynka 1340,-elektrina.200litrovy bojler,cerpadlo,dve susicky,dve pracky.......zaloha na dve domacnosti.
Brůs 18. 12. 2018, 16:34
@maršmeloun Te castce neverim.
maršmeloun 18. 12. 2018, 16:57
@Brůs Nemusíš věřit, nemam jediný důvod kecat. Barak je zateplený a chalupu si viděla jak je udělaná. Topi se tam v kamnech a jde to do radiátoru. Oboje je nové tak to dělá moc.
Mapol 18. 12. 2018, 16:43
@Brůs proč ne, my měsíčně elektřina voda pod 4 tis. plyn nemáme, topení v rámci elektřiny
Brůs 18. 12. 2018, 17:55
@Mapol Znam oba Janiny domy. 5 za jeden ok. Za oba mi to prijde strasne malo.
kamion 18. 12. 2018, 21:41
@Brůs Inkaso platím 2.500 - včetně internetu a TV poplatků
maršmeloun 18. 12. 2018, 21:29
@Brůs Máme vše zateplené doma 20 polystyrén podlaha 15 to je Radko neskutečně znát (Y) . To samé chalupa. Občas hodíme poleno do krbu ^o). Jen jsem se spletla není tam internet, ten platíme trvalákem.
zelenoockam 18. 12. 2018, 16:33
@maršmeloun Taky cumim prave. Misan topi uhlim.mesicni naklady energie a voda asi 1600,-kdyz tam bydlel sam furt.to by v byte asi nemel.spis vic
Aja10 18. 12. 2018, 16:28
@zelenoockam Přesně tak, my se stěhovali, když se panelák začal revitalizovat, z balkónů se dělaly lodžie, zateplovalo se, spravovala střecha, na fond oprav se naráz muselo přispívat daleko víc, teplo a elektřina šla nahoru (byly tam el. sporáky, plyn nebyl zavedený), soukromí žádný, jsem ráda, že jsme pryč.
jarla 18. 12. 2018, 17:20
@Aja10 my jsme si revitalizace hezky vyžrali,výměna oken na nás vyšla týden před vánocemi,pak se na jaře začalo zateplovat,dělali se nové balkóny,na začátku léta se měnil a dělal nový výtah a v polovině srpna jsme se odstěhovali (smich)
Aja10 18. 12. 2018, 17:57
@jarla Jejda, tak to vás lituju, fakt upřímně, my měli štěstí.
jarla 18. 12. 2018, 18:54
@Aja10 zas na druhou stranu...díky těmto opravám a úpravám jsme byt prodali o hodně dráž,než by to bylo před revitalizací,takže nám to hodně finančně pomohlo,sice jsme to hned "vrazili" do hypotéky domu,ale zase velká radost z toho,že se část zaplatila
e-sladkyspanek.cz 18. 12. 2018, 15:18
@chrom no za 30 let si o tom přijďte popovídat.. podle vaších názorů vám je tak kolem 20- 30a nic jste nevybudovala (F)
chrom 18. 12. 2018, 17:46
@e-sladkyspanek.cz a to jste teď usoudila podle čeho?
Brůs 18. 12. 2018, 15:24
@e-sladkyspanek.cz Vid. Rikam si, kolik ji je. Podle nimy pobijeme smecku a pujdem do garsonky. (zip)
Dan.ka (upraveno) 18. 12. 2018, 16:54
@Brůs Uááá...psí zabijačka :-D Já si z nich zamlouvám sádlo ^o) Chci psí...svýho mám nadbytek :-$
Mata3636 18. 12. 2018, 16:16
@Dan.ka No ale teda, to som si o vás nemyslela *-) (smich)
zelenoockam 18. 12. 2018, 15:36
@Brůs :-Da mate aj co zrat :-Dtakze jste opravdu nizkonakladovi duchodci :-D
Brůs 18. 12. 2018, 15:37
@zelenoockam Z chlupu napleteme fusekle. Maso sezerem. Z kuzi usiju kabatky.
zelenoockam 18. 12. 2018, 15:38
@Brůs A vyvary z kosti a chrupavek a nepotrebujes ani doplky stravy (Y)
Brůs 18. 12. 2018, 15:46
@zelenoockam A svitit petrolejkou. Myslis, ze podle pani budeme dost setrivi? :^)
zelenoockam 18. 12. 2018, 15:49
@Brůs Nevim.jeste by to chtelo jebnout do te garsonky petry a topit uhlim Hnedym!!!!!
Dan.ka 18. 12. 2018, 15:53
@zelenoockam Proč uhlím? Taková rozcapenost *-) Hybaj na šišky, v lese jich je dost +o(
e-sladkyspanek.cz 18. 12. 2018, 15:33
@Brůs :-D :-D :-D fole,, pobijeme smečku :-D :-D
Brůs 18. 12. 2018, 15:36
@e-sladkyspanek.cz Fole, do garsonky se nevejdou. +o(
zelenoockam 18. 12. 2018, 14:22
@kamion Hele,ja nevim...platim na baraku meme,nez tady litaji sumy.takze vicemene se vlezu i do toho fondu oprav.a kdyz je nejhur,klidne se muze pronajat jeden,dva pokoje...
SarinaK 18. 12. 2018, 13:47
@kamion (F) přesně na to jsem myslela.
Aja10 18. 12. 2018, 11:33
@chrom Tak teď ho utáhneme v pohodě. A pokud zůstaneme některý sám, tak se samozřejmě barák bude muset prodat. Jo, důchody jsou malé, ale já jsem vyrozuměla, že vy byste důchodcům ještě vzala. Já mám děti 3, do startu jsme jim dali myslím dost, prostě co jsme mohli, bydlení si ale budou muset pořídit za svoje. A asi se o nás i postarat, pokud bude třeba. Naštěstí se to u nás v rodině takto běžně dělá, v důchoďaku ještě neskončil nikdo.
petrulka 19. 12. 2018, 13:09
@Aja10 To jste měli veliký štěstí..pokud už ten člověk nemůže být sám a to ani hodinu a vy ještě musíte vydělávat (hypotéka, děti na školách..), tak je to skoro neřešitelné. Příspěvek na péči zdaleka nepokryje celodenní pečovatelku, v noci se nevyspíte, protože stále něco řešíte. Já se taky modlím, abych nemusela, ale už se to v rodině několikrát stalo, nebyla jiná možnost
Aja10 19. 12. 2018, 14:13
@petrulka Jo, to měli, zatím, v budoucnu to už nejspíš bude jinak, to vím.
LENNNA3 19. 12. 2018, 13:01
@Aja10 Máme to také tak. Říká se nikdy neříkej nikdy, ale vůbec si to neumím představit, snad to nebudu nikdy muset zažít. O jednu maminku jsme se postarali, teď se jezdíme starat o tatínka, který se o sebe neumí postarat sám. Stáří je v tomto kruté :´(
jarla 19. 12. 2018, 12:33
@Aja10 u nás se to taky tak dělá a přesto nyní hledáme domov důchodců pro tchána,je na tom tak zdravotně zle a potřebuje tolik péče,že nejsme schopni tomu vyhovět
Aja10 19. 12. 2018, 12:49
@jarla Pokud pracujete, tak je to jasné, v budoucnu to tak nejspíš bude muset řešit víc lidí.
chrom 19. 12. 2018, 11:00
@Aja10 a kde píšu, že bych důchodcům něco brala?
Aja10 19. 12. 2018, 12:47
@chrom Napsala jste: s čím se má seniorovi finančně pomáhat? Každý si to tady holt vyložil po svým, no.
chrom 19. 12. 2018, 14:17
@Aja10 já vycházím ze zkušeností ze širokého okolí, kde jsou většinou senioři finančně soběstační, že třeba potřebují pomoc s lékařem, nákupem, topením, je jiná věc, ale finančně, zejména pokud jsou dva, to zvládají je až s podivem, že všichni senioři od zdejších přispěvatelek jsou na tom finančně tak moc špatně
cervenka 19. 12. 2018, 14:19
@chrom ano, pokud jsou dva, tak to zvládají...ale troufám si tvrdit, že pokud zůstane jen jeden, tak je na tom skoro vždy mizerně / pokud tedy nemá nadstandartní důchod/
chrom 19. 12. 2018, 14:38
@cervenka já se ale vyjadřuju celou dobu srozumitelně, a rozhodně nikde nepíšu nic o obírání seniorů nebo dokonce, že by měli umřít, jak se tu často objevuje
kopretin.a 19. 12. 2018, 14:29
@cervenka Ono hodně záleží na tom, jak žili i předtím...pokud dotyčný/á nemá vlastní bydlení s rozumnými poplatky, aspoň něco našetřené a pečovali v rámci možností o svoje zdraví, tak to tak zlé není. V našem baráku žilo dost důchodců - ti co chlastali, neuměli si sami uvařit ani kafe a neměli našetřeno nic na tom byli blbě, to je fakt. Ti soběstační, činorodí - co třeba chodili s důchodci na výlety nebo na pár hodin něco dělat, tak ti byli v pohodě. Řekla bych, že se to nedá paušalizovat. Ale že by si teda vyskakovali, to určitě ne. (F)
zelenoockam 17. 12. 2018, 21:58
@chrom ,mne přijde roubenka vytápěná uhlím a dřevem méně,než tady barák,vytápěný plynem-o hodně menší.a co poslouchám kamarádky některé,z paneláky,co dají za teplo,teplou vodu centrálně.......nevím ,nevím (zip)
chrom 17. 12. 2018, 22:13
@zelenoockam tak vytápět barák plynem je drahá záležitost, jak to souvisí s daným tématem?
petˇka 18. 12. 2018, 8:00
@chrom Plyn je to jedine vyborne co mne mohlo v baraku potkat ,-)
zelenoockam 17. 12. 2018, 22:16
@chrom no,že se nedá utáhnout barák,že je levnější byt *-) *-)píšu,že centrální topení a teplá voda v bytě vyjde teda někdy o dost více.já netuším,jak se teda dneska běžně vytápí byty-měla jsem zato,že už etda peckem,fakt ne :^) :^) :^)
chrom 17. 12. 2018, 22:21
@zelenoockam tak dům není jen o topení a teplé vodě, náklady na provoz a případnou údržbu a opravy jsou jistě v domě vyšší než v bytě
zelenoockam 17. 12. 2018, 22:23
@chrom tak pokud je dům po rekonstrukci,nevidím to tak tragicky,že jo ,-)
chrom 17. 12. 2018, 22:26
@zelenoockam jistě, ale pořizovací cena je zase někde jinde než u bytu ve srovnatelné lokalitě, čili vyšší hypo, tedy vyšší nutné náklady *-)
zelenoockam 17. 12. 2018, 22:28
@chrom ale my se nebavíme o tom,že někdo něco pořizuje...my se bavíme o současném stavu. a nákladech..mmch u nás byty se rovná někdy cena baráku staršího 8-| 8-| 8-| a schválne,moni,jestli muzu...kolik máte teda jen náklady-voda,energie,popelnice....vím,že to ej od lokality,ale i tak
chrom 17. 12. 2018, 22:36
@zelenoockam ale od začátku je to o tom, že jsou drahé nemovitosti, malé platy a důchody, a vysoké hypotéky přece na provoz bydlení musím počítat všechno, co mě stojí bydlení, tedy energie, teplo, voda, fond oprav, hypotéka my platíme v bytě kolem 5 tis, asi jako všichni
dami73 18. 12. 2018, 6:20
@chrom Nevím jestli jste opravdu z Prahy, ale vy vážně platíte v bytě za VŠE 5 tisíc???? Já jsem z města (cca 10 tis. obyvatel) a tohle mám jen za energie+ kabelovka 600,- Kdybych těď nesplácela hypo bylo by to + 5000,- za nájem (zip) Já chci do Prahy (child12)
chrom 18. 12. 2018, 7:34
@dami73 nejsme z prahy, město asi 10 000 obyv., a ano, provoz bytu - zálohy na vodu, teplo, odvody do fondu oprav a pod., elektřina - asi 5,5 tis, jsme 4. Nemáme hypo. I zálohy a následné doplatky odvisí od toho, jak člověk žije a šetří, myslím, že to nejde srovnávat a někde výš paní píše, že v Praze poplatky za byt jsou 5 tis, to bude všude podobné, rozdíl je v ceně nemovitosti podle lokality, ev. v nájemním bydlení v ceně nájmu nevím, proč platíte za energie ( elektřina + plyn) 5 000 ?? v bytě
dami73 18. 12. 2018, 9:34
@chrom Ano, voda+teplo+elektřina+kabelovka+ fond =5000,- + hypo, (plyn nemáme) Bohužel u nás náklady na telo patří mezi ty dražší v republice. A s tím opravdu nic neudělám i kdybych šetřila sebevíc.
zelenoockam 18. 12. 2018, 7:34
@dami73 A mi se zda i tech 5moc ,-)
Brůs 18. 12. 2018, 8:31
@zelenoockam Kluk ma 1+1, mesto 35000 obyvatel, v centru. Najem i inkaso 4.500. Zazrak.
dami73 18. 12. 2018, 9:39
@Brůs Tak to má SUPER! U nás by dal jen za nájem 4-5tis. Máme tady dvě fabriky, který furt shání lidi a tak ceny ať nájmu nebo koupi bytu jsou příšerný. Známá sháněla podnájem a za 2+1 chtějí 10-12 tis za nájem (zip)
zelenoockam 18. 12. 2018, 9:26
@Brůs ty jo,tady by tak zázrakem sehnal 1+1 za 4500 jen za nájem.plus další energie
kamion 18. 12. 2018, 8:39
@Brůs To jo, teda. U nás jsou nájmy vysoké, je tu hodně lidí na práci
Zrušený účet 18. 12. 2018, 8:48
@kamion U nás jsou nájmy taky vysoko a jdou furt nahoru, za prvý kvůli lidem,který berou dávky,naštěstí už vyhlašují zony, kde prostě příspěvek na bydlení nově přistěhovalý nedostanou a těch zón přibývá a potom kvůli zahraničním pracovníkům, to se šponují ceny 8-|
Brůs 18. 12. 2018, 8:44
@kamion To byla fakt nahoda. Jine byty cca 12000
Zmolda 18. 12. 2018, 8:37
@Brůs No tak to je super cena (Y)
Brůs 18. 12. 2018, 8:47
@Zmolda Byla to fakt nahoda. Taky si to drzi zuby nehty. ,-)
Zmolda 18. 12. 2018, 8:56
@Brůs To se mu nedivím, fakt super cena.
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
e-sladkyspanek.cz 18. 12. 2018, 7:02
@dami73 my jsme ve vlastním a taky neplatím víc se vším než 5 tis.
petrulka 18. 12. 2018, 10:37
@e-sladkyspanek.cz Když to se takhle vůbec nedá paušalizovat. Já mám kolem 700 lidí ve vlastním a platí i o tisíce jinak, záleží, v jakým stavu je barák (zateplení, okna), způsob vytápění a ohřevu, počet osob atd, to udělá na stejně velkým bytě rozdíl klidně 4 tisíce měsíčně (F)
zelenoockam 17. 12. 2018, 22:48
@chrom to platím na baráku moni.teda energie,náklady.ne spolu s hypotékou.pokud to máte vč.hypo,tak to jo,to je pak levné,le netuším,co bych za to u nás měla-ani garsonku :-S
STŘELEC 15. 12. 2018, 20:53
@SarinaK určitě ano, i oni chtějí jít do divadla,do lázní, pokazí se lednička, TV...z toho důchodu těžko na to je. Děti by se měly o své rodiče umět ve stáří postarat, aby nestrádali ( alespoň u nás v rodině to tak vždy bylo a je).
Dan.ka 15. 12. 2018, 20:07
@chrom ...co víc senior potřebuje? To myslíte vážně? :-oPředstavte si ,že by taky rádi jeli k moři, na hory, do lázní, nebo jen do divadla, na večeři. To se jim z důchodu těžko podaří. A co teprve, když jeden zůstane sám, to pak mají opravdu s bídou "na suchý rohlík třikrát denně" :^)
zelenoockam 15. 12. 2018, 20:14
@Dan.ka Duchod 8000,-apod.... (zip)teda asi jim to zvedli o 300,-... (zip)
slunisluni 15. 12. 2018, 20:14
@zelenoockam mazec že
zelenoockam 15. 12. 2018, 20:16
@slunisluni Jo a tady najem garsonky bez energii 4000,-uplny kotec v socialove :-So poplatcich v duchodaku ani...
slunisluni 15. 12. 2018, 20:18
@zelenoockam ....a kupodivu potřebují i jíst....já bych se styděla vzít peníze i když vím že je na tom dobře
zelenoockam 15. 12. 2018, 20:26
@slunisluni Ja si nemam od koho brat ,-) Delam si srandu.moje decka nedostali nic a nestezuji si.nepocitam,ze se budou o mne strat,to neni samozrejmosti a za zle jim to mit stopro nebudu..urco budou mit i svych starosti dost.hledim se zavcas na duchod zaopatrit sama,aspon v ramci....ale ti,co rvali a zabezpecovali svoje decka,co ted fakt zivori z duchodku a decka na ne.....tech mi je fakt lito
slunisluni 15. 12. 2018, 20:13
@Dan.ka to jsou ale názory ... žejo
Evelína 52 15. 12. 2018, 18:44
@chrom někteří lidé měli možnost odkoupit si státní byt za pár set tisíc kč,ale to byl jen zlomek lidí... jinak ty co mají byty v domě u soukromníka tam nájemné velmi rychle stoupá a starší lidé to z důchodu nezaplatí...
Zrušený účet 15. 12. 2018, 18:12
@chrom Máte trochu zkreslené představy.....pořídit si vlastní bydlení nebylo až tak snadný,a slušný důchod má jen zlomek seniorů. Znám hodně lidí ,kteří nemají ani 10 000 :^)
STŘELEC 15. 12. 2018, 18:00
@chrom :^) tak můj názor je ten, že by jsem automaticky měla podpořit své rodiče v důchodu, ať už zdravé či nemocné. Vlastní bydlení??? No, většina žila v nájemních městských či podnikových bytech. Z toho důchodu si moc tedy důchodci vyskakovat nemohou, přivydělat také ne ( již staří a s tím spojené zdravotní problémy, únava...). Vždyť oni celý život pracovali, mateřská 6 měsíců , dovolená 14 dnů, pracovní soboty...Upřímně, dnešní mladá generace má hodně možností se postavit na vlastní nohy sama, jen záleží, jak se k tomu postaví.
cogina 15. 12. 2018, 18:09
@STŘELEC Přesně tak, nevím, proč se začíná objevovat názor, že máme pomáhat dětem s bydlením tím že jim na něj budeme přispívat či jim snad byty kupovat. V první řadě musíme pomoci rodičům, to je přece ten správný koloběh. Dětem ráda pomůžu, ale do určité míry - jsou mladí, ruce zdravé, proč by nemohly tak jako my - naše generace se o bydlení přičinit sami? Logicky - když budu zabezpečovat děti na jedné straně a rodiče na straně druhé - co zbyde na mě? Možná to někomu přijde sobecké, ale takhle to přeci nikdy nebylo!
STŘELEC 15. 12. 2018, 18:15
@cogina Ale to není sobecké, to je jen normální. Mladí lidé mají opravdu dnes tolik možností jak se zaopatřit, tolik možností vystudovat, vycestovat třeba za prací...jen se toho chytnout.
Cidos86 15. 12. 2018, 18:07
@STŘELEC Tak ono to tak dřív bývalo běžné a v rozvojových státech to funguje doteď - vychovám děcka a ty se pak ve stáří postarají o mě...Tady to fungovalo tak, že vychovám děcka, postarám se o ně a budu je sponzorovat nejlépe do konce svého života, buď je budu mít nakvartýrované v mamahotelu do 40 nebo jim koupím vlastní byt a za odměnu pak půjdu do domova důchodců, abych nepřekážela. (Y)
STŘELEC 15. 12. 2018, 18:09
@Cidos86 No, přesně :-S
bemini 15. 12. 2018, 18:09
@Cidos86 Míšo, takhle to funguje kde ? Neznám nikoho, kdo by to tak měl...teda znám rodiny, kde bydlí spolu dvě generace, ale to v baráku, kde si to můžou dovolit a hlavně ty mladý pomáhají starým
Cidos86 15. 12. 2018, 18:39
@bemini Částečně to píšu v nadsázce, jako v reakci na to, že seniorům se vede tak dobře, že by měli podporovat mladé, ale je pravda, že mi to i v reálu přijde převrácené - pečovat o děti do pozdního věku, zatímco by to mělo být opačně. Znám těch lidí (ne, že by to byli nějací mí známí...)bohužel dost, co sponzorují s minimálních důchodů či platů své dospělé děti a živí je...nebo "přilepšují" dost výrazně...Ale oni se taky za to stydí a vyloženě se tím "chlubí" málokdo..JIstě, není to všude, někdy si pomáhají navzájem, tak by to mělo být, ale těch případů, kdy to je poněkud jednostranná výpomoc, těch málo není...A ještě si pak ti staří připadají kolikrát blbě, že dávají málo... :-S
bemini 15. 12. 2018, 18:43
@Cidos86 tak ale, kdo to ty důchodce takhle ,,naučil,, ? pro mě je nepředstavitelný tohle...nám bylo blbý si brát od babči prachy k vánocům či narozkám, takže jí vždycky říkáme, at si ty peníze nechá a raději nám za to upeče domácí minihoustičky...ty má vynikající a babí je ráda, že nám udělá radost a my jsme rádi, že se přežerem ,-)
Cidos86 15. 12. 2018, 19:26
@bemini Já nevím, jak na to přišli....Pro některé to je ale jediný způsob, jak udržet vztahy s těmi dětmi. Nebo nevím. Doteď se necítím dobře, když mi babičky dávají peníze pro děcka nebo i pro mě...Většinou se už nehádám, protože to nemělo vůbec efekt, ale blbé mi to je furt....toho se nemůžu zbavit. Neříkám, že strčit 200 Kč děcku do kasičky "za vysvědčení" je na kriminál (smich) , ale jinak to ráda nemám a jsem taky radši za buchtu nebo oběd, to mi blbé není ,-)
Zrušený účet 15. 12. 2018, 18:19
@bemini Znám několik v 70 letech babay který vydržuji své děti, a kupodivu jsou to všechno synové. Bydlí doma, full servis, do práce někteří chodí, někteří ne a matinky chodí po brigadach, aby vyšly s důchodem a synkem na hrbu.
maršmeloun 17. 12. 2018, 13:31
@ Leni maminka mojí kamarádka 67let chodí na brigádu do Tesca, aby platila za 48leteho synačka alimenty na 4 děti. +o(.
jarla 17. 12. 2018, 13:34
@maršmeloun omg....a on nepracuje?
maršmeloun 17. 12. 2018, 13:41
@jarla Pry děla většinou na černo, aby mu na to exekutori nešahli *-). Jejich maminka je vychovávala co ja pamatují sama a dřela jak soumar vždy. Je to zmetek a vzdy kdyz jí za tou kasou vidím mám chuť jí obejmout :´(. Je mi jí lito.
Aja10 17. 12. 2018, 13:59
@maršmeloun Jani, ale kdyby nechtěla, tak to dělat nebude, ne?
maršmeloun 17. 12. 2018, 14:13
@Aja10 Tak určitě, ale ona vzdy říká, že si neumí představit, že by ty vnoučata " trpěli" kvůli otci, který na ně se@e. Neptam se jestli to dělá ráda nevo ne, jen mně ji je lito kdyz vidím jak je za kasou strhaná :-S.
jarla 17. 12. 2018, 13:47
@maršmeloun to je strašně smutné
bemini 15. 12. 2018, 18:28
@ já beru, když se syn rozvede, že se na čas nastěhuje k mámě....to mi přijde normální...a můj brácha taky bydlí s mamkou...mají barák a já jsem vděčná, že tam s ní je, že není na barák sama a ano, vaří mu, pere mu..ale rozhodně mamku nezneužívá , dělá do večera, bere si melouchy, aby mohl barák postupně opravovat a pokud se některý nechaj zneužívat, tak je to jejich problém...ale to není jen dnes, to bylo i dřív..
Zrušený účet 15. 12. 2018, 18:36
@bemini Co znám ty baby, tak všichni ti synové jsou svobodní, a ano, je to jejich problém, že něco takového dopustily. Já svým dětem jsem ochotna pomocí kdykoliv, vědí, že až jednou odejdou, můžou vždy přijít pro pomoc, mají vždy otevřené dveře a kam složit hlavu, ale nemůžou po mě chtít, abych je živila až do smrti. Samozřejmě v životě se stát může ledacos, ale tam to bývá už potom o něčem jiném.
bemini 15. 12. 2018, 18:39
@ živit zdravého dospělého ? sem debil ? ,-) ,-) ,-)
Cidos86 15. 12. 2018, 17:58
@chrom Nevím, kde jste přišla na to, že v podstatě všichni senioři mají vlastní bydlení...Těch, co žijí ve státních nebo nájemních bytech je plno a věřte, že by neradi slyšeli o tom, že mají slušný důchod. Plno lidí dá i v důchodovém věku 3/4 důchodu za bydlení,hlavně, když žijí sami, takže jsou pak rádi, že si koupí základní potraviny, popřípadě léky, natož, aby spořili na byty vnukům. Absurdní představa....Asi moc těch zámožných seniorů neznám..JIstě, i senioři, kdyžjsou dva ve vlastním bytě (domě), mají úspory, vyšší důchod + případně výsluhy apod., si nežijí zle, to je pak jiná situace, ale nepřijde mi to standardní,aby babičky špórovaly vnukům na bydlení.
anib 15. 12. 2018, 17:42
@chrom Myslím, že by děti měli podporovat své rodiče a ne naopak. Slušný důchod ? 14 tis Kč ? To je k s míchu.Z toho si dovolenou nepořídí
cogina 15. 12. 2018, 17:47
@anib Ono je to hrozně těžké. Pro některého seniora je 14 tisíc slušných, pro některého ne. Spoustu seniorů na dovolenou nejezdí, a zase spoustu ano. Já bych třeba mamce dovolenou zaplatila celou, ale ona jet nechce. Je už sama a s důchodem si vystačí. Má sice velký třípokojový byt, ale platí za něj málo. Pravda, nežije v Praze. Všechno je úhel pohledu. (F)
irik 15. 12. 2018, 17:02
@vlastaz nevim, mam jiny nazor ohledne pomoci s bydlenim svym detem... pokud budu mit moznost, tak ano, rada pomuzu, ale vubec tuto otazku neberu jako svoji povinnost. Pro me je povinnost dat jim dobre vzdelani, pokud o nej budou mit zajem, ale pak... at se staraji sami...
Cidos86 15. 12. 2018, 17:28
@irik Taky nevím, proč by měla být povinnost pořizovat dětem bydlení....Kdo má v rodině různé nemovitosti (prarodiče), které se dědí nebo nadstandardní finanční situaci, tak je logické, že asi dětem něco pořídí. Ale spořit jak vzteklá,abych pak upachtěně za každou cenu předala byt (si vybavuji maminku od jednoho známého, co dřela a dřela,jedla na oběd 2 vajíčka..aby vybavila synky bytem), to mi smyslem nepřijde. A opravdu to vidím velmi často, že si toho pak děti, až na vzácné výjimky, nepovažují...Vzdělání je fajn a pak, ať se posnaží. Nebo jim přidat něco do základu, ale že by každý musel mít v 18 vlastní byt...Jo, byty jsou předražené, hypotéky čím dál míň dostupné....Ale mám pocit, že ti, co se jim to strčí pod nos, spokojenější nejsou. Vidím to v rodině, všude...Chtějí víc a víc, nároky rostou.Za pár let si budou mladí představovat, že by ze zákona měli mít ve 20 minimálně novostavbu RD s bazénem. (smich)
yva 15. 12. 2018, 16:30
@vlastaz Vidíš, a když jsem tady psala, že u nás v rodině se nemovitosti dětem dávají, já že byt taky dostala, byla jsem označena za rozmazlenou a nic nechápající, a stejně tak že rozmazluju své děti, protože když dostanou bydlení, nebudou si ničeho vážit (zip)
kremilek 15. 12. 2018, 15:33
@vlastaz Píšete to přesně jak to je, jen bych dodala, že kolem sebe mám spoustu lidí, kteří se zdaleka nedostanou ani na výplatu 20 000- mezi nimi i spousta chlapů - živitelů.
Leňula*B 15. 12. 2018, 15:17
@vlastaz Moji rodiče dostali nemovitost od prarodičů. Vůbec ji ale neopravovali, finance na to moc nebyly. Celý život jsem slyšela, že se musím postavit na vlastní nohy, do začátku nic nedostanu. V 18 jsem opravdu z domu odešla, do podnájmu, potom se zadlužila a koupila nemovitost, kterou splácím do ted, a to je už 18 let, Zároven jsem rozvedná, v nové nemovitosti, tu opět splácím, a s klidným svědomím říkám, že ji buduju i pro své dítě. Nechci opakovat historii s mým neustálým splácením. Otázkou je, co za l 5et bude, jestli syn využije nabídky bydlení a hlavně kde budou v tu dobu pomyslné hranice hypotéky versus dosáhnutí na hypotéky (F)
Zrušený účet 15. 12. 2018, 15:15
@vlastaz jj,souhlasím
johnynka 15. 12. 2018, 15:10
@vlastaz jo, to je přesně ono. Jak mám pomoct dítěti s hypotékou, když ty děti mám dvě. Ano chtěla jsem je, tak je mám. Do toho budu ještě dalších 20let splácet svou hypotéku...Mezitím už budu zase podporovat mé rodiče, aby z důchodu vyšli a spořit si na ten svůj. A ne..přestěhovat se do zapadlé vesničky 200km od Prahy není řešení.....Hlavně, že budou mít děti obědy na 1. stupni zdarma (zip)

Vybrali jsme pro vás

Kategorie