Zobrazit přihlášovací formulář

Koronavirus v ČR i ve světě

Založit nové diskusní téma
Výchozí avatar
(ZUZA) 5. 4. 2020, 23:28
Dobrý den, jen otázka? Dnes jsem slyšela min. Vojtěcha jak říká, že chce republiku..pomalu ,,organizovaně promořit,, a začít u školáků coby skupinu, která je nejméně ohrožená mu přijde logické. Také říkal, že děti jsem velmi často nošiči viru. To znamená, že když začnou děti chodit do škol, tak padnou všichni učitelé? Logicky totiž děti ve škole jedí, pijí..atd. Tudíž roušky není možno nosit stále. Také zvláště malé děti na prvním stupni budou těžko od sebe udržovat rozestupy..atd. Průměrný věk učitele na ZŠ je 51let....Učitel tedy bude nejrizikovější povolání ?? Podotýkám, že nejsem učitel! A toto téma jsem probírala s kamarádkou učitelkou. Jaký na to máte názor vy učitelky, vychovatelky, pracovníci ve školství ..atd. ???
funkymama 6. 4. 2020, 7:22
@(ZUZA) Ať už ty školy otevřou 8o| (F)
veru 6. 4. 2020, 8:05
@funkymama Dovedeš si v reálu představit vyučování s rouškama? Učíš- tak jak se na to díváš?
funkymama 6. 4. 2020, 8:06
@veru Že všechno jde když se chce a že nejhorší smrt je z vyděšení ,-)
veru 6. 4. 2020, 8:18
@funkymama Já mám bych řekla vcelku racionální přístup, (smich) Neomývám nákup a nedesinfikuju kliky (smich), ale školu s povinnou rouškou si představit úplně neumím - bez roušky jo
sieta 6. 4. 2020, 9:45
@veru Jo, školu bych na červen otevřela, ale bez rooušek. S rouškama si to taky nedovedu představit. Hlavně svačiny a obědy stejně s rouškama nejsou proveditelné
crhakp 6. 4. 2020, 8:23
@veru Přesně tak. Nešílím. Desinfikuju pouze WC. Na nákup jdu 2x v tydnu. Chodím do práce. Ale pokud by měly teď někdy otevřít školy, tak syn zůstane doma ikdyby to měla být neomluvena absence.
sieta 6. 4. 2020, 7:39
@funkymama Like!!
miazmije 6. 4. 2020, 7:47
@sieta Fakt?
sieta 6. 4. 2020, 9:46
@miazmije jako na konci května? Ano. To je přes měsíc a půl, věřím, že situace už bude jinde. Jsem optimista. (velikonoce13)
funkymama 6. 4. 2020, 7:58
@miazmije Nebo myslíš, že to může zůstat takhle navždy? ,-)
miazmije 6. 4. 2020, 8:09
@funkymama Dobrý den,může jít Jindra ven? Nikdy,nebo navždy 8o| Jako v září cajk,do tý doby ani náhodou
jardis 6. 4. 2020, 11:27
@miazmije TAky to tak mám, navíc bydlíme v RD s mými rodiči a o ty se bojím....
miazmije 6. 4. 2020, 11:37
@jardis Jim můžou v tělocvičně zařídit přespávání
jardis 6. 4. 2020, 15:07
@miazmije Jo to je to navždy... :^) ,-)
Zrušený účet 6. 4. 2020, 8:26
@miazmije Mám to stejně, my děti půjdou do školy v září. Já si neumím představit, nebo spíš si umím představit důslednost hygienických opatření, roušky, odstupy, měření teplutky, jak docílit toho, aby to ty děti dodržovaly, možná 1.stupen, ti jsou ještě tvarni ,-)ale ty starší poupatka, no nevím.. A argument, že ty už mají z toho rozum se obávám, že to je ten věk kdy ho marně hledají, dost často. U syna mám k tomu i zdravotní důvody. Nejsem mrtvá z vydeseni, ale jsem realista, ať si otevřou co chtějí, ale školy a hranice by měly být jedny z posledních štací.
yva 6. 4. 2020, 13:13
@ No, pošlou s dětmi do školy učitele v průměrném věku těsně pod horní hranicí nároku na ventilátor a od září zase budou učit rodiče ,-) Neprojde to. Kulminovat máme ze stávajících čísel na konci dubna, když se rozvolní opatření, čísla zase porostou. Nelajznou si to.
lucijee 6. 4. 2020, 8:39
@ Souhlasím.. A vůbec nechápu ten obrat. Proč najednou otevřít školy?
hokovka 6. 4. 2020, 11:48
@lucijee neumím si představit jestli bude jako to teď bylo skoro vždy na konci května vedro, že tam budou v tom horním patře sedět všichni v rouškách..... (zip) Sam mi během první hodiny zkolabuje.....
lucijee 6. 4. 2020, 13:43
@hokovka Valča tam kolabovala už bez roušky, takže to vidím stejně.. mmch jak se máte? Mě teď potěšil mail s týdenním plánem ...od všech učitelů je tam věta..Dodělejte si úkoly, které vám chybí z minulých týdnů a hlavně odpočívejte.
veru 6. 4. 2020, 14:37
@lucijee Ten plán jestli tam byla jen tato věta je na 1*****
lucijee 6. 4. 2020, 15:20
@veru Byla.. u všech vyučujících (Y) po té náloži z minulých týdnů jsem dnešní mail otevírala s obavami. Pořád jsem rolovala dolů a nevěřila vlastním očím ,-) Je to sedmá třída.
hokovka 6. 4. 2020, 13:57
@lucijee jj oblíbenkyně tvého syna ,-) psala.... už mi z toho hrabe.... naštěstí nejsem zavřená na tom skvělém kopci.... akorát, že až to skončí tak se tam budu muset zase vrátit :-S
lucijee 6. 4. 2020, 15:24
@hokovka Takže to máte taky tak...jsem ráda, že nám dali na týden vydechnout. Valča má fakt co dodělávat. V jejím případě je to domácí vyučování peklíčko. Musím u všeho být, přepisovat, zvětšovat. Takže když přilítne mail, že nesplnila úkol z hudebky, vraždila bych. Aha, ty tu nejsi.. :^) tak si užívej, dokud to jde.
hokovka 6. 4. 2020, 16:48
@lucijee ... povidej mi o tom chvili jeste.... Tak o nejakem ukolu z HV jsem nikdy nic nevidela a neslysela *-) a zkusila by Klarka neco psat, ze nedali a mela bych minimalne trojku z chovani ,-) ale verim tomu, Petra rikala, ze Sabrina musi te magorce po Kosove musi kazdy den fotit chytre hodinky ze se hejbala (zip)
šíma 6. 4. 2020, 9:16
@lucijee A kdy se má jít? To mi nějak uteklo.
lucijee 6. 4. 2020, 9:23
@šíma V plánu je půlka května. Ale to je otázka, že jo.
šíma 6. 4. 2020, 9:34
@lucijee Ale o tom mluví už dlouho ne? S květnem počítám. Mě spíš zarazilo, že nejspíš povolí tábory, tam.mi to dodržovani hygienických opatření přijde úplně scifi.
Lanna1 6. 4. 2020, 9:37
@šíma Já tedy doufám, že je povolí a bude to už bez roušek. Ostatně zrovna na táboře by byly stejně k ničemu.
sieta 6. 4. 2020, 9:47
@Lanna1 Taky věřím, že léto už bude nahoře bez (H)
Aja10 6. 4. 2020, 13:57
@sieta Já taky, dnes je horko, byla jsem oběhat poštu, Zásilkovnu, drogerii, už to docela hořelo. Měla jsem pocit, že zdechnu. 8o|
zdenakucerova 6. 4. 2020, 9:49
@sieta ale, aby tam u toho nahoře bez nebylo zase nějaké omezení věkem ,-)
šíma 6. 4. 2020, 9:44
@Lanna1 A to já taky na jednu stranu doufám , ale asi jen když by se opravdu nejpozději v té půlce května vyrazilo do škol a vidělo by se co by to udělalo. Ne zavřený školy, pak na pár dní do školy v roušce a hurá na tábor, kde se sejdou z různých koutů republiky.
zdenakucerova 6. 4. 2020, 9:48
@šíma na tábor se ti naši také upínají jako na dobu, kdy už se zase začne vše vracet do běžných kolejí...brzdím těšení...ale když jsem to viděla včera...syn jen na otočku do města něco vyzvednout, náhodou se tam potkal se spolužákem co taky doma dělal nákupní spojku a vrátil se takový pookřátý nebo jak to říct. :^ prostě měl radost z osobního setkání
zdenakucerova 6. 4. 2020, 9:40
@Lanna1 já úplně vidím "náš" tábo...les...suché wc, voda na mytí teplá , když se podaří zatopit a vedle kuchyně....vývařovna roušek (smich) ale jinak si to dovedu představit :^), že až pojedou na výjezd budou je vedle rukavic mít...ta skupina těch vážně zasahujících zdravotníků a hasičů v rouškách s puntíčky, beruškami, sloníčky, kytičkami ,-) néééé já to úúúúúúplně vidím...každá jednotka bude mít "svojí" barvu roušek ,-)
Lanna1 6. 4. 2020, 9:19
@šíma ,-) to nikdo neví ,-) zatím je stále plán půlka května, vysokoškoláci by prý mohli dříve, neví se zatím vůbec nic všechno jsou to zatím jen spekulace
šíma 6. 4. 2020, 9:27
@Lanna1 Jo aha, tak to vím. Z diskuse jsem pochopila, že se má vyrazit za týden. ,-)
Lanna1 6. 4. 2020, 9:31
@šíma Kdepak ,-) to jen tady tak vypadá. Teprve se budou otvírat obchody, předpokládám že podle těch se uvidí jak to vlastně bude a jak to bude s růstem nakažených vypadat . Babiš chce i sportovište tak jsem zvědavá jestli otevřou i sportovište, nebo zatím jen obchody. Školy si myslím, že zůstanou tak jak jsou.
šíma 6. 4. 2020, 9:48
@Lanna1 Z otevření sportovišť jsem se zaradovala, ale četla jsem že jen určitá "Otevření by se podle něj mohla dočkat venkovní sportoviště například pro cyklistiku, běh, in-line brusle, skateboarding, tenis, sportovní střelbu, letectví nebo kanoistiku"
miazmije 6. 4. 2020, 8:37
@ Přesně. Šestá třída? Parta tupých mimoňů. Úplně živě si představuju jak fungujou s rouškou 8-| 8-|
lucijee 6. 4. 2020, 9:13
@miazmije Děti budou mít zásoby roušek na výměnu...po hodině ji opatrně sundají, dají do hermeticky uzavřeného sáčku, umyjí a vydesinfikují ruce, vyndají novou roušku z hermeticky uzavřeného sáčku...a budeme pokračovat v hudební výchově 8-| a nebo se taky můžeme dozvědět, že není třeba roušky měnit a mýt si tak často ruce +o( že vlastně vůbec nepotřebujeme roušky...jen musíme do práce a škol..
miazmije 6. 4. 2020, 9:16
@lucijee Hele jsem zvědavá jestli děckovi někdo ty roušky a dezinfekci zajistí, protože já na tohle nemám ani nervy,ani prostředky..
lucijee 6. 4. 2020, 9:20
@miazmije No, já jsem včera poslouchala Plagu. Ten řekl, že se bude řídit nařízením hygieny a jestli ta řekne, že požaduje, roušky, desinfekci, teploměry, tak škola začne, až to budou mít.
Zrušený účet 6. 4. 2020, 9:24
@lucijee Tak je to v cajku, to jen tak nebude.
lucijee 6. 4. 2020, 9:28
@ Bylo to v OVM a sám teda věděl velký kulový. Evidentně to s ním nikdo moc neprobírá.
SarinaK 6. 4. 2020, 8:41
@miazmije mám taky holku v 6., neudrží ani myšlenku, natož roušku na papuli. O tom, jak by si ji hygienicky nandavala a sundavala ani nemluvím. Zřejmě je to právě cíl, aby došlo k promoření populace. Dospělí si budou dávat pozor a domů to donesou děti. Jinak si to neumím vysvětlit. *-)
irik 6. 4. 2020, 14:12
@SarinaK Nejsem lekar, ale myslim si, ze bez promoreni jednoduse nikdy se nevratime k normalnimu zivotu. Koukni na Japonsko, JK, Chinu- mysleli, ze to maji jiz pod kontrolou, ale pocet nakazenych porad roste, I kdyz pomalu. V dnesni dobe neni mozne udrzet nakazu, kdyz uz se rozlezla po celem svete. Bud bude kazdy stat v totalni izolaci nebo nakaza bude cestovat dalsich 5,10,15 let... I kdyby se rychle objevila valcina na trhu, tak stejne by nezabranila sireni CV.. uz vidim ty nadsene z noveho ockovani bio matky...
SarinaK 6. 4. 2020, 14:18
@irik Nejsou žádná věrohodná data k tomu, že po prodělání Covid tu imunitu skutečně získáš. Je to pro mě krajně nedůvěryhodné, o to víc, že jde o naprostou názorovou změnu. Tak nějak se nechci stát pokusným králíkem, zvlášť když vidím, že okolní země spíše zpřísňují než rozvolňují, A i státy, které šly cestou “imunity stáda” otočily. Nějak nevěřím, že lze “řízeně” něco takového vůbec ukočírovat. Přestaneme nosit roušky, až tu bude nějakých (zjištěných) 30k nakažených? Každý má nějaký názor, můj je takový prostě.
STŘELEC 6. 4. 2020, 8:49
@SarinaK Obrat na opačnou stranu , cíl - promořit ?, odležet to přes prázdniny ? Nechápu (zip)
bulik 6. 4. 2020, 9:02
@STŘELEC A až se dostatečně promoříme, tak přijde vakcína, která nás spasí, testovaná pár měsíců https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/minist-odvolal-reditel-fn-hradec-kralove-roman-prymula.A160630_145424_domaci_hro?
irik 6. 4. 2020, 14:18
@bulik Nemusi to byt zrovna jeho podnik.. ve svete pracuji tisice vedcu nad vakcinou, a i kdyby byla hotova za mesic, tak nezabranila by uplnemu sireni nakazy, uz jen z toho duvodu, ze urcite % populace odmita jakekolv ockovani.
bulik 6. 4. 2020, 9:10
Zrušený účet 6. 4. 2020, 8:56
@STŘELEC no protože je to nevyhnutelné - nouzový stav měl za úkol to pouze zpomalit,abychom byli připraveni a nebylo vše najednou a nedošlo ke kolapsu zdravotnictví
Efexis 6. 4. 2020, 11:43
@ Nezlobte se, ale při stavu 2000 nemocných museli nastoupit medici do nemocnic. Tak když bude nemocných desítky tisíc, tak nastoupí do nemocnic uklizečky a dýchat budou pacienti do papírových pytlíků asi. To bude asi větší kolaps. Na promoření asi nemá naše zdravotnictví kapacitu, bych řekla. Stejně jako všude, ale tam si to taky uvědomují a zalézají....my budeme vylézat. Jak chytré +o( +o( +o( +o( +o( Když z prvních tří nemocných je jich 4000....kolik jich bude z milionů dětí, co půjdou do školy ??
irik 6. 4. 2020, 14:26
@Efexis Z 4500 prokazanych v nemocnicich se nachazi 386 pacientu, z toho par desitek na Jipkach... neda se do nekonecna sedet doma... i sami lekari rikaji, ze casem budou vetsi problemy ekonomicke nez zdravotni..
Zrušený účet 6. 4. 2020, 9:03
@ Tak kdo nelehl teď, tak lehne po nástupu dětí do školy?
Zrušený účet 6. 4. 2020, 9:10
@ já netuším,jak kdo lehne a nelehne akdy,ale výhra bude spočívat v tom promoření za co nejmenších ztrát
Zrušený účet 6. 4. 2020, 9:18
@ Já rozumím tomu, že se řídí omezeními přísun nemocných, alle nemyslím si, že by se s regulací mělo přestat, ten přísun nemocných se musí řídit dál a když vše do měsíce uvolní, tak to bude jako bomba. Je zákaz shlukovani se, jak krom jiného chtějí provést dopravu žáků? Když ve školních spojích je hlava na hlavě? Mám pocit, že ministr školství snad nikdy nejel sockou, stejně tak jako Vojtěch který snad nikdy nebyl v duchodaku, když vydal nařízení jaký vydal.
Zrušený účet 6. 4. 2020, 9:24
@ ono je to asi jedno,v první řadě měli chránit ohrožené,což úplně se nepodařilo - viz situace v domovech pro seniory třeba - snad se k tomu dostanou teď
Zrušený účet 6. 4. 2020, 9:36
@ Uvidíme, v tom případě by ale asi musel stát nařídit, aby zaměstnanci dps zůstali v zařízení, pokud děti vypustí do škol, pac riziko, že přinesou nákazu domů, nakazí takovou pecovatelku, sestru, kuchařku aj.je velké a bude to furt dokola. A následky bohužel známe všichni. Umím si představit, že by uvolnili maturanty, prijimackove děti. Ten měsíc školy zbytek dětí nijak nevytrhne.
vlastaz 6. 4. 2020, 11:48
@ Jo, maturanty a přjímaččkové děcka do školy, za 14 dní udělají přijímačky ( den 0+14), za 3 týdny maturity a během těch 14 dní ve škole se jich půlka promoří a lehne. Takže k těm přijímačkám, na který se chystají doma, jich dojde půlka...
STŘELEC 6. 4. 2020, 9:02
@ tak to je fajn, že už ke kolapsu ve zdravotnictví nedojde, že už jsme připraveni .
SarinaK 6. 4. 2020, 8:52
@STŘELEC Prymulovi jsem věřila, v tomto ale vidím politiku, politické rozhodnutí a moji důvěru tedy už rozhodně nemá. Ten názor změnil kdy? Během neděle? Stačilo mu tak málo +o(
jardis 6. 4. 2020, 11:35
@SarinaK mám to stejně Šárko :-S nemyslím si, že jsem přehnaně vystrašená, ale teď se teprve tak nějak začínám bát, ať nedopadneme jako v Itálii, jedna velká vlna :-(
STŘELEC 6. 4. 2020, 11:39
@jardis a jak se začnou promořovat zdravotníci, to bude , jak budou zůstávat doma, protože positivní nebudou moci chodit do práce...njn "zaostáváme" za ostatními státy (zip).
jardis 6. 4. 2020, 11:41
@STŘELEC Asi to tak fakt je....bereme si vzor v západu :-S
lucijee 6. 4. 2020, 9:07
@SarinaK Také jsem mu věřila....
Zrušený účet 6. 4. 2020, 9:02
@SarinaK Já jsem o víkendu vypnula a teď se nestačím divit. Každý plácne co ho napadne. Prvňáka do školy s rouškou nepošlu, když si představím jejich miniaturní družinu, tak ani náhodou
STŘELEC 6. 4. 2020, 9:00
@SarinaK Přesně přesně přesně (zip) jeden den a hned je vše jinak , věřila jsem mu.
miazmije 6. 4. 2020, 8:47
@SarinaK + asi jim došlo kolik bude stát za sranda očr
irik 6. 4. 2020, 14:45
@miazmije OCR je kapka v mori.., je spousta ostatnich vydaju... za chvili lidem dojdou uspory/tretina podle vyzkumu nema zadne/, z ceho lide budou zit?
miazmije 6. 4. 2020, 14:54
@irik No zas taková kapka to není,nic nevytváří, neodvádí a jen dostanou
přeslice 6. 4. 2020, 14:56
@miazmije no ale druhotně jo, protože těmi penězi zaplatí maminy za jídlo, za telefon, za vodu, elektřinu - to je všude DPH ne? A pak ty obchody platí daň z příjmů. Takže pokud chceme zachránit ekonomiku, tak musíme hlavně utrácet ,-)
zelenoockam 6. 4. 2020, 15:00
@přeslice Nase ekonomika uz byla v prdeli pred breznem..takze asi nebude co zachranovat
miazmije 6. 4. 2020, 14:58
@přeslice (candle)
Zrušený účet 6. 4. 2020, 9:04
@miazmije No hlavně chtějí nahnat lidi zpět do práce.
miazmije 6. 4. 2020, 9:12
@ No vždyť to myslím... očr,jen výdaje,platby za pojistné nula s daně taky...
Zrušený účet 6. 4. 2020, 9:04
@ Když ono plno lidí nemá kam se vrátit.
Zrušený účet 6. 4. 2020, 9:08
@ Já z toho fakt mám pocit, že vůbec nemají plán. Ať udělají přijímačky a maturity a do školy se jde v září.
maršmeloun 6. 4. 2020, 8:36
@ Vidím to stejně (F). Dcera dojíždí ráno do školy autobusem ( nabírá všechny děti z vesnic cesta cca 30 min) autobus narvaný až po střechu +o(, mezi tím jsou i důchodci co jedou na nákup (zip).
SarinaK 6. 4. 2020, 8:34
@ mám pocit, že se všichni zbláznili, bohužel včetně Prymuly.
veru 6. 4. 2020, 8:47
@SarinaK Šári- já už ani nemluvím - To je každý den všechno jinak - všechno...
SarinaK 6. 4. 2020, 8:55
@veru dorazilo mě to vyjádření Pirátů o otevření hranic....vždyť ti chudáci senioři nemohou vycestovat... kopíruji: Opozici také vadí pokračující zákaz vycestování českých občanů za hranice s výjimkou nutných služebních cest. Předseda ODS Petr Fiala to považuje za pochybné. Jak řekl v nedělní Partii na Primě, je to opatření, které lze snadno ukončit. Přidal se k němu i šéf pirátů Ivan Bartoš, podle kterého si prý senioři připadají jako „za Husáka“, když nemohou vycestovat za svými rodinami do zahraničí.
veru 6. 4. 2020, 9:04
@SarinaK Mě už asi nepřekvapí nic ,-) Jedině - pokud nám hospodu otevřou přes noc, tak jak ji minule přes noc zavřeli ,-) Zásoby zkažený nebo sežraný, všichni brigádníci i zaměstnanci doma- plán práce teď nedělám, že, když je zavřeno a nic připravenýho (smich) čím dál víc chuť žít jak ti samotáři na šumavě ,-)
Zrušený účet 6. 4. 2020, 8:44
@SarinaK Já myslím, že Prymula dostal přes prsty, pač jinak si to taky neumím vysvětlit
SarinaK 6. 4. 2020, 8:45
@ přesně, takový názorový veletoč tu dlouho nikdo nepředvedl. (zip) Testů bylo v neděli jen něco přes 4tisíce, logicky je tedy i méně pozitivních.
STŘELEC 6. 4. 2020, 8:30
@ Naprostý souhlas (F), nejsem ani hysterik a ani mrtvá z vyděšení, jen se na to dívám reálně a otevřeni škol a hranic - poslední štace.
cervenka 6. 4. 2020, 8:00
@funkymama Proč navždy? Do konce školního roku....
funkymama 6. 4. 2020, 8:01
@cervenka Věrko a co se tím změní?
cervenka 6. 4. 2020, 8:08
@funkymama Právě že nic...děcka nebudou ani chytřejší ani blbější, jen se toho hnusu tolik neroznese ...
STŘELEC 6. 4. 2020, 8:24
@cervenka Na Slovensku je tč návrh od premiéra Matoviče, že všechny děti by měly nastoupit do škol až 1.9.
cervenka 6. 4. 2020, 8:44
@STŘELEC souhlas...já si myslím, že to tak nakonec dopadne i u nás...přece z nouzového stavu, kdy děcka ani nevylezou na ulici, nesmí se setkávat ani v malých skupinkách na hřišti, je nevrhnou po hlavě do těch obrovských kolektivů...rouška nerouška.. Vždyť ať pomalu uvolňují nouzový režim, to ale neznamená, že statisíce děcek najednou naženou do škol *-)
Zrušený účet 6. 4. 2020, 9:11
@cervenka no naše děcko chodí každý den běhat
Aja10 6. 4. 2020, 9:40
@ Náš teda sám ani se spolužáky ven nechodí, jen každý den s námi na cca dvě hodiny do přírody, ale má toho už plný zuby, je to na něm vidět.
Zrušený účet 6. 4. 2020, 9:42
@Aja10 na procházku s náma by už nešla,chodí si prostě zaběhat
Aja10 6. 4. 2020, 9:09
@cervenka Kde nevylezou na ulici? To by mě fakt zajímalo. Tady běžně na hřištích, v parcích hloučky, včera v přírodě skupinka s detektorem kovů a běžně děcka na krosových motorkách nebo čtyřkolkách. Je to horší než za běžnýho stavu.
cervenka 6. 4. 2020, 10:40
@Aja10 fakt? tak tady děti venku skoro nevidíte...maximálně ty malé s mamkou za ruku
Aja10 6. 4. 2020, 13:55
@cervenka Jo, fakt. A taky se mně to moc nelíbí. Ale asi jsou rodiče rádi, že se jich zbaví. (zip)
šíma 6. 4. 2020, 10:52
@cervenka A chodíte někam? Já si to taky myslela, ale o víkendu jsme vyrazili na procházku a všude plno lidí různého věku. Rodiny, páry, skupinky děti a mládeže. Jedni měli dokonce deku, sedělo jich tam tak pět, roušky na krku a popijeli tam z jedné láhve.
anilvap2 6. 4. 2020, 11:20
@šíma Jj, děti na hřišti, piknikující partičky v parku na lavičkách. Cyklisti, běžci..... Ale já jsem z centra P. Možná měli spíš nařídit choďte povinně ven, a lidi by děli doma. Aby si náhodou někdo nemyslel, že jim může něco nařizovat ,-)
Lanna1 6. 4. 2020, 11:26
@anilvap2 A není ono to spíš tak trochu dobře , že není úplná izolace ? Lidé se sice dále potkávají, ale ne v takovém množství jako v běžném provozu. Nemyslím si, že úplná izolace je žádoucí.
Aja10 6. 4. 2020, 14:04
@Lanna1 Asi jo, kdyby seděli doma, tak se z toho jisto jistě pominou. Jenže je docela blbé, že zase většina míří jen jedním směrem. My byli včera 4 hodiny v lese asi 6 km daleko, jestli se teda po tom kácení kvůli kůrovci tomu ještě dá říkat les, nepotkali jsme ani živáčka. Teda ne že by mně to vadilo. ,-) Ale blíž k městu u poutního kostela zase mraky lidí, to jsme viděli z dálky.
MíšaC 6. 4. 2020, 14:08
@Aja10 Zrovna včera jsme se o tom bavili se známýma... Žijeme tu od malička, okolní lesy tak nějak z dřívějška známe... A najednou zjišťujeme, že si tu připadáme jako bychom tu šli prvně +o( Místo lesů paseky :-S
anilvap2 6. 4. 2020, 11:40
@Lanna1 No já nevím, ale já jsem tu karanténu pochopila tak, že právě by se potkávat neměli, aby se to neroznášelo dál. *-) Edit. jinak já už se těším, až otevřou ty shoppping centra, ať už ty lidi z těch cyklostezek a parků zase zmizí (H)
Hanka_Bohmova (upraveno) 18. 2. 2022, 20:26
@anilvap2 .
irik 6. 4. 2020, 14:48
@Hanka_Bohmova Hezky jste to napsala (F)
petˇka 6. 4. 2020, 12:23
@Hanka_Bohmova Z první linie že zdravotnictví to vidím naprosto stejně. (F) (F)
Zrušený účet 6. 4. 2020, 12:16
@Hanka_Bohmova (Y)
Lanna1 6. 4. 2020, 12:21
@ Tak naštěstí už se k tomuto scénaři přiklání i Prymula a Vojtěch. Už nezbývá jen doufat, že se to ukočíruje a bude to brzo pryč. Stále víc mám pocit, že už to tu bylo v lednu v únoru, jen v menší míře a většina to přičítala jen horší chřipce, docela by zajímali protilátky u takových jedinců (zip)
MíšaC 6. 4. 2020, 12:27
@Lanna1 To s tím lednem a únorem si myslí hodně lidí v okolí... Taky by mě to zajímalo, jestli se to někdy bude zjišťovat. Třeba kamarádka je laborantka, jejich kolektiv taky postihla nějaká atypická chřipka a ta říkala, že až pomine tohle šílenství, tak si ty testy na protilátky nechají ze zvědavosti udělat...
Hanka_Bohmova (upraveno) 18. 2. 2022, 20:25
@MíšaC .
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
Zrušený účet 6. 4. 2020, 13:46
@Hanka_Bohmova Taky v to doufám. Během posledních dní pouští do světa úplně protichůdné informace.
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
Lanna1 6. 4. 2020, 13:40
@Hanka_Bohmova Já v to doufám, že se jednou ráno neprobudí, řeknou konec zákazům, ale pojedou podle nějakých čísel, tak aby ta promořenost probíhala opravdu tak, aby se dala zvládnout. Zatím stále mluví o kontrolované promořenosti a postupnému rušení zákazů, tak doufám, že se jim to podaří.
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
anaba 6. 4. 2020, 13:13
@MíšaC já už jsem to tady psala jednou,kamarádka se vrátila 1.týden v lednu z Itálie z lyžovačky..vraceli se v neděli nad ránem a odpoledne se potkalo 15 lidí z autobusu na pohotovosti a 8 z nich byl diagnostikován zápal plic..ostatní měli lehčí formu..jí bylo tak zle,že nejhorší angína v životě byla lebeda.. 8-|
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
Lanna1 6. 4. 2020, 12:58
@MíšaC Tak doufám, že to bude vysoké číslo a zjistí se, že spousta má dostatek protilátek ,-) (F)
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
Lanna1 6. 4. 2020, 12:47
@MíšaC :^) jestli to dobře chápu tak u určité části populace budou už zjišťovat protilátky www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null" target="_blank" title="https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prymula-otestujeme-17-tisic-lidi-podle-toho-budeme-ridit-promoreni-populace-98299?seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=327500&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_sourcewww.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null" class="link--blue link">https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prymula-otestujeme-17-tisic-lidi-podle-toho-budeme-ridit-promoreni-populace-98299?seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=327500&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_sourcewww.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
MíšaC 6. 4. 2020, 12:52
@Lanna1 Já teda nejsem žádný odborník, ale tak nějak (možná) naivně předpokládám, že to případné větší uvolnění by přicházelo právě až po vyhodnocení toho plánovaného testování. Prahu určitě budou testovat, mluvilo se i o té oblasti kolem Uničova a Litovle, to nevím, jestli pořád platí,... Myslím, že vědět, jak moc je vir v populaci rozšířený, je dost klíčové...
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
Lanna1 6. 4. 2020, 12:38
@MíšaC U nás taky tahle chřipka proběhla. Proto mě to velmi zajímá. Dcera horečky, velké bolesti hlavy, čtrnáct dní jen ležela, nebyla schopná ani sejít do kuchyně aby se najedla. Jednou to zkusila a sešla dolů, okamžitě se obrátila, že je strašně unavená a šla si lehnout. Opravdu čtrnáct dní byla mimo provoz. Syn to chytil asi třetí den co se to u ní projevilo, vysoké horečky, velká bolest nohou. Horečky, ale už jen tři dny, ale deset dní jen spal. Nejmladší to snášela nejlíp, vysoké horečky, bolest hlavy, horečky dva dny ale ne po sobě a ne celý den. Ta byla v podstatě velmi brzo fit. U nás se takhle nemarodí, všichni jsou zdraví, ani každoroční chřipka se nikdy nedostaví i když okolí lehne. Tohle byl opravdu nějaký sajrajt (zip) A pokud to tedy byla nějaká forma korona, tak u nás by se nepotvrdilo to s tím očkováním TBC, protože jediná nejstarší je očkovaná proti TBC a průběh měla nejhorší. Naopak nejmladší má nejmínň očkování, nemá ještě ani MMR a průběh bych velmi rychlý (zip) ale to jsou samozřejmě jen takové dohady atd. proto by mě ty protilátky zajímali a je možné, že alespoň u té starší nechám až s to uklidní protilátky udělat. ,-)
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
zelenoockam 6. 4. 2020, 15:34
@Lanna1 Tohle bylo u nas cca unor.Bert a za tri dny ja.Bert nemiva ani rymu,nikdy nic nemel a ja uz xx let taky ne.ted to bylo strasne a ten kasel hnusny....
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
Evasma 6. 4. 2020, 15:28
@Lanna1 Před vánocemi toto probehlo u dcery, která nebývá vůbec nemocná.
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
Evasma 6. 4. 2020, 15:07
@Lanna1 Před vánocemi toto probehlo u dcery, která nebývá vůbec nemocná.
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
STŘELEC 6. 4. 2020, 12:13
@Hanka_Bohmova (F)Kéž by jste měla Hani pravdu, ani nevíte, jak by jsem moc byla ráda . Ale mám právě obavu z toho, že naše zdravotnictví následný nápor promořovací akce nezvládne...uvidíme, čas vše ukáže . Jak dopadá VB, která razí toto promořování obyvatelstva , bohužel známe :-S
Lanna1 6. 4. 2020, 12:11
@Hanka_Bohmova Ano zdravotnictví je uškrcené a přitom v nemocnici je jen malá část nakažených, zbytek zvládá doma.
cervenka 6. 4. 2020, 12:23
@Lanna1 Už jsem to sem taky psala několikrát...
e-sladkyspanek.cz 6. 4. 2020, 12:07
@Hanka_Bohmova (F)
Lanna1 6. 4. 2020, 12:02
@anilvap2 A to se ve větší míře přece povedlo. Tomu největšímu nekontrolovanému nárustu se zabránilo. To, že se někde v parku někdo sejde a sedí na dece na roušce, nebo jde spolu banda mládeže, je nepatrné množství. Ostatně bylo důležité ochránit hlavně seniory, což se ve větší míře povedlo i když ty počty nakažených v domovech tomu neodpovídají. U mládeže se tak nějak předpokládá, že to zvládnou a hlavně,že to zvládnou doma a nebudou zatěžovat zdravotnický systém. Co to udělá až se otevřou centra jsem sama zvědavá, předpokládám že bude nějaký nárust to určitě ano, ale nic mega velkého co by se nezvládlo.
anilvap2 6. 4. 2020, 12:57
@Lanna1 Ale já s tím problém nemám. Já se jsem se jen v mém příspěvku pozastavila nad tím, že lidi dělají pravý opak, jakoby na just. Přišlo mi to úsměvné.
(ZUZA) 6. 4. 2020, 12:25
@Lanna1 Povedlo? V ČR je vice jak 10mil. lidi. a kde betete tu jistotu, že když se to vše uvolní, že nenastane totální kolaps zdravotnictví? Zabránilo se nárůstu přece z důvodu přísných opatření a ty když pominou.???...no kéž byste měla pravdu.. Ale jestliže je fakticky pozitivních cca 20tis. lidí, tak tedy nevím jak udělat to , aby bylo nemocnych mtak, aby to system zvladal.Logicke by bylo, pouštet pi častech např. maturanty..počkat co to udelá, stredoskolaky...pickat co to udela...proste ne nahnat vsechny najednou
Lanna1 6. 4. 2020, 12:30
@(ZUZA) Ano povedlo. Povedlo se zabránit rychlému šíření nákazy a kolapsu zdravotnictví. Tenhle stav nejde dál držet, musí dojít k postupnému uvolňování, k čemuž už vláda přistupuje. Neplánují otevřít všechny obchody najednou, budou otvírat postupně a sledovat nárust. Nárust bude to je jasné a je to i žádoucí, ale opět to musí být nárust, který zdravotnictví zvládne. Vzhledem k počtu lidí s nákazou v nemocnicích, kapacity jsou. V porovnání s nakaženými je těch co jsou v nemocnici minimální množství.
(ZUZA) 6. 4. 2020, 12:40
@Lanna1 No nevím, kde čerpate informace.Že na korona centrech lezi minimum pacientu. Mame v rodine 2 lekare a v pražských nemocnicích tolik toho mista tedy nemaji. Bohuzel je velky problem s jinymi diagnozami, ktere jsou ted upozadene a to je tedy velky problem. Prevence, jine operace atd.
irik 6. 4. 2020, 15:00
@(ZUZA) Vy neverite oficialnim udajum? Celkovy pocet hospitalizovanych je 391, z toho 84 na UPV/ECMO... tady mate uplnou statistiku https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19 Dokonce jiz i v TV zacali uvadet “pocet zemrelych s nakazou CV.”
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
Lanna1 6. 4. 2020, 12:42
@(ZUZA) Ty kapacity jsou nachystány na krapet vyšší počet nakažených, píše se o tom stále. A protože nemáme zaplněné kapacity tak se budou přijímat nemocní z Francie.
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
(ZUZA) 6. 4. 2020, 12:49
@Lanna1 Nemocní z Francie je pouze nalepka za migranty, ale to uz je vysoka politika. To s mistem v nemicnicich nema vubec na co delat. Jak rikam, kez byste mela pravdu. Oni se musI ty zpravy trochu filtrovat a neverit vsemu co se pise nebo rika. (F)
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
e-sladkyspanek.cz 6. 4. 2020, 12:01
@anilvap2 na cyklo stezkách potkávám lidi co běžně jezdí i před corona (F)
anilvap2 6. 4. 2020, 12:51
@e-sladkyspanek.cz Martino, ano, někteří tam byli i před, ale ne v takové míře. teď se tam vyrojili i ti, co normálně volný čas tráví shoppováním. Já jezdím na kole celkem pravidelně, tak to dokážu posoudit. (F)
Lanna1 6. 4. 2020, 12:08
@e-sladkyspanek.cz Já nikam nechodím (jen do obchodu) , tak nic nevidím, ale když jedu autem do obchodu a za celou cestu potkám jednu paní v roušce a široko daleko nikdo, tak si říkám, jestli to není opravdu přehnané a postavené na hlavu. Něco jiného bych brala, kdyby viděla, že se někdo blíží a roušku nasadila, něco jiného když to má celou cestu na hubě a nepotká nikoho, naprosto zbytečné dýchat do roušky. Ve městě je samozřejmě těch lidí víc, ale tady na vesnici mi to v mnoha případech příjde jako naprostá zbytečnost. (zip)
e-sladkyspanek.cz 6. 4. 2020, 12:22
@Lanna1 já je potkávám, nikde nikdo , čepice, rouška, brýle a čekám ,kdy sebou švihnou
Lanna1 6. 4. 2020, 12:26
@e-sladkyspanek.cz A k čemu? K ničemu. (zip) Vidím, že se někdo blíží, nasadím. Jdu do obchodu, nasadím. Ale mít je venku na hubě, když kolem nikde nikdo :^) Tohle se doufám, brzo změní (F)
MíšaC 6. 4. 2020, 12:36
@Lanna1 Přesně. Řešíme tu u nás pořád dokola... Někteří lidi mi připadají úplně zmanipulovaní a bez zdravého úsudku (zip) Jsme na venkově, 5 minut od naprosté přírody... Lidi tedy úplně z povrchu zemského nezmizeli, do přírody chodí... Ale fakt mám pocit, že opravdu většina tu roušku nesundá ani v tom hlubokém lese +o( A ačkoliv chápu to nařízení a souhlasím s ním, tak nějak si myslím, že tuším, proč bylo vyhlášeno. Aby se lidi při vzájemném kontaktu nenakazili. Takže když jdu po vylidněném veřejném prostoru bez roušky (mám ji sesunutou na krku) a kolemjedoucí řidič z auta na mě gestikuluje, kde jako že mám tu roušku a že jsem teda úplně blbá, tak to si prostě o něm něco pomyslím (zip)
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
e-sladkyspanek.cz 6. 4. 2020, 12:35
@Lanna1 přesně tak to dělám i já.. nevídím smysl, když jsem úplně sama na cestě domů, nidke ani noha se v tom dusit, stačí celý den v práci s různýnými přestávkami
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
červená hruška 6. 4. 2020, 12:28
@Lanna1 www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu" target="_blank" title="https://nazory.aktualne.cz/komentare/rousku-vsude-mimo-domov-hloupost-buzerace-hra-na-bojujeme-s/r~6e820d22776811eaa6f6ac1f6b220ee8/?utm_sourcewww.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu" class="link--blue link">https://nazory.aktualne.cz/komentare/rousku-vsude-mimo-domov-hloupost-buzerace-hra-na-bojujeme-s/r~6e820d22776811eaa6f6ac1f6b220ee8/?utm_sourcewww.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
  • Na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 20× odpovězeno
cervenka 6. 4. 2020, 11:00
@šíma No nechodím ,-) Ale koukám z okna, naproti mám hřiště. Je fakt, že my jme takové divné město, nikde v okolí žádný les, o parcích nemluvě *-) Na procházku se dá jít tak maximálně po městě nebo po silnici do okolních vesnic...
Hanka_Bohmova (upraveno) 18. 2. 2022, 20:26
@šíma .
Aja10 6. 4. 2020, 8:14
@cervenka Roznese se to příští rok, když ne teď. Taky mám obavy, ne že ne, ale žít takhle se dlouhodobě nedá. Za chvíli nám budou hromadně zavírat fabriky a já prostě nemůžu zůstat bez příjmu, nemůžu, už takhle je to na hraně. Našetřeno na 2 roky fakt nemám.
funkymama 6. 4. 2020, 8:10
@cervenka No jenže ten hnus nikam nezmizí... Těžko říct co a jak...
Mapol 6. 4. 2020, 6:14
@(ZUZA) no já k tomu mám takové dost smíšené pocity. Děti se rády druží, nevím, zda je reálné zajistit metrovou mezeru mezi nimi, vyučování budeme stále přerušovat kvůli měření teploty a posílat je se umýt, k tomu nad nimi stát, aby si ty ruce myli pořádně, ale ok, to ještě nějak dám, při chřipkové epidemii jsme popadali všichni učitelé, děti držely, školu jsme museli zavřít, neměl kdo učit. Moje vlastní dítě jsem 3 roky piplala z nemoci a byla s ním doma, je náchylná na záněty cest dýchacích, teď ji jako naženu do školy. Když jdu na nákup, jsem ráda, že si roušku po cca hodině sundám, teď v tom budeme sedět celý den v místnosti s dětmi v teplém počasí. A kvůli tomuto všemu mé smíšené pocity z toho celého. Chápu je, ale vidím v tom i svou realitu a nadšená nejsem.
Efexis 5. 4. 2020, 23:39
@(ZUZA) Tak hlavně tedy pak to dítě přijde domů, že? Takže promoří zřejmě všechny najednou, protože doma to ty děti předají. Tenhle nesmysl totiž říkala Makrela v Německu, tak si jí asi vzal za vzor. :-S :-S Takže nechápu, k čemu byly ty všechny opatření, když teď milion a půl dětí donese domů rodičům a prarodičům to, čemu jsme se vyhýbali. A to ani děti nemusí mít průběh lehký...mně se tedy tohle hodně nelíbí. :-@ :-@ A ještě nějak nechápu, že se školy zavřely, když bylo asi deset případů a když jich bude x tisíc, tak se otevřou...to je taky logika. +o(
cervenka 6. 4. 2020, 7:25
@Efexis Děti nesměly 2 měsíce ven, rodiče je drželi zavřené doma. Pak půjdou do školy, nakazí se a budou další 2 měsíce zavření doma. To má opravdu logiku +o(
Lanna1 5. 4. 2020, 23:48
@Efexis Jenže u těch deseti případů hrozilo, že se šíření vymkne kontrole a nemocnice nebudou stíhat a bude zde druhá Itálie, potřebovali snížit riziko nákazy a velmi rychlé šíření. Těch pozitivních případů je daleko víc, než jsou oficiální výsledky, těch pár tisíc pozitivních jsou jen ti co prošli testováním. Společnost už je částečně promořená a mnozí o tom ani neví.
Aja10 6. 4. 2020, 8:09
@Lanna1 Přesně tak.
(ZUZA) 6. 4. 2020, 0:09
@Lanna1 Tak jestli lidé dodržují všechna opatření, tak by tedy promoření být určitě neměli. Možná tak lyžaři z Itálie a Rakouska a chudáci v jejich blízkém okolí. Bohužel i stále více zdravotníků. Jinak jestli těch lidí bude max. 3 x tolik co uvádějí.
Efexis 5. 4. 2020, 23:58
@Lanna1 No to sice jo, ale většina lidí je zalezlá a ne promořená, alespoň tedy by to tak mělo být, jestli všichni dodržují to, co mají...teď jestli půjdou děti do škol, tak to promoření bude asi velmi rychlé a možná dost podobné tomu v Itálii. nevidím v tom rozdíl. Pět tisíc případů z deseti milionů? Tak i kdyby jich bylo 50 000 promořených, kteří o tom nevědí, tak tedy ještě dost obyvatel zbývá, takže to nechci v těch nemocnicích vidět.
(ZUZA) 5. 4. 2020, 23:44
@Efexis No právě ? Samozřejmě děti to přinesou i domů. Ale učitelka, která má např. jako kamarádka 26 dětí ve třídě a pak je vede na oběd, kde je dalších 100 dětí, tak je téměř jasný, že to chytí a dost rychle téměř , každý učitel :-o. Pochopila bych , kdyby šli např. jen maturanti na maturity a pak 9 na přijímačky, ale prckové do školek a 1 stupeň ??
Efexis 5. 4. 2020, 23:54
@(ZUZA) Jako tvrdili, že děti do škol,bude jasně až to poslední, co se vrátí...doteď jsem jim tak nějak důvěřovala, tímhle by to tedy opravdu posr...i. Hlavně nechápu o co jim jde, děti jim ekonomiku fakt nespasí. +o(
(ZUZA) 6. 4. 2020, 0:02
@Efexis Kamarádce je 52 je to fajn, ženská troufám si říci, že super oblíbená u dětí a rodičů. Dokonce byla na nějakém předním místě jako učitel roku. A plakala mi do telefonu, že jestli to teď takto uvolní ona jako astmatik...dává výpověď. :-|
Zrušený účet 6. 4. 2020, 8:28
@(ZUZA) manželovi je 57,a do školy se těší
sui 6. 4. 2020, 7:34
@(ZUZA) Dcera je těžký astmatiky už teď je ve třídách kde sedí na jih je 26 stupnu a ještě smrad z dezinfekce fakt nepřidá.A já astmatik mám na starost uklid celý školy ,fakt na hlavu padli to teprv bude nemocných děti i s jinými problémy....
Efexis 6. 4. 2020, 11:46
@sui Astmatik jsem i já a syn...pod rouškou se nedá dýchat a syn k tomu velké alergie, nyní, když nemůžeme k moři se to ještě zhorší...nedá kapesník od nosu a očí...jak tedy by s rouškou fungoval mi není jasné.
sarachl 6. 4. 2020, 12:22
@Efexis U nás to samé. Dcera má biologickou léčbu na astma a alergie, přes roušku se dusí, představa, že sedí ve třídě ve vedru s rouškou pod "palbou" dezinfekce, no nevím...
Efexis (upraveno) 6. 4. 2020, 11:27
@(ZUZA) Nedivím se jí, taky máme astma a takových dětí jsou taky mraky. Já vůbec nechápu, kdo si tohle chce vzít na triko. Doufám, že ten Prymula to nedovolí. (F)
Efexis 6. 4. 2020, 11:35
@dami73 Hrozné :-@ Asi si Babiš spočítal, že je lepší prodělat životy, než prachy. Přestala jsem v ně věřit. Je to strašné, opozice krafe proti všemu...ať je to, co je to...ti by prý otevřeli hranice, aby mohli důchodci vycestovat a necítili se jako za komunismu (zip) Už je vidím, jak jedou naši důchodci na pěknou dovču třeba do Itálie nebo do Španělska. Ať si jede Bartoš s Fialou a zůstanou tam. Ale teď koukám, že už i ten Prymula se asi zbláznil. Teda dle mého. :-S Všechno to bylo na nic. takže všechny státy zavřely co se dalo a my budeme otevírat. To je opravdu nápad (zip) (zip) (zip)
Mapol 6. 4. 2020, 6:17
@Efexis no obávám se, že dovolí, ale stanoví ty roušky, dezinfekci, měření teploty a rozestupy, potom nechápu smysl toho, proč do té školy půjdou, možní ulevíme rodičům, kteří jsou teď přetížení vlastní prací a učením se s dětmi, ale na druhou stranu je to vůbec toto bezpečné pro děti být celý den v roušce a ještě se o našich školách ví, že třídy jsou bez kyslíku s notně vydýchaným vzduchem? Jen realita mého syna, kdy v malé třídě je jich cca 25, okna na jih, sedí po dvou v lavici. To budou chodit do školy obden kvůli rozestupům? nechají je sedět celý den v roušce a psát do toho bezkyslíkatého stavu písemky, aby nahnali známky?
Efexis 6. 4. 2020, 13:02
@Mapol Můj syn v období jara prostě roušku schopen nosit není. Vytékaly by mu z pod ní litry nudlí. Omlouvám se za nechutnost ,-), ale je to pravda...a lidi by se ho báli, že je nakažený. I když by to bylo z alergie. Myslím, že by ve škole pobyl hodinu, pak bych si pro něj musela přijít. A během roku hlídám holku, která chodí do první třídy. Není schopná pochopit, že jí pes může kousnout, opakuju jí donekonečna, že si k němu nemá dávat obličej, přijdu a má hlavu ve psí tlamě, jak si s ním ráda hraje. Neumím si představit, že takto malé děti, bude mít učitelka za úkol od sebe udržet, co svačiny, obědy...tělocvik...no bože, vždyť to není proveditelné. 8-| 8-| No a ti starší, ti jsou zase hrdinové, nesmrtelní, ty žádný bacil nezajímá...dospělí jsou hysteráci podle nich a ty na to taky asi budou teda prdět.
funkymama 6. 4. 2020, 7:24
@Mapol Marti ja bych to tak nedramatizovala (F)
Zrušený účet 6. 4. 2020, 8:40
@funkymama Kat, upřímně já bych za jiných okolností děti vystřelila do školy okamžitě, pač jsem vycucana, jen donutit mladšího holomka k nějaký činnosti, krom vyhnivani na pelechu, je nadlidský výkon a celkově, když přijdu po službě, tak další sichta doma, je to unavujici, ale na druhou stranu, co jim dá ten měsíc ve škole? Krom sociálního kontaktu a vyzvednutí si vysvědčení. Zmeskaji něco? Nebo naopak něco dozenou? Já myslím, ať se primárně postaráme o zdraví nás všech, maturanty a děti, které dělají přijímačky, těm ostatním nic neuteče. Aspoň to tak vidím z pozice rodiče. (F)
funkymama 6. 4. 2020, 8:47
@ Leni ale nám doma nic nechybí, nechci otevřít školy abych se jich zbavila... tohle je prostě hodně složitý a jsem ráda, že to rozhodnutí nemusím dělat já.... a nést si případné následky ( tak i tak) (F)
Zrušený účet 6. 4. 2020, 8:54
@funkymama Rozumím tomu, vše je začarovaný kruh a teprve těžký období nás všechny čeká, nicméně nechci, abych byla nucena posílat děti za měsíc se promorit.
nzuza 6. 4. 2020, 11:36
@ Taky nechci posílat syna do školy, je astmatik a zároveň nechci aby něco přítáhl domů.
Mapol 6. 4. 2020, 8:32
@funkymama no já to zatím jako nevidím, hlavně v únoru jsme na chřipku lehli všechny učitelky, děti zůstaly zdravé, ale neměl je kdo učit, v roušce učit celý den bude také slušný úlet, asi budeme celé dny na biologických exkurzích
(ZUZA) 6. 4. 2020, 0:11
@Efexis Přesně to jsem jí řekla (Y)

Vybrali jsme pro vás

Kategorie