Zobrazit přihlášovací formulář

Chápete to chování některých lidí :-(

Založit nové diskusní téma
Výchozí avatar
Silverwing1 30. 5. 2020, 13:05
https://video.aktualne.cz/dvtv/matky-ze-sebe-delaji-sluzky-nemaji-zajmy-zbavuji-ditete-mysl/r~c1fbeb169c6711ea8972ac1f6b220ee8/ Moc hezký rozhovor Zajímavý postřeh. Otcové, pokud se svými dětmi tráví čas, jsou lepší rodiče než matky. Ta přirozená lenost je brzdí v tom, aby děti obskakovali. Něco dítěti upadne, oni se nesehnou. Potřebuješ zavázat boty ?, to tě to radši naučím, než abych to dělal pořád dokola. Trochu pláče a vzteku je taky jen tak nerozhodí. Děti potřebují cítit velkou lásku, ale i vedení k samostatnosti a zodpovědnosti.
Lanna1 30. 5. 2020, 13:43
@Silverwing1 (smich) no co na to říct (smich) nejlépe asi nic (zip)
Zrušený účet 30. 5. 2020, 13:17
@Silverwing1 Já jsem to viděla zčásti v týdnu, projev paní mi byl hrozně nesympatický.Některé její názory mi přijdou jako od teoretičky Prekopové. Ano, v něčem má pravdu, ale...
Silverwing1 30. 5. 2020, 14:07
@ Je pravda, že paní u mne také sympatie nezískala, ale v některých ohledech jsem jí musela dát za pravdu. Hlavně vést dítě k samostatnosti/zodpovědnosti a povinnostem...snažím se vyvarovat modelu mamahotelu, ale někdy mi to ujede :-S
Zrušený účet 30. 5. 2020, 14:31
@Silverwing1 Kláro, já taky nevím, jestli to dělám dobře. A co je dobře? Kdo to ví? Kdysi u nás byla na návštěvě kamarádka, syn byl malý, mezi 2-3 roky. Ona pracovala v Anglii v montessori školce. Ptala jsem se jí, co mám dělat a ona mi řekla, že oni si vlastně hrají na normální život. Rodiče ráno dítě dovezou, donesou, přezuji a strčí do třídy, hlavně rychle. No a oni si pak hrají se zipem, tkaničkami, kolíčky na prádlo, kamínky a podobně. Došlo mi, že to je to co děláme doma, pokud dítě k něčemu pustíme a není potřeba moc nad tím filosofovat. Prostě vzít si zástěru a upéct muffiny. A k tomu mamahotelu - mám kamaráda, opečovávaný jedináček, pětihvězdičkový mamahotel. A život mu později tak naložil, že asi na ten mamahotel rád vzpomíná.
Hanka_Bohmova (upraveno) 19. 2. 2022, 10:24
@Silverwing1 .
Silverwing1 30. 5. 2020, 19:03
@Hanka_Bohmova To je moc hezky řečeno. Já bohužel bojuji s pojmem vlastní život...pár koníčků mám, ale k jejich realizaci se dostanu většinou v nepřítomnosti dětí, což se tak často nestává. Děti učím, že i máma potřebuje svůj prostor pro sebe, ale teorie a praxe se dost často rozchází.
Hanka_Bohmova (upraveno) 19. 2. 2022, 10:24
@Silverwing1 ,
SarinaK 30. 5. 2020, 19:44
@Silverwing1 Klári a jak máte děti od sebe? Já to takhle nikdy neměla. Vždycky jsem měla svůj "dospělý" život mimo toho maminkovského, partnerský, později pracovní, své přátele a své koníčky a nemyslím, že bych děti nějak šidila. Ale mám děti 9 let od sebe, vlastně dva jedináčky, tak je to určitě jiné, taky jsem program přizpůsobovala, ale na sebe jsem si čas udělala. Ale měla jsem hlídací babičku. *-)
Silverwing1 30. 5. 2020, 20:53
@SarinaK Mám děti od sebe 2 a čtvrt roku a stále ještě hodně malé. Hlídací babičku mám pouze výjimečně 1x měsíčně (teď ještě méně). Bohužel jsem se hned od začátku nenaučila oddělit čas pro sebe...teď hůře doháním. Čím jsou děti straší, tak je to lepší. Nikdy mne nebavilo drncat autíčky na pískovišti, teď jsem ráda, že už můžu s dětmi třeba společně na kolo, ale hřiště musí být cílem.
SarinaK 30. 5. 2020, 21:01
@Silverwing1 jo, tomu rozumím. Já taky nebyla tento typ, nebavilo mě to. Až když to byli parťáci, co se s nimi dalo něco podnikat. Teď mám samozřejmě už úplně pohodu, synovi je 21 a dceři 12. ,-)
zdenakucerova 30. 5. 2020, 16:38
@Hanka_Bohmova vždyď to říkám pořád... ,-) líná matka a nepřítomný otec taky dokážou ve výchově dětí zázraky (smich)...joooo to se mi to mluví, když už mám skoro hotovo (F) a v podstatě jsem jen obrušovala nerost do podoby diamantů ,-)...zpětně vidím, že člověk tou výchovou ovlivní jen něco i když si samozřejmě celou dobu pochvalně klepe na rameno (smich)
vlastaz 31. 5. 2020, 8:12
@zdenakucerova Ráda bych si myslela, že třeba aspoň přístup k práci a k životu jsem v nich vypěstovala... Ale vidím na příkladech kolem sebe, že to tak úplně nefunguje... Mám obavy, že se nám rodí už téměř hotoví, do povahy se zasáhnout nedá, takže jen svým přístupem a událostmi sem tam dobrušovat a snažit se nekazit. Možná ještě snad nastavením hranic se leccos dotvaruje, ale jestli to bude fungovat do budoucna, už záleží jen na nich. Beru to tak, že nabízím a dávám dle svého nejlepšího svědomí a vědomí a oni už si to přeberou.
zdenakucerova 31. 5. 2020, 9:53
@vlastaz jsem nesmírně ráda, že děti jsou takové jaké jsou (F), ale vím že ne vše je mojí zásluhou. Snažím se pořád...i u dospělé dcery...tak jako mě maminka "vychovávala" jako už dávno dospělou...přístupem, vzorem, zkušenostmi. A u nás tedy příklady táhnou...v dobré aj ve zlém ,-) 8o|...ale holt geny no +o(...svedu to na ně ,-)
chrom 31. 5. 2020, 8:20
@vlastaz ano, musíme doufat, že to bude co nejlepší (F) pro všechny
Hanka_Bohmova (upraveno) 19. 2. 2022, 10:24
@zdenakucerova .
zdenakucerova 31. 5. 2020, 9:50
@Hanka_Bohmova kdybych na začátku věděla co vím teď mnohé bych oběma stranám ušetřila ,-)
Hanka_Bohmova (upraveno) 19. 2. 2022, 10:25
@zdenakucerova .
Hanka_Bohmova (upraveno) 19. 2. 2022, 10:25
@ .
Zrušený účet 30. 5. 2020, 14:02
@Hanka_Bohmova Bych to mohla pustit manželovi, zajímal by mě jeho komentář (smich)
Hanka_Bohmova (upraveno) 19. 2. 2022, 10:25
@ .
Zrušený účet 30. 5. 2020, 14:33
@Hanka_Bohmova Ticho? Co je to? Tady je pořád hluk a včera si postavili autodráhu a jezdí 1000 kol. Paráda 8o|
Hanka_Bohmova (upraveno) 19. 2. 2022, 10:25
@ .
vlastaz 30. 5. 2020, 14:53
@ U nás doma je docela ticho, když je manžel v práci ,-) On je u nás jediný, kdo má potřebu pouštět nějakou zvukovou kulisu - televizi, hudbu, dokonce když něco vymýšlí, nebo pracuje, tak si to polohlasem komentuje. ,-) Do toho v obyváku tiskne na 3D tiskárně, momentálně tam tvoří něco složitého, tisk pojede 18 hodin :^) To sice jede potichu, ale má to zvuk jao velmi silně ztlumená zubařská vrtačka ,-) Kluci už jsou velcí, ti už moc hluku nenadělají.
vlastaz 30. 5. 2020, 13:42
@Hanka_Bohmova Asi tak a navíc na to, že je to psycholožka jí absolutně chybí nadlhled a individuální přístup. Paní přemoudřelá, mistr generalizace... Jako k psycholožce k ní tedy důvěru nemám.
Silverwing1 30. 5. 2020, 14:11
@vlastaz Ten individuální a více empatický přístup mi také chyběl. Pro radu bych k ní nešla, ale některé věci mne zaujali a rozhodně souhlasím, že zejména výchova kluků od určitého věku potřebuje víc tátu než mámu. Vidím u syna, jak na manželovi visí...díkybohu mám doma super chlapa, který se dětem věnuje a přizve je ke své práci (i když to samozřejmě dělá třikrát déle). ,-)
vlastaz 30. 5. 2020, 14:23
@Silverwing1 Výchova dětí potřebuje tátu i mámu v každém věku, už kvůli tomu, že je naprosto zdravé, aby dítě vidělo rozdílný přístup. Ale jinak si myslím, že je to už dost překonané - dnes není až zas tak moc domácností, kde by byly třeba práce rozdělené na mužské a ženské - třeba kvůli tomu, že v klasickém panelákovém bytě moc "mužských" prací nebývá. (F) A třeba ten její názor, že dnešní matky neumějí vychovávat syny mi přijde úplně mimo mísu. Já si o sobě třeba myslím, že bych měla problém vychovávat dcery, s klukama mi to přijde úplně v pohodě ,-)
chrom 30. 5. 2020, 14:36
@vlastaz a kdybyste měla dceru, taky by vám to přirozeně přišlo v pohodě (F)
vlastaz 30. 5. 2020, 14:47
@chrom ,-) určitě Je to jen o tom, že vnímám ten rozdíl mezi chováním holek a kluků v konkrétním věku a přijde mi, že s klukama je to jednodušší.( kdybych měla doma holky, vnímala bych to asi opačně) Nicméně prostě popírám názor, že, cituji: vychováváme podle svých představ, nerozumíme dětem, jejich psychika je nám cizí, zvlášť kluků.
kucharka22 2. 6. 2020, 6:51
@vlastaz kdysi jsem poslouchala rozhovor jedné psycholožky k tomu to tématu Kluci se podle ní mají vychovávat víc žensky protože podle ní jsou málo empatičtí k ženským problémům a Holky obráceně mají mít víc v sobě chlapského aby nemuseli chlapy potřebovat No nevím nějak se to všechno divně převrací no nevím chlap má být chlapem žena ženou a výchova ? no člověk dělá co může a nikdy se dopředu neví jestli je to dobře nebo ne jako vše v životě
chrom 2. 6. 2020, 7:05
@kucharka22 tak tyhle starosti nám brzy odpadnou, až se přestanou rozlišovat pohlaví ,-)
Silverwing1 30. 5. 2020, 19:00
@vlastaz Doma mám k srovnání obě pohlaví a občas mi přijde, že nerozumím ani jednomu ,-)
Brůs 30. 5. 2020, 21:01
@Silverwing1 Mam dva kluky a holku. Druhy mel holcici pubertu, na holku jsem tudiz byla pripravena. Kupodivu je klid. Kdyz pominu modrou, fialovou ci rudou kstici ,-)..
Silverwing1 30. 5. 2020, 21:54
@Brůs Pubertou mne ještě nestrašte ,-) Nechci si připustit "malé děti malé starosti, velké děti, jdu si to hodit." Pořád se utěšuji, že u nás to bude úplně jiné a zlatíčka si budou místo diskotéky číst doma knížky (kocka) ,-)
Brůs 30. 5. 2020, 21:56
@Silverwing1 Holce bude 16, diskoteka je sproste slovo. +o( Proc chodit mezi lidi, kdyz se muze ksichtit doma na pana otce. ,-)
vlastaz 30. 5. 2020, 22:04
@Brůs To je u nás stejný, oni nás asi milujou, když chtějí být pořád doma :-D I když on je rád doma, i když my jsme pryč. Jednou skončí jako ajťák, stráví život v jednom pokoji s počítačem, jídlo si nechá vozit a veškerý sociální kontakt si vládne přes sítě. I když teď se přihlásil dobrovolně do školy, tak třeba to nebude tak strašné. ,-)
vlastaz 30. 5. 2020, 21:13
@Brůs Neděs mě, co to je holčičí puberta a jak ji může mít kluk? A v kolika to přišlo?
Amysa 30. 5. 2020, 21:20
@vlastaz Já mám zkušenost, že kluk do puberty vleze a už nevyleze ,-)
Brůs 30. 5. 2020, 21:43
@Amysa Jo. Chlap ji ma uz 53 let. 8o|
Amysa 30. 5. 2020, 21:54
@Brůs Jj a ještě s námi doma bydlí jeho klon junior, takže když spustí oba stereo, nadšeně jásám, že musím k mamce ,-)
vlastaz 30. 5. 2020, 21:26
@Amysa Teď píšete o synovi, nebo manželovi? ,-)
Amysa 30. 5. 2020, 21:51
@vlastaz Vlasti, o obou :-D Oba už jsou dospělí, ale když je to čapne, tak kolikrát raději tiše trpím a mlčím ,-) Někdy se tedy ještě pokouším ty jejich hovězí nápady korigovat, ale je to marná snaha ,-) Naštěstí převládají chvíle, kdy jsou normální, tak přeci jen nějaká naděje existuje, nebojte ,-)
Brůs 30. 5. 2020, 21:18
@vlastaz Drzkovani, slzicky..... ,-)
vlastaz 30. 5. 2020, 21:24
@Brůs Tak drobný držkování patří k věku, nějak si musí zkoušet prosazovat svoje názory, to beru jako každou pubertu. Za týden bude mít patnáct, kdy se to výrazně zhorší?
Brůs 30. 5. 2020, 21:45
@vlastaz Drzkovani ok. Ale slzy? Nikdo me nema rad... ,-) v 16 se to prehouplo. Pivo, cigo, trava, holky. V 19 klid. Uz 8 let abstinent, trava tabu. Jen ty holky ho bavi furt. ,-)
vlastaz 30. 5. 2020, 21:55
@Brůs Tak to mám před sebou poslední klidný rok :-D Ale furt je něco... Zatím je v poho, ale on vlastně nemá moc času na to blbnutí,má hodně školy a sportu.Až sekne se sportem, možná budem kulit oči :-D

Vybrali jsme pro vás

Kategorie