Zobrazit přihlášovací formulář

Koronavirus v ČR i ve světě

Založit nové diskusní téma
Výchozí avatar
yva 26. 9. 2020, 9:35
Z amerického tisku, překlad pro ty, co si špatně představují čísla... "Smrtící statistiky současné epidemie jsou tak děsivé, že většina lidí není schopna je ani náznakem pojmout. Například jen v USA postupuje rychlostí osm plných havarovaných Boeingů 737 denně." Chřipečka...
hazel 26. 9. 2020, 21:46
@yva Lezim doma s covidem a čtu si různé diskuze, protože kvůli únavě nemohu nic moc dělat. K ničemu jsem se doposud nevyjadřovala, beru to tak, ze každý má právo na svůj pohled a svůj názor. Z vás mám ale pocit, ze se v těch negativních zprávách a katastrofických scénářích úplně vyžíváte. U nás jsme to měli všichni, vnučka ani ne roční byla dokonce hospitalizovana, taky jsme si užili svoje, ale nikdo to takhle nehrotil, to bychom už asi byli v blázinci.
princeznaK 27. 9. 2020, 10:21
@hazel Soni a vy víte, že třeba za 2 měsíce budete chtít péct cukroví a ono to nepůjde přes tu stálou únavu, moc bych to nezlehčovala, vaše vnučka - vy víte, zdali ty plíce má v pořádku, zdali nebude pořád nemocná a s tím souvisí i to, že vaše dera nebude moc třeba do práce, protože s ní bude muset být doma, nepanikařím, nehrotím, jen si tak přemýšlím, že ten dopad může mít větší než si možná připouštíte a samozřejmě moc přeji, aby to tak nebylo (L)
přeslice 27. 9. 2020, 10:58
@princeznaK Už minulý týden jsem četla zajímavý článek, že bez ohledu na průběh onemocnění se u velkého počtu vylecenych objevuje unavovy syndrom. Jaké budou doopravdy následky se myslím zjistí až po měsících a treba az po letech. Je to prostě novinka pro všechny, ani odborníci nemohou po krátké době vyvozovat závěry, možná tak hypotézy, které se buď potvrdí nebo ne, ale to ukaze cas
evánek1 27. 9. 2020, 11:05
@přeslice Hezky napsáno a s tím závěrem souhlasím. (pst) ale některé zdejší "odbornice" na Covid už to na 100% vědí. Asi vědí víc než všichni ti opravdoví odborníci, asi by si teda měli občas skáknout na mimáč a nechat si poradit.
princeznaK 27. 9. 2020, 11:03
@přeslice Já teda s holkou půjdu na rentgen plic, měla začít plavat, no odhlásila jsem jí, chlór do těch plic nevidím jako dobrý nápad a pak uvidíme, unavená pořád je, tento týden jí nechám i bez tv ,docela se bojím i toho, že chytne všechno, co kolem ní projde, vše se teprve uvidí to ukáže ten čas (L)
Leeroo 27. 9. 2020, 10:31
@princeznaK Moje kolegyně měla před dvěma lety zápal plic. Na dvou pobočkách kde jsou zaměstnanci vztahově propojení to chytlo 9 lidí. 8 z nich se z toho vylízalo celkem normálně, kolegyně byla doma 4 měsíce. Skoro rok si stěžovala na velkou slabost, dodnes říká, že se necítí zcela fit. Souběžně s tímto onemocněním se jí rozjelo astma a to zatím přetrvává. Tedy si myslím, že nikdo z nás neví, jak se na něm které onemocnění podepíše. Na někom Covid, na někom zápal plic. Moje babička prodělala v následku angíny revmatickou horečku. Přesto je angína brána jako běžné onemocnění *-)
princeznaK 27. 9. 2020, 11:31
@Leeroo Ono spíš jde Luci i celkově o tu ekonomiku, sociální systém, vemte si moje známá celá rodina v karanténě, doma na 60 procentech a těch lidí bude, budou se dlouho léčit, někteří zůstanou v invalidním důchodu, každou chvíli neschopenka kvůli karanténě, ty platy poletí dolů a lidi začnou mít finanční problémy, někdo kvůli únavě nezvládne svoji práci, není to pár lidí kolem nás, tohle bude mít větší rozsah - ekonomika, školy, sociální systém, zdravotnictví, to není zápal plic 10 lidí :-S ale tohle všechno ukáže čas, uvidíme
Leeroo 27. 9. 2020, 12:56
@princeznaK Já tohle všechno beru a souhlasím s vámi, že spousta lidí se může dostat/dostane do potíží a leckdy i fakt absolutně nezaviněně. Vidím ale také potíže barů a restaurací, které jsou teď zavírány (v našem zájmu). Nechci si ani představit že někdo investoval miliony do podniku a nyní nemá šanci tu živnost provozovat. Řešení na tyto situace bohužel neznám, to přiznám bez mučení. Jen to co napsala Yva (a byl to už několikátý příspěvek) mi přišlo prostě přes čáru. Pak se neudržím a očividně i některé další a rozjede se to tu zas. Nevisím tady hodiny a dny, spíš tak kouknu, dlouho jsem sem chodila jen pasivně, zasmát se nad nějakou diskusí. Často tu byla sranda a ženské bavily plno dalších čtenářek a ani o tom nevěděly (F) A teď je to tu už měsíce přestřelka na téma Covid a každý je přesvědčený že zrovna jeho tábor má absolutní pravdu. Je to škoda, protože právě teď, kdy nikdo neví co bude a spousta lidí je třeba vystrašená, mohlo být fajn mít se kde takhle virtuálně zrelaxovat (F)
přeslice 27. 9. 2020, 11:56
@princeznaK Přesně, teď jsme s manželem oba v karanténě, neschopenky MUSI trvat dle obvodacky 10 dnů, chtěla jsem ukončit patkem nebo neděli, abych měla placený svátek a v úterý si vzít dovolenou. Prý to takto nelze. Budu mít cca o 3tis. menší výplatu, manžel jeste vic. Přitom příští měsíc se to může opakovat a další zase a pak zase..... Respektuji každé nařízení právě s ohledem na zdraví ostatních, ale nevím, jak dlouho je to udržitelný.
Járinkaa2 26. 9. 2020, 21:59
@hazel Můžete prosím napsat jak to začalo?teploty,bolesti,únava apod. a jak dlouho se Vás to už drží? Děkuji
lakiara 26. 9. 2020, 21:50
@hazel (F) moc vam drzim vse,co jen mam,abyste byli v rodine zdravi a moc dekuji za tento Vas prispevek.Oaza "normalnosti" bez zbytecneho straseni (K)
Leeroo 26. 9. 2020, 21:27
@yva Pohybuji se nejvíce v okresech Plzeň město, sever a Tachov. Jen úplně zhruba mají tyto 3 okresy přes 300tis obyvatel. A na těch 300 tis lidí eviduje KHS celé 3!!! zemřelé a všichni víme že spíš "s Covid" než "na Covid" od počátku pandemie. Pardon, ale pro mě toto číslo vážně NENÍ nijak alarmující *-)
Leeroo 26. 9. 2020, 21:16
@yva Mám pro Vás tip na další změnu ikony - Věra Tichánková alias Černá kronika 8-| 8-|
labakan 27. 9. 2020, 10:56
@Leeroo ,-)
Beatík 27. 9. 2020, 8:05
@Leeroo ,-) Tak teď jste mě fakt upřímně rozesmála.
yva 27. 9. 2020, 0:26
@Leeroo Nojo, upřesnění za poslední dny: v sobotu v USA "jen" 3,5 Boeingů 737 v konfigurace s jedinou přepravní třídou a minimem bufetů, toalet apod... Ve čtvrtek a pátek skoro 5, ve středu cca 6... V USA kde cíleně část obyvatel nenosí roušky a nechali nemoc rozjet... U nás po devíti dnech povinného nošení roušek i ve školách a uzavřených prostorech kleslo reprodukční číslo zázrakem z 1,8 zpět téměř k jedné... Jak prosté, milý Watsone...
Leeroo (upraveno) 27. 9. 2020, 5:01
@yva Tak vaší řečí. Všichni obyvatelé USA by se vešly do 1 735 450 ks letadel typu Boeing 737 - to je pro většinu asi hodně nepředstavitelné číslo. Asi pro lepší představu bych uvedla, že na tu moji oblast s 300tis obyvateli to odpovídá jednomu člověku a na milion obyvatel to jsou zhruba 3 lidé. *-) Počítám tedy velmi zhruba, z vašich údajů jeden den 8 letadel druhý den 3 jsem udělala průměr 5 a počítám na letadlo 189 pasažérů K té chripečce.. v roce 2019 jsme měli za leden a únor 449 lidí, kteří s chřipkou skončili na JIP nebo ARO - za 2 měsíce! Roční odhad počtu obětí chřipky je 1500-2000 obyvatel. Aktuální počet obětí Covid je, ač se do toho snaží počítat úplně všechno, méně než 600. Tedy jsme v březnu 2019 mohli psát články - katastrofa, občané ČR ve smrtelném nebezpečí, za 2 měsíce zemřelo na chřipku tolik lidí, kolik se vejde do 2,5 letadel Boeing 737!!! Za celý rok jich na chřipku u nás zemřelo tolik, kolik by se jich vešlo do 10!!!! letadel Boeing 737 8-| Pokud v USA marodí na chřipku stejně, můžou mít ročně 65tis obětí chřipky, což odpovídá 350 letadlům Boeing 737
yva 27. 9. 2020, 13:21
@Leeroo Máte tam takovou droboulilinkou chybku v úvaze... Takové srovnání by bylo relevantní pouze v případě, že by v ČR v souvislosti s Covidem nebyla nikdy zavedena žádná protiepidemiologická opatření (snad kromě cca měsíčního zákazu návštěv v nemocnicích), nebo naopak, kdyby kvůli chřipce byla na 3 měsíce zastavená komplet republika a další měsíce se kvůli chřipce plošně chodilo v rouškách... Což evideně nebylo...
khanoompetra 27. 9. 2020, 12:06
evánek1 27. 9. 2020, 11:08
@Leeroo ,-)
lososak1 26. 9. 2020, 22:13
@Leeroo ,-)
lakiara 26. 9. 2020, 21:25
@Leeroo ,-)
labakan 26. 9. 2020, 19:23
@yva Krásně nás zásobujete. Těším se, co objevíte zítra. Nebo ještě dnes by nebyla nějaká hrůzostrašná zprávička?
danima3 27. 9. 2020, 6:51
@labakan No po dvou týdnech jsem se vrátila do práce na Jipce a tam už teda Covid jede. A když jsem viděla RTG plic pacienta, tak mne přešla docela legrace (zip)
danca60 27. 9. 2020, 9:22
@danima3 Právě - která chřipka - obyčejná chřipka, jak covidu říkají - udělá TOHLE :´(? Copak po chřipce jsou takové následky? Nebo aspoň podobné? Z chřipky se každý (teda ne každý, to je bohužel pravda) vylíže bez následků, ale Korona ničí v těžších případech vnitřní orgány a nikdo neví, jestli se ta funkce obnoví nebo ne ... Nidko neví, jen pár "osvícených" (zip) ví všechno +o( Je mi tu z toho zle 8-| Trocha pokory by nikomu neuškodila [A]
danima3 27. 9. 2020, 12:44
@danca60 Copak o to. Tohle umí i chřipka A např. Ona je taky,, šikovná,,. Ale vezmem si na svědomí, že pojedem treba busem nebo v obchodě a v případě, že budem bezpříznakový, tak někoho oslabeneho nakazíme. Ten pak treba umře, ale to my se už nedozvíme. Tohle riziko moje svědomí prostě podstupovat nechce...
Jarpra 27. 9. 2020, 14:51
@danima3 Dneska v diskuzi paní dr. říkala, že bezpříznakový jsou malou hrozbou.
labakan 27. 9. 2020, 13:21
@danima3 A co z toho vyplývá? Ze už roušku nikdy nesundáte, aby jste jako bezpříznaková nikdy nikoho nenakazila? Nebylo by lepší, kdyby ti ohrožení nosili kvalitní respirator, než aby celý národ šaškoval s rouškama?
bulik 27. 9. 2020, 13:28
@labakan Ale vždyť nevíme kdo všechno je ohrožený, pořád ten virus překvapuje, spousta lidí ani neví, že má nějaký zdravotní problém, Kláro, jste jak kafemlejn. Aspoň do doby, než se bude vědět víc prostě musíme být ohleduplní!
labakan 27. 9. 2020, 13:33
@bulik Do jaké doby? Než si zničíme imunitu i my ostatní? Copak nechápete, že až se tedy někdy dovolí všem chodit bez roušek, že to pro imunitu může být fatální?
cervenka 27. 9. 2020, 13:14
@danima3 To máš pravdu, v tom je to jádro pudla. Jenže ti bezcitní a bez svědomí si to nikdy neuvědomí a nepřipustí...
Zrušený účet 27. 9. 2020, 12:42
@danca60 (F)
labakan 27. 9. 2020, 10:32
@danca60 Pokud je covid uměle vytvořený, čemuž hodně věcí nasvědčuje, tak máte pravdu, nikdo neví co to v těle udělá za 5, 10 let. Bohužel tomu stejně nezabraníme a postupně se s ním celé obyvatelstvo bude nucené setkat. Pokud to má mít devastační následky, nechci si konec života ničit samými zákazy a obličejem v roušce.
katkajohny 27. 9. 2020, 12:04
@labakan Mě by vážně zajímalo,jak byste řešila situaci,kdy budou všechna místa na ARO a JIP plná a budou přibývat další a další pacienti. Tak prosím o jasnou odpověď na tuto otázku.Díky.
labakan 27. 9. 2020, 12:55
@katkajohny Ano, to se jistě může stát. Pacienti by se v tomto případě museli dávat i na další oddělení, např. Infekční atd. Máte to úplně to samé, četla jsem kdysi článek ze kterého mrazí. Lékařka na onkologii mluvila o tom, že dříve nebyla tak dobrá léčba a u některých druhů nádorů bylo jisté, že ti lidi do 2 let zemřeli. Nyní je léčba naprosto skvělá, prodlouží život o 15 i více let. Jenže... Je velmi, opravdu velmi drahá. V září je vyčerpán limit a paní doktorka si může dělat ententýky komu léčbu dá a koho nechá zemřít. Tohle mě děsí mnohem víc, než nějaký pitomý covid, který prodělá naprostá většina lidí bezpříznakově. Tady se vyhází miliony denně na testování pozitivity na covid a narůstají nám čísla. Čísla, kvůli kterým tu některé předvádí, to co předvádí. Ať si říká, kdo chce co chce, ale tohle je prostě na hlavu. A ať mi nikdo netvrdí, že jde o nějaké záchrany životů.
Efexis 27. 9. 2020, 14:23
@labakan Na infekčním jsou lidi, kteří se nemají s nikým setkat...ale NEJSOU TAM DÝCHACÍ PŘÍSTROJE, MIMOTĚLNÍ OBĚHY ATD. Takže na infekčním pacient, který potřebuje být na JIP nebo na ARU a už tam není místo, asi dlouhou dobu přežití mít nebude......proboha...to vám vaše kamarádka sestřička neřekla?? +o( +o( A za další...spousty oddělení jsou již nově předělaná na COVID oddělení...ale asi to má nějaký strop .
Zrušený účet 27. 9. 2020, 14:44
@Efexis Loni jsem na infekční klinice lezela několik týdnu. Navstevy za mno mohli a na kazdé stanici byla i jipka
Efexis 28. 9. 2020, 0:29
@ No já nebyla v pravěku, je to tak 3 roky ...moje mamka ...opravdu pouze normální pokoje...třeba jeden pokoj pro dva tři lidi s přístrojema tam někde byl, ale jinak jen holé pokoje s postelema. Rozhodně žádné super vybavení jako na aru či jipu.
katkajohny 27. 9. 2020, 14:54
@ Na infekcích bývají JIP lůžka,není to ale pravidlo.A pokud jsou,je jejich počet opravdu malý - např na 20 lůžek normálních třeba jen 2- 3lůžka JIPu.Tak si to spočítejte....kolik jich tak bude na celou republiku.
Zrušený účet 27. 9. 2020, 14:57
@katkajohny Je jich tolik, kolik je potřbea z pohledu optimální obložnosti, apropo , odpovidala jjsem na príspěvek o představě infekčniho jako z pravěku
labakan 27. 9. 2020, 14:27
@Efexis Proč vy a pár vám podobných vždycky vidíte jen ty nejhorší scénáře. Fakt to nechápu 8-| (zip)
Efexis 28. 9. 2020, 0:34
@labakan Já nepsala žádné nejhorší scénáře, jen že je rozdíl mezi arem, jipem a infekčním. 8-| (zip)
katkajohny 27. 9. 2020, 13:56
@labakan Vy vážně srovnáváte ARO a JIP lůžka s infekčními? No to jste tedy naprosto mimo .
labakan 27. 9. 2020, 14:08
@katkajohny Kde jsem prosím psala, že srovnávám ARO, jip s infekčním?
katkajohny 27. 9. 2020, 14:18
@labakan Víte co,vy si vážně ani nedovede přečíst,co jste před pár minutami napsala na moji otázku? Já myslím,že byste už měla vyhledat odbornou pomoc. Vy popíráte všechno a všechny,vymýšlíte si,už se to vážně nedá. Když jste byla v lázních,bylo to tu zase fajn.
labakan 27. 9. 2020, 14:22
@katkajohny Co mi to tu podsouvate? Ptala jste se, kam bych dala pacienty s covidem, kdyby se nevešly na ARO a jip, tak jsem vám napsala, že na jiná oddělení, třeba na infekční. Nikde jsem nepsala, že srovnávám ARO+jip s infekčním. To jsou pouze vaše domněnky, nebo nerozumíte psanému textu!!!
katkajohny 27. 9. 2020, 14:23
@labakan Jste neskutečně HLOUPÁ.jestli si myslíte,že lůžka na infekci poskytují stejnou péči jako ARO a JIP.
labakan 27. 9. 2020, 14:25
@katkajohny Bože, tak asi kdyby byly jipky a ara plná, tak by jste si ty pacienty vzala domů, nebo co by jste s nimi chtěla dělat 8-| Nikde a nikdy jsem nepsala, že ta lůžka poskytují stejnou péči!!!
Lanna1 27. 9. 2020, 13:01
@labakan Infekční jsou ale už většinou plná pacientů, keří nepotřebují být na ARO a JIP, ale přesto lékařskou péči potřebují.
Zrušený účet 27. 9. 2020, 11:35
@labakan Jak víte, že covid je uměle vytvořený?? Ještě jednou, není to jenom o rouškach.
irik 27. 9. 2020, 13:42
@ To prece rikala p. P jeste v breznu.. a taky si tvrdila v dobu sve nejvetsi popularity, ze zadna druha vlna nebude, ze vir za chvili zmizi +o( chvile se protahuje
SarinaK 27. 9. 2020, 13:46
@irik MUDr. Peková: https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/pekova-druha-vlna-nebude-za-pul-roku-covid-zmizi-40326320 https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus-prognozy-sireni-druha-vlna-zadrazil-horejsi-pekova.A200609_103549_domaci_brzy Vir tu máme a druhou vlnu také. Jediné, co se změnilo, je, že MUDr. Peková byla obžalovaná v jakési kauze s Janouškem. Ale do toho nevidím, tak nehodnotím. No nic, jdu se projít a natrhat modřín do vázy.
yva 27. 9. 2020, 14:00
@SarinaK No, ona se MUDr. Peková ukázala spíš sociálně naivní než odborně nekompetentní. Evidentně žije v bublině erudovaných a soudných lidí, takže je přesvědčená, že takoví jsou všichni. Asi nechodí na mimáč ;-) Opakovaně psala, že jsme to Z DNEŠNÍHO POHLEDU (začátek června 2020) zvládli a: "Nabádám pouze k obezřetnosti před lokálními náhodnými výskyty, především po návratu z ciziny, kde epidemiologická situace není ještě vyřešená." "Takže prosím a apeluji na Čechy, kteří se vrátí ze zahraničí a budou si připadat i jen trochu divně. Ať pracují s tím, že to může být covid-19, a jako první ho vyloučí. Nebudou-li chtít investovat do testu, ať se schovají doma. Ale ať jsou zodpovědní." "To, co považuji za rizikové, je, že sem může být importován virus z oblastí, kde ještě epidemiologická situace není vyřešená, takže do čertů a ďáblů až příští rok a letos by lidé mohli zůstat doma." "Když někdo musí, tak ať jede, ale já zůstanu určitě doma, a prosím ty, co zrovna nemusí do Chorvatska nebo nemusí někam na trek do Jižní Ameriky, aby tam letos nejeli. Jde o to, abychom si to sem domů znovu nepřinesli z míst, kde by potenciálně virus ještě mohl být aktivní a funkční..." Ona prostě doufala, že celá populace ČR bude rozumná a soudná a na chvilku rozumně odloží své sobectví pro dobro všech...
SarinaK 27. 9. 2020, 14:57
@yva Promiň, ale její naprosto nepodložená tvrzení o druhé vlně a zmizení viru do konce roku možná spíše mnoho lidí přesvědčila, že obavy ani obezřetnost nejsou na místě. Víš kolik lidí čte jen titulky článků? V sociální bublině ano, za mě ale nikoli soudných lidí, to byla dost silná tvrzení a ničím nepodložená. V posledním vyjádření jejího manžela někdy z konce srpna nebo začátku září opět zaznělo, že virus do konce prosince zmizí. Byla bych opravdu moc ráda, ale zatím to na to opravdu nevypadá.
yva 27. 9. 2020, 15:01
@SarinaK Přesně o tom píšu. Ona předpokládá, že všichni myslí v souvislostech, ne že čtou jen nadpisy a líbivá hesla, která se jim hodí do světanázoru... Tam zklamala. Ne odborně. Jejího manžela jsem nečetla, máš odkaz, pls?
SarinaK 27. 9. 2020, 15:07
@yva těžko už dohledám, bylo to v souvislosti s jejím obžalováním, vyjadřoval se k tomu a v této souvislosti tam bylo zmíněno, že na tom prosinci oba stále trvají. Některé články si ukládám, které mi přijdou zajímavé nebo jejich tvzení vzhledem k tomu, že si je mohu v budoucnosti zpětně ověřit, tenhle k nim ale nepatřil.
yva 27. 9. 2020, 15:08
@SarinaK To neva, jen mě to zajímalo ;-)
SarinaK 27. 9. 2020, 15:12
labakan 27. 9. 2020, 13:01
@ Tak to já nevím a nemyslím si, že by to vůbec někdo z ČR věděl.
bulik 27. 9. 2020, 13:14
@labakan Ano! A to je přesně ono, nikdo o tom nic neví, ani vy- teď nemyslím jen odkud se vir vzal, ale nic o něm nevíme. Vy jste jen pojala jednu z možných teorií sobě za svou, protože je vám pohodlnější! Nadáváte lidem, kteří to tak nemají do ovcí, stád, nenormálních! Nemáte pokoru a ze svého krytu hlásáte svá moudra. Jenže co když ta vaše pravda není pravdou, co když se toho, co říkáte chytne plno lidí a tím ohrozí další a další nějakým kašláním na pokyny a nošením záclon na pusině. Fakt vás tohle nenapadá?
Zrušený účet 27. 9. 2020, 10:30
@danca60 Chřipku bych vážně nezlehčovala, loni na ni zemřelo 1500lidí, v hodně vážném stavu na Karimu ve vfn lezeli hodně mladí lidé, a to nebyla výrazně těžká chřipková epidemie na rozdíl od poloviny 90let
STŘELEC 27. 9. 2020, 10:37
@ Zdeni, upřímně, Vám se zdá tady na MMB normální, že , dejme tomu, tři si tady "hrají " na zdravotníky, kterýmí nejsou a poučuji ,vyguglenými názory z deziformačních vebů - třeba, tady opravdové lékaře, specialisty zdravotníky...?
Zrušený účet 27. 9. 2020, 12:40
@STŘELEC Oli, a na mmb jsou zdravotníci? Resp povolaní zdravotníci? Když už se tu berou názory jen těch povolaných - i když, kdo je povolaný, že. Co se týká lékařů, tak je zdepraktický lékař a něco zdravotních sester. Debata zde je nesmyslná a odpovídá diskusím kdekoli jinde. Já si ted jen dovolila zpochybnit zlehčování chřipky. Co bych jako následeek téhle patalie brala jako nejvíc nej , aby konečně většina lidí vnímala rozdíl mezi chřipkou a nastuzením.
evánek1 27. 9. 2020, 14:19
@ Zdenko, kdyby to celé tady to chování téměř všech zúčastněných nebylo k pláči, tak se snad i bavím. Nějaký ten zdravotník nebo lékař se tu i najde, ale kolik z nich se s Coronou v rámci své profese setkalo a je v přímém dění, při péči o pacienty kteří vyžadují hospitalizaci? Kolik z nich je tím povolaným odborníkem, po kterém se tu tak volá, že jedině ten tu může svá moudra a názory psát? Pokud tomu tak není, tak jejich pohled je pořád jen pohledem neodborníků, kteří by se tedy podle toho co jsem se tu dočetla k tomu vlastně vůbec nemohly, ne nemohly, to je špatné slovo ....neměly vyjadřovat. Kdyby se tak toho po čem tak volají samy držely. Přesně jak píšete ....debata zde je nesmyslná ....každý se snaží o to mít to poslední slovo a do krve se bude hádat o té své pravdě a jedinečnosti. A je jedno na které straně stojí. Nemnoho z nich svými rádoby vtipnými komentáři stále popichují už tak dost vyhrocené reakce a rozpoutávají další nekonečné debaty. Dokonce se tu už, krom hustých nadávek objevují i nesmyslné výhružky. Pane jo, kam jsme to dopracovaly (padon dopracovali....je tu mezi námi i jeden muž ...pokud tedy mužem je) Vyčítá se tu, že pár lidí tu jede jak kafemlýnek.....a přitom si sami vůbec si neuvědomují, že jak ten kafemlýnek jedou stejně.
lakiara 27. 9. 2020, 14:37
@evánek1 (F)
anib 27. 9. 2020, 13:05
@ Prosím mám 2 atestace z ARO a stále to praktikuji
Zrušený účet 27. 9. 2020, 13:54
@anib Že vás tedy nezajímá názor vašeho kolegy Balíka a Pollerta
anib 27. 9. 2020, 17:19
@ Budete se divit , ale populárně naučná videa nesleduji. Sleduji jine pro me důležité kanály informaci.
yva 27. 9. 2020, 13:24
@anib (F)
bemini (upraveno) 27. 9. 2020, 16:57
@yva kočko, dotaz : streptokok, nasazena atb a atb mast....jak dloho po zahájení léčby přestanu být prašivá a budu se moct pusinkovat? ,-) nevíte někdo prosím ? ( nejde mi o pusinkování, ale abych nenakazila babí)
Hanka_Bohmova (upraveno) 26. 2. 2022, 10:30
@bemini .
bemini 27. 9. 2020, 19:15
@Hanka_Bohmova děkuji, už mi odepsala kamarádka lékařka a potvrdila tři dny (Y) už můžu babču obejmout a dát jí hubana (Y)
bemini 27. 9. 2020, 16:58
@bemini fakt nevíte ? (F)
Leeroo 27. 9. 2020, 10:24
@danca60 Nemám pocit, že by někdo zesměšňoval, co Covid dokáže. Umí zabít a umí poškodit zdraví. Bylo by ale dobré říct, k jak velké skupině se takové následky vztahují. Je to 5 těžkých poškození na 500 nakažených nebo na 500 000? To je přece obrovský rozdíl. Ano, pro těch konkrétních 5 ne, ale v pohledu na to, jak je to onemocní nebezpečné to důležité je. Protože u každého onemocnění najdeme případy, které mají těžký průběh a následky na zdraví. Jistě má po chřipce někdo následky, po angíně, kolik lidí mělo třeba žloutenku a kolik z nich má vážně poskozená játra? Nijak nepopírám, že Covid existuje. Víc si myji ruce, nosím roušku i když z donucení, stráním se víc lidí - nechodíme do kina, divadla a už ani hospod. Nijak extrémně nejdu riziku nákazy naproti. Ale odmítám být hysterická a panikařit a třeba příspěvek pí Yvy mi vyloženě přijde jako jeden z těch, co pouze paniku vyvolává
labakan 27. 9. 2020, 13:04
@Leeroo Souhlasím (F)
ani 27. 9. 2020, 11:18
@Leeroo Do celé teto diskuse ohledně Covidu se moc nezapojuji. I když to tu čtu. Ale teď jo a jen tolik, naprosto souhlasím (F)
Jarpra 27. 9. 2020, 9:58
@danca60 Jak víte, že se skoro každý vylíže bez následků z chřipky. To že se to nemedializuje, neznamená, že lidi nemá následky. Z covidu udělali mediální hvězdu. Pokoru má snad každý z každé nemoci i z "blbé" angíny. Nikdy nevíte, co i ta angína udělá do budoucnosti. Ano jsou tady osvícené, které ví všechno a přes jejich názory nejede vlak a jiné příspěvky zesměšňují. Ale určitě nemyslím ty "osvícené" co Vy. Kdyby se dělali takové počty a restrikce kvůli chřipce, možná by jsme se všichni divili, jaké by to byly počty.
anib 27. 9. 2020, 10:11
@Jarpra Už jednou jsem vám psala, ze jste velmi omezena a nemáte diskutovat o něčem o čem nic nevíte a nerozumíte tomu. Moje dnešní rada je stejná. Co teta zkusit téma: jak se mícha krupicova kaše, nebo Hera či máslo do cukroví?
Zrušený účet 27. 9. 2020, 11:33
@anib ,-) ,-)
Jarpra 27. 9. 2020, 10:24
@anib Pokud Vám vadí mé příspěvky, tak je nečtěte. To radím zase já Vám. Víte kulové čemu já rozumím nebo nerozumím.
HOCIKA 27. 9. 2020, 10:32
@Jarpra Podle toho,jak se vyjadřujete,tak ničemu.
anib 27. 9. 2020, 10:27
@Jarpra Medicíně urcite nerozumíte. Viz užívání kortikoidu a kortikosteroidu.
adamito 27. 9. 2020, 10:14
@anib (F)
cervenka 27. 9. 2020, 10:13
@anib (Y)
cervenka 27. 9. 2020, 10:02
@Jarpra Tak až je udělají, tak napište...ať se pak můžeme taky divit
adamito 27. 9. 2020, 10:00
@Jarpra mediálne,, hviezdy,, ste vy, čo sa tu nekompetentne vyjadrujete k problematike o ktorej nemáte ani paru
Jarpra 27. 9. 2020, 10:23
@adamito Za to Vy máte páru o všem. ,-) ,-)
labakan 27. 9. 2020, 12:35
@Jarpra No přesně. Přitom tolik zdravotníků s tím co se tu předvádí, nesouhlasí. Myslím, že tito bojovníci za opatření proti covidu budou ti v první řadě na vakcínu (zip)
adamito 27. 9. 2020, 11:02
@Jarpra neodpovedali ste na moju otázku, takže znova.... koľko rokov ste odrobili v nemocnici?
labakan 27. 9. 2020, 13:12
@adamito To, že někdo pracuje 38 let ve zdravotnictví ještě neznamená, že má patent na vše +o( (zip) Je spousta jiných zdravotníků, kteří by z vašich názorů padli na znak.
adamito 27. 9. 2020, 13:21
@labakan otázka nesmerovala vám... apropo.... ten Brus mal pravdu
Brůs 27. 9. 2020, 13:36
@adamito Ja vim (H)
anib 27. 9. 2020, 11:06
@adamito 28 dílu Nemocnice na kraji města, několik let Růžová zahrada, 2 roky Modrý kód, několik let Chirurgové, jo a Dr. Hause. Mate smůlu, má lepší praxi než vy se svými 38 lety v nemocnici.
vlastaz 27. 9. 2020, 11:38
@anib :-D :-D :-D :-D tak to je přesně kvalifikace poloviny mimáče NIcméně... Z Covidu mám velký respekt. Udržujem odstupy, omezuju MHD jak to jde, hodně se držíme doma, nebo jen venkovní aktivity. Nosíme roušky, děti s tím nemají nejmenší problém, nikdo v tom neomdlívá, neusíná v hodinách, netočí se hlava. Každý den na seznamu ráno zkouknu nadpisy a počet nakažených/ hospitalizovaných... Ale i když mám Slipouška moc ráda a ona to ví, tak její katastrofický scénáře už bývají občas za hranou. Viz její poslední vstup s plnýma letadlama mrtvých. Chodím se na mimáč zrelaxovat a už mě fakt nebaví, že místo diskuzí o blbostech jsou tady pořád odkazy na články, nebo zkopírovaný články. Já dobře vím, že situace je vážná a když si o ní budu chtít něco přečíst, tak si to najdu, nepotřebuju, aby mi to někdo na mimáči každej den předžvejkával, děkuju, názor si umím udělat sama. To samozřejmě platí i o druhé straně. Je super, když sem někdo vloží svou opravdovou reálnou zkušenost - jak ze strany pacienta, nebo ošetřujícícho lékaře, to je určitě fajn, ale fakt to stačí. Ty věčný diskuse a potřeby mít poslední slovo už jsou fakt únavný, ze všech stran. Nevím, jestli se mi podařilo vyjádřit to, co jsem tím myslela, už to dál nechci probírat... Díky za pozornost. (F)
anib 27. 9. 2020, 11:43
@vlastaz PS Mam nový oblíbeny seriál. Vyšetřování leteckých katastrof, obcas přežijou pád letadla i všichni cestujici
Brůs 27. 9. 2020, 13:09
@anib To si poustim denne pred spanim. Videla jsem spadnout xx letadel, ale vetsinou nevum proc. ,-)
anib 27. 9. 2020, 13:22
@Brůs A ještě mám jeden 90’dni do svatby. Teď začali dávat Opačným směrem. To žeru, děsně mě to bavi
Brůs 27. 9. 2020, 13:35
@anib Svatby me neberou a to posledni neznam. ,-)
Zrušený účet 27. 9. 2020, 12:49
@anib To nenávidím. Manžel si to pouští dost pravidelně a intenzitu zvýší před odletem do “divných” destinací. Ale miluju dokumenty o letištích a jejich fungování. A teď u násjede kanál NASA, zrovna si chystají jídlo.
vlastaz 27. 9. 2020, 11:46
@anib :-D Dík, to jsem potřebovala slyšet / číst ,-) Určitě ho doma zařadíme do repertoáru, hned vedle všech těch faktů z druhé světové, které u nás doma běží už několik let. Už jsem si zvykla, že při tónu hlasu těch komentátorů okamžitě vypínám pozornost ,-)
MíšaC 27. 9. 2020, 11:40
@vlastaz (F)
lucijee 27. 9. 2020, 11:11
@anib ,-)
adamito 27. 9. 2020, 11:08
@anib tiež si to myslim
hazel 27. 9. 2020, 9:38
@danca60 Mě je spis zle z těchto katastrofických scénářů. Lezim s covidem doma, dobře mi není a fakt je příjemné číst jak mi to muže poškodit orgány. Odkud berete informace? Jste zdravotnik? Lékařka? Nebo vlastní zkušenost?
danca60 27. 9. 2020, 10:06
@hazel Přesně,jak píše Radu níže - byla to reakce na příspěvek Silvi, na RTG plic, který viděla v práci jako zdravotník. Je mi líto každého, co si tímhle musí projít - držím palce, ať jste brzy fit (F)
cervenka 27. 9. 2020, 9:51
@hazel mám zhoubný nádor, taky je mi zle když čtu ty katastrofické scénáře....ale zavírat před nimi oči mi taky nepomůže *-)
hazel 27. 9. 2020, 10:14
@cervenka Asi rozumím jak to myslíte. Ale nejde o zavíráni oci, jde o to, ze se k tomu dnes vyjadřuje každý kdo si někde něco přečte a pak děla paniku. Vám přeju ať nemoc porazite.
cervenka 27. 9. 2020, 10:17
@hazel Díky, já vám taky....
Brůs 27. 9. 2020, 9:50
@hazel Sono, tohle tu pisi i lekarky, sestry. Jen par vyvolenych tvrdi, ze lzou. Vam preji, at jste fit a nemate zadne nasledky.
miazmije 27. 9. 2020, 8:45
@danima3 Tady paní má informace z první ruky, doktoři léčí stoleté pacienty v terminálním stádiu léčbou za miliony +o(
yva 26. 9. 2020, 20:19
@labakan Nereaguji...
labakan 26. 9. 2020, 20:48
@yva Možná by jste byla laskavá, kdyby jste si ty své hrůzostrašné scénáře nechala sama pro sebe a neděsila tím zbytečně ty, které jsou na to útlocitné. Strašíte úplně zbytečně.
yva 27. 9. 2020, 0:05
@labakan Nereaguji...
evánek1 27. 9. 2020, 2:03
@yva No tak, ale na to, že "nereagujete" , tak vaše reakce ...pardon....nereakce na ni jsou tu vcelku časté. Poněkud divné chování a přinejmenším k pousmání se nad tím, jak moc silné musí být to puzení. Asi až tak silné, že se nemůžete udržet a musíte jí tu informaci, že na ni nereagujete neustále dokola sdělovat. ,-)
lakiara 26. 9. 2020, 20:57
@labakan Tady je to posledni tyden jeste horsi,nez na ct1.Tu vypinam,sotva zacnou zpravy.
labakan 27. 9. 2020, 10:57
@lakiara To teda jo Paní Yva se v tom naprosto vyžívá.

Vybrali jsme pro vás

Kategorie