Zobrazit přihlášovací formulář
(recept si oblíbilo 1556 návštěvníků)

Jak vyrábím hmotu z marshmallow a potahuji dort

0.0
Jak vyrábím hmotu  z marshmallow a potahuji dort

Potřebné ingredience

marshmallow bonbóny, moučkový cukr, sušené mléko, mandlové aroma, čokoláda, olej

Postup přípravy

viz obrázkový postup
Nedělám si žádný patent na vyrábění hmot ani na potahování, možná tímto právě jen rozpoutám diskusi, ze které se v konečném efektu poučím i já.

proč používám hmotu z marshmallow?
Byla první, kteru jsem vyzkoušela, od té doby jsem nenašla jinou, se kterou by se mi pracovalo tak dobře (nevyzkoušela jsem ale všechny!) Chuťově jsem ji obohatila esencí a sušeným mlékem, bonbóny tedy v hmotě mají funkci ovlivnit modelovací vlastnosti.
Hmota je taková pružná, téměř se netrhá, pokud nechceme, není lesklá (dá se potřít lehce vodou nebo olejem a lesklá je).
Hmota tolik netaje jako marcipán díky čokoládě a vůbec těm Marshmallow bonbónům, ale nalze na to plně spoléhat. Spíš je ten proces pomalejší.
Pro tmavou čokoládovou variantu přidáme tmavou čokoládu a společně s cukrem a sušeným mlékem sypeme kakao.
V současné době používám na dorty hmotu White icing, která ale není tak dostupná, protože ji můžete pořídit jen ve specializovaných obchodech nebo na internetu.
POkud vám hmota z marshmallow nebude vyhovovat, zkuste i mléčnou modelovací hmotu od Arielll.

do misky vymazané olejem nasypeme bonbóny, na dort o průměru formy 23cm jsem dala trošku víc, než půl sáčku. Přidáme cca dvě lžíce vody.

zahříváme v mikrovlnce na plný výkon asi 20 sekund, v průběhu můžeme promíchat lžící potřenou olejem (to aby se na ni hmota nelepila)

teď bod, který nemusíte udělat, přisypeme trochu čokoládové polevy nebo čokolády a vmícháme do hmoty, znovu zahříváme, dokud není vše tekuté a spojené (v této fázi přidáme barvivo, v tekutém se dobře rozpouští, používám práškové i gelové)

přisypeme půl napůl moučkový cukr a sušené mléko a nakapeme esenci, smícháme. většinou vždy přisypávám po troškách. Ve chvíli, kdy už lžící hmotu těžko míchat, vyklopím ji na pracovní plochu posypanou moučkovým cukrem a prodělám, dokud nepřestane lepit.

vyválíme na Solamylu. Může se stát, že je hmota moc tuhá, pak ji dáme na pár sekund do mikrovlnky (záleží podle velikosti, ale raději méně než více, přidat můžete vždycky). dneska jsem měla hmotu dokonce takovou, že jsem při vyvalování nemusela téměř podsypávat, ale zato jsem se více nadřela při rozvalování, byla tužší. Díky tomu ale zase gumovější, netrhá se, je taková pružná...

Dort, který je slabě pomazaný a důkladně vychlazený (já dávám do mrazáku) přemístím na talířek, který je nejvíce stejně velký, jako dort, klidně i méně. Na něj přeneseme dostatečně velkou vyválenou placku hmoty na potahování a nahrubo hřbetem ruky marcipán na bocích srazíme dolů

talířek není pod dortem vůbec vidět

kvůli ulehčení práce ustřihnu přebývající okraje s dostatečnou rezervou cca 3-4cm. je to praktické i z toho důvodu, že se vám hmota neušpiní od krému a můžete ji znovu použít

hmotu zahrneme pod dort, stále jakoby hmotu od dortu vytahujeme a za rukou hřbetem druhé ruky přitlačujeme (jejda, tenhle můj popis asi nikdo nepochopí)

Nakonec hmotu "u paty" dortu ustřihneme. Je stejně ale jistotou dort dole olemovat;) třeba válečkem.

v tmavá variantě s čokoládou na vaření a kakaem

Recepty mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k receptu

zzanzi 5. 6. 2009, 19:24
:^)mužu dat pod hmotu na potriti dortu krem z pudingu a masla??? ;-) :-$maslo vim ze jo ale aj puding?,, :^)
onasi 5. 6. 2009, 20:57
@zzanzi ano, uritčitě!!!! Také to tak dělám! (hello) (hello) (hello)
zzanzi 5. 6. 2009, 21:53
@onasi super,díííky- zitra mam v planu delat dort tak snad se povede :-) ;-) (F)
egada 27. 5. 2009, 1:40
No to je teda nápad (clamp) (clamp) (clamp). (^) za všechny prachy.Jste super (Y) (Y) (Y)Zdravim Edita
ajkaaa 8. 5. 2009, 22:41
Ahojky také jsem to zkoušela neměla jsem s něčím takovím žádné zkušenosti a moc jsem tomu nedůvěřovala ale světe div se zadařilo se na jedničku krásně se stím pracovalo a bylo to hotové za 5 minut ani jsem se s tím nějak nenadřela takžě SUPER RECEPTÍK A JÁ ZA NĚJ MOC DĚKUJI už se těším na další dortíky jen bych se ješte potředovala naučit ty kytičky a ty kravinky co patří nahoru je to děsná piplačka potřebovala bych nějaký zlepšovák (F) (F) (^) (^) (^) (@) (&) (radost) (nejdeto) (nejdeto) (nejdeto) (nejdeto) (nejdeto) (clamp) (clamp) (clamp) (clamp) (clamp) (Y) :-) :-D ;-) (D)
egada 27. 5. 2009, 1:45
@ajkaaa já si takový ty blbinky kupuju už během týdne,kdy se chystám péct dort,po cukrárnách.U nás je celkem výběr. (^) (^) (child9) (child10)
22.Petra 29. 4. 2009, 11:14
Dobrý den, včera jsem to zkoušela, ale měla jsem to takové nějaké suché, je možný, že jsem tam dala moc suš. mléka a cukru, ani se z toho nedalo moc modelovat i když jsem to nahřála, tak to zase rychle utuhlo. Jsem absolutní začátečník.
holoubci 24. 4. 2009, 22:09
Dáši, ještě jeden dotaz. Můžu použít jako sušené mléko sunar? Zbyl mi nějaký po Adámkovi, tak jsem si říkala, že bych ho takto spotřebovala. ;-) Díky, Jana.
onasi 24. 4. 2009, 22:26
@holoubci Jani, není to úplně stejné, ale už jsem to z něj taky dělala.... (hello)
holoubci 23. 4. 2009, 20:06
Dáši, mám možná přihlouplý dotaz, ale raději se zeptám než si pak budu něco vyčítat. Když potřebuji např. zelený marcipán a budu ho připravovat z modrobílých šmoulů, musím oddělit modrou část bonbonů a pracovat jen s bílou anebo barvivo překryje i tu modrou? Ježiš, doufám, že mi rozumíte. :-o ;-) Díky moc za odpověď, Jana.
onasi 23. 4. 2009, 22:25
@holoubci Jani, barvivo modrou překryje. a kdybyste nebyla spokojená s odstínem, můžete přisypat trochu žluté, zelená bude jasnější... ať se daří, Dáša (hello)
Pesi 21. 4. 2009, 11:50
Dobrý den Dášo, nevěřila jsem, ale skutečně je to super hmota, jen jsem si ji trochu upravila a udělala napůl se sušeným mlékem.( nejdřív jsem byla naštvaná, že z takové lepenice nemůže být marcipán) Skvěle se s ní pracuje, udělala jsem panenku pro neteř a myslím, že měla úspěch. (Y) (Y) (Y) Chystám se dle vás péct ještě pařez. Takže já móóóóóc děkuji za super recepty!!!! (clamp) (clamp) (clamp) (clamp) (clamp) (clamp) Mějte se krásně. Simča
koťulka 18. 4. 2009, 21:13
Máte to moc hezky rozpracované, akorát mě coby začátečnici není jasné, jak se to dá dobarvit na různé barvy, popř. kde jsou ty barvy k sehnání....jestli byste poradila, budu ráda. Díky :-)
onasi 19. 4. 2009, 12:01
@koťulka Alenko, barvu udávájí marshmallow bonbóny, další můžete namíchta tak, že do směsi v tekutém stavu přidíáte sypkou potravinářskou barvu (pozor, nesmí být se solí, ta od Kovandů je na bázi cukru, je ok), můžete dobarvit kakaem, případně navštívit specializovaný obchod s cukrářskými pomůckami a investovat do barev gelových. Těmi lze barvit i hmotu již hotovou (také to lze udělat tak, že si sypkou barvu rozmícháte v trošce vody a obarvíte hotovou hmotu. (hello)
Iva63 17. 4. 2009, 19:38
dobrý večer,dnes jsem poprvé zkusila potahovací hmotu z marsmalou a nevím kde jsem udělala chybu,hmota nešla z nádobky ven,tak tam hodně zbylo.co bylo špatně??z toho co zbylo se už dařilo přesně podle návodu. Iva
onasi 19. 4. 2009, 11:57
@Iva63 Ivo, hmota se asi přilepila, šlo to docela slušně, když jsem nádobu vymazala olejem...
KvetaH 16. 4. 2009, 21:15
Dobrý den, nááááádherné (Y) (Y) (Y), pročítám diskusi a chtěla jsem Vás poprosit o radu, jestli můžu touto hmotou potáhnout dort potřený pudinkovým krémem? když do něj moc másla nedávám? mooooc děkuji, chystám se na první potahovaný dort, tak snad dle vámi uvedeného super postupu vyjde :-). díky moc Květa
Ubo 20. 3. 2009, 13:52
Zdravím všechny, nečetla jsem celou diskuzi, tak se omlouvám, jestli už tu takový dotaz není. [A] Dá se tato hmota udělat i bez mikrovlnky? Třeba ve vodní lázni nebo tak... *-) *-) Nezkoušeli jste? (hello)
Creative Home 19. 7. 2009, 21:06
@Ubo jojo dela se i ve vodni lazni ;)
onasi 21. 3. 2009, 22:10
@Ubo Hani, nezkoušela jsem to *-) ani o nikom takovém nevím... :^) Otestujte to a napište (F)
l.kacenka 20. 3. 2009, 11:42
Dobrý deň, Dáška. Veľmi rada by som cez víkend vyskúšala tú tmavú hmotu na tortu, ale ešte som to nikdy nerobila. Prosím, poraďte mi, koľko tam mám dať tej tmavej čokolády a kakaa? a môžem použit aj čokoládu na varenie? ( Figaro, Orion?) a v komentároch som sa nedočítala tiež, koľko dávate toho sušeného mlieka a moučkového cukru. Aspoň približne mi napíšte. Ďakujem Vám veľmi pekne za odpoveď. Vaša obdivovateľka zo Slovenska.
onasi 21. 3. 2009, 22:09
@l.kacenka Katko, ano, dejte klidně čokoládu na vaření, a sušené mléko s cukrem sypejte v poměru 1:1 do té fáze, než bude hmota hladká a nebude lepit. Je dobré chvilku počkat, než směs z bonbónů trochu vychladne, tím malinko ztuhne a nebudete muset dosypávat tolik. (hello)
Hanka V. 20. 3. 2009, 8:46
Dáši (L) ráda bych se ještě zeptala, jak docílit čistě bílé a černé barvy? :-$ Hledala jsem v obchodech a nikde jsem nenašla takové potravinářské barvivo :^) K narozeninám budu dcerce dělat Hello Kitty a nevím si rady ;-) Moc děkuji (F) Hanka (F)
onasi 21. 3. 2009, 22:07
@Hanka V. Hani, tady je návod: http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=19057 zkrátka kakao a pak všechny další barvy ;)
Hanka V. 23. 3. 2009, 20:06
@onasi Vyzkouším, moc děkuji (L) (L) (L)
Hanka V. 16. 3. 2009, 19:54
Dobrý den Dáši, tak o víkendu jsem se pustila do pečení dortu. Váš korpus a Váš potah (Y) Především mi pomohl Váš podrobný postup, díky němu všechno dobře dopadlo (F) Ráda bych Vás požádala o radu (L) Jak docílit toho, aby byl dortík hezky lesklý? Měla jsem ho takový matný, na kráse ani na nadšení z prvního dortu to neubralo, jen bych chtěla vědět pro příště [A] Korpus je nádherně nadýchaný a s hmotou se perfektně pracuje, perfektně se válí, netrhá, byla jsem nadšená (clamp) http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=41752 Díky, díky, díky (clamp) Hanka (F)
onasi 18. 3. 2009, 8:09
@Hanka V. Hani, navlhčete si trochu ruce a škrob setřete, to by mělo pomoci... (hello) Jsem ráda, že se dařilo! (radost) (radost) (radost) (Y)
pudelka 11. 3. 2009, 21:12
Dobrý večer Dáši, jak čtu v komentářích, tak nedoporučujete sušenou smetanu místo sušeného mléka.... PROOOČ??? Já ji používám a je taky super ta hmota ze smetany...sušené mléko je zbytečně drahééé ;-) :-D Monča.
onasi 21. 3. 2009, 22:12
@pudelka Moniko, to jsem nevěděla, smetana (ta do kávy) má různé složení, nevím, jestli by to fungovalo u všech,ale moc díky za postřeh!!! (F) (F)
vepevil 10. 3. 2009, 11:27
Dobrý den, chtěla bych se zeptat- chystám se na vaši potahovací hmotu- mohu si ji udělat třeba dva dny dopředu? Nebo je lépe až těsně před potahováním? A ještě jdou i z této hmoty dělat figurky- nebo radši nemám experimentovat? Děkuji moc za cenné rady. Zdravím a obdivuji Věra (Y) (Y)
onasi 11. 3. 2009, 20:58
@vepevil Věrko, dopředu ji udělat můžete, jen ji poté budete muset nahřát v mikrovlnce, ale pozvolna, po chvilkach, at se Vam nerozpusti. Figurky z teto hmoty leckdo dela... Ja ted jiz pouzivam hmotu od Arielll. mejte se, dasa (hello)
vepevil 12. 3. 2009, 9:48
@onasi děkuji za odpověď. (hello)
Michala28 6. 3. 2009, 12:07
Zdravím Vás Dášo, dnes jsem podle vašeho návodu dělala dort a mám pár otázek. Jestli budete mít čas odpovědět naprosté amatérce, byla bych ráda. (F) Hmota se mi povedla perfektně, jen nevím, jak docílit čistého povrchu, když při vyvalování používám solamyl a ten mi tam nějaký zůstane. Povrch je pak jakoby pomoučen. Co s tím? ;-) Zdobila jsem růžičkami, které nevím, jak "přilepit"? *-) dál jsem tam dávala takové korálky, které mi tam drží na dobré slovo ;-). Dort mám trošku hrbolatý, ale to si říkám, že jsem měla asi být pečlivější při roztírání krému :-).Až budu mít foto, tak přidám do alba! Předem upozornuji, že je můj první a na fotce díkybohu vypadá o něco lépe. (sampus)
onasi 8. 3. 2009, 21:49
@Michala28 Milá Míšo, povrch lze jakoby omést, pokud ho budete chtít mít lesklý, navlhčete si trošku ruce a dort ohlaďte. Růžičky nebo jiné ozdůbky lehce přilepíte třeba rozpuštěnou bílou čokoládovou polevou, ploché dekorace jen zespoda trochu navlhčete. Podklad udělá hodně, je opravdu dobré nerovnosti korpusu pečlivě zahladit . Tak ať s epříště daří podle Vašich představ!!! (hello) (hello) (hello) (hello) (F)
nelly2 4. 3. 2009, 17:47
teda, to vypadá suprově !!! to musím vyzkoušet *-)
zzanzi 25. 2. 2009, 17:47
měla bych jeden dotaz :-)ve fázi kdy mužeme přidat barvivo-potřebuji hnedou hmotu-mužu nasypat kakao?a kolik nebo raděj něco jineho? :^)díky *-)
onasi 25. 2. 2009, 21:01
@zzanzi ano, jistě... kakao! (hello) (hello)
zzanzi 4. 3. 2009, 12:45
@onasi díky jsem si to myslela +o( :-)
bariska 23. 2. 2009, 18:52
Jde z této hmoty tvarovat růžičky,kytičky,ozdůbky, nebo používáte jinou hmotu?

Podobné recepty

Vybrané nabídky

Kategorie