Zobrazit přihlášovací formulář

Školáci

Avatar
Odesláním formuláře souhlasíte s pravidly diskusí
Hanka_Bohmova 27. 2. 2021, 10:50
Rozhovor s psychologem o dětech za covidu, poslouchám to asi čtvrt hodiny a zdá se mi to docela podnětné (nevím, jestli to zůstane veřejně přístupné) https://psychologie.cz/psychika-zavrenych-deti/
vlastaz 27. 2. 2021, 13:00
@Hanka_Bohmova Děkuji! Pana doktora mám moc ráda, má takový přívětivý přístup k výchově a životu. Určitě si poslechnu. (F)
cernula 26. 2. 2021, 12:24
Dobrý den, mohla bych poprosit o radu ve fyzice? Jedna se o příklady: Elektrické pole vykoná v obvodu práci 200J při přenosu částic s celkovým elektrickým nábojem 40µC. Jaké je v obvodě napětí? V jednoduchém obvodu jsou zapojeny dva rezistory sériově (za sebou). První má odpor 6Ω a druhý má odpor 2Ω. Na prvním rezistoru naměříme napětí 24V. Jaký proud prochází obvodem, jaké je napětí na druhém rezistoru, jaký je výsledný odpor rezistorů a jaké je celkové napětí v obvodě? Předem moc děkuji, kdo si s tím ví rady, ať hledám jak hledám, tak nevíme jak vypočítat. :-$ :-$ :-$
Hanka_Bohmova 26. 2. 2021, 13:08
@cernula tady je docela přehledné shrnutí k tomu druhému příklady - rezistory za sebou. https://slideplayer.cz/slide/13128142/79/images/3/Sch%C3%A9ma+s%C3%A9riov%C3%A9ho+zapojen%C3%AD+rezistor%C5%AF%3A.jpg V obvodu se zachovává proud, tj. na prvním i druhém rezistoru je stejný proud jako v jiných místech obvodu. Napětí na rezistorech se liší, ta odlišnost se spočítá přes jejich odpor (pro každý rezistor zvlášť platí U = R. I) - takže z údajů na prvním rezistoru (napětí 24, odpor 6) můžu spočítat proud. Ten platí i pro druhý rezistor, tam už tedy znám odpor (2) a vypočítaný proud a dopočítám napětí na druhém rezistoru. Výsledné veličiny (pro celý obvod) - proud teče všude stejný, použiju tedy prostě hodnotu proudu spočítanou z prvního rezistoru. Celkové napětí je součet napětí na obou rezistorech. Takže sečtu tu první zadanou (24) a tu druhou dopočítanou hodnotu napětí. Celkový odpor si spočítám zase přes U = R.I dosazením hodnot celkového proudu a celkového napětí. Když si to upravím, zjistím, že mi vlastně vychází prostě součet obou těch odporů ( R = U : I = (U1 + U2) : I = U1 : I + U2 : I = R1 + R2)
Hanka_Bohmova 26. 2. 2021, 12:39
@cernula Elektrická práce se spočítá jako součin proudu, napětí a času. Takhle to obvykle najdete ve vzorečcích. Napětí máte zadané. Proud násobený časem je elektrický náboj (resp. obráceně proud je elektrický náboj přenesený za určitý čas). Z toho tedy Práce = Napětí x Přenesený náboj a už se jen dosadí čísla Obecně si lze pamatovat, že el. pole koná práci, když postrkuje nějaký náboj. Práce záleží na velikosti náboje a na tom, "z jaké na jakou hladinu" se bude posunovat - tedy přes jaké napětí. Proto W = náboj . napětí = Q. U Funguje to obdobně jako situace, kdy konám práci zvedáním něčeho do výšky. Záleží na hmotnosti té věci (v elektřině mám místo hmotnosti náboj) a odkud kam a kde - jestli na Zemi, na Měsíci - tu věc zvedám. Vyjadřuju to jako součin gravitačního zrychlení a výšky a v elektřině tomuhle "rozdílu výšek" odpovídá napětí. Proto znám z normální mechaniky W = m . (gh) a v elektřině se obdobný děj počítá jako W = Q . U Na druhý bude asi lepší obrázek, dohledám po obědě.
miškysek 26. 2. 2021, 14:06
@Hanka_Bohmova Dobrý den paní Hanko, prosím vás o radu. Počítáme s dětmi kuzel objem a povrch. Všechno nám vyšlo a děti to i chápou ale u jednoho příkladů nevím proč, nám každému vychází něco jineho :^)příklad zni:vypočtete objem a povrch kužele kde r=10cm a v=15cm.objem nám vyšel 1570 cm3. Ale s tím povrchem si jaksi nevíme rady. Napsali jsme vzorec S=pi. r. (r+s) ale vychází nám to jistě špatně, protože to s nám vyšlo 18.02 po odmocneni. Ach jo... Děkuji moc za radu. Jo a to s jsme počítali s=v2+r2
Hanka_Bohmova 26. 2. 2021, 15:03
@miškysek Strana skutečně po odmocnění vychází asi 18 cm. Ale to je teprve to "s". Pak z toho ještě musím spočítat povrch S = 3,14 . 10 . (10+18,02) = 3,14 . 280,2 = 880
miškysek 26. 2. 2021, 16:28
@Hanka_Bohmova Děkuji moc (F)
cernula 26. 2. 2021, 12:40
@Hanka_Bohmova Paní Hanko, moc děkuji. Fyzika není moje silná parketa a dcery už vůbec ne :-(
SarinaK 26. 2. 2021, 11:21
Takže děvčata, moc prosím..... Trojúhelník má obsah 126cm2 a jednu stranu dlouhou 21cm. Vypočti velikost příslušné výšky trojúhelníku. Pythagorovu větu neměli, 7 třída, odmocniny také ne.
ladab 26. 2. 2021, 11:31
@SarinaK Jsem učitelka matematiky a hlásím, že holky dole to mají dobře. Není to Pythagorova věta, ani odmocniny. Prostě je obsah trojúhelníku základna krát výška děleno dvěma. A může to být i obecný trojúhelník, nejen pravoúhlý. Takže jakákoliv strana a na ni výška.
SarinaK 26. 2. 2021, 11:36
@ladab Jste hodná děvčata, ale tady jsem zjevně narazila na limity mojí představivosti (pst)
chrom 26. 2. 2021, 11:39
@SarinaK to já narážím neustále, proto jsem z té školy taková neklidná, tak hlavně, že nejsem sama ,-)
SarinaK 26. 2. 2021, 11:41
@chrom Ještěže nemám to auto, musela bych do práce a takhle můžu pěkně strávit den učivem. Už jsme daly ráno 1,5 hodiny angličtiny, to mi nevadí, ale tohle mě....taky zneklidňuje. Ještěže vás, co umíte takovéto fujtajbly, mám (F) (F) (F)
chrom 26. 2. 2021, 11:45
@SarinaK já zas neumím angličtinu, a obávám se, že pro děcko bude v životě asi potřebnější angličtina než obsah trojuhelníku, takže to máte určitě lepší (F), a navíc já to za obsah trojuhelníku už taky moc nedávám, 8. třída a začíná mi docházet invence i kreativita, trpělivost nemám už dávno ,-)
chrom 26. 2. 2021, 11:27
@SarinaK já bych řekla, že obsah trojuh. je S = a*v/2, tedy 126= 21*v/2, tedy v=12cm
Hanka_Bohmova 26. 2. 2021, 11:27
@SarinaK obsah trojúhelníka je 0,5 x strana x výška na tu stranu (platí pro každou z dvojic strana-výška), takže by v tom neměl být zádrhel, 126 : 0,5 : 21
SarinaK 26. 2. 2021, 11:34
@Hanka_Bohmova A to je ten moment, kdy mám úplně ale úplně zatměno. (child12)
Hanka_Bohmova (upraveno) 25. 3. 2022, 10:22
@SarinaK .
SarinaK 26. 2. 2021, 11:39
@Hanka_Bohmova Jdu si dát něco energeticky vydatného a jdu to teda pochopit (smich)
Hanka_Bohmova 26. 2. 2021, 12:14
@SarinaK samotný ten vzorec není těžký na pochopení, když se člověk podívá na obrázek - rozříznu si trojúhelník podle výšky, oba menší trojúhelníky doplním na obdélníky tím, že přidám druhé stejné: http://planimetrie.kvalitne.cz/obrazky/obrazce/obsah_trojuhelniku.jpg Takže jsem přidala vlastně podruhé ten trojúhelník, čímž jsem získala velký obdélník, jenož obsah už umím spočítat (strana krát strana, přičemž jedna strana je základna toho trojúhelníka, druhá je výška trojúhelníka). A protože je obdélník složený ze dvou mých trojúhelníků, tak obsah trojúhelníka je polovina obsahu obdélníka. Proto tedy S = 0,5 x strana x výška. A pak už si jen dosadím za S a stranu známá čísla a vyjádřím tu výšku.
SarinaK 26. 2. 2021, 12:52
@Hanka_Bohmova ,-) už jsme to snad obě pochopily, ještě koukne na ten odkaz. Problém je trošku, že paní učitelka jaksi moc nevysvětluje. Nějak se s tím popereme, děkuju Hanko moc.
chrom 26. 2. 2021, 13:01
@SarinaK syn, když vidí, jak s tím s dcerou bojuju, říká, že já to chápat nemusím, že já jen učím, pochopit musí dcera ,-)
Dulidu 26. 2. 2021, 11:26
@SarinaK Obsah trojúhelníku je myslím a*va(výška na stranu a)/2, stranu máte, obsah trojúhelníku taky, zbývá výška 21*va/2=126, 21va=252, va=252/21=12
SarinaK 26. 2. 2021, 10:49
Taky se někomu stává, že má při geometrii - obsahy mnohoúhelníků, trojúhelníků apod., úplné temno? +o( Nebo si to všichni pamatujete ze školy? (pst)
chrom 26. 2. 2021, 11:18
@SarinaK nejen při geometrii, něco naskočí samo, něco dostuduju, a něco, mám pocit, už ani dostudovat nejde +o(
SarinaK 26. 2. 2021, 11:27
@chrom Naše paní učitelka jim výukové materiály zadává nevím z jakého důvodu v angličtině.....už mě tak neskutečně tohle točí, fakt nejsem líná s Nik pracovat, ale opravdu nevím, jak bez Pythagorovky spočítat výšku trojúhelníku a spoustu dalších cvičení, které jim dá k vypracování aniž by se ujistila. že to umí.
chrom 26. 2. 2021, 11:30
@SarinaK asi ví, že umíte dobře anglicky ,-)
e-sladkyspanek.cz 26. 2. 2021, 11:09
@SarinaK mám fuč z mozku vše co jsme se naučila od 1 třídy, krom psaní a základu počtu (smich)
Silverwing1 26. 2. 2021, 11:01
@SarinaK Úplné temno mám u geometrie, fyziky a data dějepisu jsou už taky fuč ,-)
dami73 24. 2. 2021, 20:51
Nevíte náhodou někdo - U v balakářích - co to znamená *-)
MagdaS 25. 2. 2021, 17:03
@dami73 U = Uvolněn
Dajdulík (upraveno) 26. 2. 2021, 16:31
@dami73 U nás v bakalářích znamená, že udělal úkol. N neudělal.
matik 24. 2. 2021, 21:20
@dami73 U má syn z TV - nesmí cvičit. Má od doktora uvolnění z TV.
yva 24. 2. 2021, 18:41
Další jednička z matiky - 16. známka v tomhle poploletí ,-) Ta holka jede (smich)
motji 24. 2. 2021, 19:20
@yva bud ráda..u nás doted matika celkem v pohodě a najednou z ní propadá. Jo vím, že je brzo, konec února, ale nějak mu od začátku uniká učivo..navíc teamsy se furt sekají, pro ty děcka už je to dlouhé a přestávají dávat pozor...takže o víkendu to s ním budu muset projít, která matikářka se hlásí? ,-) ,-) ,-)
yva 24. 2. 2021, 20:19
@motji Počkej po půlce dubna, zatím nestíhám ani tu svoji ,-)
Paja666 24. 2. 2021, 19:17
@yva Dcera už má asi 8 jedniček z telaku :-D
yva 24. 2. 2021, 19:17
@Paja666 :-D To je dobrý ,-)
vlastaz 23. 2. 2021, 11:16
Je tu prosím nějaký dějepisář? Potřebovala bych objasnit pojem - student má za úkol porovnat vývoj a charakter 3 říší ( arabská, byzantská a franská ). Ještě má porovnávat vznik a zánik, ale to je mu samozřejmě jasné. O říších má vše nastudované. Jen potřebuje objasnit, co se myslí tím " charakter říše". Víte někdo? Moc díky (F)
ivanaas 23. 2. 2021, 10:28
Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu, vysvětlení jak spočítat následující úlohu z matematiky: Petra vepisovala do kroužků čísla 1,2,3,4,5,6,7,8 tak, že každé číslo bylo použito právě jednou a že součet čísel na každé straně trojúhelníku byl stejný. Jaký nejvyšší součet mohla takto dostat? Uveďte příklad možného vyplnění. Levá i pravá strana trojúhelníku má 4 kroužky na čísla k doplnění (včetně vrcholu) a spodní strana trojúhelníku má 3 kroužky. Předem díky všem (F)
vlastaz 23. 2. 2021, 10:35
@ivanaas To je ale domácí kolo matematické olympiády pro šestou třídu... Nebylo by lepší to nechat na dítěti? *-)
chrom 23. 2. 2021, 10:56
@vlastaz urcite bylo, kdyz ono to ale asi neumi spocitat :^)
vlastaz 23. 2. 2021, 10:57
@chrom No to se stát může, ale proč se potom hlásí na olympiádu? :-p
chrom (upraveno) 23. 2. 2021, 11:14
@vlastaz treba ho prihlasila maminka?
vlastaz 23. 2. 2021, 11:08
@chrom Mony, já jsem vás pochopila, psala jsem to nenápadně pro maminku ,-)
chrom 23. 2. 2021, 11:13
@vlastaz tak hlavne aby pochopila maminka, kdyz my dve uz jsme so pochopily ,-) akorat, ze maminka jenom koukne, jestli ma vypocet a dal cist nebude
ivanaas 23. 2. 2021, 15:14
@chrom Původně jsem se vůbec nechtěla vyjadřovat k Vašim komentářům. Požádala jsem o radu a vysvětlení, jak to spočítat a to, že je to nějaká olympiáda vůbec netušíme. Dítě dostalo za úkol a protože si s tím samo neví rady a já také nevím, tak jsem si "dovolila" se zeptat zde, protože už jsem tu párkrát žádost o pomoc při řešení úkolu viděla. Děkuji
vlastaz 23. 2. 2021, 17:08
@ivanaas Tak klidně paní učitelce odepište, že se jedná o příklad z olympiády, která není povinná a ani vhodná pro každého, tudíž je naprosto v pořádku, pokud ji dítko nebude dělat. http://www.matematickaolympiada.cz/media/6510557/z70.pdf je to příklad Z6-I-5 (F)
Lanna1 23. 2. 2021, 15:22
@ivanaas Počkejte na Hanku ta určitě ráda poradí a vysvětlí, jak správně vypočítat. I naše paní učitelka občas zadá nějaký příklad z olympiády nebo nějaké matematické soutěže a plavem v tom ,-)
vlastaz 23. 2. 2021, 17:03
@Lanna1 Aničko, my to spočítat umíme. Jen není vhodné dávat řešení a vysvětlení na veřejný web v momentě, kdy se mají domácí kola každým dnem odvezdávat... Je to soutěž mezi dětmi, kde se postupuje. Pokud by to bylo z minulých kol, není problém vložit řešení, ale ta se dají snadno dohledat. Tohle je, bohužel aktuální zadání (F)
nzuza 21. 2. 2021, 18:05
Prosím o radu, zeměpis 7. třída, které přírodní celky se rozkládají na území Laplatských států? Syn napsal nížiny, pouště, polopouště a bylo mu to vráceno. Nevíme, co si pod pojmem přírodní celky představit, konkrétní nížiny a pohoří? Děkuji
Amysa 21. 2. 2021, 18:26
@nzuza Řekla bych, že to chce paní učitelka více rozepsat... konkrétní názvy a chybí vám tam určitě i pohoří Andy - ( nejvyšší hora leží na území Argentiny ), nížiny = pampy, pak např. poušť Atacama atd., prostě více rozepište podle atlasu konkrétní názvy dané oblasti a už bude určitě spokojenější (F)
nzuza 21. 2. 2021, 18:13
@nzuza Už víme :-), Andy, La Plata, Patagonie

Vybrali jsme pro vás

Kategorie